• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

SPECS schreef:
    (...)

Thanks (heart2) Zou echt een dag vrij willen nemen morgen maar dat gaat niet, eerste echte opleidingsdag

Als iemand die dood van heel dichtbij heeft meegemaakt: neem die dag vrij. Week. Twee weken. In the grand scheme of things is het véél belangrijker dat je voor jezelf zorgt en de ruimte neemt om die eerste klap te verwerken. Please please please, choose yourself over whatever obligation life has imprinted on us is "important" (it's not, your mental health is).

I'm really really sorry for your loss ♥️

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Catan schreef:
    (...)

Ik heb hier geen woorden voor, wat heftig... Voor jou, voor die zus, voor hun familie en naasten en voor iedereen involved, ik ben echt even van mijn stuk. Heel veel sterkte want ik kan me voorstellen dat dit echt verschrikkelijk is om mee te maken

Kan ik heel goed inkomen dat jij van je stuk bent, ik ook namelijk pfff. Zit ook echt een beetje naar me scherm te staren de laatste 2 uur, ben echt mentaal afwezig terwijl mijn hoofd racet. Thanks for the sympathies though (heart2)

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

prayer circle dat ik vannacht wel normaal slaap

--

Ik wil een mot vermoorden op werk, want eng beest
    Maar ik moet altijd gillen van die beesten als ze gaan vliegen en wil niet mijn cliënten per ongeluk wakker maken

What if he's written 'mine' on my upper thigh, only in my mind?

I did not enter this industry to work from 9 to 5. Of 8 tot 3/4. Nog erger..
    Echt, wat ben ik blij als ik over een maand weer wat avonddiensten krijg. Al was het volgspotten en het gesprek daar over op zaterdag wel erg leuk.
    Edit: en ik loop vast nu, maar degene die ik net iets vroeg klonk erg kortaf. Dus ik kan het niet nog eens vragen. Wat een fun dit..

[ bericht aangepast op 3 sep 2026 - 9:35 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Lavellan schreef:
    Ik wil een mot vermoorden op werk, want eng beest
    Maar ik moet altijd gillen van die beesten als ze gaan vliegen en wil niet mijn cliënten per ongeluk wakker maken

Je vind motten eng?

Don't walk. Run, you sheep, run.

Hireth schreef:
    (...)
    Je vind motten eng?

vindt*

help

Jip en janken, als ze in januari de tunnel hier 4 maanden dichtsmijten en ik er amper doorheen kan, mag ik maar 3 dagen per week thuiswerken waarschijnlijk en moet ik die andere 2 dagen somehow met een bus door de tunnel naar m'n werk zien te komen (ze regelen dan auto's vanaf de bus-stop naar werk, but still). Was hoping for more man, want hoezo moet ik aanwezig zijn hier en kunnen we niet slimmer omgaan met een restrictie op Zeeuws-Vlaanderen in en uit moeten VOOR 4 FUCKING MAANDEN. Was I expecting them to just say 'ah nee is goed, werk maar gewoon 4 maanden thuis'? Nee natuurlijk niet, maar had wel iets meer vrijheid gewild in hoe vaak ik naar werk kan komen op dat moment gezien het ontzettend onhandig is voor ons.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Therapeut: "Het wordt beter. Maar voor nu is het echt heel zwaar en dat zal het ook nog wel even blijven."

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Taire schreef:
    I did not enter this industry to work from 9 to 5. Of 8 tot 3/4. Nog erger..
    Echt, wat ben ik blij als ik over een maand weer wat avonddiensten krijg. Al was het volgspotten en het gesprek daar over op zaterdag wel erg leuk.
    Edit: en ik loop vast nu, maar degene die ik net iets vroeg klonk erg kortaf. Dus ik kan het niet nog eens vragen. Wat een fun dit..

Update: ben iets verder gekomen. Maar twijfel nu erg over twee dingen. De combi vroege ochtenden en pms is helemaal niets voor mij.
    Er is wel straks een licht demo op werk, ben benieuwd!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

I still can’t believe what happened.

Een vriendschap die nu in één klap voorbij lijkt te zijn. En tegelijkertijd voel ik ook opluchting dat ik er niet meer heen hoef.

Al maanden heb ik hier stress over gehad. Diep vanbinnen wist ik denk ik al dat deze vriendschap niet meer goed zat. Toch had ik nooit verwacht dat het zo zou escaleren en zo’n dramatisch einde zou krijgen.

Ergens vind ik het ook verdrietig voor haar dat dit juist nu gebeurt. Tegelijkertijd heb ik wel het gevoel dat ze dit uiteindelijk zelf heeft veroorzaakt, ook doordat er nauwelijks ruimte was bij haar om naar onze kant van het verhaal te luisteren.

Maar stiekem, en daar voel ik me ergens gek over, overheerst de opluchting. Ik voel die opluchting op dit moment sterker dan het verdriet om het jarenlang durende hoofdstuk dat nu wordt afgesloten.

Misschien betekent dat uiteindelijk gewoon dat deze vriendschap al langere tijd niet meer goed voor mij was.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Effe heel random, maar ik vind het wel een leuk voorbeeld van collegialiteit op het werk. Ik heb een collega op de technische dienst van Portugese origine en toen ik gisteren zei waar ik naartoe ging, was hij meteen enthousiast. Nu kwam hij vandaag in het personeelslokaal binnen om mij twee aanraders te geven voor restaurantjes daar. c:

I, the soul called Wanderer, love you, human Ian. And that will never change, no matter what I might become.

Waarom is dit zo irritant... Als ik RP speel en mijn stem verstel, wil ik niet de vraag hebben of het mijn echte stem of een fake stem is! Ja, het is mijn echte stem, ik praat alleen hoger en schattiger als dat ik in real praat, maar dat is toch totaal niet belangrijk?! Ugh... sommige kunnen IC en OOC gewoon niet uit elkaar houden...

Ich liebe dich 27.12.23

we love lichamelijke klachten van de stress (flower)

--

SPECS schreef:
    Jongens ik heb mijn eerste twee werkdagen gehad, 3 uur NS vertraging gisteren, 6 uur over laptop installatie + telefoon gedaan vandaag en dan ook nog iemand die redelijk dichtbij staat vandaag overleden en er komen zoveel herinneringen terug. Ik ben twee dagen aan het werk weer en compleet gesloopt. Take a new job they said, It will be fun they said.

Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3
    TW: Overlijden/zelf dodin van een ander persoon.
    Ik kom thuis, parkeer de auto op straat, compleet overprikkeld, hoofdpijn ondanks pijnstillers, foggy brain en dan staat de zus van mijn broers beste vriend voor hun ouderlijk huis te schreeuwen en te huilen en te krijsen door merg en been. Heeft ze haar vader door de brievenbus dood in huis zien liggen (hand/arm) en heeft ze zelf geen sleutel. Mind you ik ben met deze familie opgegroeid en haar vader was mijn judoleraar. Daarnaast, na mijn eigen verlies, ging haar gehuil mij zo door merg en been dat ik zelf ook stond te janken. Ik ben echt emotioneel uitgeput en in distress, helemaal omdat (TW!) hij dus zelfmoord heeft gepleegd.

Niet officieel bevestigd door politie onderzoek maar ja, blijkbaar niet zijn eerste poging geweest dus zeer waarschijnlijk. Nu een heel team van de politie, ambulance, hele straat vol met zwaailichten en de halve buurt op straat. Of ja drie uur geleden alweer, maar mijn god.

Ik kan wel kotsen.

Fuck man, wat immens heftig. :c 🫂
    Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen behalve veel sterkte en probeer het, voor hoever mogelijk, rustig aan te doen. Als je ook maar iets nodig hebt waar ik in kan helpen, lmk <3

Caution first, always.