• ... and may the odds be ever in your favor

Deze rpg speelt zich af in een alternatieve tijdlijn waarin de gebeurtenissen uit het boek niet hebben plaatsgevonden. Het is het jaar van de honderdste Hunger Games, de vierde Quarter Quell. Waar de speciale omstandigheden van de Quell normaal van tevoren bekend worden gemaakt, is dat moment nu uitgesteld tot vlak voor de Spelen (om de rebellen eraan te herinneren dat niemand zich kan voorbereiden op de grootste gruwelen van oorlog). In de Districten is de spanning al weken om te snijden. De rpg begint vlak na de reaping. Twee tributen van elk District worden per trein naar het Capitool vervoerd, onder begeleiding van twee mentoren. Iedereen is van kinds af aan ingeprent met de gruwelen die de Spelen met zich mee brengen – maar de echte twist hangt als een donker zwaard boven iedereens hoofd. Nieuwe tributen moeten zich een houding geven ten opzichte van hun lot, terwijl mentoren zich staande proberen te houden in het slangennest van het Capitool. Onder sommige oud-winnaars speelt het idee van een rebellie (denk: Catching Fire).

> In deze rpg zijn rollen weggelegd voor tributen en mentoren. Of je nou een mentor of tribuut kiest (of allebei), alle personages blijven gedurende de rpg relevant. De Quarter Quell-twist wordt pas later in de rpg bekendgemaakt.

Volgorde van gebeurtenissen
    - Reaping
    - Afscheid van vrienden en familie
    - Treinreis naar het Capitool met de mentoren (hier begint de rpg)
    - Kennismaking met het prep team, tribuut wordt gewassen, onthaard etc., "klaargemaakt" voor de Spelen
    - Aankomst in het Capitool
    - Kennismaking met de stylist
    - Parade die eindigt bij het presidentiële paleis
    - Trainingsessies
    - Trainingscores
    - Interviews
    (Er is tussendoor genoeg tijd voor mentorsessies)
    - Op de ochtend van de Spelen wordt de Quarter Quell-regel live op tv bekend gemaakt
    - Start van de Spelen

Rollentopic
    Speeltopic
    Praattopic

Invullijst
    Voor mentoren:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Iets over de Spelen die diegene gewonnen heeft
    - Het gevolg van de Spelen
    - De Spelen worden door iedereen bekeken, dus denk ook na over hoe anderen jouw personage na de Spelen zien
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.

Voor tributen:

- Naam, leeftijd, district
    - Innerlijk, achtergrond (jeugd, evt. vrienden en familie), uiterlijk
    - Vaardigheden en zwaktes die relevant kunnen zijn in de Spelen
    - Iets over de opvattingen die diegene koestert tegenover de Spelen, het Capitool etc.
    - Eventueel een token om mee te nemen in de Arena

Personages
    Naam | Leeftijd | Gender | District | Mentor/tribuut | Pagina | Door

• District 1
    Caesar Magnus Aurelius | 18 | Man | District 1 | Tribuut | p. 2 | lotte
    Vesper Centore | 27 | Vrouw | District 1 | Mentor, winnaar van de 90e Spelen | p. 7 | Dellamorte
    Aurelia Sterling | 18 | Vrouw | District 1 | Tribuut | p. 9 | Kobyla
    Gail Voxx | 26 | Vrouw | District 1 | Mentor | p. 9 | Maele

• District 2
    Flint Heaventhorn | 13 | Gender | District 2 | Tribuut | p. 3 | RSK
    Goldie Caelia Solomon | 18 | Vrouw | District 2 | Tribuut | p. 9 | Omatikaya
    Vipsanius Redgrave | 29 | Man | District 2 | Mentor | p. 9 | vergankelijk

• District 3
    Lloyd Prescott | 33 | Man | District 3 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | p. 8 | lotte

• District 4
    Stellamaria Rivers (née Passmore) | 20 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 94e Spelen | p. 4 | RSK
    Nerissa Passmore | 23 | Vrouw | District 4 | Mentor, winnaar van de 93e Spelen | p. 6 | glowfaery
    Abel Odair | 17 | Man | District 4 | Tribuut | p. 8 | Frodo

• District 5
    Dane Dynaris | 19 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de 99e Spelen | p. 7 | Novalunosis | Dane is de tweede mentor van District 3

• District 6

• District 7
    Rajann "Raja" Lux | 18 | Man | District 7 | Mentor | p. 7 | escuella
    Veera Marlen | 21 | Vrouw | District 7 | Mentor, winnaar van de 96e Spelen | p. 6 | Avond
    Jude Schaffer | 13 | Vrouw | District 7 | Tribuut | p. 8 | Zoya

• District 8
    Elias Blackwell | 29 | Man | District 8 | Mentor, winnaar van de 87e Spelen | p. 1 | Avond
    Isolde Twyne | Leeftijd | Vrouw | District 8 | Mentor, winnaar van de 92e Spelen| p. 1 | nostalgie
    Lyssa Thimbleton | 18 | Vrouw | District 8 | Tribuut | p. 7 | Novalunosis

• District 9

• District 10
    Caspain Fairhorn | 25 | Man | District 10 | Mentor, winnaar van de 91e Spelen | p. 6 | Kobyla
    Cyrille Eathon | 18 | Vrouw | District 10 | Tribuut | p. 3 | Naoe

• District 11
    Marigold Lark | 15 | Vrouw | District 11 | Tribuut | p. 2 | Frodo
    Elijah Kamal | 35 | Man | District 11 | Mentor, winnaar van de 80e Spelen | p. 8 | Zoya

• District 12
    Cole Reed | 28 | Man | District 12 | Mentor, winnaar van de 86e Spelen | p.8 | Omatikaya

Bijpersonages

• District 1
    Cassius Valor | 35 | Man | District 1 | Mentor, winnaar van de 81e Spelen | persoonlijkheid: charismatisch, strategisch, controledrang, zelfingenomen | vaardigheden: zwaardvechten, speerwerpen | zwaktes: onempathisch, zelfoverschatting

• District 2
    Maira Stint | 34 | Vrouw | District 2 | Mentor, winnaar van de 83e Spelen | persoonlijkheid: stoïcijns, genadeloos, scherp | vaardigheden: tactiek, leiderschap | zwaktes: rigide in haar meningen en plannen, kort lontje

Mentor tba

• District 3
    Kellan Trove | 15 | Man | District 3 | Tribuut | persoonlijkheid: stil, onzeker, loyaal | vaardigheden: groot ruimtelijk inzicht, sterk, stille kracht op de achtergrond | zwaktes: ongemakkelijk en daarom niet uitgesproken charismatisch, op zoek naar bevestiging

Tribuut tba

• District 4
    Kaia Mirren | 16 | Vrouw | District 4 | persoonlijkheid: veel bravoure, eigenwijs, nieuwsgierig (té) | vaardigheden: zwemmen, harpoenwerpen, weven | zwaktes: impulsief, niet loyaal

• District 5
    Cieran Holt | 60 | Man | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: teruggetrokken, observant, gehard | vaardigheden: logica en redeneren, rustig blijven onder stress |
    zwaktes: niet in touch met z’n emoties, niet goed in leiderschap nemen, morphlingverslaving

Halie Stern | 32 | Vrouw | District 5 | Mentor, winnaar van de Xe Spelen | persoonlijkheid: alert, cynisch, bemoeial | vaardigheden: sabotage, fotografisch geheugen | zwaktes: snel paranoïde, wil te veel haar eigen zin doordrukken

Rennick Kael | 13 | Man | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: competitief, intuïtief, plaaggeest | vaardigheden: improviseren, snelle en lichte tred | zwaktes: jong, verdwijnt snel op de achtergrond

Elisha Vain | 16 | Vrouw | District 5 | Tribuut | persoonlijkheid: dapper, haantje-de-voorste, opvliegerig | vaardigheden: slim, veel mensenkennis, niet makkelijk te provoceren | zwaktes: onhandig, geen ervaring met wapens

• District 6
    Corine Kerrow | 30 | Vrouw | District 6 | Mentor, winnaar van de 88e Spelen | persoonlijkheid: rusteloos, scherp van tong, bitter | vaardigheden: medische vaardigheden, goede kennis van eetbare planten | zwaktes: heeft sinds haar Spelen last van chronische pijn, slecht ter been

Nico Winsor | 50 | Man | District 6 | Mentor, winnaar van de 67e Spelen | persoonlijkheid: empathisch, rustig | vaardigheden: fit, intelligent | zwaktes: afwachtend

Issery Fenwick | 17 | Vrouw | District 6 | persoonlijkheid: intens, loyaal, vurig | vaardigheden: navigeren, opgaan in de omgeving | zwaktes: slecht zicht, te goed van vertrouwen

Eyric Thrane | 15 | Man | District 6 | persoonlijkheid: grappig, vlot, roekeloos | vaardigheden: mechanische reparaties, vindingrijkheid | zwaktes: makkelijk afgeleid, fysiek niet sterk

• District 7
    Virello | 31 | Man | Capitool | Begeleider van District 7 | persoonlijkheid: ijdel, stipt, zelfbewust, onhandig
    Nash Connor | 17 | Man | District 7 | persoonlijkheid: doelgericht/direct, nors, judgmental | vaardigheden: sterk, goed met bijlen, hand-to-hand-combat | zwaktes: op zichzelf, werkt mensen op hun zenuwen

• District 8
    Tribuut ntb

• District 9
    Hanna Venn | 36 | Vrouw | District 9 | Mentor, winnaar van de 79e Spelen | persoonlijkheid: slim, genadeloos, leugenachtig | eigenschappen: deceptie, vindingrijkheid | zwaktes: wantrouwig, slecht in connecties leggen

Joran Pels | 74 | Man | District 9 | Mentor, winnaar van de 45e Spelen | persoonlijkheid: ooit een onverwachte lieveling van het Capitool omdat hij als underdog de Spelen won, nu oud en afgeserveerd. Stellig, level-headed en loyaal | vaardigheden: all-round goede mentor, inzichtelijk | zwaktes: ouderdomskwalen, onderliggende bitterheid

Rica Moss | 12 | Vrouw | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: goedlachs, nieuwsgierig | vaardigheden: slim, kan goed knopen leggen, goed instinct | zwaktes: jong, dus klein en niet erg sterk, naïef

Bram Kerrow | 18 | Man | District 9 | Tribuut | persoonlijkheid: bot, imponerend, dapper | vaardigheden: close combat, camouflage | zwaktes: slecht in evenwicht houden, zware tred

• District 10
    Theo Flice | 16 | Man | District 10 | Tribuut | persoonlijkheid: eigenwijs, eerlijk, groot rechtvaardigheidsgevoel | vaardigheden: jagen, goed met dieren | zwaktes: goedgelovig, rechtvaardigheidsgevoel kan ook tegen ‘m werken

• District 11
    Malik Redd | 12 | Man | District 11 | Tribuut | persoonlijkheid: gevoelig, introvert, observerend | vaardigheden: slim, empathisch | zwaktes: jong, snel overweldigd, weinig levenservaring

• District 12
    Tributen ntb

Regels
    > Respecteer elkaar en elkaars personages. Denk met elkaar mee zodat iedereen een plek krijgt in de rpg.
    > Posts zijn in het Nederlands
    > Maximaal twee personages p.p.
    > Sommige personages zullen sterker zijn dan anderen. Dat is prima, maar houd het logisch (waarom heeft diegene deze vaardigheden?) en in balans - iedereen heeft zwakke punten.
    > Gezien het onderwerp van de rpg zullen er heftige thema's voorkomen, maar ga hier respectvol en realistisch mee om.

[ bericht aangepast op 17 mei 2025 - 22:20 ]

RSK schreef:
    (...)

This is relatable as heck

😏😏😏

someone out there feels better because you exist

bitterzoet schreef:
    Yes, heb het erin gezet! Ben benieuwddddd

Hm ik heb dit topic per ongeluk onder praattopics gezet zie ik nu, foutje

Update: RJ heeft de glitch eruit gehaald en Anne heeft het topic verzet *O*

Even the smallest can change the course of the future

Is het mogelijk om zowel de mentor als diens tribuut te schrijven?

hodie mecum eris in paradiso

MT want ik wil hier graag aan meedoen, alleen nog even bedenken wat voor rollen ik wil

Edit: Okay mag ik een mannelijke mentor reserveren die het voorgaande jaar heeft gewonnen? District etc en mn we personage moet ik nog even bedenken x]

[ bericht aangepast op 24 maart 2025 - 18:00 ]

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

escuella schreef:
    Is het mogelijk om zowel de mentor als diens tribuut te schrijven?

Hmm, wat mij betreft mag het, maar dan schrijf je wel veel "tegen jezelf" misschien, dan valt er iets van de dynamiek van een rpg weg... heb je iets heel specifieks voor ogen? Anders zou je ook een oproepje kunnen plaatsen.

Novalunosis schreef:
    MT want ik wil hier graag aan meedoen, alleen nog even bedenken wat voor rollen ik wil

Edit: Okay mag ik een mannelijke mentor reserveren die het voorgaande jaar heeft gewonnen? District etc en mn we personage moet ik nog even bedenken x]

Leuuuk, ik zet het vast in het begintopic!

nostalgie schreef:
    Jaaa! 😍

Mag ik een vrouwelijke mentor uit 8 reserveren? [FC: Alicia Vikander]
    Haar naam wordt Isolde Twyne (:

[Rol]

Mwhehehehe don't mind me, ik lees helemaal niet stiekem mee <3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Iotte schreef:
    (...)

Misschien dat ik als tribute toch een asshole uit district 1 wil schrijven 🥲🙈 dus ipv vrouwelijke tribute een mannelijke!

En ik ga nog even nadenken voor de mentor!

Assholes zijn heerlijk om te schrijven hahahahhaha

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Doe voor mij dan toch maar een 13jarige psychopaat uit district 2 💛

help

ProngsPotter schreef:
    (...)

Assholes zijn heerlijk om te schrijven hahahahhaha

Hahaha echt hooor. 🙈 Somehow eindig ik altijd met zulke characters te schrijven, alleen moet ik beter m’n best doen dat ze ook echt jerks blijven haha

RSK schreef:
    Doe voor mij dan toch maar een 13jarige psychopaat uit district 2 💛

yesss ik zet het erin

Ik heb eigenlijk al twee rollen klaarstaan voor zowel mentor als tribute maar ughhh, tijd. 😭

Zou ik voor nu vast een mentor mogen reserveren (man)? District komt nog! Ondertussen denk ik even na of ik ook de tribute (man) in ga zetten!

CAESAR MAGNUS AURELIUS

"All that blood looks good on you. It really brings out your eyes."

Running doesn't matter. I'll hunt you down if I have to.

ABOUT
    — Age: 18
    — Date of birth: July 29th
    — Zodiac sign: Leo
    — District: 1
    — Tribuut: Gevolunteerd. Toen de reaping plaatsvond, was er geen twijfel mogelijk: Caesar móést zich vrijwillig melden. De jongen die oorspronkelijk werd getrokken was getalenteerd—maar niet goed genoeg. Caesar wist dat hij beter was. Hij had zijn hele leven getraind voor dit moment en stond op het punt af te studeren aan de Academie, volledig klaargestoomd voor de Spelen. Dit was zijn kans om te bewijzen dat hij niet alleen de beste was in training, maar ook in de arena.

I was meant for greater things.

PERSONALITY
    Caesar is arrogant, meedogenloos en dominant. Hij is opgegroeid in een wereld waarin status en kracht alles betekenen, en hij gedraagt zich alsof hij onoverwinnelijk is. Zijn manier van spreken en handelen straalt zelfvertrouwen uit, maar vaak op een manier die anderen intimideert. Hij heeft een kort lontje en kan agressief reageren als hij zich bedreigd voelt of niet de controle heeft.

Hoewel hij zich voordoet als iemand die niemand nodig heeft, is hij diep vanbinnen geobsedeerd door de mening van anderen. Hij wil niet alleen winnen, hij wil aanbeden worden. Hij minacht zwakte, zowel fysiek als mentaal, en heeft weinig geduld voor mensen die hem niet kunnen bijhouden.

Tegelijkertijd zit er, diep weggestopt, een onzekerheid in hem. Hij weet dat hij altijd is opgevoed als een pion in het spel van het Capitool. Maar hij zou dit nooit hardop zeggen.

FAMILY
    — Cassius Lucian Aurelius (49) • father
    — Seraphina Valeria Lancaster (45) • mother
    — Livia Marcelline Aurelius (12) • sister – De enige persoon voor wie hij echte genegenheid voelt. Hij wil niet dat zij hetzelfde lot krijgt als hij.

De band met zijn familie is complex en voornamelijk gebaseerd op verwachting en status. Hij heeft altijd zijn vader bewonderd voor zijn macht en invloed, maar hun relatie is vooral zakelijk. Cassius verwacht niets minder dan perfectie van Caesar, wat een zekere druk op hem legt. Caesar voelt echter dat hij altijd moet presteren om zijn vader trots te maken en zijn eigen naam te behouden.

Met zijn moeder, is de relatie iets warmer, maar ook daar ligt de nadruk op het behalen van succes. Seraphina is de drijvende kracht achter Caesar’s opvoeding, waarbij ze hem vroeg leerde dat alleen de sterksten overleven. Ze houdt van haar kinderen, maar haar liefde is voorwaardelijk: het gaat altijd om presteren en de familie eer behouden.

Zijn jongere zusje, is de enige die hij echt dierbaar is. Ondanks zijn arrogante houding en zelfverzekerdheid, heeft hij een beschermende en zelfs zachte kant tegenover haar. Hij zou alles doen om haar uit de Spelen te houden en haar een toekomst van luxe en veiligheid te bieden, zelfs als dat betekent dat hij zelf naar de arena moet.

Power belongs to those who take it

HISTORY
    — Jeugd: Caesar groeide op in een van de rijkste families van District 1. Zijn ouders zijn invloedrijke handelaren in edelstenen en luxeproducten en onderhouden nauwe banden met het Capitool. Van jongs af aan kreeg hij te horen dat hij speciaal was, dat hij sterker, slimmer en beter was dan de rest.
    — Training: Hij begon al vroeg met trainen in het Carrièreprogramma. Zwaarden, messen, overlevingstechnieken—hij beheerste het allemaal. Zijn ouders investeerden in de beste trainers en zorgden ervoor dat hij alle middelen had om ooit in de arena te schitteren.
    — Academie: Caesar was vanaf jonge leeftijd een van de meest veelbelovende studenten op de Academie van District 1. Vanaf het moment dat hij zijn eerste wapen in handen kreeg, was het duidelijk dat hij gemaakt was voor de Spelen. Waar anderen trainden om te overleven, trainde Caesar om te domineren. Zijn stijl was agressief, snel en meedogenloos—hij vocht niet alleen om te winnen, maar ook om indruk te maken.

Hij behoorde tot de absolute top van zijn lichting en werd al snel een favoriet onder de instructeurs, al vonden sommigen hem te arrogant en eigenwijs. Hij stond bekend om zijn perfecte techniek met het zwaard, zijn explosieve kracht en zijn scherpe strategisch inzicht. Bij sparringssessies stond hij bijna altijd bovenaan, en als hij verloor, was het alleen maar extra motivatie om harder te trainen.

Binnen de Academie vormde hij een elitegroep met andere sterke studenten, maar hij liet nooit iemand zijn gelijke zijn. Sterkte werd gerespecteerd, zwakte werd veracht. Hij had weinig geduld voor degenen die achterbleven, en als iemand niet snel genoeg leerde, was hij de eerste die hen eraan herinnerde dat ze in de arena geen tweede kans zouden krijgen. Caesar heeft maar één doel voor ogen: de Spelen winnen en de geschiedenis ingaan als een legende. Terwijl anderen twijfelden of ze zich vrijwillig moesten aanbieden, had hij nooit anders gewild. Hij had niet alleen getraind om een Tribuut te worden—hij was geboren om een Kampioen te zijn.

You and I both know this ends in blood.

APPEARANCE
    FC: Thomas Doherty
    — Height: 1.88
    — Hair colour: Donkerblond
    — Eye colour: Blauw
    — Voice: Mannelijk

— Lang, gespierd en atletisch, een fysieke krachtpatser.
    — Scherpe blauwe ogen die altijd een zweem van arrogantie uitstralen.
    — Zelfverzekerde houding, met brede schouders en een kaarsrechte rug.
    — Scherpe gelaatstrekken, vaak met een spottende of uitdagende uitdrukking.

STRENGHTS
    — Zeer ervaren vechter: Hij beheerst zwaardvechten, messen en vuistgevechten.
    — Atletisch & snel: Uithoudingsvermogen en snelheid maken hem gevaarlijk in de arena.
    — Kan indruk maken op sponsors: Zijn arrogante charme kan hem populair maken bij het Capitoolpubliek.
    — Leiderschap (of dominantie?): Anderen luisteren vaak naar hem, of het nu uit respect of angst is.

WEAKNESS
    — Overmoedig: Hij onderschat tegenstanders, vooral slimme of onopvallende tributen.
    — Impulsief & agressief: Als hij kwaad wordt, verliest hij vaak zijn strategie uit het oog.
    — Niet gewend aan honger of ontbering: Hij heeft altijd luxe gehad, dus overleven zonder voorzieningen kan lastig voor hem zijn.
    — Kan zich blindstaren op wraak: Als iemand hem voor schut zet, laat hij alles vallen om diegene te breken, zelfs als het dom is.

May God have mercy on my enemies, because I won’t.

EXTRA
    — Sexuality: Heterosexual
    — Token: Een kleine zilveren ring met een inleg van saffier, die hij van zijn jongere zus heeft gekregen. Hij draagt het officieel als een lucky charm, maar het is een van de weinige dingen in zijn leven die écht betekenis voor hem heeft.
    — Likes: Zomerse dagen, ananas, strakke dure kleding, muziek met zware beats, perfect haar, winnen, adrenaline, dure parfums, sterke drank.
    — Dislikes: Regen en kou, slap handjes geven, goedkope dingen, chaotische rommelige plekken, kleine ruimtes, mensen die hem negeren, mierzoete geuren, kleine nerveuze dieren, traagheid.

MORE
    — His favorite color is black
    — Classical music calms him down and serves as his escape from reality
    — Always smells like expensive cologne
    — Makes small doodles on every single piece of paper in front of him
    — Frowns when he is concentrated
    — Always cracks his knuckles when stressed, nervous, or angry
    — Bad at sharing
    — Not a good team player
    — Always perfectly styled hair
    — Often rolls his eyes when annoyed
    — Has a strict morning and night routine
    — Has an intense gaze that intimidates people
    — Speaks with confidence and a hint of arrogance
    — Loves exclusive and luxurious dishes
    — Has a hidden fascination with Panem’s ancient history
    — Gets irritated when things don’t go according to plan
    — Trains obsessively to always remain the strongest

escuella schreef:
    Ik heb eigenlijk al twee rollen klaarstaan voor zowel mentor als tribute maar ughhh, tijd. 😭

Zou ik voor nu vast een mentor mogen reserveren (man)? District komt nog! Ondertussen denk ik even na of ik ook de tribute (man) in ga zetten!

Ik reserveer graag district 7 voor mijn mentor personage!

MARIGOLD
    LARK

Naam
    Marigold - (English); golden flower
          Nickname: Mari
    Lark - (English); nightingale, bird

Leeftijd
    Marigold is geboren tijdens een stormachtige nacht
    Ze is 15 jaar oud

District
    Marigold komt van District 11

"District 11 is located in the far southeast of North America, along the Gulf Coast. Known for its bountiful orchards, District 11's workers spend their days among rustling fruit trees and sizeable farms."

"Nobody ever wins the games. Period.
    There are survivors. There's no winners."

- Haymitch Abernathy

Uiterlijk

Lichaam Met haar 1m63 is Marigold aan de kleine kant. Door haar harde werk als kruidenplukker heeft ze een slanke, pezige lichaamsbouw - mede dankzij het vele rennen tussen velden door. Ze heeft een donkere huid met een warme, gouden ondertoon.

Haar Marigold heeft donkere krullen die weerbarstig rond haar gezicht vallen. Ze zijn lichtbruin onder de zon en donker, bijna zwart in de nacht. Soms bindt ze het in een losse staart of vlechten om het uit haar gezicht te houden terwijl ze werkt. Haar haren hebben een gezonde glans, doordat ze zoveel tijd in de buitenlucht en natuur spendeert.

Gezicht Marigold heeft grote, expressieve hazelnootbruine ogen, omringd door een bos krullende wimpers. Ze heeft borstelige wenkbrauwen en volle lippen.

Kledingstijl Tijdens het werken draagt Marigold voornamelijk eenvoudige, praktische kledij, zoals een losse tuniek met een linnen broek die haar vrij laten in haar bewegingen. Er is altijd wel ergens een veeg aarde te vinden op haar kledij.
    Op haar weinige vrije dagen, draagt ze het liefst lange losse rokken of een jurk met dunne stof, die het warme klimaat in district 11 kan verdrijven.
    Rond haar nek draagt Marigold een geweven ketting met een zonnebloem.

Extra Marigold heeft eeltige handen en vingers, gewend aan het vele plukken van de kruiden en planten. Op haar handen vind je ook een groot aantal littekens, van wanneer ze te losbandig is omgesprongen met de schaar om de planten te knippen.

"I'm very hard to catch. And if they can't catch me, they can't kill me.
    So don't count me out."

- Rue

Achtergrond

Marigold groeide op tussen de eindeloze velden van District 11, waar ze van kleins af aan leerde om hard te werken. Haar dagen bestonden uit het plukken van kruiden, sorteren van gewassen en voorzichtig omgaan met de delicate, maar soms gevaarlijke planten die het district verbouwde. Haar familie was groot—te groot om iedereen fatsoenlijk te voeden, dus net als de meeste kinderen in district 11 leerde ze al snel hoe ze met honger en vermoeidheid moest omgaan.
    Marigold was elf toen haar oudere broer werd getrokken als tribuut. Cedar was in alle opzichten haar grote held. Hij was altijd vriendelijk, zelfs tegen de Peacekeepers die er alles aan deden om hem het bloed onder de nagels vandaan te halen. Het was ook die vriendelijkheid die hem de kop koste in de Hongerspelen. In de eerste vijf minuten, tijdens het slagveld bij de Cornucopia, zag Marigold hoe haar broer vermoord werd terwijl hij een andere tribuut probeerde te beschermen.
    Vanaf dat moment werd Marigold de oudste van het gezin en maakte ze een belofte aan zichzelf. Als haar broertjes of zusjes ooit werden getrokken, zou ze zich als tribuut opgeven. Maar in tegenstelling tot Cedar zij zou wél klaar zijn.
    Sindsdien smeet Marigold zich op haar werk. Ze bestudeerde planten—niet alleen de eetbare, maar ook de dodelijke. Ze leerde hoe ze kruiden kon mengen, hoe ze een extract kon maken dat verlamde, hoe ze een bes kon herkennen die een tribuut binnen enkele uren zou uitschakelen.
    Ze observeerde de Spelen—niet voor het spektakel, maar om strategieën te analyseren. Ze wist nu dat rennen naar de Cornucopia zelfmoord was. Dat allianties tijdelijk waren. Dat je moest wachten op het perfecte moment om toe te slaan.
    Toen kwam de Dag van de Boete, het eerste jaar dat haar jonge zusje Thalia meedeed. Thalia's naam werd geroepen. Marigold twijfelde één seconde. Daarna wist ze wat haar te toen stond.

"In the dark times, will there also be singing?"
    "Yes, there will be singing. About the dark times."

Innerlijk

loyaal • laatkomer • argwanend • onzeker • geduldig • introvert • geduldig • sarcastisch bij de mensen die ze vertrouwt • wantrouwig • perfectionistisch • betrouwbaar • eenzaam • rechtvaardig • verbitterd

De dood van haar broer Cedar was een kantelpunt voor Marigold. Sindsdien woelt er een storm onder haar huid, een mengeling van angst, woede en vastberadenheid. Marigold heeft vanaf de eerste rij kunnen zien wat het immense verlies met haar gezin heeft gedaan en ze wil er alles aan doen om dit te vermijden. Sinds de dood van haar broer leeft Marigold met één doel voor ogen: voorbereid zijn.
    Marigolds liefde voor haar broertjes en zusjes vormt de kern van wie ze is. Voor hen zou ze alles doen.
    Marigold is strategisch en berekend. Behalve in de veiligheid van haar thuis laat ze zelden haar echt gevoelens zien. Ze heeft geleerd dat emoties zwakte kunnen zijn, vooral in een wereld waar je voortdurend wordt gecontroleerd. Haar gezicht blijft meestal neutraal, haar stem beheerst, haar bewegingen berekend. Ze praat niet meer dan nodig is en heeft een natuurlijke achterdocht tegenover vreemden. Vertrouwen moet verdiend worden, en zelfs dan blijft ze op haar hoede.

Sterktes:
    - Marigolds kennis van giftige planten is haar grootste kracht. Haar tactiek zit in het vergiftigen van het voedsel van de andere tributen.
    - Door haar kleine postuur en grote krullenbos kan Marigold snel onderschat worden.
    - Door jarenlang de spelen zorgvuldig te hebben bekeken, weet Marigold dat in de arena niet alleen kracht, maar vooral slimheid telt. Ze observeert mensen, analyseert hun zwakke plekken en kiest haar gevechten zorgvuldig.
    - Marigold is het gewend om honger te hebben.

Zwaktes
    - Vijanden die sterk zijn op vlak van melee. Denk aan grote zwaarden, hamers, bijlen,...
    - Marigold wil niet wreed zijn. Ze wil niet moorden. Elk tribuut dat ze zou moeten doden, is iemands Cedar. Daarom is gif ook haar wapen van keuze, het liefst is ze al ver uit de buurt zodra ze het gif zijn werk kan doen.
    - Marigold is een wantrouwig persoon waardoor ze moeite kan hebben met allianties aan te gaan.

Extra

Sinds de 71ste Hongerspelen is Marigold het weinige geloof dat ze nog had in het Capitool volledig verloren. Het enige wat ze terugkreeg van haar broer, was zijn lichaam in een houten doos. Daarna was hij niets meer dan een statistiek, een van de velen gevallen tributen.

De token die Marigold mee zal nemen naar de Spelen is haar gewoven ketting met de zonnebloem. Wat alleen Marigold weet, is dat er een kleine portie van haar sterkste gif binnenin de bloem zit. Zodra ze het beeldje kapot smijt, kan ze aan het gif.

Relaties
    -- Nog in te vullen

[ bericht aangepast op 25 maart 2025 - 14:38 ]

Even the smallest can change the course of the future