• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla Maffia - Gebrand tot Heks
    lustforlife / Mortician
    Thestral / Heks - Gebrand tot Ziener (Burgemeester)
    Caverna / Pyromaan - Geconverteerd tot Maffia
    Aeviternal Consigliere
    Krokant Capo
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth Priester
    Aldea / Ziener

DRAW

Topic 1

[ bericht aangepast op 12 jan 2025 - 23:48 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Het ziet ernaar uit dat Caverna er deze ronde uitgaat. Thestral gaat er deze ronde tevens uit. Ik zou graag aan iedereen willen vragen of jullie nog door willen gaan met dit topic? Want, heel eerlijk, is mijn plezier er vanaf als organiseerder (?) van het spel en ik vroeg mij af of (gezien hoeveel deelnemers er overbleven; Kobyla, SweetTooth, Ion en Aeviternal) jullie het nut er nog van in zagen? Het is namelijk 2 vs 2. Willen jullie de laatste fase ingaan of vinden jullie het wel goed zo?

[ bericht aangepast op 2 jan 2025 - 17:57 ]

Viperian schreef:
    Het ziet ernaar uit dat Caverna er deze ronde uitgaat. Thestral gaat er deze ronde tevens uit. Ik zou graag aan iedereen willen vragen of jullie nog door willen gaan met dit topic? Want, heel eerlijk, is mijn plezier er vanaf als organiseerder (?) van het spel en ik vroeg mij af of (gezien hoeveel deelnemers er overbleven; Kobyla, SweetTooth, Ion en Aeviternal) jullie het nut er nog van in zagen? Het is namelijk 2 vs 2. Willen jullie de laatste fase ingaan of vinden jullie het wel goed zo?

Ik vind het heel lastig om eerlijk te zijn. Meerdere wilden ineens stoppen en ik vind het ook echt lastig nog lol te hebben als zoveel ineens stoppen. Dan is het hele concept weg.
    Naar mijn mening zou ik zeggen schrijf nog een dagfase en dan is het goed zo… Wat de andere willen weet ik niet. Ik richt mij naar hun mening in.

Ich liebe dich 27.12.23

Ik vind het ook jammer! Vind weerwolven zo’n spel, maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat iedereen zich fijn voelt. Misschien dat we voor dit rondje het beste het hierbij kunnen laten, het spel is met 2 VS. 2 toch zo goed als gespeeld?

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

SweetTooth schreef:
    Ben ik de enige die serieus niet door heeft wat er alles gaande is? 😅
    Ik speel gewoon het spel op mijn manier en heb het gevoel dat alles een beetje langs mij heen gaat… ik ben echt zo in de war met wat hier gebeurt momenteel.
    Heb ik iemand beledigd of getreiterd? Of heb ik iemand dit gevoel gegeven? If yes, dan spijt mij dat ten zeerste, maar weet dat ik dit helemaal niet gemerkt heb en ik echt puur het spel speelde en ik op mijn eigen verdenkingen af ging en het goede probeerde te doen. 🥺

SweetTooth schreef:
    (...)

Ik vind het heel lastig om eerlijk te zijn. Meerdere wilden ineens stoppen en ik vind het ook echt lastig nog lol te hebben als zoveel ineens stoppen. Dan is het hele concept weg.
    Naar mijn mening zou ik zeggen schrijf nog een dagfase en dan is het goed zo… Wat de andere willen weet ik niet. Ik richt mij naar hun mening in.

aeviternal schreef:
    Ik vind het ook jammer! Vind weerwolven zo’n spel, maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat iedereen zich fijn voelt. Misschien dat we voor dit rondje het beste het hierbij kunnen laten, het spel is met 2 VS. 2 toch zo goed als gespeeld?

Ik ben het met bovenstaande berichten eens. Het is denk ik langs me heen gegaan, maar ik wil het spel niet meer verder spelen als meerdere mensen zich er niet prettig bij voelen. Het belangrijkste is dat iedereen zich oké voelt, dus dit lijkt me een goed moment om het dan af te sluiten.

Tijd voor koffie.

Dan zal ik zometeen een laatste fase schrijven als iedereen het daarmee eens is? Of zullen we voor nu nog een laatste (dubbele) stemming doen zodat ik dat meteen mee neem in deze fase en we het toch af kunnen sluiten welke partij gewonnen heeft? Zit er dan toch een einde aan het spel. Laat het gerust weten, en dan zie ik vanzelf jullie antwoorden.

Ik ga nu even eten, net gekookt. Mijn excuses voor iedereen in dit spel hoe het is gelopen, want het was oprecht bedoeld als de gezelligheid op Q te brengen met dit spel.
    😊

Viperian schreef:
    Dan zal ik zometeen een laatste fase schrijven als iedereen het daarmee eens is? Of zullen we voor nu nog een laatste (dubbele) stemming doen zodat ik dat meteen mee neem in deze fase en we het toch af kunnen sluiten welke partij gewonnen heeft? Zit er dan toch een einde aan het spel. Laat het gerust weten, en dan zie ik vanzelf jullie antwoorden.

Ik ga nu even eten, net gekookt. Mijn excuses voor iedereen in dit spel hoe het is gelopen, want het was oprecht bedoeld als de gezelligheid op Q te brengen met dit spel.
    😊

Zou kunnen :)

Ich liebe dich 27.12.23

Mij maakt het niet zo veel uit, maar als niemand er meer zin in heeft, hoeft het voor mij ook niet meer.

Also, wie wint hangt denk ik af van wie nu als burgemeester gekozen wordt. Zelf zou ik nog wel graag een (verkorte) nachtfase zien mochten we het willen afronden.

Maffia van Wakkerdam – Dag 4: Dag des Oordeels

De zon stond hoog aan de hemel en wierp een gouden gloed over het plein van Wakkerdam. De dorpelingen hadden zich verzameld in een kring, hun stemmen schor van de heftige discussies die de hele dag hadden geduurd. Angst en wantrouwen hingen zwaar in de lucht. Niemand wist zeker wie te vertrouwen was, maar één ding was duidelijk: er moest vandaag een keuze worden gemaakt.

Thestral, de burgemeester en ziener, stond midden in de kring, haar blik vastberaden, al was er een zweem van vermoeidheid in haar ogen. Ze had haar best gedaan om het dorp te leiden en te beschermen, maar de Maffia had haar hechte gemeenschap verscheurd. Tijdens de nachtelijke visioenen had zij aanwijzingen gekregen over de duistere krachten, maar haar rol als burgemeester had haar ook tot een doelwit gemaakt.
          Plotseling klonk een rauwe stem uit de menigte. "Het is Caverna! Ze heeft de hele tijd geprobeerd ons te manipuleren. Haar argumenten zijn zwak, haar blik ontwijkend!" De menigte begon te fluisteren, maar het duurde niet lang voordat de stemming omsloeg in een collectieve overtuiging.
          Caverna, een sluwe maffioso, lachte schamper. "Werkelijk, Thestral? Wil je mij de schuld geven terwijl jij hier op je troon staat alsof je onschendbaar bent?" Haar woorden dreven een wig tussen de dorpelingen.
          "Het is genoeg," riep Thestral. Haar stem klonk kalm, maar resoluut. "Laten we stemmen. We moeten deze dag besluiten met gerechtigheid."

De dorpelingen stemden, en de meerderheid wees naar Caverna. Haar zelfverzekerde houding veranderde in een blik van pure woede. "Jullie maken een grote fout," siste ze. "Ik hoop dat jullie beseffen wat jullie hebben gedaan als het te laat is." Ze werd door de dorpelingen naar buiten begeleid, haar schaduw verdwijnend in de verte, waar ze geëexecuteerd werd.
          De oude waarzegger van het dorp Wakkerdam stapte naar voren. “Caverna was een maffialid, maar voorheen was ze tevens een Pyromaan! Ik zie dat ze zich recent had bekeerd tot de maffia.” Liet de vrouw aan iedereen weten. Het was een schok en tegelijkertijd een opluchting voor de dorpelingen. Ze waren op het goede pad geweest met de stemming.

Toen de zon voorzichtig door de ramen van het dorpsplein verdween, verzamelde de dorpelingen zich opnieuw. De schaduw van eerder die dag hing nog zwaar boven hen, maar ze voelden opluchting: Caverna, een maffioso, was eindelijk uitgeschakeld. Het voelde als een overwinning, al wisten ze dat de strijd nog lang niet voorbij was.
          Maar al snel viel het op dat Thestral, hun burgemeester en steunpilaar, nergens te bekennen was. Eerst dachten ze dat ze zich misschien had verslapen, maar toen de deur van haar huis open bleek te staan en haar gebruikelijke plek leeg bleef, sloeg de onrust toe.
          Binnen vonden ze een bijna lege kamer. De zware mantel van het burgemeesterschap hing niet meer aan de kapstok. Haar persoonlijke spullen waren weg, alsof ze met haast had ingepakt. Op de houten tafel lag een klein, gevouwen briefje. Het papier leek haastig beschreven.

Eén van de dorpelingen vouwde het open en begon te lezen, zijn stem trillend:

"Beste vrienden,

De strijd tegen de Maffia vraagt veel van ons allemaal. Jullie verdienen een leider die niet alleen krachtig is, maar ook onmisbaar. Helaas kan ik niet langer die persoon zijn. Mijn rol als burgemeester en mijn gave om te zien hebben me waardevol gemaakt voor dit dorp, maar ook een risico. Voorheen was mijn rol als Heks gevuld, maar door mijn status was mijn woning aangevallen en ben ik al mijn spullen kwijt geraakt in het vuur. Mijn aanwezigheid brengt jullie in gevaar.

Ik weet dat jullie de kracht hebben om samen te winnen. Vertrouw elkaar, wees waakzaam, en blijf vechten voor Wakkerdam. Mijn vertrek is geen afscheid, maar een keuze om jullie toekomst veilig te stellen en ik hoop dat SweetTooth de rol als Burgemeester kan vervullen met mijn vertrek.

Voor nu moet ik gaan. Misschien zal ik ooit terugkeren, wanneer de tijd daar rijp voor is.

Met hoop en vertrouwen,
    Thestral"

De dorpelingen stonden sprakeloos. Het briefje voelde als een dolksteek én een aanmoediging tegelijk. Thestral had hen niet verlaten uit lafheid, maar om hen de kans te geven verder te strijden.
          Met een mengeling van verdriet en vastberadenheid keken ze elkaar aan. Wakkerdam was met een nieuwe burgemeester, en een vertrek van de oude, maar haar woorden gaven hen een sprankje hoop. De strijd moest doorgaan. De vraag dat nu op elke tong van de dorpelingen lag was: Hoe zouden ze nu verder gaan?

De beslissing was belangrijk. De nacht zou snel vallen.

[ bericht aangepast op 2 jan 2025 - 21:46 ]

Kobyla schreef:
    Mij maakt het niet zo veel uit, maar als niemand er meer zin in heeft, hoeft het voor mij ook niet meer.

Also, wie wint hangt denk ik af van wie nu als burgemeester gekozen wordt. Zelf zou ik nog wel graag een (verkorte) nachtfase zien mochten we het willen afronden.

Een verkorte nachtfase is voor mij ook helemaal prima. Ligt eraan wat de rest van de deelnemers nog willen doen. Van wat ik nu zie, zeggen de meesten ook dat het wel goed is zo. Dus ik wacht even af en als het voor iedereen prima is hiermee te stoppen, zal ik morgen een nieuwe fase schrijven waarin het einde beschreven staat. Zodat het toch een einde heeft!

Bedankt voor het vertrouwen Thestral. We zullen je missen.

Eindelijk hebben wel een juiste keuze gemaakt. Zei het dat Caverna eerst pyromaan was en tot maffia bekeerd geworden is. We hadden het sowieso bij het rechte eind!

[ bericht aangepast op 2 jan 2025 - 23:18 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Ik zal later een einde fase maken aan het spel. Dan kunnen we het gewoon afmaken. ☺️

[ bericht aangepast op 3 jan 2025 - 21:04 ]

Maffia van Wakkerdam: Gelijkspel

De laatste stemmen waren geteld. Een ijzige stilte viel over het dorpsplein, waar de weinige overgebleven dorpelingen elkaar met vermoeide, door angst doordrenkte blikken aankeken. Het was een gelijkspel. Niemand had kunnen voorspellen dat het lot van Wakkerdam op deze manier zou eindigen. De nachtelijke duisternis leek zwaarder dan ooit. Het was Kobyla die het stilzwijgen doorbrak.
          “Het is voorbij," zei ze met een onheilspellende kalmte. Ze haalde diep adem en keek naar de anderen. "Jullie hebben nooit begrepen wat ik was, wat ik heb doorgemaakt." Ze glimlachte wrang. "Ik was ooit een van de Maffia, ja. Maar ik kreeg een ander pad. Als Heks heb ik mijn ziel geprobeerd te zuiveren door jullie te beschermen. En wat heb ik ervoor teruggekregen? Achterdocht. Wantrouwen. Nu verbranden jullie niet alleen het dorp, maar ook mezelf." Ze wierp een blik op de fakkels die de menigte vasthield. Het vuur weerspiegelde in haar ogen. Kobyla was door niemand vertrouwd, en nu stond ze alleen. Haar woorden doorkliefden de spanning als een mes, maar niemand durfde te reageren.

SweetTooth, die altijd stil en bedachtzaam was geweest, stak eindelijk haar hand op. “Ik ben de Priester,” zei ze zachtjes, maar haar stem droeg kracht. "Ik heb gebeden voor jullie allemaal, geprobeerd om licht te brengen in deze duisternis. Maar ik zie nu dat het kwaad te diep geworteld is. Zelfs mijn geloof kon ons niet redden." Ze sloeg haar ogen neer, alsof zij zichzelf de schuld gaf.

Het was Krokant die haar masker als eerste liet vallen. Ze stapte naar voren en klapte in haar handen, een sardonische grijns op haar gezicht. "Bravo, SweetTooth. Jouw gebeden hebben ons altijd aan het lachen gemaakt." Haar stem droop van sarcasme. "Maar het maakt niet meer uit. Het spel is gespeeld."

Aeviternal, die altijd achter Krokant had gestaan, voegde zich bij haar en onthulde haar eigen rol. "Wij zijn de Maffia," verklaarde zij met een kille vastberadenheid. "En nu, met het gelijkspel, is Wakkerdam van ons."

De dorpelingen staarden hen sprakeloos aan, de realiteit sijpelend als vergif in hun bewustzijn. De waarheid was eindelijk onthuld, maar het was te laat om er iets aan te doen. Kobyla, de Heks, stapte naar voren en keek de Maffiosi recht in de ogen.
          “Jullie mogen het dorp bezitten, maar jullie zullen nooit rust vinden. Mijn vloek blijft bij jullie.” Met die woorden keerde ze zich om en liep de nacht in, haar schaduw verdwijnend in de duisternis.

SweetTooth knielde, fluisterend een laatste gebed, terwijl Krokant en Aeviternal hun overwinning opeisten. Het dorp was gevallen, maar het verhaal van Wakkerdam zou nog lang worden verteld. Het was geen overwinning of nederlaag. Het was een gelijkspel – een einde waarin alle maskers werden afgeworpen, maar niemand werkelijk won.

Fin

[ bericht aangepast op 14 jan 2025 - 22:58 ]

Het einde is dan eindelijk hier! Hopelijk hebben jullie het voor deze periode wel leuk gehad. Iedereen bedankt voor de deelname, en misschien tot een volgende Wakkerdam!

Mooi geschreven. Jammer dat het zo tot zijn einde is gekomen. Hopelijk in de toekomst blijft wakkerdam van de goede!

Ich liebe dich 27.12.23

Ik vond het echt een onwijs leuk spel ondanks de rest. Zou zo weer meedoen. Dankjewel voor het starten en het eerlijk blijven. En naar de andere spelers: ook bedankt 🧡

[ I will always love you ]