Taime schreef:
... Maar ik raad je aan om geen epiphone te kopen of een gibson. Het is gewoon sinds de jaren 90 zo slecht geworden dat het gewoon geldverspilling is. Dus ik zou gewoon voor een tokay gaan. Dat is zeg maar de echte namaak van een gibson les paul en ook nog eens veel goedkoper dan een epiphone.
Dit is (sorry het zo te moeten zeggen) niet waar. Ten eerste is Epiphone een zustermerk van Gibson, die EXACT dezelfde modellen bouwt maar dan met iets goedkopere materialen. De Epiphone LPC is dus een prima gitaar, zeker voor dat geld. Tokay is Koreaans kopieerwerk.
Terug naar OP: Wat voor geluid vind je mooi? Hou je van zwaarder, neem een Les Paul. Wil je echter rock/metal spelen met wat meer "twang" neem dan een goedkopere Ibanez RG
in combinatie met een kleine buizen(!) versterker is zowel de Paul als een RG de ideale combi.
Ik raad je aan om eerst eens naar de gitaarwinkel te gaan en wat gitaren die je leuk vind uit te proberen naar welke je het lekkerst ligt. Heb je daaruit je favoriet, ga dan met diezelfde gitaar eens wat versterkers uitproberen, dan weet je zeker dat je goed zit.
Oh, als ik dan toch een model moet aanraden die dicht bij de smaak die je nu heb ligt: de Epiphone Les Paul Black Beauty. Kan je veel meer mee omdat er 3 elementen opzitten ipv 2;)
[ bericht aangepast op 27 feb 2011 - 17:09 ]
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.