• AMSTERDAM - Het noordoosten van Japan is vrijdagochtend (Nederlandse tijd) getroffen door een krachtige aardbeving, met een kracht van 8,8 op de schaal van Richter. De beving werd gevolgd door tientallen naschokken van minimaal 5,0. Door de aardbevingen is een tsunami ontstaan.
    De tsunami trof het noordoosten van het eiland. De golf zou tussen de 50 centimeter en een meter hoog zijn geweest.
    De tsunamiwaarschuwing die was uitgegeven door de autoriteiten sprak van mogelijke golven tot wel tien meter. De aardbeving is de zwaarste in zeven jaar.
    Door de tsunami zijn grote gebieden overstroomd. Op televisiebeelden is te zien hoe een muur van water zich over het laaggelegen gebied verspreidt. Gebouwen, vrachtwagens en auto's worden meegesleurd.
    Een van de zwaarst getroffen gebieden is Miyagi. Daar zou in ieder geval sprake zijn van ''veel gewonden'' melden lokale media. De haven van Kamaishi is overstroomd. De auto's dreven daar tussen de schepen.
    In Sendai, de hoofdstad van de prefectuur Miyagi, is een tsunamigolf van 10 meter hoog waargenomen. Op andere plaatsen werden golven gezien van 4 meter.
    Sendai telt ongeveer een miljoen inwoners en ligt aan de kust in het noordoosten van Japan. Het vliegveld in die plaats zou volledig verwoest zijn. Volgens CNN zitten vier miljoen huizen in Japan zonder stroom.
    De zender meldt ook dat deze aardbeving heviger is dan die van Haïti in 2010. Bij die beving kwamen meer dan honderdduizend mensen om het leven.
    In Sendai, de hoofdstad van de prefectuur Miyagi, is een tsunamigolf van 10 meter hoog waargenomen. Op andere plaatsen werden golven gezien van 4 meter.
    CNN meldt ook dat deze aardbeving heviger is dan die van Haïti in 2010. Bij die beving kwamen meer dan honderdduizend mensen om het leven.
    Het epicentrum lag 179 kilometer ten oosten van de plaats Sendai, 10 kilometer onder het zeeoppervlak. Volgens een correspondent van CNN duurde de beving zeker drie minuten.
    In hoofdstad Tokio schudden de hoge kantoren heen en weer. Werknemers renden de straat op. Uit het gebouw van de havendienst van Tokio stijgt rook op.
    Klik voor bron en meer.

    TV Edit:
    In heel het pacifische gebied is een Tsunami waarschuwing afgegeven. (meer dan 30 landen)
    Waarschuwing voor tweede en derde golf.
    Officieel dodental ligt rond de 2400.
    Wow, best erg, ik zag het net op tv!

    [ bericht aangepast op 15 maart 2011 - 12:13 ]


    Your make-up is terrible

    Verschrikkelijk gewoon.
    De neef van mijn vriend zit nu in japan ;s


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Pray for Japan


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    3AM schreef:
    Wow, heftig!


    Love begins with a smile, grows with a kiss and ends with a tear..

    ja dat is echt heel erg!


    You know my name,not my story.

    Laime schreef:
    Pray for Japan

    Dat is zeker, ik Pray zo hard voor hun allemaal, en Japan is mijn lievelingsland. :9~


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik probeer me telkens in te leven, maar dat is best lastig, want het is gewoon zo erg... Een oud-leraar van me was in Tokio, gelukkig gaat het met hem goed. Ik leef heel erg met ze mee en vind het echt vreselijk...


    Our perspective only changes when we change our position.

    we vader zat in japan toen de aardbeving kwam gevolg van dien.
    hij voelt zig echt kut dat hij japan moest verlaten, hij voelt of hij de slachtoffers in de steek heeeft gelaten zei hij

    [ bericht aangepast op 15 maart 2011 - 21:03 ]


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Belieburx schreef:
    God bless everyone affected by the earthquake and tsunami.

    Hoe kan er nou een God bestaan als er zulke dingen gebeuren .__.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    (...)
    Hoe kan er nou een God bestaan als er zulke dingen gebeuren .__.


    En daar ben ik het volkomen mee eens.


    Travel far enough, you'll meet yourself