• Voorzetsels gebruiken?
    Ik vind het zó irritant.
    Zoals mijn moeder daarnet nog zei;'
    ooh! is dat die vest?'
    Ik vind het echt vet hatelijk, je weet het toch dat het 'dat' of 'dit' moet zijn..?
    Je bent toch geen marrokaan ofzo?
    Niet racistisch bedoelt.


    Dit is voor de Nederlanders.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2009 - 18:58 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Ik let er eigenlijk niet echt op.

    ICHLIEBEROSE schreef:
    Ik erger me daar ook zo aan he. Dat doet mijn bf ook, die zegt ook zo van: heb jij dat ook geruikt? Dan denk ik van, hallo je bent 14, je hebt je hele leven al ABN geleert, waarom praat je dat zo fucking kinderachtig?


    Hoe zeggen jullie dat dan ? Heb jij dit ook gebruikt ? Wij (de Belgen) zeggen : heb jij dat ook gebruikt. Denk ik zo ;x


    I found myself in Wonderland.

    Zoww we hadden vandaag NL en daar meosten we een verhaal lezen..
    en daar klam ook een Turkse vader in voor en er stond ook letterlijk verkeerd nederlands in de tekst zoals. 'Die Meisje.' Ik kreeg er hoofdpijn van!!


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    HIxCUTIE schreef:
    (...)

    Hoe zeggen jullie dat dan ? Heb jij dit ook gebruikt ? Wij (de Belgen) zeggen : heb jij dat ook gebruikt. Denk ik zo ;x

    er staat 'geruikt' en dat moet 'geroken' zijn :'D

    HIxCUTIE schreef:
    (...)

    Hoe zeggen jullie dat dan ? Heb jij dit ook gebruikt ? Wij (de Belgen) zeggen : heb jij dat ook gebruikt. Denk ik zo ;x
    Ligt eraan waar je het over hebt toch? Als je iets aanwijst wat veder weg ligt zeg je dat. Als je het bijvoorbeeld in je hand hebt en je laat het zien is het dit. Als je goed is tenminste ;x


    when words fail, music speaks.

    Sagesse schreef:
    Toennet is geen woord want het staat niet in de van Dale. -ja dat heb ik opgezocht zodat dat foutje ook weer de wereld is uitgeholpen- Het is geen woord maar wordt gewoon in de volksmond gebruikt ofzoiets.
    Het juiste woord is daarnet i.p.v. toennet. (:

    Inderdaad, want op Microsoft Word 2007 komt er ook een rood kronkel lijntje onder te staan. (nerd)


    I found myself in Wonderland.

    Shenanigan schreef:
    (...)
    er staat 'geruikt' en dat moet 'geroken' zijn :'D
    Ja dat bedoel ik nou juist, dat zegt mijn vriendin dus. Geruikt. Dat is zó irritant o.o


    when words fail, music speaks.

    Je hebt gelijk dat sommige fouten heel irritant zijn,dat ze alles 'die' zeggen is irritant,of zoals mijn wiskunde leraar die geen enkel lidword kan zeggen...
    'jullie gaan sommen maken en dan gaan we sommen na kijken en daarne kunne jullie vragen stellen',hij is amper te verstaan

    Maar vind je het heel gek dat niemand meer fatsoenlijk nederlands kan.Ik bedoel we hebben honderde regels en per regel minstens 10 uitzonderingen! Dat is toch niet normaal meer.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    HIxCUTIE schreef:
    (...)
    Inderdaad, want op Microsoft Word 2007 komt er ook een rood kronkel lijntje onder te staan. (nerd)

    Je moet het los van elkaar schrijven :'DD


    Brubl

    ICHLIEBEROSE schreef:
    (...)Ligt eraan waar je het over hebt toch? Als je iets aanwijst wat veder weg ligt zeg je dat. Als je het bijvoorbeeld in je hand hebt en je laat het zien is het dit. Als je goed is tenminste ;x


    Ah ja inderdaad x.x


    I found myself in Wonderland.

    HIxCUTIE schreef:
    (...)

    Ah ja inderdaad x.x
    Ik weet niet of het zo is hoor maar volgens mij wel. :Y)


    when words fail, music speaks.

    Trouwens,lidwoorden zijn tog worden als 'op naast in' en zo.Horen die dat er ook bij?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sorry maar ik vind 'is dat dat vest?' van geen kanten klinken. Maar dat zal aan mij liggen want ik ben een Belg.


    Magic never ends.

    Luctus schreef:
    Trouwens,lidwoorden zijn tog worden als 'op naast in' en zo.Horen die dat er ook bij?
    Dat zijn voorzetsels. Lidwoorden zijn de het en een.


    when words fail, music speaks.

    HIxCUTIE schreef:
    (...)
    Inderdaad, want op Microsoft Word 2007 komt er ook een rood kronkel lijntje onder te staan. (nerd)


    Ghaha. (:
    Nou ja, ik vind het vervelend als mensen woorden schrijven, dan heb ik het nog niet zo zeer over spreken want ieder heeft zijn dialect, die niet bestaan. Of als het gewoon een totaal andere betekenis krijgt. Zoals met nog en noch.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson