• Voor het vak Esthetica moeten we een kunstwerk bespreken (muziek, dans, opera, gebouw, schilderij, beeld, liedje,...) en nu vroeg ik me af of jullie misschien geen leuk ideetje hebben.
    Ik wil niet zoiets typisch als 'de schreeuw' of Renée Magritte, maar eerder iets specialers waar eigenlijk nooit veel over gezegd wordt.

    Iemand goede ideetjes?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Tekeningen van vroeger. Egyptenaren, farao's, grottekeningen uit de oertijd.

    Muziek van natuurlijke materialen, zoals op olievaten trommelen.


    Think before you act.

    Hoeheethet *vergeetachtig* Andy Warhol!,
    maar die is wel redelijk bekend. Iets anders heb ik even niet voor je in de aanbieding. Ik zal eens nadenken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Tekeningen van vroeger. Egyptenaren, farao's, grottekeningen uit de oertijd.

    Muziek van natuurlijke materialen, zoals op olievaten trommelen.

    Hmmm die muziek vind ik wel een leuk idee^^


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Hm je hebt ook bij muziek dan staan er verschillende glazen gevuld met water/vloeistof en als je dan over het randje draait met je vinger produceer je een klank en dan met al die verschillende glazen en verschil in de hoeveelheid water/vloeistof die erin zit verschillen de klanken ook. Ik heb alleen geen idee hoe dat heet.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hoeheethet *vergeetachtig* Andy Warhol!,
    maar die is wel redelijk bekend. Iets anders heb ik even niet voor je in de aanbieding. Ik zal eens nadenken.

    Andy warhol doet al iemand =='


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    De rockopera 'Barcelona' van Freddie Mercury (originele anger Queen) en Monsarrat Caballé (een Sopraan) =D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ohja nog een idee, kaligrafie. (nerd)


    "I shut my eyes in order to see.'

    de mona lisa.

    Sorry verder ken ik niet echt wat :'D Ik ben eerder een cultuur barbaar, en vind het dodelijk saai altijd o.o'

    de mona lisa.

    Sorry verder ken ik niet echt wat :'D Ik ben eerder een cultuur barbaar, en vind het dodelijk saai altijd o.o'

    Ik ook, m'n vader kloeg op vakanties dat ik altijd meteen op een bankje zat in het museum =='
    Maar daar zie je dan nog verschrikkelijke dingen! (herinnert zich vaak de bewaker rond lopen met zijn hand in z'n broek. GRUWEL)

    Maar verder, mona lisa is nogal te bekend ja :'P
    En dat vind ik geeneens mooi:X


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    (...)
    Hmmm die muziek vind ik wel een leuk idee^^


    Deed me opeens denken aan Bassie en Adriaan op Curaçao xD


    Think before you act.

    De zuilen en bouwwerken uit Griekenland, Rome.


    Think before you act.

    (...)
    Ik ook, m'n vader kloeg op vakanties dat ik altijd meteen op een bankje zat in het museum =='
    Maar daar zie je dan nog verschrikkelijke dingen! (herinnert zich vaak de bewaker rond lopen met zijn hand in z'n broek. GRUWEL)

    Maar verder, mona lisa is nogal te bekend ja :'P
    En dat vind ik geeneens mooi:X

    ja erg is dat he, ik weiger ook gewoon naar binnen te gaan. o.o
    maarja de mona lisa is ook lelijk. >.<
    maar wel ongeveer het enige wat ik ken én heb gezien IR [/zat gevangen in het louvre]

    (...)
    ja erg is dat he, ik weiger ook gewoon naar binnen te gaan. o.o
    maarja de mona lisa is ook lelijk. >.<
    maar wel ongeveer het enige wat ik ken én heb gezien IR [/zat gevangen in het louvre]

    Ik heb denk ik wel wat meer gezien. Mijn moeder vond het vroeger een goed idee om me vaak mee te nemen naar musea's. En m'n vader vond het een geweldig idee om in Berlijn musea's binnen te gaan =='


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    De zuilen en bouwwerken uit Griekenland, Rome.

    Die hebben we begin dit jaar besproken bij essthetica x'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    (...)
    Die hebben we begin dit jaar besproken bij essthetica x'D


    Dat kon ik toch niet weten xD


    Think before you act.