• ja,daar hadden we het dus vandaag over op school. er kom zo hindoestaanse vrouw die kwam vertellen over haar jeugd. dat ze na nederland was verhuist en dat ze werd uithuwelijkt maar verliefd werd op haar nederlandse buurjongen. sjeezus ik heb gewoon zitten janken in de klas. gewoon omdat het zo heftig was. en daarna hebben we een video zitten kijken over over dit stel http://www.kennislink.nl/publicaties/romeo-en-julia-in-pakistan. het was zo heftig en dat dat nu nog steeds gebeurt.

    wat vinden juilie hier van? en iemand ervaringen?

    [ bericht aangepast op 24 nov 2010 - 15:31 ]

    tja, ik persoonlijk vind uitgehuwelijkt worden niet meer van deze tijd
    maarja, zo gaat dat nou eenmaal in dat soort landen
    ik moet er niet aan denken dat ik moet trouwen met een man waar ik niet van hou :O

    Uithuwelijken is gewoon vreselijk. Daar zie ik echt niets positiefs aan. En nee, ik ken niemand om me heen die zoiets meegemaakt heeft.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Hadden we het laatst ook over.
    Ik snap niet dat ze niet gewoon een man mogen kiezen waar ze van houden en gelukkig mee kunnen zijn. Ik vind dat echt vreselijk.
    En dat dat nu nog steeds gebeurd is voor ons Nederlanders en Belgen onvoorstelbaar, maar er worden alsnog elke dag vrouwen gestenigd omdat ze weet ik veel wat deden, of andere gruwelijken dingen die nog gebeurden in de Middeleeuwen.
    Oké genoeg gezegd. (':


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik ken niemand die er iets mee ta maken heeft (gehad), maar ik vind het verschrikkelijk. Vooral omdat het vaak heel jonge meisjes zijn, die soms moeten trouwen met mannen die hun vader hadden kunnen zijn. Het slaat ook gewoon nergens op, want een huwelijk gaat erom dat je van elkaar houdt, en dat kan niet als je elkaar nog nooit hebt gezien.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Speaker schreef:
    Uithuwelijken is gewoon vreselijk. Daar zie ik echt niets positiefs aan. En nee, ik ken niemand om me heen die zoiets meegemaakt heeft.


    Hope goes lost but never dies.

    Zo'n verhaal kan weken in m'n kop rond spoken. Nu is de levensgeschiedenis van mijn opa en oma (Filippijnse kant) ook niet wat je 'normaal' noemt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Sniper schreef:
    Zo'n verhaal kan weken in m'n kop rond spoken. Nu is de levensgeschiedenis van mijn opa en oma (Filippijnse kant) ook niet wat je 'normaal' noemt.


    vertel?

    Kan je de link miss niet klikbaar maken? da's handiger

    Ik vind er maar niks aan (cat)
    Ben ik blij dat ik hier woon,mijn ouders zouden dat niet moeten proberen :')


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Speaker schreef:
    Uithuwelijken is gewoon vreselijk. Daar zie ik echt niets positiefs aan. En nee, ik ken niemand om me heen die zoiets meegemaakt heeft.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    reyon schreef:
    Kan je de link miss niet klikbaar maken? da's handiger

    Ik vind er maar niks aan (cat)
    Ben ik blij dat ik hier woon,mijn ouders zouden dat niet moeten proberen :')



    geen idee hoe dat moet.