• Johan Cruijff is niet te spreken over de verdedigende speelstijl van Nederland in de verloren WK-finale. De legendarische oud-voetballer kwalificeerde het spel van Oranje als 'hard en grof' en vond Spanje de verdiende winnaar.

    "Het spel was lelijk, hard, grof en veel te verdedigend. Absoluut niet kleurrijk en er zat weinig voetbal in", aldus Cruijff in de Catalaanse krant El Periodico. Volgens Cruijff was het vooral onmacht dat Nederland op die manier speelde: "Je speelt antivoetbal als je denkt dat het de enige manier is om de opponent te verslaan. Nederland heeft twintig minuten goed gespeeld en is daarna overgeschakeld op schoppen en provoceren."

    De voormalig coach van Barcelona meende verder dat het elftal van bondscoach Vicente del Bosque de trofee terecht kreeg uitgereikt. "De wereldbeker is gewonnen door het team dat daar het meeste recht op had." Cruijff was lovend over Andres Iniesta, de maker van de winnende treffer in de verlenging: "Hij staat voor het spel van Barcelona, een heel handige en moedige speler."

    Cruijff leeft wel mee met de Nederlandse voetbalfans: "Voor de verliezers is het een grote deceptie. Als het 0-0 blijft, weet je dat alles nog mogelijk is." De speler die zelf met Oranje de WK-finale van 1974 tegen West-Duitsland verloor, begrijpt de kritiek van de Nederlandse spelers op arbiter Howard Webb: "Je kunt slecht fluiten, maar niet je eigen regels hanteren. Een WK-finale verdient een scheidsrechter die durft te doen wat rechtvaardig is."


    Klik

    Wat vinden jullie hiervan?(cat)


    --

    Spanje heeft onderhand toegegeven dat de scheids weinig goed deed tijdens de wedstrijd.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Nederland is the best

    Ik vind dat hij wel wat positiever over nederland had kunnen praten. Ookal is het misschien waar.

    Geen mening...

    Oké, het spel van Nederland was niet om over naar huis te schrijven. Maar Nederland én Spanje waren gewoon doodzenuwachtig. Wat wil je, je staan in een WK-finale. Ik vond dat Spanje heel aanstellerig bezig was. Telkens gaan liggen terwijl er niets aan de hand was. De scheids weer zitten fucken op Nederland, ik werd er echt ziek van. Die karate-trap van De Jong was echt vuil, niet goed te praten. Maar dat zou hij vast niet helemaal met opzet hebben gedaan.
    De gele kaarten waren gewoon te veel. Toen Heitinga zijn tweede gele kaart kreeg die absoluut niet terecht was, ontplofte ik echt. Ook met die laatste buiten spel die ze ''niet hadden gezien''.
    Echt heel jammer voor Nederland. Maar aan de andere kant gun ik het Spanje ook wel weer.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Hij heeft ook helemaal gelijk.
    Nederland speelde smerig en ze zijn terecht verloren. En het is echt genieten om te zien en horen hoe iedereen nu de schuld op de scheids steekt. Typisch weer. Ze dachten vooraf té zeer dat ze zouden winnen en dus is het extra terecht en heerlijk dat ze zijn verloren.
    En die Cruijff heeft gewoon helemaal gelijk. _O_

    Mixtape schreef:
    Hij heeft ook helemaal gelijk.
    Nederland speelde smerig en ze zijn terecht verloren. En het is echt genieten om te zien en horen hoe iedereen nu de schuld op de scheids steekt. Typisch weer. Ze dachten vooraf té zeer dat ze zouden winnen en dus is het extra terecht en heerlijk dat ze zijn verloren.
    En die Cruijff heeft gewoon helemaal gelijk. _O_

    Kijk ik ben voor Spanje.
    Maar de ref was echt niet super ; )


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Gelijk.

    Nederland had 9 gele kaarten volgens mij, en 1 rode.. Maar sommige waren gewoon niet eerlijk:S En dan kreeg Spanje weinig kaarten, terwijl ze dat soms echt verdienden!

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Oe ik heb me ooit eens laten vertellen -dachtik- dat voetballers daar boetes voor kregen :Y). Naja nevermind. Ik vind het sowieso allemaal nergens over gaan. (krul)


    Bij gewoon voetbal, bij een sportclub in een dorp zeg maar heb je dat wel. Bij ons bij het eerste team moeten ze een bedrag betalen, iets van 25 euro xD:P dus dat is niet veel.. Maar toch xD


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Kjaer schreef:
    (...)
    Kijk ik ben voor Spanje.
    Maar de ref was echt niet super ; )

    Neen inderdaad,
    maar Nederland speelde het echt wel smeriger als Spanje. En ze verdienden sowieso meer dan een keer rood of een extra keer geel. Zo trapte ze bv. een paar keer na op de bal en dat verdient sowieso geel wat ze dan weer niet kregen.

    Hij heeft best wel gelijk, Nederland speelde erg grof. Maar hij overdrijft en ik ben het nog steeds niet met hem eens over de scheids. Ik vind nog steeds dat hij deze wedstrijd ontiegelijk slecht heeft gefloten en dat het anders was gelopen als hij uit zijn doppen had gekeken. Maar als het op penalty's was uitgedraaid, had Spanje denk ik toch ook wel gewonnen. Nederland was er dan helemaal door de druk aan onderuit gegaan.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik was voor Nederland, maar inderdaad, er werd vooral tegen de schenen gestampt en dergelijke...

    Mixtape schreef:
    (...)
    Neen inderdaad,
    maar Nederland speelde het echt wel smeriger als Spanje. En ze verdienden sowieso meer dan een keer rood of een extra keer geel. Zo trapte ze bv. een paar keer na op de bal en dat verdient sowieso geel wat ze dan weer niet kregen.

    Inderdaad, ik ben volledig met jou akkoord. Hij gaf soms te veel en soms te weinig.


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Mixtape schreef:
    Hij heeft ook helemaal gelijk.
    Nederland speelde smerig en ze zijn terecht verloren. En het is echt genieten om te zien en horen hoe iedereen nu de schuld op de scheids steekt. Typisch weer. Ze dachten vooraf té zeer dat ze zouden winnen en dus is het extra terecht en heerlijk dat ze zijn verloren.
    En die Cruijff heeft gewoon helemaal gelijk. _O_


    Ja voor de match zeiden ze al dat ze kampioen waren en dat er geen twijfel meer over was ..

    dan was het bij mij zo van , Spanje , win godverdomme !

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 22:25 ]


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Kjaer schreef:
    (...)
    Inderdaad, ik ben volledig met jou akkoord. Hij gaf soms te veel en soms te weinig.


    Volgens mij gaf hij veel te makkelijke een eerste gele kaart en weigerde dan om er een tweede op te smijten :S

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 22:23 ]


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me