• Hello,
    ik lees veel boeken en vind het leuk om nieuwe boeken te leren kennen ^^
    Dus plaats ik een topic met boekpromoties =)
    Je moet dan in een paar zinnen vertellen waar het boek over gaat (of typ de achterkant over) en wat je ervan vind en wat voor cijfer je het geeft op een schaal van 1 tot 10. Maar zorg ervoor dat het boek dat jij promoot nog niet aan de beurt is geweest, want straks hebben we opeens 100x Twilight gepromoot of zo xd. Vergeet ook niet de auteur te melden:Y)
    Hier een voorbeeld:

    P.s. Ik hou van je - Cecelia Ahern
    Achterkant: Holly en Gerry zijn een jong getrouwd stel. De twee maken vaak grapjes over het feit dat Holly niet zonder Gerry zou kunnen leven. Het idee van 'De Lijst' ewas dan ook eigenlijk als grap bedoeld: als Gerry iets zou overkomen, zou hij een lijst voor Holly achterlaten met dingen die ze zou moeten doen.
    Wanneer het noodlot toeslaat en Gerry ongeneeslijk ziek wordt, stort Holly's wereld in. Een paar maanden na zijn dood besluit ze een mysterieus pakje op te halen bij haar ouders. Gerry blijkt zonder dat ze het wist woord te hebben gehouden, en heeft De Lijst opgesteld. In het pakje bevindt zich, voor iedere maand, een envelop met een opdracht. Het geeft Holly de kracht om verder te gaan, nieuwe uitdagingen aan te gaan en erachter te komen dat liefde nooit verdwijnt maar altijd in je hart blijft bestaan.

    Mening en cijfer: Ik vind dit boek echt geweldig, op sommige momenten is het heel zielig maar ik heb ook momenten gehad dat ik hardop zat te lachen. De schrijfster weet het verhaal geweldig neer te zetten. Ik geef het boek een 9,6


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Twilight - Stephenie Meyer

    Achterkant: Bella is er absoluut van overtuigd dat Edward levensgevaarlijk is, maar ook dat ze onvoorwaardelijk en onherroepelijk verliefd op hem is.

    Ik heb nooit echt nagedacht over hoe ik dood zou gaan, hoewel ik daar de laatste maanden reden genoeg voor had. Maar zelfs al had ik dat gedaan, dan nog zou ik nooit vedacht hebben dat het zo zou gaan. Ik staarde met ingehouden adem naar de andere kant van de lange ruimte, in de donkere ogen van de jager die vriendelijk terugblikte. Het was wel een goede manier om dood te gaan: in plaats van imeand anders, iemand van wie ik hiled. Nobel, zelfs. Dat zou toch wat waard moeten zijn.

    Als Isabella Swan naar het regenachtige forks verhuist en de mysterieueze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neem haar leven een spannende en angsitge wending. Edward, met zijn krijtwitte hud, gouden ogen, betovenderende sten en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nog toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen.
    Wat Bella zich niet realiseert, is dat ze haar leven en dat van anderen in gevaar brengt naarmate ze hem beter leer kennen. En misschien is het al te laat.


    Mening en cijfer: Ik vind dit boek hellemaal te gek. Ik ben dodelijk verliefd op Edward xD Maar het is echt spectaculair geschreven, na de eerste zin zit je al voledig in het verhaal en kan je er niet mee stoppen. Echt een super boek. Een aanrader dus. Ik geef het boek een 9.9 (eigenlijk een 10, maar een 9.9 staat leuker =D)


    Get back motherfuckerz'

    BonusTrack - Robin Benway.

    Achterkant:
    Audrey is zestien en leidt het leven van een gewone tiener. Tenminste... totdat ze het uitmaakt met Evan, haar vriendje en zanger van een onbekend bandje. Nog diezelfde dag schrijft hij een nummer over hun verbroken relatie. Het heet Audrey, Wait! en wordt een doorslaande succes. Het lied staat in korte tijd op nummer één in de hitparade.
    Niet alleen Evan, ook Audrey wordt in één klap beroemd: journalisten willen een interview, fotografen en fans achtervolgen haar en ook op internet is ze niet meer veilig. Audrey doet haar uiterste best haar leven op school zo normaal mogelijk te laten verlopen, maar dat blijkt onmogelijk. Ze wordt meegesleurd in een mediagekte die sterker is dan zijzelf.
    In deze hysterie is haar beste vriendin Veronica een rots in de branding. Ook James, met wie ze in de ijszaak werkt, trekt zich niets aan van haar plotselinge populariteit. Maar door beslissingen maakt Audrey de situatie alleen maar erger.

    Menig & Cijfer:


    Mijn menig over dit boek is dat het een van de geweldigste boeken is die ik heb gelezen. Als ik er eenmaal in begin te lezen, kan ik niet meer stoppen. Zelfs als er brand was zou ik het niet merken. De schrijfster weet ook precies waarover ze schrijft.Een minpunt is wel dat je wat engels moet kunnen om sommige delen van het verhaal te verstaan. Maar verder is het echt een geweldig verhaal. Daarom krijgt het van mij het cijfer 9.1 ^^


    It's all for you, my butterfly.

    oei dit is een origineele tropic!:Y) *zo zal ik nog eens wat boeken gaan lezenxD
    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    BonusTrack - Robin Benway.

    Achterkant:
    Audrey is zestien en leidt het leven van een gewone tiener. Tenminste... totdat ze het uitmaakt met Evan, haar vriendje en zanger van een onbekend bandje. Nog diezelfde dag schrijft hij een nummer over hun verbroken relatie. Het heet Audrey, Wait! en wordt een doorslaande succes. Het lied staat in korte tijd op nummer één in de hitparade.
    Niet alleen Evan, ook Audrey wordt in één klap beroemd: journalisten willen een interview, fotografen en fans achtervolgen haar en ook op internet is ze niet meer veilig. Audrey doet haar uiterste best haar leven op school zo normaal mogelijk te laten verlopen, maar dat blijkt onmogelijk. Ze wordt meegesleurd in een mediagekte die sterker is dan zijzelf.
    In deze hysterie is haar beste vriendin Veronica een rots in de branding. Ook James, met wie ze in de ijszaak werkt, trekt zich niets aan van haar plotselinge populariteit. Maar door beslissingen maakt Audrey de situatie alleen maar erger.

    Menig & Cijfer:


    Mijn menig over dit boek is dat het een van de geweldigste boeken is die ik heb gelezen. Als ik er eenmaal in begin te lezen, kan ik niet meer stoppen. Zelfs als er brand was zou ik het niet merken. De schrijfster weet ook precies waarover ze schrijft.Een minpunt is wel dat je wat engels moet kunnen om sommige delen van het verhaal te verstaan. Maar verder is het echt een geweldig verhaal. Daarom krijgt het van mij het cijfer 9.1 ^^

    Ik vind dit boek ook heel goed. Ik heb een serie daarover. Ik baseer mij daarop. x'D


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    (...)
    Ik vind dit boek ook heel goed. Ik heb een serie daarover. Ik baseer mij daarop. x'D


    Oeee Stoer!!
    Ik dacht al dat dit een leuke serie zou kunnen zijn. En er is er al een =D


    It's all for you, my butterfly.

    Golven - Sharon Dogar
    Achterkant:
    Voor de 15-jarige Hal betekent de zomervakantie al jarenlang zon, zee, en surfen. Maar dit jaar is alles anders. Charley, Hals oudere zus, ligt in coma.
    Tijdens de laatste zomervakantie heeft Charley een surfongeluk gehad. Sindsdien ligt ze in het ziekenhuis. Toch besluiten Hals ouders dit jaar opnieuw naar hun zomerhuis te gaan.
    Hal vindt het moeilijker dan wie dan ook om daar zonder Charley te zijn. Zijn gedachten worden beheerst door de gebeurtenissen van het jaar ervoor, en het lijkt soms of hij Charleys stem hoort. Het is alsof ze hem iets probeert duidelijk te maken, een roep om hulp...
    Het wordt een heftige zomer voor Hal, waarin hij rouwt om zijn zus, maar ook voor de eerste keer echt verliefd wordt. Beetje bij beetje ontdekt hij de waarheid achter Charleys ongeluk.

    Mening+cijfer:
    Ik vind dit boek echt fantastisch. Je beleeft het verhaal door de ogen van Charley en van Hal, afwisselend perspectief. Je krijgt ook veel flashbacks naar de zomer ervoor. Het is een meeslepend boek en vlot te lezen. Dit boek krijgt van mij het cijfer 9.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    (...)

    Oeee Stoer!!
    Ik dacht al dat dit een leuke serie zou kunnen zijn. En er is er al een =D

    Wou je daar ook een serie van maken?


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    (...)
    Wou je daar ook een serie van maken?

    Nee hoor.
    Ik vond dat gewoon een heel goed idee voor een serie.


    It's all for you, my butterfly.

    ik zal us een boek doen...is heel leuk

    komt ie:
    titel:hot of not{is van een serie... your choice..}
    schrijver: Carry Slee
    achterkant: Coco wil naast breaken met haar breakdancegroep Street Explosion niets liever dan model worden. Als haar beste vriend en break-maatje Joël haar stiekem opgeeft voor een modellenwedstrijd, is ze superblij, maar slaat ook de paniek toe. Is ze eigenlijk wel knap genoeg om model te worden? Ze moet het opnemen tegen ervaren modellen, maar gelukkig heeft ze via internet de sexy en superlieve Boy ontmoet, die haar via de webcam coacht. Maar is Boy wel wie hij zegt hij is? En waarom wil hij Coco naakt voor de webcam laten dansen? Als Joël erachter komt dat Boy meerdere meisjes aan het lijntje houdt, zet hij alles op alles om Coco op tijd te waarschuwen. Lukt het hem ook om Coco op andere gedachten te brengen?

    [Dan staat er] In Your Choice Hot or Not is de keuze aan jou. Dit boek volgt de verhaallijn die de lezer kiest. Grote problemen of een happy end? Het is helemaal Your Choice!

    Mening en cijfer: Ik vind dit boek heel leuk. Er zitten veel spannende momenten in en het is heel begrijpelijk geschreven[dat vind ik altijd fijn als ik een boek lees]. Ook vind ik het een leuk idee om op de helft van het boek te kunnen kiezen hoe het verder gaat...zelf heb ik allebij de eindes gelezen en ze zijn allebij leuk! Mijn cijfer:9,3!


    xx

    ik zal us een boek doen...is heel leuk

    komt ie:
    titel:hot of not{is van een serie... your choice..}
    schrijver: Carry Slee
    achterkant: Coco wil naast breaken met haar breakdancegroep Street Explosion niets liever dan model worden. Als haar beste vriend en break-maatje Joël haar stiekem opgeeft voor een modellenwedstrijd, is ze superblij, maar slaat ook de paniek toe. Is ze eigenlijk wel knap genoeg om model te worden? Ze moet het opnemen tegen ervaren modellen, maar gelukkig heeft ze via internet de sexy en superlieve Boy ontmoet, die haar via de webcam coacht. Maar is Boy wel wie hij zegt hij is? En waarom wil hij Coco naakt voor de webcam laten dansen? Als Joël erachter komt dat Boy meerdere meisjes aan het lijntje houdt, zet hij alles op alles om Coco op tijd te waarschuwen. Lukt het hem ook om Coco op andere gedachten te brengen?

    [Dan staat er] In Your Choice Hot or Not is de keuze aan jou. Dit boek volgt de verhaallijn die de lezer kiest. Grote problemen of een happy end? Het is helemaal Your Choice!

    Mening en cijfer: Ik vind dit boek heel leuk. Er zitten veel spannende momenten in en het is heel begrijpelijk geschreven[dat vind ik altijd fijn als ik een boek lees]. Ook vind ik het een leuk idee om op de helft van het boek te kunnen kiezen hoe het verder gaat...zelf heb ik allebij de eindes gelezen en ze zijn allebij leuk! Mijn cijfer:9,3!


    xx

    die heb ik nog niet gelezen maar wel de eerste van die serie (Lover of Loser It's Your Choice)

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Golven - Sharon Dogar
    Achterkant:
    Voor de 15-jarige Hal betekent de zomervakantie al jarenlang zon, zee, en surfen. Maar dit jaar is alles anders. Charley, Hals oudere zus, ligt in coma.
    Tijdens de laatste zomervakantie heeft Charley een surfongeluk gehad. Sindsdien ligt ze in het ziekenhuis. Toch besluiten Hals ouders dit jaar opnieuw naar hun zomerhuis te gaan.
    Hal vindt het moeilijker dan wie dan ook om daar zonder Charley te zijn. Zijn gedachten worden beheerst door de gebeurtenissen van het jaar ervoor, en het lijkt soms of hij Charleys stem hoort. Het is alsof ze hem iets probeert duidelijk te maken, een roep om hulp...
    Het wordt een heftige zomer voor Hal, waarin hij rouwt om zijn zus, maar ook voor de eerste keer echt verliefd wordt. Beetje bij beetje ontdekt hij de waarheid achter Charleys ongeluk.

    Mening+cijfer:
    Ik vind dit boek echt fantastisch. Je beleeft het verhaal door de ogen van Charley en van Hal, afwisselend perspectief. Je krijgt ook veel flashbacks naar de zomer ervoor. Het is een meeslepend boek en vlot te lezen. Dit boek krijgt van mij het cijfer 9.


    Dat is idd echt een goed boek!


    Listen to what we're not saying..

    Eerwraak - Helen Vreeswijck

    Achterkant:

    'Dat gerotzooi met die jongen is afgelopen. Jij blijft uit zijn buurt. Je praat niet meer met hem, je kijkt niet meer naar hem. Hij bestaat niet meer. Ben ik duidelijk?' Letiva beet op haar onderlip en zette zich schrap. 'Ik hou van hem. Mam?' Ze zocht tevergeefs steun bij haar moeder. De vrouw schudde afkeurend haar hoofd, wreef in haar handen en ontweek de blik van haan dochter. 'Je houdt niet van hem, hoor je.'

    De zeventienjarige Sam Visser wordt smoorverliefd op het beeldschone Afghaanse meisje Letiva. Letiva is geboren en opgegroeid in Nederlands maar volgens de regels van haar cultuur grootgebracht. Ze draagt een hoofddoek en heeft van huis uit geleerd dat ze moet oppassen voor jongens en hen maar beter kan negeren. Toch slaat de vonk over en vanlt Letiva voor Sams charme. Ze weet echter dat het een taboe is om als meisje met een niet-moslimjongen thuis te komen.
    Het wordt een moeizame, maar innige relatie die voor de buitenwereld angstvallig verborgen wordt gehouden. Maar het paar neemt steeds meer risico's. Het geheim komt aan het licht en dan beginnen de problemen pas echt.

    Mening en cijfer:

    Ik vind dit echt een heel goed boek omdat je in dit boek kunt zien hoe het er in erge gevallen in een andere cultuur aan toe gaat. Er komen bepaalde passages in het boek die echt aangrijpend zijn en voor mij ondekbaar zijn dat dat nog gebeurt. Het is goed geschreven en het leest ook heel vlot.Ik geef het boek een 9.5/10


    Listen to what we're not saying..

    Gif - Chris Wooding

    Achterkant: Gif is altijd koppig en geneigd tot tegenspreken. Dus wanneer ze ontdekt dat haar babyzusje is gestolen door de elfen, besluit ze de Elfenheer zelf op te zoeken om haar terug te halen.
    Maar dat blijkt niet gemakkelijk. Gif belandt in een wereld van intriges, waar een sinistere groep halfgoden samenzweet om de Hiërophant ten val te brengen. Want de Hiërophant, de heer der heren, schrijft weer, en zijn pen zal over ieders lot beslissen...
    Met alleen haar vernuft en haar vrienden om haar te helpen, moet Gif de dodelijke Elfenheer weerstaan, haar zusje redden en een complot verstoren dat het einde van de mensheid kan betekenen. Wat haar wacht, gaat verder dan ze ooit had kunnen verzinnen...


    Mening en cijfer: Ik vind dit boek echt heel leuk, ook al vind ik dat de achterkant het boek niet goed genoeg beschrijft. Maar je wordt meegesleurd door het verhaal en op sommige momenten wordt je de adem benomen. Ik geef het een cijfer dat het waard is: 9


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    (...)
    die heb ik nog niet gelezen maar wel de eerste van die serie (Lover of Loser It's Your Choice)

    xX


    haha... die wil ik nog gaan lezen..xD^^

    Die Your choice serie vind ik niet orgineel, Als je 1 boek van carry Slee hebt gelezen weet je bijna direct hoe alle andere lopen (als je nog geen enkel boek van haar hebt gelezen - wat me onwaarscheinlijk lijkt als je een echte lezer bent- dan kan ie wel leuk zijn) daarom zou ik hem niet erg aanraden... Najaah, dat is mijn mening
    Xx,,


    Get back motherfuckerz'