• Na inmiddels vier heel erg succesvolle edities en één onnoemelijk chaotische edite, is het tijd voor de 6e editie alweer van Weerwolven en Waaghalzen! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne/Caverna bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 23 januari
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 26 januari
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 1 februari 23:00
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    WillByers - Kelly
    Zaalvoetbalclub - Sil
    Hellfire - Lieke
    Taire - Anne
    Caverna - Marjanne
    Slughorn - Danique
    Leodh - Froukje
    Ringwraith - Natas

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 17:55 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Oké volgens mij is het spel een beetje stilgevallen. Zijn er nog mensen met andere theorieën, of misschien wel genoemde personen die zichzelf willen verdedigen tegen de beschuldigingen? Nog wat last minute actie voordat we vanavond stemmen?

[ bericht aangepast op 1 feb 2026 - 18:27 ]

|| Thou wouldst rejoice for those that live, because the live to die. ||

Hellfire schreef:
    Oké volgens mij is het spel een beetje stilgevallen. Zijn er nog mensen met andere theorieën, of misschien wel genoemde personen die zichzelf willen verdedigen tegen de beschuldigingen? Nog wat last minute actie voordat we vanavond stemmen?

Zolang er geen andere verdedigingen komen/ zijn, ga ik mee in de theorie dat Kelly en Natas de weerwolven waren, en dit nu dus Kelly en Froukje zijn.

Ik weet verder niet of we nog willen bespreken wie waarop stemt? Al is dit dan wel vrij last-minute nu.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik heb nog wel wat te zeggen, ik ben hier slachtoffer van een lastercampagne. "Stem op Froukje, zij is de wolf!"--hebben we dat liedje ondertussen niet vaak genoeg gehoord? Het is schandalig en je reinste onzin.

EN als Anne en Natas samen wolf zijn en dit zo hebben bekokstoofd, dan gaan ze winnen omdat jullie op mij stemmen terwijl Natas vrijwel letterlijk heeft toegegeven wolf te zijn. Ik ben immers, met mijn geschiedenis, een makkelijk zwart schaap om dit allemaal maar op af te schuiven. Zodoende vind ik dat als goede burgers, we het niet maken kunnen om dadelijk allemaal op mij te gaan stemmen. Het is belachelijk, onfatsoenlijk en onbehoorlijk dit verhaal zich dusdanig uit te laten spelen en het is. Ik bepleit u, denk alstublieft nog eens goed na. Kies voor rechtvaardigheid. We kunnen deze donkere nacht wél overleven.

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Mijn probleem is een beetje dat ik de Looier nog niet in het zicht heb en daar word ik zenuwachtig van

Ik denk eigenlijk dat de looier in het midden is geëindigd, omdat er inderdaad niemand is die zichzelf echt in de problemen lijkt te praten. Ik roep heel hard "stem niet op mij", maar vooral omdat ik dat ook echt vind. Kan dat, of zitten alle rollen er gegarandeerd in? Anders zie ik in Kelly eventueel nog een kandidaat, die semi-onschuldig vanuit een POV gepost heeft.

Leodh schreef:
    Anders zie ik in Kelly eventueel nog een kandidaat, die semi-onschuldig vanuit een POV gepost heeft.

Nou dit, want Kelly's verdediging was zo magertjes; dat kan toeval/tijdsgebrek zijn, of een tactiek.

Hellfire schreef:
    (...)

Nou dit, want Kelly's verdediging was zo magertjes; dat kan toeval/tijdsgebrek zijn, of een tactiek.

Yep.

Ik vraag mij alleen af hoe iemand kan weten wat ik ben? Waarom worden bepaalde dingen geroepen. "Nee Kelly is niet de onruststoker. Of, Kelly kan de looier zijn. En, Kelly is de wolf." Zijn personen/wezens helderziend, of berust dit gewoon echt op het vingertje naar die ene persoon wijzen in de hoop het goed te hebben of de persoon er in te luizen. Ik wil toch gewoon rustig van mijn leventje genieten? :c

[ bericht aangepast op 1 feb 2026 - 21:16 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Leodh schreef:
    Ik denk eigenlijk dat de looier in het midden is geëindigd, omdat er inderdaad niemand is die zichzelf echt in de problemen lijkt te praten. Ik roep heel hard "stem niet op mij", maar vooral omdat ik dat ook echt vind. Kan dat, of zitten alle rollen er gegarandeerd in? Anders zie ik in Kelly eventueel nog een kandidaat, die semi-onschuldig vanuit een POV gepost heeft.

En dan zijn Natas en ik samen wolf in dit scenario?
    Ik kan je vertellen dat dat niet zo is, want jullie zijn door mij en een randomnizer gewisseld. Dus dat heeft niets te maken met eerdere rondes.

En true, Kelly zou het druk kunnen hebben gehad de afgelopen dagen, met Natas als looier (snel toegeven wat ze was) of lone wolf dan. Maar ik vind de verdedigingstactiek tot nu toe toch nog shady genoeg om Kelly wel te blijven verdenken.
    Edit: ik denk nu voornamelijk dat ze wolven zijn en er geen looier in het spel zit. Al is hierop reageren tijdens werk niet handig, want je demkt dus dat Kelly de looier is. Maar waarom zou Natas haar dan genoemd hebben in dat geval?

[ bericht aangepast op 1 feb 2026 - 22:08 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik denk dat de looier er idd niet in zit, net zoals de dief en een burger.

Every villain is a hero in his own mind.

Als looier lijkt weinig zeggen juist zo risicovol...

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    Als looier lijkt weinig zeggen juist zo risicovol...

Het ging best lekker voor haar tho, ze eindigde als een van de twee stem opties..

Leodh schreef:
    (...)

Het ging best lekker voor haar tho, ze eindigde als een van de twee stem opties..

Ze werd vooral verdacht gemaakt door Natas, maar wat als Natas de single wolf is die bij deze schijnbeweging niet doorhad dat ze per ongeluk de Looier eruit had gepikt? Idk I'm just scared rn 🥲

Hellfire schreef:
    (...)

Ze werd vooral verdacht gemaakt door Natas, maar wat als Natas de single wolf is die bij deze schijnbeweging niet doorhad dat ze per ongeluk de Looier eruit had gepikt? Idk I'm just scared rn 🥲

Kan, maar ik vind de combi van Anne en Natas logischer; een vooraf bedachte tactiek op mij, en deze schijnbeweging per ongelijk op de looier die haar vreugde niet op kon en zich ruuustig stilhield.

Ik heb gestemd en ga slapen 😳