• Na inmiddels vier heel erg succesvolle edities en één onnoemelijk chaotische edite, is het tijd voor de 6e editie alweer van Weerwolven en Waaghalzen! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne/Caverna bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 23 januari
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 26 januari
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 1 februari 23:00
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    WillByers - Kelly
    Zaalvoetbalclub - Sil
    Hellfire - Lieke
    Taire - Anne
    Caverna - Marjanne
    Slughorn - Danique
    Leodh - Froukje
    Ringwraith - Natas

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 17:55 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik ben nooit dief geweest. XD

Every villain is a hero in his own mind.

Jullie verwarren mij enorm. Ik ben toch gewoon een burger, ik weet van niemand iets. Ik voel mij echt aangestaard, help!
    Ik kan van niemand iets bevestigen of onkrachten, I'm sorry!

Ich liebe dich 27.12.23

Hellfire schreef:
    (...)

Bit of an odd move to mess with your own team but okay :') Ik zie het hier vaker gebeuren haha

Laten we niet vergeten dat er geen duo hoeft te zijn, het kan ook een solo weerwolf zijn die een rol heeft ingezien!

Er zat een goed bedachte strategie achter, maar toen het spel anders begon dan verwacht ben ik als nieuwkomer maar wat sprongen gaan maken :')

Ik ga na mijn avondeten even goed opnieuw lezen want damn, zelfs na twee keer overlezen weet ik het niet precies

Tijd voor koffie.

Hellfire schreef:
    (...)

Wacht, waarom zou ik geen Ziener zijn als Natas Dief is?

Staat mijn brein uit? Jezus lieke

Het ligt niet aan jou ik snap dr ook geen fuck meer van whahahaha

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Ringwraith schreef:
    Ik ben nooit dief geweest. XD

Waar komt je claim over Kelly dan vandaan?

En de nacht gaat ziener - dief (indien in het spel) - onruststoker. Dus de ziener claim kan nog steeds hiermee!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Oml kunnen we overniew beginnen met alle claims + uitleg :W

|| Thou wouldst rejoice for those that live, because the live to die. ||

Het is best simpel maar ik vind het ook niet leuk om het letterlijk uit te spellen want dan is het spel klaar. Dus puzzel nog maar even lekker verder. XD

Ringwraith schreef:
    Het is best simpel maar ik vind het ook niet leuk om het letterlijk uit te spellen want dan is het spel klaar. Dus puzzel nog maar even lekker verder. XD

Jullie waren beide weerwolven en nu ben jij dat niet meer maar Kelly nog wel.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Het zou wel het kortste potje ooit zijn als dat het antwoord is HAHA

|| Thou wouldst rejoice for those that live, because the live to die. ||

Caverna schreef:
    (...)

Er hoeven helemaal niet twee weerwolven in te zitten he. Misschien was het wel Natas, maar was ze de enige. Want luister even. Ze heeft Anne wel héél makkelijk geloofd en meteen "toegegeven" dat ze een gevoelige rol heeft. Maar nooit niet dat je zo vroeg in het spel na een random claim van iemand als onruststoker meteen al gaat toegeven dat jij voor de wissel een gevoelige rol had! Zeker na de capriolen van Marjanne de afgelopen rondes: beter hou je die kaart nog even voor je, want voor je het weet is er dus net niks van waar en heb je verklapt wie je was.
    Maar Natas doet het wel. Mogelijk omdat iedereen hier altijd eerst liegt dat ie barst. Natas (wolf) leest de post van Anne. Denkt, kip, ik heb je. Geeft toe dat ze een gevoelige rol heeft, die nu dus zogenaamd niet meer van haar is. Geheid dat mensen dat gaan betwisten: waarom geeft ze dat nu al toe, ze gelooft anne toch niet op haar woord, we hebben nog niks van Kelly gehoord, etc. Maar nee, ze wist wel heel zeker dat Kelly niet de onruststoker was. Waarom? Oh, nou, gewoon.
    Dan is de algemene consensus: wissels en betrouwbaarheden of niet: Natas en Kelly zijn dus de wolven. Hebbes. Dan stemmen we voor de zekerheid op Kelly (want met haar rol is niks gebeurt en hoeven we niet op Anne te vertrouwen) en winnen we als burgers alsnog.

Tenzij ze, zegmaar, Kelly keihard voor de bus gooit en zodoende straks er sowieso niet uitgestemd gaat worden. En ze zo als wolf gaat winnen, terwijl ze tot twee keer toe bijna letterlijk gezegd heeft wolf te zijn.

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Maar, waarom denken jullie dat ik een wolf ben? Misschien zijn diegene die mij verdenken wel stiekem een wolf en proberen mij er in te luizen :c

Ich liebe dich 27.12.23

Leodh schreef:
    (...)

Er hoeven helemaal niet twee weerwolven in te zitten he. Misschien was het wel Natas, maar was ze de enige. Want luister even. Ze heeft Anne wel héél makkelijk geloofd en meteen "toegegeven" dat ze een gevoelige rol heeft. Maar nooit niet dat je zo vroeg in het spel na een random claim van iemand als onruststoker meteen al gaat toegeven dat jij voor de wissel een gevoelige rol had! Zeker na de capriolen van Marjanne de afgelopen rondes: beter hou je die kaart nog even voor je, want voor je het weet is er dus net niks van waar en heb je verklapt wie je was.
    Maar Natas doet het wel. Mogelijk omdat iedereen hier altijd eerst liegt dat ie barst. Natas (wolf) leest de post van Anne. Denkt, kip, ik heb je. Geeft toe dat ze een gevoelige rol heeft, die nu dus zogenaamd niet meer van haar is. Geheid dat mensen dat gaan betwisten: waarom geeft ze dat nu al toe, ze gelooft anne toch niet op haar woord, we hebben nog niks van Kelly gehoord, etc. Maar nee, ze wist wel heel zeker dat Kelly niet de onruststoker was. Waarom? Oh, nou, gewoon.
    Dan is de algemene consensus: wissels en betrouwbaarheden of niet: Natas en Kelly zijn dus de wolven. Hebbes. Dan stemmen we voor de zekerheid op Kelly (want met haar rol is niks gebeurt en hoeven we niet op Anne te vertrouwen) en winnen we als burgers alsnog.

Tenzij ze, zegmaar, Kelly keihard voor de bus gooit en zodoende straks er sowieso niet uitgestemd gaat worden. En ze zo als wolf gaat winnen, terwijl ze tot twee keer toe bijna letterlijk gezegd heeft wolf te zijn.

Ik heb de vorige keer ook vrij snel toegegeven dat ik de looier was XD
    Er was niet echt een reden om Anne niet te geloven, want niemand anders claimde die rol. Maar idd, ik was wolf, en niet alleen.
    Dus sorry Froukje, je bent weer wolf, tenzij er een stille dief tussen zit die eerder mijn rol heeft gestolen. :')

Haha Froukje hoewel ik het met je eens ben, zijn je woorden minder geloofwaardig nu jij jezelf ineens moet verdedigen xD Ik geloof Natas niet op haar woord hoor, bij dit spel blijf je altijd sceptisch, maar er is verder niemand hier die bewezen zit te liegen...

Caverna schreef:
    (...)

(Was even afwezig door migraine, maar)

Dit. Dit lijkt me gewoon het antwoord.
    *ik las Natas post pas later.

[ bericht aangepast op 31 jan 2026 - 21:53 ]

It's never gonna happen, Guys.

Slughorn schreef:
    (...)

(Was even afwezig door migraine, maar)

Dit. Dit lijkt me gewoon het antwoord.
    *ik las Natas post pas later.

Ja zeker zolang er niemand anders dan Froukje hier nog een weerwoord op heeft... Of Natas en Anne zijn samen weerwolf. Natas in haar eentje lijkt me geen optie, want dan klopt het wat Anne zegt en is ze inderdaad gewisseld, dus dan is ze nu gewoon eerlijk. Dus het enige serieuze alternatief is dat Anne en Natas samen weerwolf waren, en dat ze dit hebben afgesproken vantevoren - maar dan wisten ze niet dat de onruststoker verder niet in het spel zat, dus het is niet erg plausibel.

(Beterschap)