• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla Maffia - Gebrand tot Heks
    lustforlife / Mortician
    Thestral / Heks - Gebrand tot Ziener (Burgemeester)
    Caverna / Pyromaan - Geconverteerd tot Maffia
    Aeviternal Consigliere
    Krokant Capo
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth Priester
    Aldea / Ziener

DRAW

Topic 1

[ bericht aangepast op 12 jan 2025 - 23:48 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Dit zijn allemaal maffia, verbaasd me niets. En Caverna heeft haar kant gekozen als pyromaan, duidelijk.

[ I will always love you ]

Jongens, ik ben het niet vergeten, maar geef wel aan dat het verlaat wordt: 20.00. In de tussentijd kan er nog beredeneerd / gestemd worden. Het is enkel wat drukker op het moment en ik bezig ben met koken (niets gegeten vandaag en mijn maag brult). Keep it civil!

Don't walk. Run, you sheep, run.

Aangezien ik een enorm doelwit ben, ga ik openheid van zaken geven.

Bij deze claim ik de mortician als mijn rol. Het is dan ook erg jammer als jullie als burgers mij er nu uit zouden stemmen, aangezien ik dan niet meer iemand aankomende nacht zou kunnen terug brengen van de dood.
    Ik zag geen andere optie dan mijn rol te claimen op dit moment om mijn eigen hachje te redden. Ik hoop dan ook dat de priester als ik dit overleef mij vannacht zal zegenen zodat ik niet wordt vermoord.

Ik hoop dat de burgers mee willen gaan op Kobyla zodat we deze kracht van mij niet onnodig zullen gaan verliezen.

[ bericht aangepast op 27 dec 2024 - 18:13 ]

maybe I could save you from your sins

Ik vind het eigenlijk wel een beetje bijzonder dat de deadline ineens verplaatst is (het verhaaltje kan prima geplaatst worden twee uur na de deadline, maar dat de stemmen daarna niet meer meetellen). En dat er dan in die twee uur ook nog eens ineens heel belangrijke nieuwe informatie wordt gedumpt die het hele spel op z'n kop kunnen zetten. Waarom kwam die info niet voor 18u? Voor de deadline?

Misschien dat anderen mij te kritisch vinden en misschien ben ik dat wel hoor x) Maar hij zit mij niet heel erg lekker. Uiteindelijk hoort het nu eenmaal bij het spelletje dat mensen eruit gestemd kunnen worden en volledig verkeerde conclusies getrokken kunnen worden, en zo het spel voor sommige spelers eerder eindigt dan voor anderen. En misschien dat dit potje ook wel heel snel eindigt als die verkeerde keuzes gemaakt worden, wat jammer zou zijn, maar ja, onderdeel van het spel. En dan wordt er weer een nieuw potje georganiseerd, waarin men nieuwe rollen krijgt en weer mee kan doen, en dan hopelijk het spel langer volhoud.

Ik neig ernaar je verhaal te geloven, @Lustforlife. Maar ik vind het veranderen van mijn stem na 18u eigenlijk een beetje als valsspelen voelen.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Ik vind het eigenlijk wel een beetje bijzonder dat de deadline ineens verplaatst is (het verhaaltje kan prima geplaatst worden twee uur na de deadline, maar dat de stemmen daarna niet meer meetellen). En dat er dan in die twee uur ook nog eens ineens heel belangrijke nieuwe informatie wordt gedumpt die het hele spel op z'n kop kunnen zetten. Waarom kwam die info niet voor 18u? Voor de deadline?

Misschien dat anderen mij te kritisch vinden en misschien ben ik dat wel hoor x) Maar hij zit mij niet heel erg lekker. Uiteindelijk hoort het nu eenmaal bij het spelletje dat mensen eruit gestemd kunnen worden en volledig verkeerde conclusies getrokken kunnen worden, en zo het spel voor sommige spelers eerder eindigt dan voor anderen. En misschien dat dit potje ook wel heel snel eindigt als die verkeerde keuzes gemaakt worden, wat jammer zou zijn, maar ja, onderdeel van het spel. En dan wordt er weer een nieuw potje georganiseerd, waarin men nieuwe rollen krijgt en weer mee kan doen, en dan hopelijk het spel langer volhoud.

Ik neig ernaar je verhaal te geloven, @Lustforlife. Maar ik vind het veranderen van mijn stem na 18u eigenlijk een beetje als valsspelen voelen.

De info kwam niet ervoor, omdat ik eerst wilde wachten welke kant de stemming op zou vallen, aangezien het claimen van je rol erg nadelig is in zo een spel.

Ik wilde het dan ook vlak voor de deadline doen, maar was te laat, want ik was bij m’n opa in het verzorgingstehuis en was het compleet vergeten. Ik wilde me dus bij m’n verlies neerleggen en toen zag ik dat er nog gestemd kon worden, dus vandaar toen toch nog m’n laatste pleidooi.

Ik blijf ook bij mijn stem, ik had rekening gehouden met de deadline en sta nu op het punt weg te gaan. Vanavond helaas geen tijd meer om online te komen en berichten te lezen!

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

lustforlife schreef:
    (...)

De info kwam niet ervoor, omdat ik eerst wilde wachten welke kant de stemming op zou vallen, aangezien het claimen van je rol erg nadelig is in zo een spel.

Ik wilde het dan ook vlak voor de deadline doen, maar was te laat, want ik was bij m’n opa in het verzorgingstehuis en was het compleet vergeten. Ik wilde me dus bij m’n verlies neerleggen en toen zag ik dat er nog gestemd kon worden, dus vandaar toen toch nog m’n laatste pleidooi.

Aaah ja snap ik hoor. Goed dat je het uitlegt en ik wil ook de sfeer niet vergallen. Maar voor mij voelt het verlengen van zo'n deadline niet zo goed 🙈

Maar goed, nogmaals, als anderen er anders instaan dan is dat helemaal goed en dan neem ik mijn woorden in, en pas ik me aan. Zoals jullie aan mijn vragenstroom in het vorige topic hebben gezien houd ik van duidelijke regels haha, dus misschien dat het me daarom tegenzit.

Ja, ik vind het prima me bij m’n verlies neer te leggen hoor. Ik laat het bij de spelleider, wat die wilt beslissen hieromtrent.

Snap dat het de maffia ook vooral tegen zit natuurlijk als de deadline verlengt wordt en er met mijn info nog iets gedaan wordt 😉

Nu ik nog even hier ook kan posten voor ik er straks uit vlieg hahaha

Vond het erg leuk! Jammer dat het zo kort voor me moest duren en succes met het levendig houden van het topic zonder de actieve spelers 😌

First of all: Het is vaker gebeurd dat de spelleider het stukje verlaat heeft, dat heeft verder niets met lustforlife te maken. Je mag het verdacht vinden, maar er bestaat ook zoiets als 'beren op de weg zien'. En tbh @lustforlife, denk ik niet dat het heel slim was om zoiets te openbaren. . . 🙈

ThestraI schreef:
    First of all: Het is vaker gebeurd dat de spelleider het stukje verlaat heeft, dat heeft verder niets met lustforlife te maken. Je mag het verdacht vinden, maar er bestaat ook zoiets als 'beren op de weg zien'. En tbh @lustforlife, denk ik niet dat het heel slim was om zoiets te openbaren. . . 🙈

Ja, maarja hahaha het was dat of eruit gestemd worden!

lustforlife schreef:
    (...)
    Ja, maarja hahaha het was dat of eruit gestemd worden!

Maar de spelleider had ergens gezegd dat ze dat niet wilde. 🙈

ThestraI schreef:
    (...)
    Maar de spelleider had ergens gezegd dat ze dat niet wilde. 🙈

Huh? Ik dacht dat rollen claimen wel mocht? Iemand had volgensmij daar nog naar gevraagd, omdat dat bij weerwolven eigenlijk altijd wel gebeurd, aangezien dat ook strategie kan zijn etc etc

Als dat niet mocht dan mijn excuses!

ThestraI schreef:

Ik heb nog niet eerder online een WvW gespeeld, alleen georganiseerd, dus dat wist ik niet. En misschien dat mijn verhaal heel sceptisch naar de spelleider/Lustforlife overkomt, maar ik bedoelde meer dat het voor mij niet kloppend voelt als het hele spel nog beïnvloed zou worden na 18u.

Nogmaals, ik wil de sfeer niet vergallen, verre van. Ik vond het alleen jammer en daarop heb ik, enigszins impulsief en daardoor misschien niet helemaal doordacht qua woordkeuze, gereageerd.

En daarnaast dacht ik ook dat rollen claimen niet verboden was maar dat je niets mocht zeggen over datgene wat je gezien had bij anderen (als je rol veranderd was). Maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen, hoor.

[ bericht aangepast op 27 dec 2024 - 19:18 ]

Ik vind niet dat je de sfeer vergalt, Caverna. Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen. Je mag je gewoon je mening geven. Ik zou het vervelend vinden als je dat gevoel van ons krijgt omdat je zegt wat je vindt.

ThestraI schreef:

Caverna heeft het niet over het verlaten van het stukje, maar specifiek over het verlaten van de stemmen - waardoor er na het georganiseerde moment nog veranderingen kunnen plaatsvinden. Ze geeft aan dat het stukje verlaten prima is, maar dat de stemmen ook verlaten, het een beetje chaotisch maakt.

En daar ben ik het lichtelijk mee eens. Het lijkt me het makkelijkst om een geprikt moment aan te houden. Ik had zelf nogal rekening gehouden met de deadline, dus dan laat ik het liever zo. Het maakt me verder echter niet zo heel veel uit, gezien de meeste stemmen al geplaatst zijn en er niet zoveel verandert op dit punt.

Dit is - zonder dat het iemand haar schuld is - gewoon een beetje miscommunicatief verlopen. De deadline is verplaatst wegens drukte, waar Viperian niets aan kan doen, spelers vinden het lastig dat de deadline verplaatst is en ondertussen is het ook niet geheel duidelijk of je je rol nou wel of niet prijs mag geven.
    Lijkt me goed om het nu even te laten en te wachten op onze spelleider. (:

[ bericht aangepast op 27 dec 2024 - 19:33 ]

Tijd voor koffie.