• AMSTERDAM - Het noordoosten van Japan is vrijdagochtend (Nederlandse tijd) getroffen door een krachtige aardbeving, met een kracht van 8,8 op de schaal van Richter. De beving werd gevolgd door tientallen naschokken van minimaal 5,0. Door de aardbevingen is een tsunami ontstaan.
    De tsunami trof het noordoosten van het eiland. De golf zou tussen de 50 centimeter en een meter hoog zijn geweest.
    De tsunamiwaarschuwing die was uitgegeven door de autoriteiten sprak van mogelijke golven tot wel tien meter. De aardbeving is de zwaarste in zeven jaar.
    Door de tsunami zijn grote gebieden overstroomd. Op televisiebeelden is te zien hoe een muur van water zich over het laaggelegen gebied verspreidt. Gebouwen, vrachtwagens en auto's worden meegesleurd.
    Een van de zwaarst getroffen gebieden is Miyagi. Daar zou in ieder geval sprake zijn van ''veel gewonden'' melden lokale media. De haven van Kamaishi is overstroomd. De auto's dreven daar tussen de schepen.
    In Sendai, de hoofdstad van de prefectuur Miyagi, is een tsunamigolf van 10 meter hoog waargenomen. Op andere plaatsen werden golven gezien van 4 meter.
    Sendai telt ongeveer een miljoen inwoners en ligt aan de kust in het noordoosten van Japan. Het vliegveld in die plaats zou volledig verwoest zijn. Volgens CNN zitten vier miljoen huizen in Japan zonder stroom.
    De zender meldt ook dat deze aardbeving heviger is dan die van Haïti in 2010. Bij die beving kwamen meer dan honderdduizend mensen om het leven.
    In Sendai, de hoofdstad van de prefectuur Miyagi, is een tsunamigolf van 10 meter hoog waargenomen. Op andere plaatsen werden golven gezien van 4 meter.
    CNN meldt ook dat deze aardbeving heviger is dan die van Haïti in 2010. Bij die beving kwamen meer dan honderdduizend mensen om het leven.
    Het epicentrum lag 179 kilometer ten oosten van de plaats Sendai, 10 kilometer onder het zeeoppervlak. Volgens een correspondent van CNN duurde de beving zeker drie minuten.
    In hoofdstad Tokio schudden de hoge kantoren heen en weer. Werknemers renden de straat op. Uit het gebouw van de havendienst van Tokio stijgt rook op.
    Klik voor bron en meer.

    TV Edit:
    In heel het pacifische gebied is een Tsunami waarschuwing afgegeven. (meer dan 30 landen)
    Waarschuwing voor tweede en derde golf.
    Officieel dodental ligt rond de 2400.
    Wow, best erg, ik zag het net op tv!

    [ bericht aangepast op 15 maart 2011 - 12:13 ]


    Your make-up is terrible

    Ping schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat dit iets met "duidelijk maken" te maken heeft. Japan ligt op de grens tussen twee platen en daar is er enorm veel verschuiving. Dus eigenlijk is het best "logisch" dat het gebeurd is.


    Ja, dat weet ik, maar toch...............


    Happy Birthday my Potter!

    Stekelenburg schreef:
    (...)
    ..
    als er iets met hun was geweest had je het allang gehoord, lieverd.. ^^' Als zij in Japan zijn staan ze in contact met superveel mensen.

    Ik maak me drukker om die arme gezinnetjes..


    Misschien wel ja. ^^ Maar op zo'n moment denk je daar niet meteen aan.
    Ik vind het ook heel erg voor de mensen daar hoor. Ik wou nu niet overkomen van 'Oh nee, TH!' En dan niks geven om die andere mensen.
    Dat is niet zo.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    Ik wil nu niet stom overkomen, maar toen ik opstond zei m'n moeder dit:
    "De jongens van TH zitten toch niet meer in Japan hé?"
    Ik: "Ik weet niet, heb niet echt iets van hun gehoord de laatste tijd. Hoezo?"
    "Er is een heel zware aardbeving geweest en ene tsunami."
    Ik: *paniek*

    En nu ben ik dus echt superongerust over hun.
    Niet tegenstaande dat ik het ook erg vind voor de lokale mensen.

    Ik hoop neit dat ze er nog zitten.

    Maar Black Veil Brides zit er wel !
    Gelukkig is er niks met hun gebeurd.
    #prayforjapan

    [ bericht aangepast op 11 maart 2011 - 12:29 ]

    Er is eigenlijk niets wat ik hierop kan zeggen.. Ik vind het alleen echt gewoon verschikkelijk.


    Ik ben gemeen xoxo

    Nou dat zijn vast meer dan 32 doden.o.O


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Hush schreef:
    Nou dat zijn vast meer dan 32 doden.o.O


    Ja, er zijn nu 59 bevestigde doden.


    Your make-up is terrible

    ik heb het daarjuist op het nieuws gezien die beelden
    echt erg
    als ik iets zou doen zou ik het zeker doen


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Ik zag het ook net op tv. Daarom geloof ik dus niet in een god x.x


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    fuuuuck, ik kwam op twitter en las alles, en enkele tweets van een van me voorbeelde maakte me echt aant huile...

    tinselkorey Tinsel Korey
    They're evacuating us 4 a tsumnani warning. If this this is my last my tweet. I love you. The end. Hugz.


    tinselkorey Tinsel Korey
    If this is the moment. Then I've lived a good life. And I'm thankful 4 everything I've been given. 1 love. :)

    (huil)(huil)(huil)(huil)
    en al die mensen in Japan en Hawaï die al getroffen zijn
    (huil)
    (huil)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    fuuuuck, ik kwam op twitter en las alles, en enkele tweets van een van me voorbeelde maakte me echt aant huile...

    (...)
    (huil)(huil)(huil)(huil)
    en al die mensen in Japan en Hawaï die al getroffen zijn
    (huil)
    (huil)


    Ik wil nu niet gemeen doen ofzo, maar is dat echt het laatste wat die jongen gaat doen als hij misschien sterft? Twitteren? Oo


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Ik wil nu niet gemeen doen ofzo, maar is dat echt het laatste wat die jongen gaat doen als hij misschien sterft? Twitteren? Oo


    Het is een vrouw, -kuch-


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Grizzly schreef:
    fuuuuck, ik kwam op twitter en las alles, en enkele tweets van een van me voorbeelde maakte me echt aant huile...

    (...)
    (huil)(huil)(huil)(huil)
    en al die mensen in Japan en Hawaï die al getroffen zijn
    (huil)
    (huil)


    Die tweets zijn wel heel mooi (:


    ONLY SEVEN LEFT <3

    I'm not trying 2 b dramatic!!! I'm just saying my peace. This is my truth right now. 1Love.

    Anyways, I'm going 2 ignore the douche bag comments. To the ppl who love me. Thx. Love u back. I'm over twitter. Peace.


    fuck da, ben live aant kijken, zit hier echt te huilen (huil)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Armistice schreef:

    Het is een vrouw, -kuch-


    Bij die Aziatische namen is dat soms moeilijk te onderscheiden.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Belieburx schreef:
    Laten we allemaal gaan bidden voor Japan en de andere delen die getroffen zijn.


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed