• Sorry voor al de fans maar ik haat twilight echt!

    1. Bella is perfect, Stepanie Meyer probeert het nog te verbergen door haar klunzig te noemen maar ze blijft saai.
    2. Het heeft geen zin als ze klunzig is als Edward haar altijd op komt opvangen als ze valt
    3.Ze kan echt niets doen zonder haar Edward, het is gewoon zwak...
    4. Als Edward even weg is zou zij hysterisch worden!
    5. Meyer kan niet schrijven, ze gebruikt gewoon chique synonimen maar dat maakt het niet goed geschreven
    6. Kleine meisjes die dit boek lezen krijgen het perfecte beeld van een meisje door Bella, en zo krijgen ze het verkeerde beeld op zichzelf
    7. Bella gaat bijna 1000 keer dood maar Edward red haar altijd, saaai!
    8. Edward is ook perfect, buiten mensenbloed willen drinken zou hij ook zwakheden moeten hebben
    9. Bella heeft geen persoonlijkheid
    10. Waarom vallen er zoveel jongens voor Bella meteen in de eerste hoofdstukken?
    11. Bella leert kleine meisjes dat die zich gewoon in een ravijn kunnen laten vallen en dat de man alles wel zal doen, ehm... hallo?
    12. Twilight is niet beter dan Harry Potter, voor mij
    13. Volgens mij is Edward homo en valt hij daarom voor Bella
    14. Is er een verhallijn, buiten 'Oh, Bella ik hou van je maar kan je niet bijten want dan ben je een vampier'?
    15. Elke 2 pagina's een beschrijving over de perfectie van haar karakter...
    16. Waarom glinsteren haar vampiers?!
    17. Het is heel voorspelbaar
    18. Het is kinderachtig
    19. Wauw, heel origineel, verboden liefde...
    20. Vrouwelijke fans zijn zo gek op Edward dat ze niet eens doorhebben dat het boek verschrikkelijk is
    21. Er wordt veel te veel over de boeken gepraat, ja, we weten nu al wel hoe leuk je het vind!
    22. Bella Swan betekent prachtige zwaan. Ja...
    23. Er wordt zoveel verteld over de geheime identiteit van Edward, waarom zet je dan, 'EDWARD IS EEN VAMPIER!!!' overal op de voor en achterkant van je boek
    24. Ze zijn op slag verliefd, niemand is zo snel verliefd oke
    25. Bella krijgt een kind op haar achttiende! Beetje snel?
    26. Bella's leven draait helemaal rond Edward, geen wensen, geen doelen, geen plannen
    27. Edward is een pedofiel
    28. Kan bella nu nergens anders aan denken dan; 'Edward is HOT, ik hou van hem'?
    29. Sinds wanneer kunnen weerwolven veranderen zonder volle maan?
    30. Over de film: Edward is lelijk!

    Oké, dus dit is mijn mening. Die ik mag hebben, net als jullie, dus geen irritante berichtjes hierover oké, ik moest het gewoon even eruit gooien...

    [ bericht aangepast op 10 maart 2011 - 18:12 ]

    Laat ik mijn debatersrol maar is innemen. Dit is dus geen bescherming van Twilight of aanval op jou, maar gewoon een leuke training voor mij om te discussiëren :D

    1. Bella is perfect, Stepanie Meyer probeert het nog te verbergen door haar klunzig te noemen maar ze blijft saai.
    Bella is absoluut niet perfect, waarom zou Edward haar anders moeten beschermen?
    2. Het heeft geen zin als ze klunzig is als Edward haar altijd op komt opvangen als ze valt.
    Jij wil dus zeggen dat mensen niet klunzig mogen zijn als iemand diegene steeds beschermt? Dat is toch grote onzin? 'Nee, je mag niet klunzig zijn, want hij beschermt je steeds dus is het niet nodig dat je klunzig bent.' Het is een karaktertrek, iets wat Bella, Bella maakt. Net zoals dat iemand sociaal, vrolijk etc. is.
    3. Ze kan echt niets doen zonder haar Edward, het is gewoon zwak...
    Ze kan écht niets doen? Ze kan niet ademen, niet lopen, niet eten, niet zien? En bovendien, is het zwak als je niets zonder iemand kan, of ben je dan gewoon heel erg verliefd?
    4. Als Edward even weg is zou zij hysterisch worden!
    Dus als zij bij Jacob verblijft, dan wordt ze hysterisch? Dus als zij een dagje alleen thuis is, wordt ze hysterisch? Ik heb toch iets heel anders gelezen.
    5. Meyer kan niet schrijven, ze gebruikt gewoon chique synonimen maar dat maakt het niet goed geschreven.
    Het goed geschreven zijn is iets anders dan boeiend geschreven zijn. Ze schrijft goéd qua taalgebruik etc. maar het verhaal boeit jou in z'n algemeenheid niet. Dat is iets heel anders, en aan die mening kan ik niets veranderen. Maar het is wel goed geschreven, ze houdt zich namelijk gewoon aan de spelling- en de taalregels.
    6. Kleine meisjes die dit boek lezen krijgen het perfecte beeld van een meisje door Bella, en zo krijgen ze het verkeerde beeld op zichzelf.
    Over het algemeen is de boekenreeks Twilight niet echt een boek dat een 6-jarig meisje eventjes zou gaan lezen, dus dat valt wel mee vind je ook niet ;)?
    7. Bella gaat bijna 1000 keer dood maar Edward red haar altijd, saaai!
    Saai, of iets om op terug te vallen. Het is een regelmaat dat je terugvindt in deze boeken, net zoals dat je in Carry Slee boeken altijd liefdesrelaties terugvindt.
    8. Edward is ook perfect, buiten mensenbloed willen drinken zou hij ook zwakheden moeten hebben.
    Hij heeft zeker ook zwakheden; hij haat zichzelf, hij is stikjaloers, hij wil zijn mening opdringen, hij legt mensen dingen op. Het spijt me maar; Edward is zeker niet perfect. Dat probeert ze ook duidelijk te maken; perfect van de buitenkant betekent niet perfect van de binnenkant.
    9. Bella heeft geen persoonlijkheid.
    Je hebt haar net meermaals klunzig genoemd. Is dat ook geen persoonlijkheid dan? Want volgens mij kan dat best representatief zijn voor iemands persoonlijkheid.
    10. Waarom vallen er zoveel jongens voor Bella meteen in de eerste hoofdstukken?
    Is dat echt een reden om iets te haten? Dit houdt meestal jaloezie in. Wil jij soms zoals Bella zijn?
    11. Bella leert kleine meisjes dat die zich gewoon in een ravijn kunnen laten vallen en dat de man alles wel zal doen, ehm... hallo?
    Nogmaals: kleine meisjes lezen deze boeken niet omdat ze daar qua kennis nog niet toe in staat zijn.
    12. Twilight is niet beter dan Harry Potter, voor mij
    Twilight is geen maatstaf om Harry Potter aan te meten, dat geldt andersom ook.
    13. Volgens mij is Edward homo en valt hij daarom voor Bella
    Haat jij homo's dan?
    14. Is er een verhallijn, buiten 'Oh, Bella ik hou van je maar kan je niet bijten want dan ben je een vampier'?
    Zeker, en die zul je lezen als je stopt met de vooroordelen en probeert het thema en de motieven van het verhaal in te zien.
    15. Elke 2 pagina's een beschrijving over de perfectie van haar karakter...
    Net zei je nog dat ze geen persoonlijkheid had, je spreekt jezelf tegen.
    16. Waarom glinsteren haar vampiers?!
    Omdat dit haar idee van vampiers is.
    17. Het is heel voorspelbaar
    Dat is bijna elk boek :)
    18. Het is kinderachtig
    Nee, het is zeker niet kinderachtig. Kinderachtig is bijvoorbeeld sesamstraat, of in boekvorm roodkapje/sneeuwwitje etc. Dit kun je daar niet mee vergelijken.
    19. Wauw, heel origineel, verboden liefde...
    Het Romeo en Julia idee, geloof me, dit hebben heel veel schrijvers in hun verhalen verwerkt. Ze probeert het in een ander jasje te steken en is dus op haar manier origineel.
    20. Vrouwelijke fans zijn zo gek op Edward dat ze niet eens doorhebben dat het boek verschrikkelijk is.
    Vrouwelijke fans worden gek op Edward omdat hij in het boek beschreven wordt. Als ze het boek werkelijk verschrikkelijk zouden vinden, dan zouden ze Edward ook niet zo leuk vinden. Dit argument slaat dus nergens op.
    21. Er wordt veel te veel over de boeken gepraat, ja, we weten nu al wel hoe leuk je het vind!
    Als je het over quizlet hebt dan overdrijf je gigantisch; als je op de algemeenheid terugvalt dan overdrijf je al helemaal. Bovendien, is het verboden om te praten over iets dat jij leuk vindt met iemand die het ook leuk vindt? En dan nog iets; wat heeft dit argument te maken met het haten van de boekenreeks Twilight?
    22. Bella Swan betekent prachtige zwaan. Ja...
    Iets waar dus over nagedacht is.
    23. Er wordt zoveel verteld over de geheime identiteit van Edward, waarom zet je dan, 'EDWARD IS EEN VAMPIER!!!' overal op de voor en achterkant van je boek.
    Ik zie geen tegenstelling tussen deze twee elementen.
    24. Ze zijn op slag verliefd, niemand is zo snel verliefd oke
    Duidelijk nog nooit verliefd geweest dus. Het is WEL mogelijk, maar dat leer je later nog wel.
    25. Bella krijgt een kind op haar achttiende! Beetje snel?
    16 & pregnant. Is dat een reden om een boek te haten, omdat de hoofdrolspeelster op jonge leeftijd een kind krijgt?
    26. Bella's leven draait helemaal rond Edward, geen wensen, geen doelen, geen plannen
    Een mooi voorbeeld van manipulatie en onvoorwaardelijke liefde, iets waarvoor ze mensen dus ook wil waarschuwen.
    27. Edward is een pedofiel
    Je weet zelf ook wel dat, dat meer een sarcastische opmerking is dan dat dit werkelijk van toepassing is. Pedofiel houdt iets heel anders in.
    28. Kan bella nu nergens anders aan denken dan; 'Edward is HOT, ik hou van hem'?
    Ik mis mijn moeder, ik wil naar huis, ik wil naar Jacob, ik moet leren, ik heb mijn examen gehaald, ik vind haar niet aardig. Sorry maar je stereotiepen worden nu een beetje vervelend
    29. Sinds wanneer kunnen weerwolven veranderen zonder volle maan?
    Dat is ook maar een stereotiep, zij heeft daar haar eigen draai aan gegeven.
    30. Over de film: Edward is lelijk!
    Heeft niets te maken met het haten van de boekenreeks.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2011 - 18:59 ]


    Life is hard and then we die

    gooi jullie zelf in de brullebak man, edward&bella zijn kei goeie acteurs en als jullie jaloers zijn op bella boeiend man, & hoe kennen jullie hun dan door hun films en boeken dan? dus bledder plz niej:)


    Like I care what you think. Just shut the fuck up.

    1. Bella is perfect, Stepanie Meyer probeert het nog te verbergen door haar klunzig te noemen maar ze blijft saai.-wtf?
    2. Het heeft geen zin als ze klunzig is als Edward haar altijd op komt opvangen als ze valt-oke? het is geen superman met lois lane
    3.Ze kan echt niets doen zonder haar Edward, het is gewoon zwak...-duh vampiers willen haar dood hebben
    4. Als Edward even weg is zou zij hysterisch worden!-denk het nie
    5. Meyer kan niet schrijven, ze gebruikt gewoon chique synonimen maar dat maakt het niet goed geschreven-ik lees die boeken nie en zelf ik weet dat ze kan schrijven anders worden de boeken niet verfilmt duh)
    6. Kleine meisjes die dit boek lezen krijgen het perfecte beeld van een meisje door Bella, en zo krijgen ze het verkeerde beeld op zichzelf-ik denk nie eens dat kleine meisjes het kunnen lezen en begrijpen ¬¬
    7. Bella gaat bijna 1000 keer dood maar Edward red haar altijd, saaai!Maar duh vampiers willen haar dood hebben --'
    8. Edward is ook perfect, buiten mensenbloed willen drinken zou hij ook zwakheden moeten hebben - meisie dat heeft tie hoor
    9. Bella heeft geen persoonlijkheid- een mensje zonder persoonelijkheid zijn dode mensjes
    10. Waarom vallen er zoveel jongens voor Bella meteen in de eerste hoofdstukken?-omdat ze op haar vallen duh (nerd)
    11. Bella leert kleine meisjes dat die zich gewoon in een ravijn kunnen laten vallen en dat de man alles wel zal doen, ehm... hallo?- wtf?
    12. Twilight is niet beter dan Harry Potter, voor mij- jouw mening
    13. Volgens mij is Edward homo en valt hij daarom voor Bella je bent elf weet je wel wat homo is ? 0__o
    14. Is er een verhallijn, buiten 'Oh, Bella ik hou van je maar kan je niet bijten want dan ben je een vampier'?-nee pas bij gif in het hart zelf ik weet dat nog en ik kijk het nie eens(zussie lief dus)
    15. Elke 2 pagina's een beschrijving over de perfectie van haar karakter...-wtf alweer
    16. Waarom glinsteren haar vampiers?!-omdat ze glinsteren :3
    17. Het is heel voorspelbaar- oke geen idee
    18. Het is kinderachtig- denk het nu anders is er geen film gemaakt met een onthoofd iemand
    19. Wauw, heel origineel, verboden liefde...- i love verboden liefde
    20. Vrouwelijke fans zijn zo gek op Edward dat ze niet eens doorhebben dat het boek verschrikkelijk is- dat vind jiju niet de vrouwelijke fans zoals mijn tweeling zus:@
    21. Er wordt veel te veel over de boeken gepraat, ja, we weten nu al wel hoe leuk je het vind!- leuk voor jouw
    22. Bella Swan betekent prachtige zwaan. Ja...-je bent elf jaar het betekend gewoon.. zwaan ¬¬
    23. Er wordt zoveel verteld over de geheime identiteit van Edward, waarom zet je dan, 'EDWARD IS EEN VAMPIER!!!' overal op de voor en achterkant van je boek- het is een verhaal en op de achetkant staat het om mensjes te lokken
    24. Ze zijn op slag verliefd, niemand is zo snel verliefd oke- meisie je benet elf je snapt nie wat liefte op het eerste gezicht betekend
    25. Bella krijgt een kind op haar achttiende! Beetje snel?- er zijn een mensjes die het krijgen op hun 15 16 en 17 de
    26. Bella's leven draait helemaal rond Edward, geen wensen, geen doelen, geen plannen- maaar dat denk jij
    27. Edward is een pedofiel- nee hij is een vampier
    28. Kan bella nu nergens anders aan denken dan; 'Edward is HOT, ik hou van hem'?- jawel anders zouw ze nie eten he
    29. Sinds wanneer kunnen weerwolven veranderen zonder volle maan?- sinds we moderen zijn en nie ouderweds
    30. Over de film: Edward is lelijk!hij is nie lelijk (H)jasper en jacob

    duidelijk:@


    Shoganai i ne~

    PUKKELxDING schreef:
    Laat ik mijn debatersrol maar is innemen. Dit is dus geen bescherming van Twilight of aanval op jou, maar gewoon een leuke training voor mij om te discussiëren :D

    1. Bella is perfect, Stepanie Meyer probeert het nog te verbergen door haar klunzig te noemen maar ze blijft saai.
    Bella is absoluut niet perfect, waarom zou Edward haar anders moeten beschermen?
    2. Het heeft geen zin als ze klunzig is als Edward haar altijd op komt opvangen als ze valt.
    Jij wil dus zeggen dat mensen niet klunzig mogen zijn als iemand diegene steeds beschermt? Dat is toch grote onzin? 'Nee, je mag niet klunzig zijn, want hij beschermt je steeds dus is het niet nodig dat je klunzig bent.' Het is een karaktertrek, iets wat Bella, Bella maakt. Net zoals dat iemand sociaal, vrolijk etc. is.
    3. Ze kan echt niets doen zonder haar Edward, het is gewoon zwak...
    Ze kan écht niets doen? Ze kan niet ademen, niet lopen, niet eten, niet zien? En bovendien, is het zwak als je niets zonder iemand kan, of ben je dan gewoon heel erg verliefd?
    4. Als Edward even weg is zou zij hysterisch worden!
    Dus als zij bij Jacob verblijft, dan wordt ze hysterisch? Dus als zij een dagje alleen thuis is, wordt ze hysterisch? Ik heb toch iets heel anders gelezen.
    5. Meyer kan niet schrijven, ze gebruikt gewoon chique synonimen maar dat maakt het niet goed geschreven.
    Het goed geschreven zijn is iets anders dan boeiend geschreven zijn. Ze schrijft goéd qua taalgebruik etc. maar het verhaal boeit jou in z'n algemeenheid niet. Dat is iets heel anders, en aan die mening kan ik niets veranderen. Maar het is wel goed geschreven, ze houdt zich namelijk gewoon aan de spelling- en de taalregels.
    6. Kleine meisjes die dit boek lezen krijgen het perfecte beeld van een meisje door Bella, en zo krijgen ze het verkeerde beeld op zichzelf.
    Over het algemeen is de boekenreeks Twilight niet echt een boek dat een 6-jarig meisje eventjes zou gaan lezen, dus dat valt wel mee vind je ook niet ;)?
    7. Bella gaat bijna 1000 keer dood maar Edward red haar altijd, saaai!
    Saai, of iets om op terug te vallen. Het is een regelmaat dat je terugvindt in deze boeken, net zoals dat je in Carry Slee boeken altijd liefdesrelaties terugvindt.
    8. Edward is ook perfect, buiten mensenbloed willen drinken zou hij ook zwakheden moeten hebben.
    Hij heeft zeker ook zwakheden; hij haat zichzelf, hij is stikjaloers, hij wil zijn mening opdringen, hij legt mensen dingen op. Het spijt me maar; Edward is zeker niet perfect. Dat probeert ze ook duidelijk te maken; perfect van de buitenkant betekent niet perfect van de binnenkant.
    9. Bella heeft geen persoonlijkheid.
    Je hebt haar net meermaals klunzig genoemd. Is dat ook geen persoonlijkheid dan? Want volgens mij kan dat best representatief zijn voor iemands persoonlijkheid.
    10. Waarom vallen er zoveel jongens voor Bella meteen in de eerste hoofdstukken?
    Is dat echt een reden om iets te haten? Dit houdt meestal jaloezie in. Wil jij soms zoals Bella zijn?
    11. Bella leert kleine meisjes dat die zich gewoon in een ravijn kunnen laten vallen en dat de man alles wel zal doen, ehm... hallo?
    Nogmaals: kleine meisjes lezen deze boeken niet omdat ze daar qua kennis nog niet toe in staat zijn.
    12. Twilight is niet beter dan Harry Potter, voor mij
    Twilight is geen maatstaf om Harry Potter aan te meten, dat geldt andersom ook.
    13. Volgens mij is Edward homo en valt hij daarom voor Bella
    Haat jij homo's dan?
    14. Is er een verhallijn, buiten 'Oh, Bella ik hou van je maar kan je niet bijten want dan ben je een vampier'?
    Zeker, en die zul je lezen als je stopt met de vooroordelen en probeert het thema en de motieven van het verhaal in te zien.
    15. Elke 2 pagina's een beschrijving over de perfectie van haar karakter...
    Net zei je nog dat ze geen persoonlijkheid had, je spreekt jezelf tegen.
    16. Waarom glinsteren haar vampiers?!
    Omdat dit haar idee van vampiers is.
    17. Het is heel voorspelbaar
    Dat is bijna elk boek :)
    18. Het is kinderachtig
    Nee, het is zeker niet kinderachtig. Kinderachtig is bijvoorbeeld sesamstraat, of in boekvorm roodkapje/sneeuwwitje etc. Dit kun je daar niet mee vergelijken.
    19. Wauw, heel origineel, verboden liefde...
    Het Romeo en Julia idee, geloof me, dit hebben heel veel schrijvers in hun verhalen verwerkt. Ze probeert het in een ander jasje te steken en is dus op haar manier origineel.
    20. Vrouwelijke fans zijn zo gek op Edward dat ze niet eens doorhebben dat het boek verschrikkelijk is.
    Vrouwelijke fans worden gek op Edward omdat hij in het boek beschreven wordt. Als ze het boek werkelijk verschrikkelijk zouden vinden, dan zouden ze Edward ook niet zo leuk vinden. Dit argument slaat dus nergens op.
    21. Er wordt veel te veel over de boeken gepraat, ja, we weten nu al wel hoe leuk je het vind!
    Als je het over quizlet hebt dan overdrijf je gigantisch; als je op de algemeenheid terugvalt dan overdrijf je al helemaal. Bovendien, is het verboden om te praten over iets dat jij leuk vindt met iemand die het ook leuk vindt? En dan nog iets; wat heeft dit argument te maken met het haten van de boekenreeks Twilight?
    22. Bella Swan betekent prachtige zwaan. Ja...
    Iets waar dus over nagedacht is.
    23. Er wordt zoveel verteld over de geheime identiteit van Edward, waarom zet je dan, 'EDWARD IS EEN VAMPIER!!!' overal op de voor en achterkant van je boek.
    Ik zie geen tegenstelling tussen deze twee elementen.
    24. Ze zijn op slag verliefd, niemand is zo snel verliefd oke
    Duidelijk nog nooit verliefd geweest dus. Het is WEL mogelijk, maar dat leer je later nog wel.
    25. Bella krijgt een kind op haar achttiende! Beetje snel?
    16 & pregnant. Is dat een reden om een boek te haten, omdat de hoofdrolspeelster op jonge leeftijd een kind krijgt?
    26. Bella's leven draait helemaal rond Edward, geen wensen, geen doelen, geen plannen
    Een mooi voorbeeld van manipulatie en onvoorwaardelijke liefde, iets waarvoor ze mensen dus ook wil waarschuwen.
    27. Edward is een pedofiel
    Je weet zelf ook wel dat, dat meer een sarcastische opmerking is dan dat dit werkelijk van toepassing is. Pedofiel houdt iets heel anders in.
    28. Kan bella nu nergens anders aan denken dan; 'Edward is HOT, ik hou van hem'?
    Ik mis mijn moeder, ik wil naar huis, ik wil naar Jacob, ik moet leren, ik heb mijn examen gehaald, ik vind haar niet aardig. Sorry maar je stereotiepen worden nu een beetje vervelend
    29. Sinds wanneer kunnen weerwolven veranderen zonder volle maan?
    Dat is ook maar een stereotiep, zij heeft daar haar eigen draai aan gegeven.
    30. Over de film: Edward is lelijk!
    Heeft niets te maken met het haten van de boekenreeks.

    24. Ze zijn op slag verliefd, niemand is zo snel verliefd oke.
    Het is mogelijk. Liefde op het eerste gezicht. Met liefde is vanalles mogelijk
    25. Bella krijgt een kind op haar achttiende! Beetje snel?Ja eigelijk wel. maar ze koos er niet zelf niet voor. het was een ongelukje . Edward en Bella wisten niet dat Vampieren ook kinderen konden verwekken bij andere mensen.Maar Bella wilde haar graag houden.
    26. Bella's leven draait helemaal rond Edward, geen wensen, geen doelen, geen plannen.Nou ze wild vampier worden?
    27. Edward is een pedofielNee das niet waar. hij mag wel meer dan 100 jaar zijn maar hij is een vampier. Die blijven eeuwig jong
    28. Kan bella nu nergens anders aan denken dan; 'Edward is HOT, ik hou van hem'?Ja ze denk in de boeken veel aan Jacob haar vader en andere mensen/Vampieren
    29. Sinds wanneer kunnen weerwolven veranderen zonder volle maan?omdat het geen weerwolven zijn. ze kunnen van gedaante verwisselen. Allen toevallig zijn het ook wolven
    30. Over de film: Edward is lelijk! Misschien een beetje maar iedereen zijn mening


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Oh wacht, haat zaaien is verboden op quizlet, hier mag een slotje op ='D


    Life is hard and then we die