(...)
Ik vergelijk het ook niet, ik zeg alleen maar dat wij ons ook fcking aso gedragen in hun land.
En ik had précies hetzelfde gedaan.
Like, waarom moeite doen om een taal te leren als je er toch niks mee kan? Als werkgevers moeten kiezen tussen een Nederlander of een buitenlander kiezen ze de Nederlander, en er zijn genoeg anderen mensen uit hetzelfde land om mee te communiceren. Als je iets van 40 jaar alleen je moedertaal spreekt en je moet opeens een totaal andere taal leren, is dat moeilijk.
Ga jij maar eens op je 40ste vloeiend Arabisch leren spreken.
Misschien heb je wel gedeeltelijk gelijk, maar het verschil is dat hun zijn hierheen gekomen, ik ben niet van plan om naar 1 van die landen te verhuizen waar ze arabisch spreken, dus ga ik het ook niet leren, en het is wel redelijk handig als je de taal van het land kent waar je wel meer dan een jaar gaat wonen. ik bedoel, je kan dan niet eens met de inwoners van het land praten, wat heeft het dan voor nut om er te wonen?
als je het gezegt: ga maar op je 40ste vloeiend japans leren, dan zou ik dat met plezier doen, en dat komt ook omdat ik graag naar japan wil.
One who knows nothing can understand nothing.