• Johan Cruijff is niet te spreken over de verdedigende speelstijl van Nederland in de verloren WK-finale. De legendarische oud-voetballer kwalificeerde het spel van Oranje als 'hard en grof' en vond Spanje de verdiende winnaar.

    "Het spel was lelijk, hard, grof en veel te verdedigend. Absoluut niet kleurrijk en er zat weinig voetbal in", aldus Cruijff in de Catalaanse krant El Periodico. Volgens Cruijff was het vooral onmacht dat Nederland op die manier speelde: "Je speelt antivoetbal als je denkt dat het de enige manier is om de opponent te verslaan. Nederland heeft twintig minuten goed gespeeld en is daarna overgeschakeld op schoppen en provoceren."

    De voormalig coach van Barcelona meende verder dat het elftal van bondscoach Vicente del Bosque de trofee terecht kreeg uitgereikt. "De wereldbeker is gewonnen door het team dat daar het meeste recht op had." Cruijff was lovend over Andres Iniesta, de maker van de winnende treffer in de verlenging: "Hij staat voor het spel van Barcelona, een heel handige en moedige speler."

    Cruijff leeft wel mee met de Nederlandse voetbalfans: "Voor de verliezers is het een grote deceptie. Als het 0-0 blijft, weet je dat alles nog mogelijk is." De speler die zelf met Oranje de WK-finale van 1974 tegen West-Duitsland verloor, begrijpt de kritiek van de Nederlandse spelers op arbiter Howard Webb: "Je kunt slecht fluiten, maar niet je eigen regels hanteren. Een WK-finale verdient een scheidsrechter die durft te doen wat rechtvaardig is."


    Klik

    Wat vinden jullie hiervan?(cat)


    --

    Hij heeft helemaal gelijk.


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Goddamnit. Nederland kreeg eens onterecht een gele kaart q_q En Spanje heeft geen kaart gekregen voor iets waar ze juist wél een kaart voor moesten krijgen D:
    Ze hebben niet grof gespeeld. Misschien die karaté trap, ja. Maar alsof die expres was :/

    Anyway, ze verdienden het beide te winnen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Natuurlijk is het niet de bedoeling dat we hier de grofgebekte discussies van gisteravond voortzetten. Zolang het taalgebruik normaal blijf, blijft het topic open (krul)(nerd)


    Wie du mir, so ich dir.

    Pfoeh, ze zijn niet al te mals voor Nederland, he?


    All this dampness is damp.

    Hij is gewoon fan van Barcelona? -ik ook trouwens-
    Maargoed. Er waren téveel gele kaarten. Ik geloof nooit dat er zoveel kaarten onterecht waren dat je het normaal kan noemen.
    Hoeveel geel is er gegeven? 12 ofzo?


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Argentina schreef:
    Hij is gewoon fan van Barcelona? -ik ook trouwens-
    Maargoed. Er waren téveel gele kaarten. Ik geloof nooit dat er zoveel kaarten onterecht waren dat je het normaal kan noemen.
    Hoeveel geel is er gegeven? 12 ofzo?

    Ik dacht 14. Maar weet het niet zeker. En ja, hij trok heeel graag, en soms ook overbodig. Hij had de match gewoon kapotgefloten, en op de duur floot hij voor elk klein foutje. En dan krijg je van die reacties.


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Die scheids dacht gewoon: He, laat ik eens een WK-finale verpesten!


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Soldier schreef:
    Pfoeh, ze zijn niet al te mals voor Nederland, he?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oe, ik kijk nóóit voetbal. Maar 14 gele kaarten? Wth das wel heel veel :'DDD. Is dat trouwens ook niet hartstikke duur om een strafkaart te krijgen? Ik bedoel, daar krijgen spelers toch boetes voor of niet? -weethelemaalnietsvanvoetbalaf-


    Wie du mir, so ich dir.

    lol, het waren er volgens mij echt minder dan 14.


    I live for the applause, you will die for it.

    KirstenSnaps schreef:
    Oe, ik kijk nóóit voetbal. Maar 14 gele kaarten? Wth das wel heel veel :'DDD. Is dat trouwens ook niet hartstikke duur om een strafkaart te krijgen? Ik bedoel, daar krijgen spelers toch boetes voor of niet? -weethelemaalnietsvanvoetbalaf-

    Nee, dat kost niets. (:


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Idd, ze speelden verdedigend, ik wist het (cat)


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Kjaer schreef:
    (...)
    Nee, dat kost niets. (:
    Oe ik heb me ooit eens laten vertellen -dachtik- dat voetballers daar boetes voor kregen :Y). Naja nevermind. Ik vind het sowieso allemaal nergens over gaan. (krul)


    Wie du mir, so ich dir.

    oké het ging er hart aan toe
    maar ik vond die spanje ook behoorlijk aanstellerig


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt