• AMSTERDAM - Het openbaar ministerie moet Geert Wilders alsnog vervolgen, zo heeft het Gerechtshof in Amsterdam beslist. Het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland spreekt nu van ’een geweldige dag voor de democratie’.

    Dat zegt de Telegraaf.
    Hier staat meer:
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/3054496/__OM_moet_Wilders_alsnog_vervolgen__.html?p=2,1

    Ik vind, dat dat nergens op slaat. Hij heeft in de film, Fitna, alleen maar zijn mening gegeven, en laten zien, wat er kán gebeuren met alle buitenlanders. Hij haat ze echt niet hoor. Als al die buitenlanders/moslims/etc. het niet eens zijn met de mening van Geert Wilders, zoeken ze maar een ander land.

    Sorry als dit verkeerd over komt, maar dit vind ik ervan. Ik ben óók geen racist ofzo hoor.

    Met deze reactie ben ik het helemaal eens:

    Ik zal wel oerdom zijn maar ik begrijp werkelijk niet waarom deze integere politicus vervolgd moet worden.Hij is altijd eerlijk en maakt zich nooit schuldig aan discriminatie,rascisme of wat dan ook. Men WILDE mischien dat deze man van iets beschuldigd kon worden maar een eerdere gang naar de rechter heeft bewezen dat dit niet mogelijk is.Men is in Nederland pas schuldig als men aanzet tot haat jegens anderen.Dhr. Wilders noch zijn medefractieleden hebben zich hier nog nooit schuldig aan gemaakt.


    Nu, jullie mening hierover?

    (...)
    Hij gaat worden vermoord ja. Dat weet ik wel zeker. En door wie? Buitenlanders, of zelfs gewone Nederlanders, die het niet met hem eens zijn. Hij kan zijn mening niet eens geven! Ik weet zeker, dat er veel meer mensen, van bijv. PVDA, die het met sommige dingen wel met hem eens zijn, maar die dat niet durfen te zeggen. Want voor je het weet, hem je een mes tussen je ribben, of een kogel door je kop. En dat omdat andere mensen jouwn mening niet aanstaat.

    En hij heeft het ook niet over álle moslims. Een deel van de moslims in Nederland. En geef nou zelf toe, als er een steekpartij of iets anders is, hebben ze het over Marokkanen. Bijna nooit over blanke mensen.

    Vat dat niet verkeerd op. Ik bedoel nu niet dat ik haat heb tegen moslims of dat blanken nooit iets fout doen.

    Datgene over die kogel... I agree. Ik vind sommige extremisten echt zeikers, mevrouw Ali is ook niet veilig omdat ze haar mening uitte over islamitische vrouwen. Maar het feit dat Marokkanen en Turken vaker met criminaliteit in aanraking komt zit het in het feit dat ze vaak slechtere arbeidskansen hebben, door discriminatie op de arbeidsmarkt, door Nederlanders. Het is een cirkel die alsmaar door loopt, wil je daar ooit verandering in brengen dan moet je de cirkel doorbreken.


    No growth of the heart is ever a waste

    -Hij wil dat de Koran verboden wordt of dat erop zijn minst delen uitgescheurd worden.

    Dát vind ik ook te ver gaan... Dat kan je gewoon niet zeggen.

    Here it comes.. my opinion. Wilders geeft aan wat een heleboel andere mensen denken en niet durven te uiten. Dat Hirsi Ali onveilig is vanwege haar uitspraken over de positie van vrouwen in de moslimwereld vind ik complete bullshit. Het is een feit verdomme, dan moeten die rechts extreme moslims daar niet over zeiken. Nederland kent inderdaad een grote mate van vrijheid van meningsuiten [vandaag nog een proefwerk over gehad] en de film Fitna is gewoon een 'overzicht' van wat er aan de hand is, niks om je haren recht overeind om te zetten. Dit is wat er vaak aan de hand is: geloven, religies worden in de loop der jaren door mensen gewijzigd. Dat wat er oorspronkelijk in de Koran staat - en andere bijbels - zijn vage beschrijvingen die door mensen veranderd worden naar hun voordeel. Zo is het ook met de Islam en andere geloven gebeurd. Een of andere malloot heeft de woorden in de Koran zodanig vervormd dat ze nadelig zijn voor vrouwen, met alle gevolgen van dien. Zo heb je de shit die er nu aan de hand is, steniging van vrouwen omdat ze geen hoofddoeken willen dragen, de onwijs grote sociale controle die er op hen heerst. Het boek Mein Kampf is geschreven met de bedoeling fascistische ideeen naar voren te brengen, toen Hitler in de gevangenis zat na een staatsgreep in '23 geloof ik. What I'm trying to say... de vergelijking met Mein Kampf is onjuist en veel te grof.
    En weten mensen eigenlijk wel waarom de Turken naar Nederland zijn gekomen? Precies, omdat de regering in de jaren '60 goedkope arbeidskrachten wilde om de economie draaiende te houden. Ze zijn dus op verzoek van de authoriteiten hier naartoe te komen. Ja, Wilders heeft recht zijn mening te geven en ja, dat mag ook anders geformuleerd worden. Er zijn duizenden manieren om je mening naar voren te brengen, waarom nu op zo'n grove manier?
    We leven nota bene in een multiculturele maatschappij waar men behalve respect voor elkaar ook tolerantie moet hebben. Als ik, als 16 jarige tiener dat kan beredeneren is een volwassen partijleider daar toch ook wel toe in staat?
    Klein EDITje: Wilders is naar mijn mening gewoon een man met ideeen en een grote mond, maar zie je hem met oplossingen komen? Alle moslims deporteren naar Auschwitz en vergassen die handel? Als we dan toch bezig zijn de Koran met Mein Kampf te vergelijken...


    Helemaal mee eens...je hebt mijn mening direkt mee getypt...dat vind ik erg lief van je^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Wilders in het Spinnenhuis is niet slecht.
    Zeker niet waar de ratten rond lopen. Want soort zoekt soort .

    Wilders is cool



    (bericht aangepast door een moderator)
    (reden: hoofdletters)

    (...)

    Helemaal mee eens...je hebt mijn mening direkt mee getypt...dat vind ik erg lief van je^^

    Oh.. dat had ik niet eens door ^^'
    Graag gedaan :'D


    No growth of the heart is ever a waste

    [i]hij gaat egt te ver vind ik !
    er zijn heel vee lgoede buitenlanders ik ben zelf half maar ken mijn vader niet dus ben nederlands opgegroeit maar asl ik zie hoe rasistishe mensen kunnen zijn walg ik der egt van hoor ![/i]


    x Me


    I'm REBELLIOUS

    Eindelijk ofso.? x3


    A. ikmisje.

    Wilders roept een WOII mentaliteit op; iedereen loopt maar achter de hardste schreeuwer aan, net als de Duitsers toen.
    Probleem met overbevolking (mede) door allochtone Nederlanders? Hop, gewoon al die 'buitenlanders' het land uit.
    Lekker makkelijk :8
    Als je het mij vraagt hebben ze groot gelijk om die vent de bak in te sturen. Voor je het weet komt er écht oorlog, of wordt de handel met (oosterse) landen stilgelegd. Allemaal door één vent met een coupe soleil en een veel te grote bek.


    I clicked my heels and wished for you.

    Hij is een racist, @#$#%^$#^vent. Hij moet respect hebben voor anderen, ik heb de pest aan hem.



    (bericht aangepast door een moderator)
    (reden: Schelden en hoofdletters mag niet. )


    Je Vind Me Dope Schatje

    Konden ze dat niet doen voordat die film uitkwam? En jij zegt nu: Hij geeft alleen zijn mening. Een mening geven betekent niet zo'n film te maken en hij discrimineert de Islamieten enz.
    Hij brengt Nederland in gevaar.
    En waarom kan het ALTIJD ALLEEN maar met BUITENLANDERS gebeuren en nooit met BINNENLANDERS? Het is gewoon puur toeval dat het Islamieten waren die sommige erge daden deden. Maar het konden ook Christenen zijn bijv.

    Typisch Nederland om iemand te laat in de bak te gooien. Als hij de bak in is koop ik een vlaai en ga ik het vieren.

    (...)
    Ik zeg niet dat moslims dat niet mogen. En ze mogen het ook wel ergens niet mee eens zijn, maar het is nog steeds niet hún land. Ofzo.
    Hoho! Ik ben 100% Nederlands en als ik morgen opeens Moslim wil worden ben ik dan opeens Marokkaan of Turk?

    Die film van hem vind ik veels te lullig, en een gemene manier van het uiten van zijn mening. Net alsof het er in alle islamitische landen zo aan toe gaat. Net alsof alle moslims alle niet-moslims willen/moeten vermoorden. Of willen dat de Islam de hele wereld verovert. Er zijn wel mensen die zo denken, en dat vind ik heel fout en ben het absoluut niet eens met dat moslims andere mensen moeten dwingen tot de Islam, dat maakt iedereen zelf wel uit, maar om dan zo een film te maken waardoor het lijkt alsof de Islam zo een gewelddadidige/wrede geloof is, terwijl het dat niet is. En ik vind het niet kunnen dat hij de Koran wil verbieden, of wil dat er bladzijdes uit gescheurd moeten worden. Maar dus toevallig vind ik dit allemaal wel een soort van mensen aanzetten tot het haten van moslims. En als ik tegen een buitenlander zeg, ga terug naar waar je vandaan komt ben ik een racist, maar wanneer hij alle buitenlanders het land uit wil zetten is dat maar een soort van meningsuiting ? Yeah Right..


    Dream like you'll live forever, live like you'll die tomorrow.

    Here it comes.. my opinion. Wilders geeft aan wat een heleboel andere mensen denken en niet durven te uiten. Dat Hirsi Ali onveilig is vanwege haar uitspraken over de positie van vrouwen in de moslimwereld vind ik complete bullshit. Het is een feit verdomme, dan moeten die rechts extreme moslims daar niet over zeiken. Nederland kent inderdaad een grote mate van vrijheid van meningsuiten [vandaag nog een proefwerk over gehad] en de film Fitna is gewoon een 'overzicht' van wat er aan de hand is, niks om je haren recht overeind om te zetten. Dit is wat er vaak aan de hand is: geloven, religies worden in de loop der jaren door mensen gewijzigd. Dat wat er oorspronkelijk in de Koran staat - en andere bijbels - zijn vage beschrijvingen die door mensen veranderd worden naar hun voordeel. Zo is het ook met de Islam en andere geloven gebeurd. Een of andere malloot heeft de woorden in de Koran zodanig vervormd dat ze nadelig zijn voor vrouwen, met alle gevolgen van dien. Zo heb je de shit die er nu aan de hand is, steniging van vrouwen omdat ze geen hoofddoeken willen dragen, de onwijs grote sociale controle die er op hen heerst. Het boek Mein Kampf is geschreven met de bedoeling fascistische ideeen naar voren te brengen, toen Hitler in de gevangenis zat na een staatsgreep in '23 geloof ik. What I'm trying to say... de vergelijking met Mein Kampf is onjuist en veel te grof.
    En weten mensen eigenlijk wel waarom de Turken naar Nederland zijn gekomen? Precies, omdat de regering in de jaren '60 goedkope arbeidskrachten wilde om de economie draaiende te houden. Ze zijn dus op verzoek van de authoriteiten hier naartoe te komen. Ja, Wilders heeft recht zijn mening te geven en ja, dat mag ook anders geformuleerd worden. Er zijn duizenden manieren om je mening naar voren te brengen, waarom nu op zo'n grove manier?
    We leven nota bene in een multiculturele maatschappij waar men behalve respect voor elkaar ook tolerantie moet hebben. Als ik, als 16 jarige tiener dat kan beredeneren is een volwassen partijleider daar toch ook wel toe in staat?
    Klein EDITje: Wilders is naar mijn mening gewoon een man met ideeen en een grote mond, maar zie je hem met oplossingen komen? Alle moslims deporteren naar Auschwitz en vergassen die handel? Als we dan toch bezig zijn de Koran met Mein Kampf te vergelijken...


    Hier ben ik mee eens.
    Wilders is wel een beetje Grof maar toch zit er nog wat dingen die waar zijn tussen. Die vergelijking vind ik Niet kunnen. Mein kampf is erger dan de Islaam...

    Dat was mijn mening x']

    Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voor vervolging door de staat te hoeven vrezen.

    Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

    De wettelijke beperkingen op de vrijheid van meningsuiting kunnen per rechtsstaat verschillen. Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens (laster en smaad), maar minder of niet tegen obsceniteit of schendingen van goede smaak.