• Hé,
    ik had vandaag een nieuw idee voor een Story, maar ik weet nog niet zeker of ik echt een story of een stand alone moet maken..
    Wat denken jullie? |Ik post hieronder even een begin|
    & ik weet ook nog niet precies wat voor een titel ik hierbij moet verzinnen, tot nu toe heb ik The piano girl, maar dat vind ik eerlijk gezegd een beetje simpel.
    Dus weet iemand ook nog een titel?

    Verhaal;

    Dit wordt verhaal wordt verteld door Ann Houston. Een verpleegster in Lyle house, dat is een verpleeghuis voor kinderen met een traumatische ervaring. ‘Een lach op het gezicht van het kind, daar streven wij naar. We leren ze leven met alles wat ze hebben moeten door staan’ zijn de eerste woorden van haar eigen geschreven boek, The piano girl. Het is een meeslepend, emotioneel verhaal over het elfjarige meisje Eve Pearson. Die in 2006 in Lyle house terecht kwam.

    Het meisje nam plaats achter de vleugel, en legde haar vingers op de toetsen. Een hoge toon vulde de lege kamer. ‘heb je wel eens eerder piano gespeeld’ probeerde ik, en ging voorzichtig naast haar zitten. Ze aarzelde even, zei niets en duwde een zwarte toets naar beneden. Een kleine glimlach vormde zich op haar gezicht. Ik pakte het boekje met kinderliedjes erbij en zette deze in de standaard. ‘Even kijken’ antwoordde ik terwijl ik vluchtig door het boekje bladerde. ‘ken je Vader Jacob?’ vroeg ik haar terwijl ik het melodietje inzette. Ze keek gefascineerd naar mijn handen die over de toetsen gleden. Ondertussen drukte ze met haar vingers wat willekeurige toetsen in. ’Nee, nee kijk zo’ ik pakte voorzichtig haar handen vast. Met een geschrokken uitdrukking trok ze haar handen weg en rende abrupt de kamer uit, zonder enige twijfel. Misschien had ik beter moeten na denken..


    VOOR EEN ROL GA NAAR:
    klik

    [ bericht aangepast op 17 juni 2010 - 22:04 ]

    Háha, waarschijnlijk vindt niemand het intressant..

    Ik vind het interessant :) Misschien een kortverhaal? Laat het me weten! Oh, ik zou "The Piano and Her" als titel nemen.. Your choice :)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Dit is hem ongeveer in grote lijnen, moet hem nog uitwerken.

    Het gaat over een meisje Eve Pearson, die terecht komt in Lyle house. Dat is een verpleeghuis voor kinderen met een traumatische ervaring.
    Het wordt beschreven uit oogpunt van één van de verpleegsters, Ann Houston.
    Eve wordt s 'nachts gevonden vastgebonden aan een boom, en de politie word gebeld. Ze proberen meer informatie te achterhalen.. en komen er achter dat haar ouders spoorloos verdwenen zijn. Het meisje wordt overgeplaatst naar een revalidatie huis, maar heeft vanaf dat ze is gevonden nog geen woord gezegd. Dus besluiten ze haar naar Lyle house te brengen. Maanden lang, zegt ze niks, doet ze niks en eet ze amper. Ondertussen gaat het politie onderzoek gewoon door, en komen ze er achter dat haar ouders haar hebben mishandeld en haar die avond vast hebben gebonden aan een boom.
    Op een middag ontdekt ze voor het eerst wat dat ding is in het midden van de eetzaal, een piano. Ze raakt gefascineerd door de klanken, & leert zonder akkoorden of noten te lezen, zichzelf piano te spelen. Ze staat bekend als het piano meisje, ze beschrijft haar gevoelens door piano te spelen.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2010 - 21:23 ]

    oh wauw prachtig verhaal. ik ga even een leuke rol bedenken!


    It's time to be happy again.

    Misschien is dit niet echt iets voor quizlet, :9~

    [ bericht aangepast op 17 juni 2010 - 22:02 ]

    Of het nou iets voor quizlet is of niet, hier moet je zeker mee doorgaan! :)


    x