• -

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:44 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ten eerste, amen. Dat je dit durft te zeggen.
    Ik weet precies waar je het over hebt. Ik ken het gevoel, misschien iets te goed. Ik zie altijd het slechtste van mensen het eerste. Maar bij sommige gevallen zoals deze, denk ik er eigenlijk alleen maar aan hoe die man psychisch heeft geleden om dit te doen. Wat in godsnaam is hem overkomen dat hij dit doet? Dat brengt alleen maar medelijden in me op voor hem.
    Denk nu niet dat ik geen medelijden heb met alle doden/gewonden/nabestaanden. Ik ben geen psychopaat ofzo.
    Maar hoe goed ik hem ook kan begrijpen en hoeveel medelijden er ook in me naar boven komt voor hem, wij hebben het recht niet om over andermans leven te beslissen. En zeker niet over onschuldige levens. Ik wéét dat het moeilijk is andere mensen een leuk leven te gunnen als je eigen gewoon compleet klote is, maar je schiet niet zomaar mensen in het wilde weg neer.
    Wanneer hebben wij besloten dat we andermans leven mogen vernietigen als ons eigen ons niet aanstaat. Kill dan gewoon jezelf!
    Wraak genoeg, want mensen zullen zich schuldig voelen.
    Maar toch begrijp ik die arme man ergens zó goed.

    - Ik zit een beetje in tweestrijd hier...

    [ bericht aangepast op 9 april 2011 - 19:45 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Ten eerste, amen. Dat je dit durft te zeggen.
    Ik weet precies waar je het over hebt. Ik ken het gevoel, misschien iets te goed. Ik zie altijd het slechtste van mensen het eerste. Maar bij sommige gevallen zoals deze, denk ik er eigenlijk alleen maar aan hoe die man psychisch heeft geleden om dit te doen. Wat in godsnaam is hem overkomen dat hij dit doet? Dat brengt alleen maar medelijden in me op voor hem.
    Denk nu niet dat ik geen medelijden heb met alle doden/gewonden/nabestaanden. Ik ben geen psychopaat ofzo.
    Maar hoe goed ik hem ook kan begrijpen en hoeveel medelijden er ook in me naar boven komt voor hem, wij hebben het recht niet om over andermans leven te beslissen. En zeker niet over onschuldige levens. Ik weet dat het moeilijk is andere mensen een leuk leven te gunnen als je eigen gewoon compleet klote is, maar je schiet niet zomaar mensen in het wilde weg neer.
    Wanneer hebben wij besloten dat we andermans leven mogen vernietigen als ons eigen ons niet aanstaat of als diegene iets slecht heeft gedaan -ik heb het nu ook over de doodstraf-. Kill dan gewoon jezelf!
    Wraak genoeg, want mensen zullen zich schuldig voelen.
    Maar toch begrijp ik die arme man ergens zó goed.

    soms is jezelf doden misschien niet genoeg - ik denk niet dat je echt een keuze hébt, ergens... je staat daar, en je hele kloteleven is voor jouw gevoel de schuld van andere mensen, omdat ze je buitensloten, je pestten, je hele leven lang, is jezelf doden dan genoeg?


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    She schreef:
    (...)
    soms is jezelf doden misschien niet genoeg - ik denk niet dat je echt een keuze hébt, ergens... je staat daar, en je hele kloteleven is voor jouw gevoel de schuld van andere mensen, omdat ze je buitensloten, je pestten, je hele leven lang, is jezelf doden dan genoeg?


    Dan ben je van je lijden verlost en weten hun wat ze je al die jaren aangedaan hebben. Soms wordt dat er in een briefje bijgeschreven. Het lijkt me genoeg, jouw dood is dan hun schuld & zou jij kunnen leven met jezelf, wetend dat je iemands leven afgenomen hebt?

    Perish schreef:
    (...)

    Dan ben je van je lijden verlost en weten hun wat ze je al die jaren aangedaan hebben. Soms wordt dat er in een briefje bijgeschreven. Het lijkt me genoeg, jouw dood is dan hun schuld & zou jij kunnen leven met jezelf, wetend dat je iemands leven afgenomen hebt?


    Precies wat ik bedoel ^^


    #WWED - What Would Emma Do?

    Perish schreef:
    (...)

    Dan ben je van je lijden verlost en weten hun wat ze je al die jaren aangedaan hebben. Soms wordt dat er in een briefje bijgeschreven. Het lijkt me genoeg, jouw dood is dan hun schuld & zou jij kunnen leven met jezelf, wetend dat je iemands leven afgenomen hebt?

    daar kan ik kort over zijn - dat weet ik gewoon niet. Ik heb niemand gedood en ik ben ook niet van plan dat te doen.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 20:01 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    She schreef:
    (...)
    daar kan ik kort over zijn - dat weet ik gewoon niet. Ik heb niemand gedood en ik ben ook niet van plan dat te doen.


    Lijkt mij dat je je dat wel voor kan stellen toch. Achja, alleen al als er iemand doodgaat, en jij wist dat je het had kunnen voorkomen, blijft het je je hele leven bij.

    @ Sadistic: Daarom is het nooit goed dingen uit impuls te doen, eerst ergens goed over nadenken.

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 20:01 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    wauw, ik ben sprakeloos. je hebt het heel mooi verwoord en ook alles wat je zegt is gewoon waar. natuurlijk is het niet goed wat er is gebeurt, en zo vaak gebeurt is of nog gaat gebeuren. maar dit maakt het allemaal wel begripvoller.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Perish schreef:
    (...)

    Lijkt mij dat je je dat wel voor kan stellen toch. Achja, alleen al als er iemand doodgaat, en jij wist dat je het had kunnen voorkomen, blijft het je je hele leven bij.

    @ Sadistic: Daarom is het nooit goed dingen uit impuls te doen, eerst ergens goed over nadenken.

    ja, ergens misschien wel, maar als ik er nu over na denk en het me voorstel, draag ik dat gevoel over een week al niet meer bij me. Voor nu... ik weet het gewoon niet. Kijk, ik... heb niet echt dode familieleden, geen schuldgevoelens in die richting. ik weet het gewoon niet.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Ik vind het verschrikkelijk, voor de gewonden, getuigen, doden en nabestaanden.
    Ik heb absoluut geen medelijden met de dader, misschien ergens een héél klein beetje.
    Ik kan geen medelijden hebben met een moordenaar.
    Maak dan alleen jezelf van kant, maar ontneem niet het leven van onschuldige mensen.
    Ook kan ik helemaal niet indenken hoe die persoon zich voelt, misschien dat ik daarom geen medelijden met hem heb.

    mijn mening


    Me so good.

    She schreef:
    (...)
    ja, ergens misschien wel, maar als ik er nu over na denk en het me voorstel, draag ik dat gevoel over een week al niet meer bij me. Voor nu... ik weet het gewoon niet. Kijk, ik... heb niet echt dode familieleden, geen schuldgevoelens in die richting. ik weet het gewoon niet.


    Oke, neem het maar van mij aan dan. (krul)

    @ Sadistic: Je vertelde net zelf ook al, dat je beseft dat je sowieso geen onschuldige mensen zomaar van hun leven kunt beroven. Of kinderen.
    Ik denk dat als de mensen die hierover goed nadenken dat ook wel in kunnen zien en dan kunnen dit soort moorden meer voorkomen worden.

    Dit is echt heel erg mooi gezegd, echt respect! Ook dat je er weer boven op bent gekomen vind ik erg knap. En nu zet je mij aan het denken...
    Ik vond die man die dat heeft gedaan, en zo vele die zulke dingen doen, alijd de gekken die er op aarde rond lopen. En dat vind ik eigenlijk nog steeds, maar nu jij dit zo schrijft en ik lees dat jij je ook zo gevoeld hebt, denk ik er ook bij na dat die mensen misschien wel iets verschrikkelijks mee hebben gemaakt. Dat ze zich net zoals jij hebben gevoeld maar zij niemand hebben gehad die hun hielp.
    Ik blijf het verschrikkelijk vinden wat er is gebeurd vandaag maar ik zie het nu ook van een andere kant. Dat die man het misschien wel deed omdat hij het zelf heel moeilijk had en niet alleen maar omdat hij gestoord was. Al blijf ik het wel vinden dat je misschien ook een andere oplossing kan zoeken maar ja ik weet ook niet hoe je je op zo'n moment voelt.
    In ieder geval heel erg veel respect voor jou! (A)


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 20:01 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    heel mooi gezegd! (: mijn complimenten