• Na inmiddels vier heel erg succesvolle edities en één onnoemelijk chaotische edite, is het tijd voor de 6e editie alweer van Weerwolven en Waaghalzen! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne/Caverna bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 23 januari
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 26 januari
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 1 februari 23:00
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    WillByers - Kelly
    Zaalvoetbalclub - Sil
    Hellfire - Lieke
    Taire - Anne
    Caverna - Marjanne
    Slughorn - Danique
    Leodh - Froukje
    Ringwraith - Natas

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 17:55 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Hellfire schreef:
    (...)

Wat is ze dan wel? Marjanne heeft namelijk nog geen rol geclaimd, dus dit is je moment om te bewijzen dat je inderdaad de Ziener bent.

Ze is vrijmetselaar!

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...)

Ze is vrijmetselaar!

I can confirm! Was aan het broeden welke rol ik zou claimen om weer informatie te vergaren maar that ship has sailed x)

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 15:19 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Hahaha sorry, nu gooi ik voor jou roet in het claimen v..v

Tijd voor koffie.

hhhhhhh you two piss me off (bat) Kan een van de vrijmetselaar alsjeblieft deze onzin ontkrachten? Max, als je nu precies de vrijmetselaars uit het spel hebt gelaten, I will haunt your ass

|| Thou wouldst rejoice for those that live, because the live to die. ||

Hellfire schreef:
    (...)

Hhhhhhhhh Anne 💀

Ik heb juist Froukje's rol ingekeken om EINDELIJK zeker te weten dat ze te vertrouwen is! Als jij de waarheid spreekt weet ik alleen Natas d'r rol en als je uit je nek lult dan weet ik wel Froukje's rol, maar dat weet ik het nog steeds niet zeker. Whichever way it goes, nu weet ik alsnog niet of Froukje te vertrouwen is :W

WHAHAHAHAHA ik gil :W

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Nou, the drama is on op dag 1 xD

Tussenstandje claims:
    WillByers: ?
    Zaalvoetbalclub: ziener (Caverna = vrijmetselaar)
    Hellfire: ziener (Leodh = dorpeling)
    Taire: onruststoker (Leodh <> Ringwraith)
    Caverna: vrijmetselaar
    Slughorn: ?
    Leodh: dorpeling
    Ringwraith: ?

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 16:01 ]

Is Sil niet gewoon de andere vrijmetselaar en heeft ze dit met Marjanne bekokstoofd? Ze mogen nu ‘s nachts overleggen…

Ik ben een dorpeling btw. Ik was heerlijk tactisch tot het einde aan het wachten tot net een persoon teveel dorpeling zou claimen, want makkelijke rol om te claimen als je weerwolf bent. Ik dacht kan ik ten minste nog iets bijdragen! Alleen met alleen nog Natas gaat die tactiek niet meer op 😅

Oh chips. Ik kan niet tellen 😂 Kelly moest ook nog haar rol claimen

[ bericht aangepast op 26 jan 2026 - 16:29 ]

It's never gonna happen, Guys.

Slughorn schreef:
    Is Sil niet gewoon de andere vrijmetselaar en heeft ze dit met Marjanne bekokstoofd? Ze mogen nu ‘s nachts overleggen…

Ik ben een dorpeling btw. Ik was heerlijk tactisch tot het einde aan het wachten tot net een persoon teveel dorpeling zou claimen, want makkelijke rol om te claimen als je weerwolf bent. Ik dacht kan ik ten minste nog iets bijdragen! Alleen met alleen nog Natas gaat die tactiek niet meer op 😅

Oh chips. Ik kan niet tellen 😂 Kelly moest ook nog haar rol claimen

Ja, dat is wel een goeie theorie. Aangezien niemand anders de onruststoker heeft geclaimd, geef ik maar voorzichtig toe dat ik in elk geval een rol had die je liever geheim wil houden? XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

Ja, dat is wel een goeie theorie. Aangezien niemand anders de onruststoker heeft geclaimd, geef ik maar voorzichtig toe dat ik in elk geval een rol had die je liever geheim wil houden? XD

Lol betekent dit dat Froukje alsnog weer de weerwolf is? XD

Caverna schreef:
    (...)

Of de onruststoker

|| Thou wouldst rejoice for those that live, because the live to die. ||

Een glitterplaatje van een wolf tussendoor

Tijd voor koffie.

Niet dat ik een wolf ben, maar ik vond het wel passend en ik wilde het eigenlijk vanmiddag doen, maar als ik op kantoor werd gesnapt terwijl ik naar glitterplaatjes van wolven aan het kijken ben... Idk ik werk nog aan mijn imago

Tijd voor koffie.

Caverna schreef:
    (...)

Of de looier!

Ringwraith schreef:
    (...)

Haha ik vond het te braaf voor Marjanne om niet te stoken, dus misschien heeft ze gewoon de andere vrijmetselaar ingeschakeld 😏

Oh! Ik realiseer me nu pas dat we met meer mensen zijn dan ik dacht. Ik had niet eens meer op de looier gerekend.

Tijd voor koffie.