• Dus ik doe het ook maar. Eigenlijk is het wel een hele rare vraag.

    Wie van jullie heeft de dood recht in de ogen gekeken? En dan bedoel ik niet iemand anders dood zien gaan of dood gezien. Maar zelf in levensgevaar zijn geweest.

    Ik wel. Maar ik ga niet vertellen hoe en wat.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Euhm, ik kon niet zwemmen op mijn 6de, maar ik dacht van wel. Ik deed namelijk aan 'droogzwemmen' op het gras. Toen we de eerste keer moesten zwemmen met school, was ik veel te overmoedig en sprong ik in het water. Ik ben even buiten bewustzijn geweest.
    Ook ben ik net ontsnapt aan een bus. We reden met de klas van ons gymlokaal (een kilometer verder, we gaan steeds met de fiets) en ik reed van voor. Ik stak mijn hand uit om mensen achter me te waarschuwen dat we gingen inslaan en keek naar mijn hand zodat er geen auto of fietser tegen ging rijden. Wanneer ik wou draaien was daar plotseling een bus. Uit schrik wende ik niet af, maar op het einde toch wel. Mijn wiel raakte de bus, ik viel tegen zo'n paaltje aan en heb een tijdje met krukken gelopen.
    Dat is het zo'n beetje denk ik..


    Olive

    Ik heb de dood vastgehouden.
    We hadden eens puppies en toen is er zeg maar dood gegaan, en ik dacht dat hij nog leefde, en vroeg me af waarom hij niet mee bewoog. dus ik dat hond je oppakken, klapt dat nekje zo naar achteren. Dat gevoel van iets wat nog wel warm is maar geen leven meer heeft in je handen te hebben, vergeet ik nooit meer.
    Toen ging ik hysterisch mama roepen toen ik het bloed zag, en bleek hij dus dood te zijn ;


    Alleen maar tranen van geluk

    Adele schreef:
    Ik heb de dood vastgehouden.
    We hadden eens puppies en toen is er zeg maar dood gegaan, en ik dacht dat hij nog leefde, en vroeg me af waarom hij niet mee bewoog. dus ik dat hond je oppakken, klapt dat nekje zo naar achteren. Dat gevoel van iets wat nog wel warm is maar geen leven meer heeft in je handen te hebben, vergeet ik nooit meer.
    Toen ging ik hysterisch mama roepen toen ik het bloed zag, en bleek hij dus dood te zijn ;

    Dat had ik ook, toen er een musje tegen het raam was gevlogen. Ik pakte hem op om te kijken of ie nog leefde, en toen rolde z'n nekje alle kanten op. Hij was ook nog warm. We hebben hem toen begraven in een pickwick thee doosje in de tuin. (:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Mijn slaapstoornis had niet veel langer moeten duren, dan had ik er zelf waarschijnlijk een einde aan gemaakt. Maar dus nee, ik heb nooit de dood in de ogen gekeken.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik herrinner me er een,
    ik was 8 en ik kon best goed zwemmen.
    Maar ik werd in het zwembad meegesleurd in een stroming, en ik bleef er zeker een half uur in, ik zakte echt weg en uiteindelijk heeft iemand me aan mijn arm naar boven moeten sleuren en gingen ze me bijna mond op mond geven.
    En het was niet een van de twintig badmeesters die daar waren, het was een meisje van 15 ofzo..


    Me so good.

    Nope, niet echt.
    Het enige wat erbij in de buurt komt is dat ik een keer de Dordogne in dook, best diep om onder de stroming door te zwemmen, maar daar was ook een stroming en toen was het heel moeilijk om weer naar boven te zwemmen :Y)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ja, meerdere malen. Laten we maar zeggen, dat het geen ongeluken waren als vallen, auto-ongeluk, wat dan ook.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb wel ooit gedacht dat ik doodging. Toen ik voor het eerst een epileptische aanval kreeg. Ik was 10 en wist totaal niet wat er gebeurde.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Nee niet echt. Ik ben wel een paar keer bijna aangereden door auto's en een keer bijna door een brommer omdat ik nooit oplet in het verkeer. Maar nee, niet echt.


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    Ik ben al wel een aantal keer bijna overreden (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Toen ik twee was ben ik zo ziek geweest dat ik ook bijna dood was. Ik had van alles door elkaar, zware griep (soms 45 graden koorts), ooronsteking, longontsteking, ik zal alles dubbel, kon niks eten, dat soort dingen. Maar toen was ik twee dus ik weet er bijna niets meer van.


    you are the smell before rain | you are the blood in my veins

    Ik ben een keer bijna verdronken doordat ik naar het zwembad was gegaan met iemand die blijkbaar niet kon zwemmen en mij toen als een soort luchtbed zag zodat ze zelf boven water kon blijven. Ze duwde me dieper het water in, ging op mijn hoofd zitten en kneep mijn keel dicht. Serieus, ik dacht écht dat ik zou verdrinken en dat is dus iets wat ik absoluut niet wil.
    Maar ik weet niet of je zoiets bedoelt? (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik was nog klein, had net mijn zwemdiploma gehaald, was met moeder naar het zwembad gegaan. Ik mocht niet voorbij de touwen, want dat werd veel dieper en zo goed kon ik nog niet zwemmen.
    toch deed ik het met mijn eigenwijze kop. Ik klop over de touwen heen en begon te trappelen, maar ik was er nog niet lang of een groepje jongens van een jaar of 16 kwam op een flot voorbij.
    Ze waren nog al druk aan het stoeien en ik weet niet hoe, maar ik raakte onder het flot, en het lukte me niet er onder weg te komen, op dat moment dacht ik echt dat ik dood zou gaan, want ik had amper adem kunnen halen.

    Gelukkig heeft een van de jongens me er onedr weg kunnen halen en me op de kant neer kunnen zetten en ik was alleen maar duizelig...

    Ik, ik was zelfs even doodt, maar opeens kwam ik terug.
    Bay the way, als je in coma ligt ben je eigelijk ookal half doodt.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    nou ik ben bijna verdronken, 2 keer in een ravijn gevallen omdat ik uitgleed, 2 keer flauw gevallen en toen haalde ik geen adem.
    Dus 5 keer een bijna-dood ervaring.
    Het was niet echt fijn. Maar het klopt wel dat je een wit licht ziet en bij mij werd het weer zwart en kwam ik weer bij.

    ohja en bij de Eemoff zat ik vast onder iemand bil:$ en toen verdronk ik bijna

    [ bericht aangepast op 30 jan 2011 - 17:14 ]


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'