• Hooi, aangezien ik al een tijdje aan het rondkijken ben voor een elektrische gitaar was ik wel benieuwd naar de gitaren die jullie hebben.

    Ik wil op dit moment graag de Epiphone Les Paul costum Ebony, heeft iemand die ook of een andere uitvoering van epiphone les paul ebony?


    it's so empty living behind these castle walls

    Taime schreef:
    ... Maar ik raad je aan om geen epiphone te kopen of een gibson. Het is gewoon sinds de jaren 90 zo slecht geworden dat het gewoon geldverspilling is. Dus ik zou gewoon voor een tokay gaan. Dat is zeg maar de echte namaak van een gibson les paul en ook nog eens veel goedkoper dan een epiphone.

    Dit is (sorry het zo te moeten zeggen) niet waar. Ten eerste is Epiphone een zustermerk van Gibson, die EXACT dezelfde modellen bouwt maar dan met iets goedkopere materialen. De Epiphone LPC is dus een prima gitaar, zeker voor dat geld. Tokay is Koreaans kopieerwerk.

    Terug naar OP: Wat voor geluid vind je mooi? Hou je van zwaarder, neem een Les Paul. Wil je echter rock/metal spelen met wat meer "twang" neem dan een goedkopere Ibanez RG ;) in combinatie met een kleine buizen(!) versterker is zowel de Paul als een RG de ideale combi.
    Ik raad je aan om eerst eens naar de gitaarwinkel te gaan en wat gitaren die je leuk vind uit te proberen naar welke je het lekkerst ligt. Heb je daaruit je favoriet, ga dan met diezelfde gitaar eens wat versterkers uitproberen, dan weet je zeker dat je goed zit. ;)

    Oh, als ik dan toch een model moet aanraden die dicht bij de smaak die je nu heb ligt: de Epiphone Les Paul Black Beauty. Kan je veel meer mee omdat er 3 elementen opzitten ipv 2;)

    [ bericht aangepast op 27 feb 2011 - 17:09 ]


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    HolyDiver schreef:
    (...)
    Dit is (sorry het zo te moeten zeggen) niet waar. Ten eerste is Epiphone een zustermerk van Gibson, die EXACT dezelfde modellen bouwt maar dan met iets goedkopere materialen. De Epiphone LPC is dus een prima gitaar, zeker voor dat geld. Tokay is Koreaans kopieerwerk.

    Terug naar OP: Wat voor geluid vind je mooi? Hou je van zwaarder, neem een Les Paul. Wil je echter rock/metal spelen met wat meer "twang" neem dan een goedkopere Ibanez RG ;) in combinatie met een kleine buizen(!) versterker is zowel de Paul als een RG de ideale combi.
    Ik raad je aan om eerst eens naar de gitaarwinkel te gaan en wat gitaren die je leuk vind uit te proberen naar welke je het lekkerst ligt. Heb je daaruit je favoriet, ga dan met diezelfde gitaar eens wat versterkers uitproberen, dan weet je zeker dat je goed zit. ;)
    Okee bedankt. Nouja ik wilde eerst de epiphone lp omdat ik hem mooi vond. Maar ik weet niet onder welke soort deze gitaarsound hoort: klik en dan vooral vanaf 3:40. Dat is rock neem ik aan?


    it's so empty living behind these castle walls

    Tokai is even voor de duidelijk heid japans. EN het wordt bij mij in de buurt echt afgeraden een gibson of een epiphone te kopen die na volgens mij 1993 gemaakt is. Omdat het gewoon zonde is als je zo'n dure gitaar hebt en hem, als je een beetje veel speelt, na een jaar of twee gewoon bij het grofvuil kan zetten. Omdat de hals heel snel buigt en het hout ook niet meer van de kwaliteit is dat het was geweest. Dus ik zeg alleen maar wat mij is verteld door een echte goede gitaar verkoper. Die raad je ook gewoon aan in de winkel zelf om nog eerder voor een richwood te gaan dan voor een gibson. Hij heeft er een staan maar is daar ook gewoon niet blij mee. Hij krijgt hem niet weg. Veel mensen kopen een gibson voor het merkje, ook met epiphone. Spelen doen ze er bijna niet mee.


    Love sheds light one the darkest of times

    Ik heb een Fender Stratocaster, want dat geluid is gewoon geweldig!
    Mijn oom had een Gibson Les Paul en die is ook heel mooi. Wel een beetje zwaar (x Maar ik heb er al lang niet meer op gespeeld. Maar ik denk dat die wel vergelijkbaar is met een Epiphone, right?


    Felix

    Mississippi schreef:
    (...)Okee bedankt. Nouja ik wilde eerst de epiphone lp omdat ik hem mooi vond. Maar ik weet niet onder welke soort deze gitaarsound hoort: klik en dan vooral vanaf 3:40. Dat is rock neem ik aan?

    Het is niet echt rock. want het is zeg maar ook niet heel goed te horen. Want het is denk ik gewoon een solo. Red hot chilli peppers is over het algemeen funk xD


    Love sheds light one the darkest of times

    HolyDiver schreef:
    (...)
    Dit is (sorry het zo te moeten zeggen) niet waar. Ten eerste is Epiphone een zustermerk van Gibson, die EXACT dezelfde modellen bouwt maar dan met iets goedkopere materialen. De Epiphone LPC is dus een prima gitaar, zeker voor dat geld. Tokay is Koreaans kopieerwerk.

    Terug naar OP: Wat voor geluid vind je mooi? Hou je van zwaarder, neem een Les Paul. Wil je echter rock/metal spelen met wat meer "twang" neem dan een goedkopere Ibanez RG ;) in combinatie met een kleine buizen(!) versterker is zowel de Paul als een RG de ideale combi.
    Ik raad je aan om eerst eens naar de gitaarwinkel te gaan en wat gitaren die je leuk vind uit te proberen naar welke je het lekkerst ligt. Heb je daaruit je favoriet, ga dan met diezelfde gitaar eens wat versterkers uitproberen, dan weet je zeker dat je goed zit. ;)

    Oh, als ik dan toch een model moet aanraden die dicht bij de smaak die je nu heb ligt: de Epiphone Les Paul Black Beauty. Kan je veel meer mee omdat er 3 elementen opzitten ipv 2;)

    Ik weet niet of je het weet, maar een epiphone is wel een zusterbedrijf maar heeft geen contract lopen dat ze precies de zelfde gitaren mogen maken. Epiphone maakt een na maak. Hij is van de buitenkant misschien wel het zelfde maar de binnenkant is gewoon totaal anders. Tokai heeft een contract lopen met gibson waar geen einddatum op staat dat ze echte van buiten en van binnen na maakt Gibson lp mogen maken.


    Love sheds light one the darkest of times

    CrazyChicken schreef:
    Ik heb een Fender Stratocaster, want dat geluid is gewoon geweldig!
    Mijn oom had een Gibson Les Paul en die is ook heel mooi. Wel een beetje zwaar (x Maar ik heb er al lang niet meer op gespeeld. Maar ik denk dat die wel vergelijkbaar is met een Epiphone, right?
    fender stratocater is duur toch :x
    ik moet hem zelf betalen dus gitaren van 1000 euro zullen het niet worden.


    it's so empty living behind these castle walls

    Taime schreef:
    (...)
    Ik weet niet of je het weet, maar een epiphone is wel een zusterbedrijf maar heeft geen contract lopen dat ze precies de zelfde gitaren mogen maken. Epiphone maakt een na maak. Hij is van de buitenkant misschien wel het zelfde maar de binnenkant is gewoon totaal anders. Tokai heeft een contract lopen met gibson waar geen einddatum op staat dat ze echte van buiten en van binnen na maakt Gibson lp mogen maken.


    je kan er wel allemaal over gaan discussiëren, maar je moet toch zowiezo kijken wat je het lekkerste vind spelen, want vaak kunnen duplicaties toch van mindere kwaliteit zijn hoor. Wel moet je weer opassen dat je niet te veel voor de naam zelf betaalt. Maar probeer vooral uit! Bijv. in de winkel: Guitarking of Rockpalace


    Ligt and Darkness are both very different..

    Dat zeker, je moet een goed gevoel hebben bij de gitaat zelf. Niet op het merkje letten. Zelf zou ik een gibson willen maar het is ook niet verantwoord om zo'n ding te kopen veel te zwaar en duur xD Dus ik wil zelf een namaak maar van richwood. omdat ik richwood wel heel lekker vind spelen en zo'n na maak ook niet meteen een rib uit mijn lijf kost xD


    Love sheds light one the darkest of times

    Mississippi schreef:
    (...)fender stratocater is duur toch :x
    ik moet hem zelf betalen dus gitaren van 1000 euro zullen het niet worden.

    Je kan het zzelf zo duur maken als je wilt. Een stratocaster begint zo rond de €400 dacht ik. Weet het niet meer zeker. Ben al best lang niet langs die gitaar winkel geweest xD


    Love sheds light one the darkest of times

    Taime schreef:
    (...)
    Je kan het zzelf zo duur maken als je wilt. Een stratocaster begint zo rond de €400 dacht ik. Weet het niet meer zeker. Ben al best lang niet langs die gitaar winkel geweest xD


    kan veel goedkoper hoor, maar je moet zelf vaststellen hoeveel je uit wilt geven op zijn hoogst en dan daar gaan kijken. Want ik wilde een goede elektrische gitaar kopen rond de 600 euro. En dat is een goede maatstaf.


    Ligt and Darkness are both very different..

    ik wil gwn éen elektrisch, maar heb geen centjes, want ik ga al naar Rock Zottegem, en daarmee zijn mijn laatste centjes op :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.