• Hello,
    ik lees veel boeken en vind het leuk om nieuwe boeken te leren kennen ^^
    Dus plaats ik een topic met boekpromoties =)
    Je moet dan in een paar zinnen vertellen waar het boek over gaat (of typ de achterkant over) en wat je ervan vind en wat voor cijfer je het geeft op een schaal van 1 tot 10. Maar zorg ervoor dat het boek dat jij promoot nog niet aan de beurt is geweest, want straks hebben we opeens 100x Twilight gepromoot of zo xd. Vergeet ook niet de auteur te melden:Y)
    Hier een voorbeeld:

    P.s. Ik hou van je - Cecelia Ahern
    Achterkant: Holly en Gerry zijn een jong getrouwd stel. De twee maken vaak grapjes over het feit dat Holly niet zonder Gerry zou kunnen leven. Het idee van 'De Lijst' ewas dan ook eigenlijk als grap bedoeld: als Gerry iets zou overkomen, zou hij een lijst voor Holly achterlaten met dingen die ze zou moeten doen.
    Wanneer het noodlot toeslaat en Gerry ongeneeslijk ziek wordt, stort Holly's wereld in. Een paar maanden na zijn dood besluit ze een mysterieus pakje op te halen bij haar ouders. Gerry blijkt zonder dat ze het wist woord te hebben gehouden, en heeft De Lijst opgesteld. In het pakje bevindt zich, voor iedere maand, een envelop met een opdracht. Het geeft Holly de kracht om verder te gaan, nieuwe uitdagingen aan te gaan en erachter te komen dat liefde nooit verdwijnt maar altijd in je hart blijft bestaan.

    Mening en cijfer: Ik vind dit boek echt geweldig, op sommige momenten is het heel zielig maar ik heb ook momenten gehad dat ik hardop zat te lachen. De schrijfster weet het verhaal geweldig neer te zetten. Ik geef het boek een 9,6


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Jongen in de gestreepte pyjama - John Boyne.
    De jongen in de gestreepte pyjama begint in Berlijn in 1943. Als de negenjarige Bruno op een dag uit school komt, zijn al zijn spullen in kratten gepakt. Zijn vader heeft promotie gekregen, en Bruno en zijn familie moeten verhuizen naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen.
    Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan. Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft...
    Mijn mening?
    Het is een simpel maar krachtig geschreven boek over de onschuld van kinderen en hun onwetendheid. Ze snappen niet wat zich er om hen heen afspeelt en zijn zich niet bewust van de gevaren van Auschwitz. John Boyne weet op prachtige wijze het leven van een joods jongetje en het leven van Bruno, het zoontje van de kamp commandant, met elkaar te laten versmelten. Daarbij heeft het boek een heel krachtig einde.
    Het is niet iets dat je zo even wegleest. Je moet er echt goed voor gaan zitten en zorgen dat je niet gestoord word. Het boek laat je weer nadenken over de horror van WOII en het leven.
    Als je goed in Engels bent, lees dan de originele Engelse versie. Neem anders de Nederlandse.
    Dikke 10.

    Eerwraak - Helen Vreeswijck

    Achterkant:

    'Dat gerotzooi met die jongen is afgelopen. Jij blijft uit zijn buurt. Je praat niet meer met hem, je kijkt niet meer naar hem. Hij bestaat niet meer. Ben ik duidelijk?' Letiva beet op haar onderlip en zette zich schrap. 'Ik hou van hem. Mam?' Ze zocht tevergeefs steun bij haar moeder. De vrouw schudde afkeurend haar hoofd, wreef in haar handen en ontweek de blik van haan dochter. 'Je houdt niet van hem, hoor je.'

    De zeventienjarige Sam Visser wordt smoorverliefd op het beeldschone Afghaanse meisje Letiva. Letiva is geboren en opgegroeid in Nederlands maar volgens de regels van haar cultuur grootgebracht. Ze draagt een hoofddoek en heeft van huis uit geleerd dat ze moet oppassen voor jongens en hen maar beter kan negeren. Toch slaat de vonk over en vanlt Letiva voor Sams charme. Ze weet echter dat het een taboe is om als meisje met een niet-moslimjongen thuis te komen.
    Het wordt een moeizame, maar innige relatie die voor de buitenwereld angstvallig verborgen wordt gehouden. Maar het paar neemt steeds meer risico's. Het geheim komt aan het licht en dan beginnen de problemen pas echt.

    Mening en cijfer:

    Ik vind dit echt een heel goed boek omdat je in dit boek kunt zien hoe het er in erge gevallen in een andere cultuur aan toe gaat. Er komen bepaalde passages in het boek die echt aangrijpend zijn en voor mij ondekbaar zijn dat dat nog gebeurt. Het is goed geschreven en het leest ook heel vlot.Ik geef het boek een 9.5/10

    Ziet er mooi uit jonge, moet ik lezen (:


    Screw you guys, I'm going home!

    Hoe versier ik een prins? - Tiny O'Connell

    Achterkant:De 14-jarige Calypso behoort niet tot de populaire kliek op haar Engelse school. Vanaf de eerste dag hebben de schatrijke meiden Calypso niet geaccepteerd door haar Amerikaanse accent en haar vreemde hobby schermen. Calypso vraagt zich dan ook af waarom ze door haar ouders in vredesnaam naar Sint Augustinus is gestuurd, een kostschool waar rijke en adellijke meisjes hun intrek hebben genomen.
    Maar dan gebeurt het: tijdens een schermwedstrijd moet ze het opnemen tegen de Engelse kroonprins. En dat blijft niet zonder gevolgen: sinds die dag stuurt hij haar voortdurend sms'jes.
    Opeens willen alle meiden haar vriendin zijn. Maar nu ze bereikt heeft waar ze al die tijd alleen maar van kon dromen, beginnen de problemen pas echt... zeker nu er een prins in het spel is.


    Mening en cijfer: Dit is een zeer leuk boek uit een serie van vier dielen. De schrijfster weet het verhaal op een grappige manier te brengen en je wordt helemaal in het verhaal gezogen. Een echt meidenboek, al zouden sommige jongens het ook leuk vinden:Y) Cijfer;8.5


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Harry Potter (alle 7)

    achterkant hoeft niet zeker wie kent hem niet. zou trouwens heel erg lang duren.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    ik vind de magiër boeken mooi, alleen het is alweer aardig lang geleden dat ik die gelezen heb..

    de serie bestaat uit: De aardmagiër, de Watermagiër, de Vuurmagiër en de Zwartemagiër


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Laat me! - Kate Cann
    Amber houdt het thuis niet meer uit. Ze wil op eigen benen staan, weg van haar lastige, aandachtvragende zus en haar veel te beschermende moeder. Zonder het thuis te vertellen huurt ze een kamer in een oud studentenhuis, en vertrekt. Ze is nogal onzeker tegenover haar nieuwe huisgenoten en voelt zich erg schuldig over haar stiekeme vlucht. Het lukt haar niet echt te genieten van haar vrijheid. Maar als ze een baantje vindt in een strandpaviljoen en halsoverkop verliefd wordt op Marty, de knappe jongen die daar werkt, gaat haar leven er een stuk vrolijker uitzien. Behalve wanneer ze in haar kamer is; dan voelt ze zich slechter en slechter. Het stokoude huis blijkt een duister geheim te bewaren. En als haar zusje Poppy onverwachts ook in het huis komt wonen, gaat het helemaal mis.
    Mening: Ik vond dit boek echt top! Je wordt echt helemaal in het verhaal gesleurd en wilt het ook in één keer uitlezen. Het is super spannend en er zit ook nog wat romantiek in. Dit verhaal is echt top en geef ik dan ook een 10!