• Een vriendin van mij is dus een maand geleden begonnen met vermageren. Ik had er niets op tegen dat ze het deed, het was namelijk haar eigen keuze. Maar nu begin ik me toch wel tamelijke zorgen te maken over haar. Smiddags 'vergeet' ze bijna altijd haar eten, het enigste wat ze eet/drinkt op een hele schooldag is water of een appel en dan geeft ze als antwoord dat ze gewoon geen honger heeft. Ook eet ze thuis bijna niets meer, ze slaat steeds maaltijd over, gaat sporten als excuus om niet meer te hoeven eten of komt naar mij tijdens de lunch. Ik kan het haar niet weigeren, want mijn en haar ouders zouden dat nogal opvallend vinden. Ook heb ik ontdekt dat ze op pro-ana sites zit en nu ben ik bang dat ze haar daar op verkeerde gedachten brengen en dat ze vanalles zal beginnen nemen of zelfs zal haar eten beginnen uitkotsen. Ik ben nu even echt radeloos en weet totaal niet meer wat ik tegen haar moet zeggen of hoe ik tegen haar moet doen. Kunnen jullie me even helpen of tips geven wat ik eventueel zou kunnen doen?
    Haar meenemen naar een dokter is geen optie, want ik heb dat gezag niet over haar..

    Edit; Naar haar ouders gaan is geen optie. Die hebben amper gezag over haar, want ze kan nogal fel reageren tegen hen.
    Dankje

    [ bericht aangepast op 20 mei 2010 - 16:51 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Vertel haar ouders. Ze zal boos worden, maar je bent haar vriendin en bent bezorgd. Haar ouders hebben meer gezag dan jij, en kunnen 'r sneller helpen. Als je dat nog niet durft ga dan naar een vertrouwenspersoon bij jou op school.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    @Rifles
    Ik denk eigenlijk dat haar ouders het doorhebben, maar dat ze er haar nog nooit wat hebben van durven zeggen. Ze is namelijk erg op zichzelf, maar kan scherp uit de hoek komen tegenover hen. Haar ouders hebben niet echt gezag over haar..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Help haar ofzo? En zeg dat ze met de ouders naar de huisarts ofzo moet gaan. Want zo gaat het echt niet goed met haar.


    The way we live, is the way we die

    Mijn nicht had ook anorexia en wij vermoeden ook al iets. Toen haar ouders erachterkwamen ging ze naar een afkickkliniek en alhoewel ik vind dat ze nog steeds erg dun is, is ze volgens mij al veel gelukkiger :) dus ik zou het aan haar ouders vertellen en met hun overleggen om haar te helpen met afkicken


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Echt waar, die sites moeten ze verbieden.

    Wat Rifles zegt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Veel met haar praten een vrindin van mij heeft het ook gedaan alleen niet zo exstreem. Ze begon met geen luch mee te nemen. ik heb telkis op haar ingepraat dat het slecht is en dat ze niet dik is. En na een tijdje besefte ze het en begon ze met een appel en heeft ze het steeds meer op gebouwd.


    Leef nu, anders is het straks voorbij.

    en dat van de ouders dat werkt denk ik ook goed


    Leef nu, anders is het straks voorbij.

    Jeetje, vertel het tegen haar mentor, haar ouders, en probeer er met haar over te praten =o?
    Veel sterkte <3


    I don't need words to feel those lips.

    Sowieso naar haar ouders gaan. Die kunnen meer beginnen dan jij omdat zij haar ouders zijn. Voor de rest moet je haar er op wijzen dat ze ermee op moet houden en als ze dat niet snel doet misschien uiteindelijk wel dood zal gaan. Overdrijven kan soms goed van pas komen.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Ik zou zowiezo iemand inlichten.
    Ik hoop dat het goedkomt (:


    You can run but not hide

    Ga naar anders naar de vertrouwenspersoon op school. Die lullen je verhaal sowieso niet door aan degene die het niet hoeven te horen. Maar je maakt je er duidelijk wel druk om. Misschien wel verstandig als haar ouders er niet zo veel over te zeggen hebben zeg maar. Misschien kan je er voor zorgen dat hij of zij eens met haar gaat praten en voor een oplossing gaat zoeken, want dit is iedergeval niet gezond.

    Hoop dat je er wat aan hebt. :)


    "TROLL! In the dungeon!...Thought you oughta know...."

    Rozebosje schreef:
    Ga naar anders naar de vertrouwenspersoon op school. Die lullen je verhaal sowieso niet door aan degene die het niet hoeven te horen. Maar je maakt je er duidelijk wel druk om. Misschien wel verstandig als haar ouders er niet zo veel over te zeggen hebben zeg maar. Misschien kan je er voor zorgen dat hij of zij eens met haar gaat praten en voor een oplossing gaat zoeken, want dit is iedergeval niet gezond.

    Hoop dat je er wat aan hebt. :)

    dat wou ik ook zeggen.


    Alis volat propriis