• Desire Creates Fools` The Hobbit
    Zelfs de meest grote mannen, kunnen in dwazen veranderen.



    ''Thorin,'' zei ze zachtjes en legde haar handen op zijn wangen, '''kijk naar jezelf, kijk om je heen. Zie je niet wat het met ons allemaal doet.''
    ''Het is mijn erfgoed! Het is mij toegeschreven, het is van mij alleen.'' Hij sloeg haar handen van zich af, zijn blik werd koud, hij draaide zich om.
    ''Je bent veranderd Thorin, eens was jij jezelf, nu ben je net jouw grootvader!''
    ''Wat weet jij over mijn grootvader?'' schreeuwde hij en sloeg zijn vuisten op zijn troon.
    ''Hij was ziek, Thorin. Bezeten door het goud, en hij vergat ieder die van hem hield.''
    *~`
    ''Uw wil is koud, Thranduil Koning van Deemsterwold, en u heeft het niet in de gaten.''
    ''Hoe durf je zo laag over me te spreken?''
    ''Hoe durft u, uw verlangen op deze manier door te voeren? U doet mensen pijn, mensen van wie u houdt stoot u weg. En niet alleen ik, maar ook uw zoon Legolas ziet dat u zo veranderd bent.''
    *~`

    ''Kili, dit hoort niet, dit mag niet..'' klonk haar stem zachtjes, terwijl ze haar vingers over zijn wang liet glijden.
    ''En toch voelt het alsof het altijd zo had moeten zijn.''
    Hij trok haar dichterbij, van plan om haar nooit meer te laten gaan.
    ''Ik hou van je.''

    *~`

    ''Fili, ik had nooit van je weg moeten gaan.''
    ''Je deedt wat je hart van je vroeg.''
    ''Nee, mijn hoofd vroeg om Thorin, Fili. Mijn hart vroeg altijd om jou, ik was gewoon te stom om dat niet eerder te zien.''
    ''Ga nooit meer weg.''
    ''Beloofd.''




    Dump hier ook jouw Hobbit/Lotr verhaal neer!


    Dankuwww X

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 13:53 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Nou, hier komen ze dan:

    Courage

    Alyssae is een jonge elf die gevangen zit in de kerkers van de aardmannen. Omdat zij van Koninklijke komaf is, wordt ze voor losgeld gevangen gehouden.
    Wanneer ze op een dag door een groep dwergen wordt bevrijd, besluit ze hen te helpen bij hun queeste. Ze hebben hun inbreker verloren en ze wil hen graag bedanken voor het redden van haar leven.

    Toch wordt ze met een schuin oog aan gekeken door de leider van de groep: de norse Thorin. Hij lijkt bijzonder weinig met elven op te hebben en al helemaal niet met vrouwen. Zijn minachting is zelfs zo groot dat Alyssae niet durft te vertellen wie ze werkelijk is, bang dat hij zijn wrok jegens de tekortkomingen van haar volk tegenover haar zal uiten. Alyssae weigert echter te vertrekken: ze is mijlenver van haar verwanten vandaan en daarnaast heeft ze redenen om niet direct met haar familie herenigd te willen worden.

    Na verloop van tijd ontwikkelt ze gevoelens voor de starre Thorin – een liefde die naar alle schijn onbeantwoord zal blijven. Wat misschien maar goed is ook, want Alyssae weet dat een wederzijdse liefde verstrekkende gevolgen zal hebben...
    Niet alleen voor hen, maar voor hun hele ras...


    So Far Away
    Met gebroken harten moeten Dis en Thorin zien te overleven in een meedogenloze, wrede wereld. Alles zijn ze kwijtgeraakt.
    Thorin heeft zijn grootvader, zwager en broertje zien sterven op het slagveld. Hij heeft zijn stad in as zien veranderen. Zijn vader is van de aardbodem verdwenen en een moordzuchtige ork jaagt op hem, vastbesloten hem en zijn zus uit te roeien.
    Dis heeft haar man moeten afstaan aan de dood en blijft met twee jonge kinderen achter. Vrienden en familieleden heeft ze niet die haar te hulp kunnen schieten, behalve Thorin.

    De twee slaan op de vlucht nadat de orks Moria hebben ingenomen en zoeken verwoed naar een nieuwe thuishaven. Ze belanden uiteindelijk in een prachtig oord, waar ze onverwacht onderdak krijgen aangeboden. Dis is blij dat ze haar kinderen een veilige haven kan bieden, maar ze kan haar terneergeslagen gedachten niet van zich afzetten, zeker niet wanneer Thorin haar achter laat om hun vader te zoeken. Ze wordt opnieuw verliefd op een man, de enige die ze vertrouwt, maar niet in haar wereld past, waar enkel ellende de boventoon voert. Dis staat voor een duivels dilemma, waarin ze moet kiezen tussen de veiligheid van haar eigen zonen en het welzijn van het volk dat haar opgenomen heeft.


    Mission Impossible
    Twee Quizletschrijfsters die elkaar via hun liefde voor de hobbit hebben leren kennen, maken het hetgeen mee waar alle fans op hopen: op magische wijze worden ze naar Midden Aarde getransporteerd zodra ze elkaar voor het eerst echt ontmoeten.

    Direct reizen ze naar de Gouw, hopend daar hun helden aan te treffen. Ze kunnen hun vreugde niet op als ze de hobbit Bilbo vinden, die al gauw bezoekt krijgt van dertien dwergen, maar het lachen vergaat hen al snel wanneer ze beseffen dat het lot van de dwergen in hun handen ligt, gezien zij weten hoe hun verhaal verloopt. Bovendien hebben ze geen van beide ooit lange afstanden afgelegd, op een paard gezeten of een zwaard in de hand gehad, wat niet alleen tot hilarische momenten maar ook tot levensgevaarlijke situaties leidt.

    De meiden besluiten de dwergen zoveel mogelijk ellende te besparen, teneinde zelfs enkele levens redden, maar door hun komst verandert alles en al snel hebben ze geen vat meer op de toekomst. Bovendien moeten ze niet alleen uit de handen van de orks blijven, maar zijn ook genoodzaakt om een nog meer gevreesde vijand te ontvluchten die het op hen gemunt heeft!

    Your Betrayal
    Twee jonge, ambitieuze elfen halen hun koning over om hen te laten infiltreren in het gezelschap van Thorin Oakenshield. Ze zetten ieder hun zinnen op één van de dwergen, vastberaden hen te verleiden om zo in Erebor te geraken om te voorkomen dat het opnieuw dwergen zullen zijn die in deze gouden hallen zullen resideren….

    Creature of the Night
    In het leven geroepen door een vloek van een verknipte elfenkoning, dat is hoe Niamh ter wereld is gekomen. Ze behoort tot geen enkel ras en er is geen enkel wezen met wie ze zich kan identificeren. Het grootste deel van haar leven heeft ze in afzondering geleefd, maar een bijzondere vriendschap haalt een kant in Niamh naar boven die in de vergetelheid was geraakt.

    Echter, Niamh heeft haar eigen agenda, waarin helemaal geen plaats is voor vriendschap. Na jaren opgejaagd te zijn, is ze vastbesloten de rollen om te draaien. Iedereen die ook maar enige interesse in haar toont, wordt haar prooi en bij ieder hart dat verpulvert tussen haar vingers, groeit haar onstuitbare kracht.
    Een kracht die voor heel Midden Aarde een gevaar vormt, daar ze een ring draagt die, mits het in zachtaardige handen komt, de hele wereld in as kan veranderen...

    Note: Als je van plan bent om Courage en Eclipse of Hearts ooit nog te lezen, zou ik dat eerst doen, anders spoilert dit verhaal (:

    Geketend
    Door middel van een vloek aan elkaar gebonden: niet bepaald een goede basis voor een relatie. Het overkomt Ehriänae en haar dochter Azra wanneer de eerste veroordeeld wordt tot een celibatair leven, een vloek die enkel verbroken kan worden wanneer Ehriänae haar zielsverwant vindt. Tijd is echter schaars, gezien het leven van haar dochter met de zoektocht verbonden is. Een verkeerde of te late beslissing zal onherroepelijk tot haar dood leiden…


    En als je niet kunt kiezen, deze quiz helpt je om een leuk actief Hobbit/LOTR verhaal te vinden die aan jouw wensen voldoet. (:
    Welk Midden Aarde verhaal is echt iets voor jou?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 14:08 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik had er al een topic over aan gemaakt. En normaal. Had ik mijn story allang in de spotlight staan, maar dankzij die nieuwe SMS wetgeving kan ik dat niet meer haha. Want ik wil het niet via mijn bank doen


    Morn
    Elora, Kroonprinses van Lithil wordt op een dag voor dood achter gelaten in een donker onbekend bos. Waar vreemde wezens huishouden. Dit in opdracht van haar Stiefmoeder Lucinda, echter was het de bedoeling dat Hugo- de knecht, haar het hart van Elora zal brengen. Maar dit doet hij niet. Hij geeft Elora de kans om te vluchten en zo opzoek te gaan naar het boek van Morn. Alleen dit boek is instaat om Lucinda te vernietigen. Het bezit de duisterste krachten die er bestaan, en Lucinda is uit dit boek geboren. Twee lange jaren gaan voorbij. En Elora, heeft haar koninklijke gebruiken al ver achter zich gelaten. Nog altijd woont ze alleen in het donkere bos, afgezonderd van het volk. Het Volk die denkt dat ze dood is.
    Een aantal keer proberend het boek te vinden, helaas niet wetend waar te beginnen.
    Wanneer ze op een dag het leven red van een groep dwergen, begint ook haar reis.
    Zij helpt hen, en zij helpen haar.


    Dit hobbit verhaal volgt niet letterlijk de originele hobbit verhaal lijn. Omdat de rol van Elora een grote draai geeft met haar eigen doel.
    Let me know!! Hoofdstuk 1 wordt vanmiddag geschreven
    .


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik heb mijn verhaal nog niet geactiveerd, maar ben er wel aan begonnen.

    Daughter of the Mountain

    Aegliriell is een jonge elvenvrouw, die diep in de bossen van Lórien leeft.
    Ze heeft geen familie, op enkel een gedomestiseerde griffioen genaamd Shyla na, de laatste van haar soort. Aegliriell maakte het haar taak om deze bedreigde diersoorten op te sporen, en ze beschermen van al het kwaad dat hen is aangedaan. Ze brengt ieder van hen naar het dichtstbijzijnde Elven Koninkrijk en zorgt voor hen, tot het einde van hun dagen. Zo had de jonge vrouw een thuis gevonden, zowel in Lórien als in Rivendell.
    Echter, Aegliriell heeft zich nooit echt thuis gevoeld bij de nette, gracieize elven. Ze was anders, en dat wist ze. Iedereen wist het, maar niemand wist waarom.
    Als op een dag een groep dwergen Rivendell binnenvallen, neemt haar nieuwsgierigheid haar geest over. Ze otmoet de leider van de groep, Thorin Eikenschild, een nogal chagrijnig en koppige man die totaal niets met de elven te maken wil hebben.
    Zodra de groepen dreigt te vertrekken, biedt ze zich aan bij hen te voegen in hun missie, om hopelijk de groep te versterken. Thorin weerhoudt haar hiervan, want hij denkt dat ze alleen maar voor problemen zal zorgen, maar dankzij het continue gezeur en vastberadenheid van de koppige elf lukt het haar toch om met de groep mee te mogen op hun avontuur.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2014 - 18:31 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Daughter of the mountain

    Daughter of the mountain - Dutch




    Aegliriëll is a young elfwoman, who lives deep in the woods of Lórien.
    She has no family, but a domestic griffin named Shyla, the last one of her kind. Aegliriëll made it her task, after the discovery of her griffon, to find endangered species, and save them from all evil. She brings each one of them to the closest Elven Kingdom and takes care of them the best she can. So the young woman has found a home, in both Lórien and Rivendell.
    However, Aegliriëll never really felt at home with the elves. She was different, and she knew it. They knew it, but no one knew why.

    If one day a group of Dwarves invade Rivendell, her curiosity takes over her mind. After hearing about all the complains about the Dwarfs from the Elves, she is eager to find out whether these people are really as terrible as they presume.
    She meets the leader of the group, Thorin Oakenshield, a rather grumpy and stubborn man who doesn't want to have anything to do with elves.
    As soon as the groups threatens to leave, she offers herself to join them in their adventure, to hopefully strengthen the group. Thorin does not allow her, for he thinks she will only cause trouble, but thanks to the continuous nagging of the stubborn elf she nevertheless maneged to accompany the group into their adventure.





    • Started on 4 - 1 - 2015
    • Contains spoilers during the whole story.
    • Fiction, not based on reality.
    • Tauriel does not exist in this story.
    • All rights go to J.R.R. Tolkien.
    • Written in Dutch, spoken in English.
    • Like it better in full DUTCH? <-- Link here.



    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ben nu al een tijdje bezig met dit verhaal. Officieel is het een crossover met Skyrim, maar je hoeft niets van deze wereld af te weten, alles wordt uitgelegd. Als jullie een kijkje zouden willen nemen, zou dat erg fijn zijn :D

    Fellowship of the Dragon
    http://www.quizlet.nl/stories/146130/fellowship-of-the-dragon-lotr/
    Als Legolas op het verkeerde moment op de verkeerde plek is, raakt hij verstrikt in een web van oorlogen, complotten en... draken. Wat een normale excecutie had moeten zijn, loopt compleet in het water, en op dat moment wordt pas echt duidelijk hoe extreem de problemen in Skyrim zijn.

    Er gebeuren rare dingen in het hele land, en een klein groepje avonturiers probeert deze problemen bij de wortel aan te pakken.


    The question that drives me hazy, am I or the others crazy?



    Freya is de zus van Bard heeft hem al vijf jaar niet meer gezien, maar nu haar geliefde er niet meer is besloot ze om weer terug te gaan naar Lake Town om meer bij haar familie te zijn.
    En dat gebeurd allemaal precies op het zelfde moment wanneer Smaug Lake Town aanvalt, ze meemaakt hoe haar broer de enorme draak dood en dan komt ze ook nog eens oog in oog te staan met het elfenleger van de elfenkoning Thranduil.





    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus