Een vriendin van mij is dus een maand geleden begonnen met vermageren. Ik had er niets op tegen dat ze het deed, het was namelijk haar eigen keuze. Maar nu begin ik me toch wel tamelijke zorgen te maken over haar. Smiddags 'vergeet' ze bijna altijd haar eten, het enigste wat ze eet/drinkt op een hele schooldag is water of een appel en dan geeft ze als antwoord dat ze gewoon geen honger heeft. Ook eet ze thuis bijna niets meer, ze slaat steeds maaltijd over, gaat sporten als excuus om niet meer te hoeven eten of komt naar mij tijdens de lunch. Ik kan het haar niet weigeren, want mijn en haar ouders zouden dat nogal opvallend vinden. Ook heb ik ontdekt dat ze op pro-ana sites zit en nu ben ik bang dat ze haar daar op verkeerde gedachten brengen en dat ze vanalles zal beginnen nemen of zelfs zal haar eten beginnen uitkotsen. Ik ben nu even echt radeloos en weet totaal niet meer wat ik tegen haar moet zeggen of hoe ik tegen haar moet doen. Kunnen jullie me even helpen of tips geven wat ik eventueel zou kunnen doen?
Haar meenemen naar een dokter is geen optie, want ik heb dat gezag niet over haar..
Edit; Naar haar ouders gaan is geen optie. Die hebben amper gezag over haar, want ze kan nogal fel reageren tegen hen.
Dankje
[ bericht aangepast op 20 mei 2010 - 16:51 ]
Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right