• Ooit al is gehoord van Mary Bell?

    Mary Bell is een Britse moorderares, verantwoordelijk voor de dood van twee kleine jongens in de achterbuurten van Newcastle eind jaren zestig. Opmerkelijk is dat ze op het moment van de moorden slechts 10 jaar oud was. Omwille van haar jonge leeftijd en onschuldig uiterlijk krijgt ze soms de bijnaam "The British Bad Seed" toegekend; een verwijzing naar de film "The Bad Seed", die het verhaal vertelt van een moordlustig 8-jarige meisje.

    Mary Bell maakte haar eerste slachtoffer op 25 mei 1968. Ze wurgde de 4-jarige Martin Brown en liet hem achter in een verlaten huis. Aanvankelijk werd zijn dood als een ongeval beschouwd, aangezien niets in de richting van moord wees. Niet veel later zou Mary samen met haar vriendinnetje Norma Bell (echter geen familie) de 3-jarige Brian Howe doden. Ze wurgde hem en kerfde vervolgens een "M" in de buik van de peuter. Uiteindelijk werden de twee moorden met elkaar in verband gebracht en de twee meisjes werden aangehouden.

    Mary Bell werd schuldig bevonden aan doodslag op grond van onvolledige verantwoordelijkheid op 17 december 1968. Ze werd veroordeeld tot opsluiting voor onbepaalde tijd. De jury baseerde haar uitspraak voornamelijk op de getuigenissen van jeugdpsychiaters, die haar omschreven als een persoon met de klassieke symptomen van psychopathie. Norma Bell werd onschuldig bevonden. Mary werd aanvankelijk in een internaat geplaatst, maar werd in 1978 overplaatst naar een open gevangenis, waaruit ze tijdelijk ontsnapte. In 1980, op 23-jarige leeftijd, kwam ze vrij en ze kreeg het recht op anonimiteit om een nieuw leven onder een andere naam te beginnen.



    Oke. Ik heb een aantal berichten erover gelezen en telkens werd Mary voor vuil uitgescholden, ze zouden haar nog levend verbranden als ze konden. Maar dat is toch haar schuld niet ofzo.
    Het zijn de ouders, de omgeving die voor zoiets zorgen. Misschien werd ze verwaarloosd, mischandeld door haar ouders of andere.
    Daar denken mensen niet aan he? Ik weet niet waarom ik het hier zet, maar ik wou het toch gewoon even laten weten. Wat vinden jullie ervan? Want je woordt niet geboren met geestelijke afwijkingen. Het is gewoon de schuld van dit samenleving. ><

    Ik ga hier een boek over schrijven.


    Where there is a sea there are pirates...

    ik wil ook lese:O


    Ik denk dat ik het maar ook op quizlet ofzo zet als iedereen het wil lezen xd.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ja! Daar heb ik over gehoord!


    Ik denk dat er ook iets achterzit. Misschien had hij een zware jeugd ofzo, ik bedoel, je moet niet meteen denken dat hij ziek is ofzo, of hem meteen als vuil zien he.

    Maar ik kan het hem niet gaan vragen waarom hij dat deed, dus ik zeg maar wat x).



    Jaa, het zal wel zoiets geweest zijn. Er was overlaatst nog iets in het nieuws, van een jongen die gehandicapt was.. En die vader kon daar niet mee leven, dus sloot hij hem op en mishandelde hem enzoo, en hij moest zijn eigen uitwerpselen opeten, en hij is gewoon gestorven!


    The aliens are attacking from mars! ö

    Ja! Daar heb ik over gehoord!
    (...)


    Jaa, het zal wel zoiets geweest zijn. Er was overlaatst nog iets in het nieuws, van een jongen die gehandicapt was.. En die vader kon daar niet mee leven, dus sloot hij hem op en mishandelde hem enzoo, en hij moest zijn eigen uitwerpselen opeten, en hij is gewoon gestorven!


    Ohnee! x[
    Zoiets haat ik nu.
    Als je weet dat je kind gehandicapt gaat worden, bv. Ectrodactylie (vreselijk!) of andere dan vind ik dat je een abbortus moet plegen. Echt waar, je kunt je kind toch niet zo laten leven? =S
    Dat is onzettend hard om zo te leven, dat mag je je kind gewoon niet aandoen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Is idd een heel erg verhaal
    maar ik ben het met je eens dat er iets met dat meisje moet zijn gebeurt voor ze zoiets doet, want een normaal 10-jarig meisje komt niet op het idee iemand te vermoorden, ze moet ergens een 'voorbeeld'hebben gezien.
    Hetzelfde als bij die van dat kinderdagverblijf. Die zal ook wel iets hebben meegemaakt waardoor hij op dat idee komt.


    If you want me to listen, whisper...

    Ik vind het nog steeds onmenselijk
    en zou haar zeker niet willen kennen!

    (...)

    Ohnee! x[
    Zoiets haat ik nu.
    Als je weet dat je kind gehandicapt gaat worden, bv. Ectrodactylie (vreselijk!) of andere dan vind ik dat je een abbortus moet plegen. Echt waar, je kunt je kind toch niet zo laten leven? =S
    Dat is onzettend hard om zo te leven, dat mag je je kind gewoon niet aandoen.



    Abbortus vind ik niet, maar gewoon goed verzorgen! Want abbortus persoonlijk vind ik wel ook wat op moord lijken, maarja. Ik begrijp wel waarom je het zou doen. Als ze er niet voor hadden kunnen zorgen, zouden ze het moeten afstaan vind ik.


    The aliens are attacking from mars! ö

    Ik vind het nog steeds onmenselijk
    en zou haar zeker niet willen kennen!


    Ik wel.
    Misschien had ze geen vrienden en niemand om bij terecht te kunnen.
    Dus ik vind het een soort van onmenselijk dat je dat zegt, maar ik snap u wel.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ja idd, het is niet haar schuld.. Ik bedoel, welk kind van 10 die een normaal leven heeft vermoord er nou iemand? Dus ik denk dat ze het idd uit de omgeving enzo heeft opgevangen enzo :3


    I don't need words to feel those lips.

    Erg verhaal O_o in hoeverre 't een verhaal is.
    Succes met je boek & ik zal ht gaan lezen :Y)
    Indeed =D


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    tja.. ze is gevaarlijk.


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Oh; ik ben btw nog iets verschrikkelijks tegengekomen.
    Die lijkt echt gestoord: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sasja_Spesivtsev


    omg ik be nu egt doodmisselijk -zoekt misselijksheid emoticon-


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    (...)

    omg ik be nu egt doodmisselijk -zoekt misselijksheid emoticon-


    Ziek he? xO
    Zo'n verschrikkelijke vorm van racisme of discriminatie.
    Jezus. x[


    Where there is a sea there are pirates...