• Okee lieve mensjes,
    Ik en mijn vriend willen volgende week samen gaan koken, maar we hebben niet echt een ideetje wat. Dus daarom heb ik jullie hulp nodig! Kom dus maar op met al jullie heerlijke recepten of lievelings maaltijden!

    Gelieve niet af te komen met aardappelen, groenten en een stuk vlees. We willen er veel werk aan hebben :')

    xx


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ga frietjes halen, of bakken/koken.
    Hoe romántisch ^^

    Of spaghetti ;3


    Me so good.

    sluit af met chocolademousse.
    heel veel werk
    heel erg lekker(lol)


    "Love is a beautiful fear." - Kiera Cass

    Asperges met ham & kaas.. :9~


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Als het liefje van mijn broer hier is, maken ze meestal wok, en dat is altijd lekker! Maar ik weet het recept daar natuurlijk niet van, I'm sorry.

    Maar het leuke aan wok is dat je zelf zo kan bepalen welke groentes wel en niet enzo. ;p

    [ bericht aangepast op 3 maart 2011 - 22:03 ]


    None but ourselves can free our minds.

    Carcass schreef:
    Je moet bij Youtube eventjes 'Nigella cooking' ofzo zoeken, dan zie je een dame met donker haar, die kookt geweeeeeldig!


    Die kookt geweldig?! die is geweldig als je geen idee hebt HOE je moet koken ja, mens kan nog niet eens fatsoenlijk snijden en is te beroerd om alles fatsoenlijk schoon te maken, t is al erg genoeg dat ze die überhaupt op de tv laten zien zeg

    Dan kun je beter op internet kijken naar wat je wil eten, spaans, italiaans, mexicaans, grieks etc etc etc

    Bloemkool of brocoli puree soep.
    (Nodig:1 bloemkool (of brocoli), 1 liter water, p&z, bouillonpoeder.)
    1 bloemkool (of brocoli) in stukjes snijden en opzetten met 1 liter water. Helemaal kapot koken en fijn staven. Evt nog peper, zout en/of bouillonpoeder toevoegen.

    Pesto pasta met courgettes.
    (Nodig: Potje pesto, pennen [pasta - ongeveer 125 gram pp], kookroom, 1 courgette, ongeveer 75 gram rozijnen.)
    - Rozijnen op water gooien om te laten wellen.
    - Pan met ruim water opzetten en laten koken (evt met bouillonpoeder). Pasta toevoegen en 7 a 8 minuten laten koken.
    - Courgette doormidden snijden, zaadlijsten verwijderen en halve maantjes van snijden. Kort aanbakken in de pan en op smaak brengen met p&z.
    - Gare pasta afgieten, terug op het vuur zetten en pesto en kookroom toevoegen, goed doorroeren en klein minuutje laten prutelen.
    - Rozijnen afgieten en courgettes en rozijnen toevoegen aan de pasta. Klaar is kees :3.

    Warme flensjes met poedersuiker.
    (Nodig: 100 gram bloem, 250 ml melk, snufje zout, 20 gram -kristal-suiker, 0.5 dl (zonnebloem)olie, 2 eieren.)
    - Bloem, zout in een mengkom doen en geleidelijk aan de melk al roerend toevoegen. Deze goed mengen en zorgen dat er geen klontjes meer inzitten.
    - Dan de eieren toevoegen (zonder schaal natuurlijk (cat)) en weer goed mengen.
    - Als laatste druppelsgewijs de olie toevoegen.

    Als je de flensjes gaat bakken moet je zorgen dat de pan goed heet is. Het makkelijkste hiervoor is een anti aanbak pan. En veel olie hoef je niet te gebruiken, omdat er ook al olie in het beslag zit. Officieël moeten flensjes zo dun zijn dat je er bijna doorheen kunt kijken en ze mogen eigenlijk niet verkleuren. Maar ik denk dat dat lastig wordt als je ze niet dagelijks bakt (nerd).


    Heel simpel om te maken, maar wel erg leuk en lekker. (nerd)


    Wie du mir, so ich dir.

    Hel schreef:
    (...)

    Die kookt geweldig?! die is geweldig als je geen idee hebt HOE je moet koken ja, mens kan nog niet eens fatsoenlijk snijden en is te beroerd om alles fatsoenlijk schoon te maken, t is al erg genoeg dat ze die überhaupt op de tv laten zien zeg

    Dan kun je beter op internet kijken naar wat je wil eten, spaans, italiaans, mexicaans, grieks etc etc etc
    Ik ben het er inderdaad mee eens dat die mevrouw zeg maar een soort van niet zo goed kan koken :x


    Wie du mir, so ich dir.

    vivian07 schreef:
    sluit af met chocolademousse.
    heel veel werk
    heel erg lekker(lol)
    Nee joh chocolade mousse valt reuze mee :3. je neemt 2,5 dl eidooier, 5 eieren, 150 gram suiker, 20 gram gelantine -dat zijn ongeveer 7 van die blaadjes-, 1 dl koffie, o.5 dl creme de cacao, 1.5 liter room en 600 gram aan chocolade.

    -De chocolade smelt je au bain marie. Dus zeg maar in een bak bovenop een pan met heet water. Als de chocolade helemaal gesmolten is, van het vuur afhalen, zodat het kan afkoelen.
    -De room sla je ondertussen op tot yoghurt dikte. (dit gaat meestal sneller als je een beetje poedersuiker toevoegt)
    -De gelantine laat je weken op koud water.
    -De suiker, eieren, koffie en alcohol mik je allemaal bij elkaar in een pan. (Dit kan ook au bain marie) Dit warm je op tot de suiker helemaal is opgelost.
    -Dan voeg je de gelantine toe aan het ei/suiker/koffie/drank mengsel, wat je vervolgens bij de inmiddels wat afgekoelde chocolade voegt. Dan koudslaan met de keukenmachine.
    -Mengsel moet helemaal afgekoeld zijn voor je de room toevoegd. Dan in een bak storten en 2 tot 3 uur laten opstijven.

    Als je het goed en snel doet heb je binnen 10 minuten een chocolade mousse :3


    Wie du mir, so ich dir.