• Johan Cruijff is niet te spreken over de verdedigende speelstijl van Nederland in de verloren WK-finale. De legendarische oud-voetballer kwalificeerde het spel van Oranje als 'hard en grof' en vond Spanje de verdiende winnaar.

    "Het spel was lelijk, hard, grof en veel te verdedigend. Absoluut niet kleurrijk en er zat weinig voetbal in", aldus Cruijff in de Catalaanse krant El Periodico. Volgens Cruijff was het vooral onmacht dat Nederland op die manier speelde: "Je speelt antivoetbal als je denkt dat het de enige manier is om de opponent te verslaan. Nederland heeft twintig minuten goed gespeeld en is daarna overgeschakeld op schoppen en provoceren."

    De voormalig coach van Barcelona meende verder dat het elftal van bondscoach Vicente del Bosque de trofee terecht kreeg uitgereikt. "De wereldbeker is gewonnen door het team dat daar het meeste recht op had." Cruijff was lovend over Andres Iniesta, de maker van de winnende treffer in de verlenging: "Hij staat voor het spel van Barcelona, een heel handige en moedige speler."

    Cruijff leeft wel mee met de Nederlandse voetbalfans: "Voor de verliezers is het een grote deceptie. Als het 0-0 blijft, weet je dat alles nog mogelijk is." De speler die zelf met Oranje de WK-finale van 1974 tegen West-Duitsland verloor, begrijpt de kritiek van de Nederlandse spelers op arbiter Howard Webb: "Je kunt slecht fluiten, maar niet je eigen regels hanteren. Een WK-finale verdient een scheidsrechter die durft te doen wat rechtvaardig is."


    Klik

    Wat vinden jullie hiervan?(cat)


    --

    nou ik zou ook lelijk hard en grof spelen als ik zo'n scheids had. goed gedaan Nederland!


    -

    mlissaZOEM schreef:
    nou ik zou ook lelijk hard en grof spelen als ik zo'n scheids had. goed gedaan Nederland!

    Ach, voor die scheids zo begon te doen speelde Nederland al behoorlijk grof. Op den duur liep het gewoon echt mis met die scheids, dat is nu eenmaal zo. Maar Nederland is gewoon terecht verloren en dat moeten ze willen inzien. (cat)

    Kawaii schreef:
    (...)

    Ja voor de match zeiden ze al dat ze kampioen waren en dat er geen twijfel meer over was ..

    dan was het bij mij zo van , Spanje , win godverdomme !

    Inderdaad,
    en daarom is het nu extra genieten dat ze verloren zijn. voor mij dan
    Al was ik sowieso voor Spanje.

    Cruijf word oud. (cat)


    Hope goes lost but never dies.

    embrylove schreef:
    oké het ging er hart aan toe
    maar ik vond die spanje ook behoorlijk aanstellerig

    Je zou dat op den duur voor minder gaan doen als Nederland zo speelt.

    Lionel schreef:
    Cruijf word oud. (cat)

    Maar hij is ervaren genoeg om dit te zeggen en gelijk heeft hij dus. :Y)

    Mixtape schreef:
    (...)
    Maar hij is ervaren genoeg om dit te zeggen en gelijk heeft hij dus. :Y)

    Ja, dat is wel waar. Nederland kan beter. Véél beter, ze moeten het alleen wel doen.


    Hope goes lost but never dies.

    Lionel schreef:
    (...)
    Ja, dat is wel waar. Nederland kan beter. Véél beter, ze moeten het alleen wel doen.

    Klopt,
    jij geeft het tenminste toe. Dat verdient twee respectpunten. (nerd)

    Mixtape schreef:
    (...)
    Ach, voor die scheids zo begon te doen speelde Nederland al behoorlijk grof. Op den duur liep het gewoon echt mis met die scheids, dat is nu eenmaal zo. Maar Nederland is gewoon terecht verloren en dat moeten ze willen inzien. (cat)

    hmm daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat Nederland juist door die scheids zo hard speelde. ze waren echt kwaad dat was ook wel te merken, en dat was ook wel terecht, voor sommige dingen dan hea, niet voor alles. en ja ik gun het Spanje ook wel natuurlijk maar ik gun het mn eigen landje wel iets meer. maar ja dat is mijn mening hea. ;D


    -

    mlissaZOEM schreef:
    (...)
    hmm daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat Nederland juist door die scheids zo hard speelde. ze waren echt kwaad dat was ook wel te merken, en dat was ook wel terecht, voor sommige dingen dan hea, niet voor alles. en ja ik gun het Spanje ook wel natuurlijk maar ik gun het mn eigen landje wel iets meer. maar ja dat is mijn mening hea. ;D

    Nou, ik vind dat Nederland al behoorlijk hard speelde voor die scheids met kaarten begon te zwieren. En het is logisch dat ze boos werden, al hadden ze daar niet al het recht toe. Op momenten waren ze gewoon echt in de fout en speelden ze het echt smerig. En ze mogen blij zijn dat ze er nog goed van af zijn gekomen wat rood betreft. Dus vind ik dat niemand het op de scheids moet steken. Het is nu eenmaal zo gelopen en Spanje is terecht gewonnen. [/mijn mening]

    Mixtape schreef:
    (...)
    Nou, ik vind dat Nederland al behoorlijk hard speelde voor die scheids met kaarten begon te zwieren. En het is logisch dat ze boos werden, al hadden ze daar niet al het recht toe. Op momenten waren ze gewoon echt in de fout en speelden ze het echt smerig. En ze mogen blij zijn dat ze er nog goed van af zijn gekomen wat rood betreft. Dus vind ik dat niemand het op de scheids moet steken. Het is nu eenmaal zo gelopen en Spanje is terecht gewonnen. [/mijn mening]

    ja inderdaad daarna speelde ze wel heel smerig daar heb je gelijk in, maar ik zou dat ook zo gedaan hebben [ haha mijn mening ;p ]


    -

    Jep, hy heeft gelyk .


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Cruijff moet een keer zijn mond houden en accepteren dat het moderne voetbal een stuk geavanceerder is dan hijzelf ooit is geweest.

    Catalaanse krant El Periodico

    De Catalaanse krant 'de krant'. Serieus kunnen ze geen betere naam bedenken?

    Maar goed, 'k ken niets van voetbal, heb de wedstrijd niet gezien, maar zal wel, had namelijk gehoord dat er nogal wat kaarten zijn uitgedeeld.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Sour schreef:
    Cruijff moet een keer zijn mond houden en accepteren dat het moderne voetbal een stuk geavanceerder is dan hijzelf ooit is geweest.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.