• Heeii,

    In een topic las ik dat HappyKiss geadopteerd is, ik heb een beetje met haar gesproken, en mede dankzij haar een beslissing genomen...

    Ik ben namenlijk ook geadopteerd, maar ik zeg het nooit! Alleen als het echtechtécht moet. En zelfs dan nog met moeite. Zelfs mijn állerbeste vriendin weet het nog niet. Ik ben geadopteerd omdat mijn échte moeder me als vondeling heeft gelegd. Ik heb haar nog nooit ontmoet. En ik weet niet of ik dat wel wil. Ik leef nu al 14 jaar lang met de pijn dat ik niet zeker weet of mijn echte moeder wel écht van me gehouden heeft. Ik bedoel maar, ik ben gevonden in een openbaar toilet-.-' Niet bepaald liefdevol toch?

    Ik heb het hier nu kinda moeilijk met vertellen/typen, dus het liefst geen haat reactie's?

    xLena


    everything, in time

    (...)
    je moet er niets van aantrekken.
    je gevoelens aan andere mensen vertellen kan enorm opluchten. hij is gewoon een geval apart.
    wees blij dat je dit topic geopend hebt.
    ik heb respect voor je.
    Geval apart? , Je snapt mijn punt niet. Maar dat hoeft ook niet. Als je zo een topic opent moet je niet verwachten dat iedereen medelijden toont.


    Niet geschoten is altijd mis..

    neej meisje :O
    het is heel goed dat je het hebt gezegt.
    nu is het van je hart :o
    joey is gwn een zak -_-''
    En hoe maakt dit haar situatie beter?


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)En hoe maakt dit haar situatie beter?

    sommige mensen helpt om erover te praten
    dat heet verwerking :O


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    (...)Geval apart? , Je snapt mijn punt niet. Maar dat hoeft ook niet. Als je zo een topic opent moet je niet verwachten dat iedereen medelijden toont.

    ga je eerste reactie nog eens doorlezen jochie.
    dat is zo grof en kut.
    zoiets zeg je gewoon niet als iemand er erg mee zit en dat goed te merken valt.
    je kunt je punt dan ook op een normale manier duidelijk maken. eentje die wat meer respect toont.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    (...)
    sommige mensen helpt om erover te praten
    dat heet verwerking :O
    Ik zie alleen maar berichtjes van ''respect en die shit''
    Praten kan inderdaad helpen. daar geef ik je geen gelijk in. Ook iemand die er anders over denkt ( zoals ik ) kan je ook helpen. Ookal besef je het niet het is toch zo als je er dieper over nadenkt.

    Neem nu als voorbeeld: Stel ze heeft zelfmedelijden.
    Jij praat met haar, toont haar medelijden.
    Dan is zij blij dat we met iemand heeft kunnen praten maar achteraf voelt ze zich nog slechter.


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)Dat is een risico die je neemt als je jezelf kwetsbaar opstelt. Ik heb begrip voor haar situatie, alleen andere mensen erover vertellen veranderd er niet veel aan. Ik denk dat ze er best wel veel aan heeft mensen zoals mij. als ik gewoon zoals iedereen zou zijn en zeggen ''zielig voor je'' ''knap dat je het durft te zeggen'' dat helpt haar niet echt.
    De meeste problemen moet je zelf overwinnen of door hulp van iemand anders. Maar begrip/medelijden tonen is niet de oplossing.


    En je wilt zeggen dat een groffe reactie haar wel helpt?
    Kom op, zeg.


    -

    (...)
    ga je eerste reactie nog eens doorlezen jochie.
    dat is zo grof en kut.
    zoiets zeg je gewoon niet als iemand er erg mee zit en dat goed te merken valt.
    je kunt je punt dan ook op een normale manier duidelijk maken. eentje die wat meer respect toont.
    Ik hoef hem niet door te lezen 'meisje'
    Ik heb mijn punt al duidelijk gemaakt, en medelijden tonen helpt haar ook niet.


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)Ik zie alleen maar berichtjes van ''respect en die shit''
    Praten kan inderdaad helpen. daar geef ik je geen gelijk in. Ook iemand die er anders over denkt ( zoals ik ) kan je ook helpen. Ookal besef je het niet het is toch zo als je er dieper over nadenkt.

    Neem nu als voorbeeld: Stel ze heeft zelfmedelijden.
    Jij praat met haar, toont haar medelijden.
    Dan is zij blij dat we met iemand heeft kunnen praten maar achteraf voelt ze zich nog slechter.

    zie jij het als zelfmedelijden?
    ze heeft het er gewoon moeilijk mee.
    dat is niet meteen zelfmedelijden. o_x


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    (...)

    En je wilt zeggen dat een groffe reactie haar wel helpt?
    Kom op, zeg.
    Ja, dat helpt haar wel.
    Dan bekijkt ze het ook van een andere kant.


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)Ik hoef hem niet door te lezen 'meisje'
    Ik heb mijn punt al duidelijk gemaakt, en medelijden tonen helpt haar ook niet.

    maar zo'n verneukte reactie plaatsen helpt nóg minder.
    dat heb je toch gezien? ze heeft er nu spijt van. door jóuw reactie.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    (...)
    zie jij het als zelfmedelijden?
    ze heeft het er gewoon moeilijk mee.
    dat is niet meteen zelfmedelijden. o_x
    Ik maakte een voorbeeld. Lees nog maar eens ;)


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)Ik maakte een voorbeeld. Lees nog maar eens ;)

    ik lees scheef, I knooow.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    ag jog ga eens gevoel kope -_-''

    ik geloof dat ze bij de wibra voor 1 euro ligge :O
    deze week in de aanbieding :O


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    (...)
    maar zo'n verneukte reactie plaatsen helpt nóg minder.
    dat heb je toch gezien? ze heeft er nu spijt van. door jóuw reactie.
    Eigenlijk helpt het wel. Nu maakt ze er geen topic over en gaat ze iemand zoeken die haar via pb kan helpen. dit is meestal veel effectiever dan het in het openbaar gooien.


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)Eigenlijk helpt het wel. Nu maakt ze er geen topic over en gaat ze iemand zoeken die haar via pb kan helpen. dit is meestal veel effectiever dan het in het openbaar gooien.

    als je het openbaar maakt kunnen meer mensen je raad geven. als je het openbaar maakt zie je het van meerdere kanten. er zitten dus alleen maar positieve kanten aan.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.