• Jullie moeten me helpen. :')
    Ik heb morgen examen Scheikunde / Chemie. Ik kan alles goed, buiten het laatste hoofdstuk dat we even in één lesje hebben afgehandeld.
    Omdat die leraar vroeger op de Universiteit les gaf, zijn de lessen Chemie op een veel te hoog niveau. Daardoor denkt hij ook dat we dat hoofdstuk in één lesje wel snappen. =='
    Het gaat om Redoxreacties, wie kan me helpen?

    is een reactie tussen moleculen en/of ionen waarbij elektronen worden uitgewisseld


    meer weet ik er neit overXD


    je weet niet hoeveel het leven waard is tot dat het lijkt te eindigen

    Da hebben wij net geleerd
    das simpel
    een redoxreactie is als er een wederzijdse uitwisseling is tussen moleculen
    dat is dus een combinatie van een oxidatie(ionen afgeven om zelf meer positieve ionen te hebben) en een reductie(ionen opnemen om zelf meer negatieve ionen te hebbe,)
    heb je die 2 samen in één reactievergelijking, dan is dat een redoxreactie

    DodeDavid schreef:
    Da hebben wij net geleerd
    das simpel
    een redoxreactie is als er een wederzijdse uitwisseling is tussen moleculen
    dat is dus een combinatie van een oxidatie(ionen afgeven om zelf meer positieve ionen te hebben) en een reductie(ionen opnemen om zelf meer negatieve ionen te hebbe,)
    heb je die 2 samen in één reactievergelijking, dan is dat een redoxreactie

    Wat wij bij redoxreacties moeten geven bij één opdracht, is twee pagina's lang. :')

    Jha dat kan want je moet wss ook de OG's aanduiden + De oxidator/reducter aanduiden.


    Don't walk away and leave without a reason.

    o.o


    You move me ......... Kurt

    Redoxreacties sucken. Wij moeten dat deze examenperiode ook kennen. Ik zou je wel willen helpen, want dat is het vak dat ik al heb voorgestudeerd, maar ik was er telkens op gebuisd. Dus, misschien maar beter niet voor je eigen goed. :'D


    Tanya is de beste.

    ik suck in alle wetenschappelijke vakken x].


    everybody needs a song.

    ik heb dat vak niet meer xD dus ik kan je niet helpen

    Ohja, wat ik wél kan doen is mijn nota's dat ik heb gekregen inscannen en aan jou geven. Misschien is het daar beter uitgelegd? Pb me maar moest je het nodig hebben.


    Tanya is de beste.

    Ik heb dat vak pas binnen vier jaar dus ik kan je niet helpen, sorry.


    Only losers can act the way you do