• Oké, puur uit Nederlandse interesse hoor.. ;D

    Ik las een uurtje geleden een bericht dat jullie regering nog steeds niet goed geregeld is ivbm Franstaligen en Nederlandstaligen (verbeter me als het niet zo is)

    Wat vinden jullie Belgen daar nou van? Dat jullie land tweetalig is? Mij, als Nederlander, lijkt dat me zooo irritant
    En merk je er veel van in het dagelijks leven? (krul)

    xox


    ars moriendi

    Mij boeit het niet echt :p
    Maar gewoon wat ik wel haat, als je bv ergens bent in Brussel en die kunnen geen nederlands dan wordt ik zo boos want ze wonen in België leer dan Vlaams???


    Stop wishing, Start doing..

    ik vind het ook niet echt erg. overal zitten toch mensen die andere talen spreken dan jij. ik woon trouwens in het uiterste van Vlaanderen. maar dan wel weer aan de grens van frankrijk, dus dat maakt dan weer niet uit xD maar ik vind het wel irritant dat we geen regering hebben, want misschien splitsen Vlaanderen en Wallonië wel en is ons landje nog kleiner!! kom op, Bart Dewever! doe er iets aan xD


    I'm not crazy. My reality is just different than yours.

    ik vind het zo irritant, wij moeten sowieso frans leren en in wallonie is het geneens verplicht om nederlands te leren en dan moeten wij ons maar aanpassen.


    Change, the only good thing in this world.

    Mij boeit het niet echt ;d
    Er zijn overal wel mensen die een andere taal spreken en waar ik woon, in West-Vlaanderen, zijn er niet veel mensen die een andere taal spreken.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    we zijn drietalig eigenlijk :')
    Nederlands
    Frans
    Duits
    maar het duits is niet zo erg bekend :')
    ik vind het ok omdat ik daar ben mee opgegroeid ;D
    ht enige wat me dwars zit is dat wij vlamingen frans én duits moeten leren,
    terwijl de franstaligen en de duitstaligen geen woord nerderlands spreken :S
    don't shoot me if i'm wrong(A)

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 17:25 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Zoals hierboven gezegd werd, zijn we inderdaad eigenlijk drietalig.

    Maar ik persoonlijk heb daar geen last van. Ik ben een Vlaming, woon ver weg van Wallonië dus ik merk er niets van. Behalve dat mijn school vol zit met omhooggevallen mensen die thuis Frans spreken om chique te doen. Maar dat is anders, zij zijn geen Walen dus behoren in feite niet tot de klasse van diegene die "de andere taal" spreken. (':


    Only losers can act the way you do

    Ik heb er geen problemen mee. (: Je hebt eigenlijk het gevoel niet dat je land meertalig is, aangezien je toch in je eigen provincie en in je eigen 'deel' zit. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 17:33 ]


    Comedy is simply a funny way of being serious.

    Normaal gezien moeten we 3 talen kennen: Nederlands, Frans en Duits. Maar Frans en Nederlands zijn het belangrijkste om onder andere werk te vinden enzo. Natuurlijk vind ik dat niet altijd even leuk, en Franse lessen zijn ook soms bijhoorlijk irritant, maar het is nu eenmaal zo, en we zullen er allemaal mee moeten leren leven. Ons land heeft een rot politiek en al super lang geen regering, ze moeten het zelf maar oplossen. Ik snap niet wat hun probleem is. Wat gaat het ons (of hen) helpen door België te splitsen?


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Dat boeit mij niet zoveel. Als ik over België spreek, zie ik eigenlijk alleen maar Vlaanderen voor me.

    Het enige dat ik aan Wallonië haat is dat we Frans móeten leren, terwijl zij geen moeite doen.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 17:40 ]


    Let the Night embrace you

    Ik wil dat we splitsen. De mensen uit Wallonië nemen enkel maar geld van Vlaanderen. Dan is Frans ook niet meer zo'n belangrijk hoofdvak en wordt onze tweede taal Engels.


    Olive

    Drietalig ook al horen we van de duitse deel niet veel.
    ik vind dat heel irritant! Splits België toch gewoon dan zijn we direct van de walen vanaf. Ik kan dat frans niet uitstaan! Zij moeten niet degenlijk eens vlaams leren!

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 17:50 ]


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    En trouwens, die in Wallonië leren wel Vlaams. Alleen is de verplichting anders. Wij leren vooral op spreken in het openbaar, op nodige situaties en zij leren vooral schrijven en lezen en dus veel minder dagelijkse situaties. Vlamingen zijn minder bang om Frans te gaan praten zeg maar, terwijl zij 'verlegen zijn' om Nederlands te spreken.


    Olive

    Ja, irritant, want nu moete wij frans leren, allee anders ook ze ma het blijft kak ><


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    KimPhobia schreef:
    we zijn drietalig eigenlijk :')
    Nederlands
    Frans
    Duits
    maar het duits is niet zo erg bekend :')
    ik vind het ok omdat ik daar ben mee opgegroeid ;D
    ht enige wat me dwars zit is dat wij vlamingen frans én duits moeten leren,
    terwijl de franstaligen en de duitstaligen geen woord nerderlands spreken :S
    don't shoot me if i'm wrong(A)

    Wow, dan vind ik dat zij ook Nederlands op school moeten krijgen o.o
    Oneerlijk.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    't lijkt mij zwaar irritant.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 18:19 ]