• Voorzetsels gebruiken?
    Ik vind het zó irritant.
    Zoals mijn moeder daarnet nog zei;'
    ooh! is dat die vest?'
    Ik vind het echt vet hatelijk, je weet het toch dat het 'dat' of 'dit' moet zijn..?
    Je bent toch geen marrokaan ofzo?
    Niet racistisch bedoelt.


    Dit is voor de Nederlanders.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2009 - 18:58 ]


    your eyes are like stars in the night.

    difference schreef:
    (...)
    oh sorry hoor.
    Kan ik er wat aan doen dat we het hier zo zeggen en dat ik het gewend ben.

    Dan vind ik niet dat je je eraan moet irriteren dat mensen foute voorzetsels gebruiken, want ik ben 'die' vest ook wel degelijk gewend en ik ben geen buitenlander.


    Let the Night embrace you

    difference schreef:
    (...)
    Bij deze;
    ik heb het over de Nederlanders, niet aan de belgen.


    Dan zou ik het ook effe vermelden in je beginbericht dat het over de Nederlandse zinsopbouw en taalgebruik gaat, want anders ga je zo nog commentaar krijgen. ^^


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Snake schreef:
    (...)
    Dan vind ik niet dat je je eraan moet irriteren dat mensen foute voorzetsels gebruiken, want ik ben 'die' vest ook wel degelijk gewend en ik ben geen buitenlander.

    oké.
    dan toch ook niet voor jou. ._.


    your eyes are like stars in the night.

    Toennet is geen woord, wat als ik woorden typ en er staat een fout, dan komt daar altijd een kronkellijntje onder. En dat staat er wel degelijk bij toennet. Misschien moet je 't even van elkaar schrijven ;]

    [ bericht aangepast op 16 dec 2009 - 18:54 ]

    Relax mensen, het is maar een taal. (cat)


    Brubl

    Ik erger me daar ook zo aan he. Dat doet mijn bf ook, die zegt ook zo van: heb jij dat ook geruikt? Dan denk ik van, hallo je bent 14, je hebt je hele leven al ABN geleert, waarom praat je dat zo fucking kinderachtig?


    when words fail, music speaks.

    Shenanigan schreef:
    Toennet is geen woord, wat als ik woorden typ en er staat een fout, dan komt daar altijd een kronkellijntje onder. En dat staat er weldegelijk bij toennet. Misschien moet je 't even van elkaar schrijven ;]

    lees even mijn begin bericht.


    your eyes are like stars in the night.

    is het niet toen net ?


    Brubl

    Jeezus waar jullie over discussiëren -.-'

    Maar ik vind het grappig (die voorzetsels dan) x'D


    I found myself in Wonderland.

    Sagesse schreef:
    (...)

    Bij een vergelijking zegt men toch ook: als, gelijk of zoals toch niet dan?
    -heeftdatgeleerdmetNederlands-
    Met vergelijking bedoel ik het in de zin van 'ik ben beter dan haar' en zeggen sommigen mensen 'ik ben beter als haar' en dat klopt niet, if I'm right, maar dat vind ik ook irritant klinken.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    undercover schreef:
    is het niet toen net ?

    dat zei ik net _O_ ik zei 'misschien moet je 't even van elkaar schrijven :'D'

    Ik vind dat zo irritant. Bij mij in de klas zit ook zo'n jongen die al die lidwoorden door elkaar haalt. En dan heb ik echt zoiets van: 'Hallo, je zit op het VWO, dan moet je toch wel een beetje fatsoenlijk Nederlands kunnen gebruiken?!'


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Toennet is geen woord want het staat niet in de van Dale. -ja dat heb ik opgezocht zodat dat foutje ook weer de wereld is uitgeholpen- Het is geen woord maar wordt gewoon in de volksmond gebruikt ofzoiets.
    Het juiste woord is daarnet i.p.v. toennet. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Hopeless schreef:
    (...)Met vergelijking bedoel ik het in de zin van 'ik ben beter dan haar' en zeggen sommigen mensen 'ik ben beter als haar' en dat klopt niet, if I'm right, maar dat vind ik ook irritant klinken.

    HAHA, dat vind ik altijd zo grappig als er mensen zeggen van 'ik ben beter áls haar' :'D

    Hopeless schreef:
    (...)Met vergelijking bedoel ik het in de zin van 'ik ben beter dan haar' en zeggen sommigen mensen 'ik ben beter als haar' en dat klopt niet, if I'm right, maar dat vind ik ook irritant klinken.

    Oh, ik zeg altijd als hoor. :'D
    Alhoewel ik daar niet zo op let.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson