• hey meisjes, ik zit met een soort van moeilijk 'keuze' -moment.. en ik raak er zo moeilijk uit. kan het ook moeilijk uitleggen maar zal het toch proberen, hou je klaar voor een redelijke grote tekst maar het zou fantastisch zijn moesten jullie me helpen hiermee!
    dus,ik ken al jàaaaaren een jongen waarmee ik altijd al close ben geweest. ook is er al een aantal keren sprake geweest van liefde en was er een enorme aantrekkingskracht tussen ons, die er nog steeds is. maar op een gegevn moment werd die aantrekkingskracht te groot waar door ik en hem eigenlijk een soort van relatie hadden. nu bleek dat hij al een liefje had ( ik wist het niet , tot dat ene moment dat ik zo over m'n oren verliefd was dat hij het opbiegde) toch bleven we afspreken in het geheim. maar iedere keer als ik terug thuis kwam voelde ik me zo rot omdat hij eigenlijk iemand voorloog en ik het gevoel kreeg dat hij gebruik van me maakte. afgelopen zomer was alles geeindigd tussen ons omdat ik het niet meer kon van de schuldgevoelens en dat ik soms zo kwaad op hem kon worden omdat zijn vriendin niks wist van zijn vreemdgaan en omdat ik me gewoon soms zo vies kon voelen. We hoorden niks meer van elkaar maar toch voelde ik me soms zo triestig eigenlijk omdat ik hem niet meer hoorde en ik niet meer bij hem kon zijn. Dan begon hij me terug te bellen en te sms’n dat hij me miste en dat hij zich wel rot voelde tegenover zijn huidige liefje maar hij gewoon aan mij bleef denken en mij niet kon loslaten. Eerst deed ik afstandelijk tegen hem maar al snel liet ik me doen door hem en viel ik terug als een blok voor hem. Sindsdien hadden we terug eens afgesproken, gewoon vriendschappelijk. Maar uiteindelijk had hij me weer gekust. Op dat moment was alles zo fijn maar achteraf weer hetzelfde schuldgevoel. Ook hem hoorde ik de dagen er na niet meer. Buiten nu iedere nacht een smsje met er in ‘ droomzacht x’
    nu is mijn probleem.. ik voel me soms niet zo gelukkig zoals jullie merken.
    dus stel ik mezelf voor een keuze.. ofwel kies ik voor me zelf en laat ik hem los, zodat ik kan verder gaan met mijn eigen leventje en niet meer aan hem vastgekluisterd zit en op hem blijf wachten want als we blijven afspreken – ookal zouden we zeggen dat het vriendschappelijk is- we zouden elkaar blijven missen of kussen. Die aantrekkingskracht zou blijven, dus zou het voor mij het beste zijn alle contact te breken. Maar toch zou ik me echt niet goed voelen dat alles weg is, alle contact omdat ik hem echt nodig heb. Omdat hij veel voor me gedaan heeft , me zoveel geholpen, zoals een beste vriend zou doen. Ofwel kies ik voor hem, om te blijven wachten op hem. Omdat ik ergens echt niet zonder hem kan en hem niet wil loslaten.
    ofwel kies ik om het te vertellen tegen zijn liefje, ookal weet ik dat het niet mijn taak is om het te zeggen maar wie gaat het anders doen? Hij allesinds niet.
    ik weet echt niet wat ik moet doen.. want uiteindelijk krijg ik bij iedere keuze een slecht gevoel..

    Je moet jezelf niet voor een keuze stellen, maar hém: Of hij maakt het uit met zijn vriendin, of het is klaar.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Muh.
    Naja, ik agree met Elisa.
    In ieder geval niet meer toegeven aan je gevoelens zolang als hij met die vriendin heeft, want geloof me; het doet ongelofelijk veel pijn als je erachter komt dat je vriendje vreemd gaat (Is me twee keer gebeurd na een lange relatie)


    Life is hard and then we die

    Heatherfield schreef:
    Je moet jezelf niet voor een keuze stellen, maar hém: Of hij maakt het uit met zijn vriendin, of het is klaar.

    Ik ging net hetzelfde zeggen. Hij kan niet van twee walletjes blijven eten.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2010 - 19:18 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Heatherfield schreef:
    Je moet jezelf niet voor een keuze stellen, maar hém: Of hij maakt het uit met zijn vriendin, of het is klaar.


    None but ourselves can free our minds.

    Hij is degene die een keuze moet maken, zoals al eerder is gezegd.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zoals al veel hebben gezegd: jij hoeft geen keuze te maken.
    Hij moet de keuze maken. Wat wil hij nou eigenlijk? Uitmaken met zijn vriendin en met jouw verder gaan? Zijn vriendin en jou als goeie vriendin beschouwen en verder geen tierelatijntjes. Zij en geen contact meer met jou.

    Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik het walgelijk vind dat, terwijl je weet dat hij een vriendin heeft, toch met hem gaat. Ik ben van mening dat je daar boven zou moeten staan en van je af moet kunnen bijten.




    La credenza è una medicina contro il timore

    Coyote schreef:
    Zoals al veel hebben gezegd: jij hoeft geen keuze te maken.
    Hij moet de keuze maken. Wat wil hij nou eigenlijk? Uitmaken met zijn vriendin en met jouw verder gaan? Zijn vriendin en jou als goeie vriendin beschouwen en verder geen tierelatijntjes. Zij en geen contact meer met jou.

    Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik het walgelijk vind dat, terwijl je weet dat hij een vriendin heeft, toch met hem gaat. Ik ben van mening dat je daar boven zou moeten staan en van je af moet kunnen bijten.





    tuurlijk is het walgelijk, ik heb soms dat ik er gewoon van walg.
    en ik weet dat ik mij er van moet afbijten maar telkens als het mij lukt zonder hem herval ik in het missen van hem. wat ik dus enorm zwak vind van mezelf.

    Heatherfield schreef:
    Je moet jezelf niet voor een keuze stellen, maar hém: Of hij maakt het uit met zijn vriendin, of het is klaar.


    make cake, not war

    mee eens met al deze mensen


    They fell in love, didn't they?

    Liefde maakt blind, en dit is een goed voorbeeld ervan. Het is lastig om nee te zeggen tegen iemand waar je verliefd op bent, maar probeer het toch echt, jij zit met een schuldgevoel. Zeg duidelijk tegen hem dat hij kiest voor jou of voor haar. Kiest hij voor haar, dan zou ik al het contact verbreken, want anders doe je straks weer precies hetzelfde.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    ik zou hém laten kiezen inplaats van jezelf op te offeren!

    Coyote schreef:
    Zoals al veel hebben gezegd: jij hoeft geen keuze te maken.
    Hij moet de keuze maken. Wat wil hij nou eigenlijk? Uitmaken met zijn vriendin en met jouw verder gaan? Zijn vriendin en jou als goeie vriendin beschouwen en verder geen tierelatijntjes. Zij en geen contact meer met jou.

    Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik het walgelijk vind dat, terwijl je weet dat hij een vriendin heeft, toch met hem gaat. Ik ben van mening dat je daar boven zou moeten staan en van je af moet kunnen bijten.





    jij wrijft het er ook nog eens even lekker in... :S

    Romances schreef:
    Je moet jezelf niet voor een keuze stellen, maar hém: Of hij maakt het uit met zijn vriendin, of het is klaar.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    lampone schreef:
    (...)

    tuurlijk is het walgelijk, ik heb soms dat ik er gewoon van walg.
    en ik weet dat ik mij er van moet afbijten maar telkens als het mij lukt zonder hem herval ik in het missen van hem. wat ik dus enorm zwak vind van mezelf.

    Weetje dat ik dit ook nog echt begrijp ook? Wat je net zei snap ik helemaal. Maar stel hem voor een keuze of hij maakt t uit met zn vriendin en gaat voor jou of jullie kunnen geen vriendin meer zijn, leg hem dan wel uit waarom.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Romances schreef:
    Je moet jezelf niet voor een keuze stellen, maar hém: Of hij maakt het uit met zijn vriendin, of het is klaar.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California