• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla Maffia - Gebrand tot Heks
    lustforlife / Mortician
    Thestral / Heks - Gebrand tot Ziener (Burgemeester)
    Caverna / Pyromaan - Geconverteerd tot Maffia
    Aeviternal Consigliere
    Krokant Capo
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth Priester
    Aldea / Ziener

DRAW

Topic 1

[ bericht aangepast op 12 jan 2025 - 23:48 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Viperian schreef:
    Wel erg stil in het topic nu. 😉

Hehe, ik was aan het wachten waar deze nacht op zou uitdraaien. Er is tenslotte weinig te bespreken als iedereen slaapt. 😴

Also, Krokant --> Ion!

[ bericht aangepast op 30 dec 2024 - 22:17 ]

Tijd voor koffie.

Kobyla schreef:
    Ik snap heel goed waarom mensen op mij stemden de vorige dag, maar na de twee bezoekjes vannacht, kunnen we denk ik nu wel zeggen dat ik goed ben.

Mijn stem zal voor nu gaan naar Krokant, gezien diegene erg onder de radar is gebleven en altijd meegaan met de rest, wat ik erg verdacht vindt.

Sweettooth vindt ik trouwens voor nu nog niet verdacht en Aeviternal heb ik mijn twijfels over. Wel moeten we bedenken dat de maffia dus over een kracht bezit om een burger naar hen te converteren.

Deze verdachtmaking komt voor mij uit het niets, gezien ik voorheen en nu geen reden heb gegeven om verdacht te zijn. Ik ben meegegaan met de meningen die er waren, omdat ik vaak aansloot bij iets wat al gezegd was maar daar altijd een eigen redenering voor gegeven heb. Tegelijkertijd denk ik niet dat jouw verdenking een maffia-actie is, gezien hoe het ook zei, je vorige rol in vlammen is opgegaan.

Voordat ik Lustforlife verdacht, stemde ik op Sweettooth. Dat is een mening waar ik bij zal blijven, gezien deze verdenking nooit opgelost is. Sweettooth was in het begin erg vocaal over burgermeesterschap en het achteraf blijkt dat een van de deelnemers daarvan (lustforlife) onschuldig was. Hierbij gaat mijn stem dus naar Sweettooth.

Tijd voor koffie.

SweetTooth schreef:
    (...)

Heyy ik ben niet slecht 🥺

Haha nouja door logisch beredeneren komen we o.a. bij jou uit ;)

Op dit moment vind ik Krokant/Ion en SweetTooth even verdacht - dat blijkt ook uit mijn eerdere (heel uitgebreide haha) analyses. Over Aeviternal heb ik al eerder mijn verdenkingen uitgesproken, maar die heeft zich wel verdedigd, maar ik blijf suspicious.

Ik heb eerder in mijn analyse genoemd dat Ion en SweetTooth voor mij nog geen reden gaven om zich verdacht te maken. Maar nu we vrijwel zeker weten dat onze burgemeester Thestral goed is, ben ik bereid mee te gaan in haar logica dat stille spelers ook verdacht zijn. Ten slotte is gebleken dat één van onze actiefsten (Lustforlife) goed was.

In dat geval vind ik SweetTooth verdachter dan Ion. Ik heb de afgelopen pagina's even terug gebladerd en SweetTooth heeft nagenoeg niks gezegd, geen eigen theorieën gegeven, etc. Als je burger bent, is het nu ook wel tijd om op te staan en onderbouwde meningen te geven - op dit moment is het vrij belangrijk dat we er een maffialid uitstemmen als we nog willen winnen.

Daarom twijfel ik in mijn stem tussen Aeviternal en SweetTooth. Ik laat het nog even afhangen van wat de rest vindt, maar voor mij is Ion iig de minst verdachte van de drie.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

@Caverna, als ik mijn stem verander naar Aeviternal, ga jij dan met mij mee? Want ik ben tot nu toe er echt niet van overtuigd dat Sweettooth slecht is en als we er nu weer een burger uitstemmen, hebben de burgers verloren.

Beste Wakkerdammers, de afgelopen dagen ben ik bewust even stil gebleven in dit topic. Ik heb gemerkt dat het qua emoties veel teweegbracht en ik wilde geen reactie typen in die staat. Het spel is voor de gezelligheid, maar sinds de laatste week is dat voor mij eraf. De manier waarop het gegaan is, is zelfs op zo'n manier verlopen dat ik erover na zit te denken om te stoppen. Er werd met tunnelvisie gekeken — en als ik dingen verklaarde, mijn mening vertelde of beantwoordde, bleek dat geen ene zin te hebben want ik bleef (blijf?) verdacht. Het is een spel inderdaad, maar zo hoeft het eigenlijk niet te lopen voor mij. Ik heb uitgelegd waarom ik Lustforlife had gered, wat mijn redenen waren om op de stillere spelers te stemmen, en nog meer — op een gegeven moment voelde het voor mij aan als een inquisitie, alsof ik mezelf steeds moest bewijzen. Terwijl in dit iedereen zichzelf hoort “te bewijzen”, (ja, óók de stillere spelers) maar door die fixatie op 1 of 2 spelers komen we niet verder. Er hoort ook overleg gaande te kunnen zijn waar alle partijen gehoord kunnen worden.
          Uiteindelijk blijft het feit dat je als burgemeester niet per se maffia hoeft te zijn. Het hele “verbond” (zoals dat genoemd werd) dat ik met Lustforlife zou hebben, is op niets gebaseerd want (zoals ik al heb vermeld) ik zou net zo goed iemand anders gered hebben waarvan ik dacht het een tweede kans te verdienen. Lustforlife heeft die kans helemaal niet kunnen krijgen omdat ze er steeds uitgeplukt werd. Daarnaast had ik het eveneens voor SweetTooth opgenomen. Alleen Caverna, Lustforlife en ik waren echt actief aan het praten dus er was niet eens een mogelijkheid gecreëerd om met anderen op die manier te overleggen — waardoor dat hele “één front” gebeuren niet zo heel vreemd is. Er was niemand anders. (Overigens zou ik dat niet zo noemen, want dit alles bij elkaar komt bij mij over als treiteren.) En zoals ik al zei: Lustforlife was te vertrouwen, een burger.

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee. Op dit punt hoef ik van niemand vertrouwen te hebben of krijgen. Ik vind het oprecht jammer dat ik simpelweg wilde overleggen en zin had in het spel en in plaats daarvan steeds een mikpunt bleef.
          Één van de enige redenen dat ik verdacht was/ben, kwam doordat ik zei dat we de stillere spelers er ook bij moesten betrekken. Wat zo is. Het is namelijk een spel. Je kan je beredenering niet enkel op de actieve spelers betrekken — en helemaal prima als spelers dat wel doen, maar laat ook ruimte over voor een andere mening.
          Hoe het gelopen is, vind ik persoonlijk ook niet heel fijn voor de spelleider. Zij heeft het aangemaakt voor het plezier en stopt haar tijd en energie erin.
    In zo'n spel kunnen mensen verschillende meningen hebben, helemaal prima, maar in mijn ogen hoort er gewoon over gediscussieerd te kunnen worden — zonder dat er 1 (of 2) steeds onder de bus wordt gegooid of het overheerst wordt door een andere mening alsof dat de enige is.

Ik weet nog niet precies wat ik met mijn plaats in dit spel wil of de burgemeesterrol. Daardoor zal ik mijn uiteindelijke stem pas uitbrengen op de dag van de deadline zelf (als ik er dan nog inzit). Bedankt voor het lezen en misschien tot een volgende keer.

[ bericht aangepast op 31 dec 2024 - 14:29 ]

[ I will always love you ]

Lieve mensen, ik ga vandaag niet meer kunnen reageren. De oudjaars- en nieuwjaarsvoorbereidingen en vieringen zijn bij mij hard aan het beginnen en ik ga me daarop moeten focussen. Om niet stilzwijgend over te komen geef ik het op deze manier even aan. 😊

Tijd voor koffie.

Caverna schreef:
    (...)

Haha nouja door logisch beredeneren komen we o.a. bij jou uit ;)

Op dit moment vind ik Krokant/Ion en SweetTooth even verdacht - dat blijkt ook uit mijn eerdere (heel uitgebreide haha) analyses. Over Aeviternal heb ik al eerder mijn verdenkingen uitgesproken, maar die heeft zich wel verdedigd, maar ik blijf suspicious.

Ik heb eerder in mijn analyse genoemd dat Ion en SweetTooth voor mij nog geen reden gaven om zich verdacht te maken. Maar nu we vrijwel zeker weten dat onze burgemeester Thestral goed is, ben ik bereid mee te gaan in haar logica dat stille spelers ook verdacht zijn. Ten slotte is gebleken dat één van onze actiefsten (Lustforlife) goed was.

In dat geval vind ik SweetTooth verdachter dan Ion. Ik heb de afgelopen pagina's even terug gebladerd en SweetTooth heeft nagenoeg niks gezegd, geen eigen theorieën gegeven, etc. Als je burger bent, is het nu ook wel tijd om op te staan en onderbouwde meningen te geven - op dit moment is het vrij belangrijk dat we er een maffialid uitstemmen als we nog willen winnen.

Daarom twijfel ik in mijn stem tussen Aeviternal en SweetTooth. Ik laat het nog even afhangen van wat de rest vindt, maar voor mij is Ion iig de minst verdachte van de drie.

Maar welk logisch redeneren dan? Wat heb ik gedaan wat verdacht is? Ik heb mij een beetje neutraal gehouden. Door op Lustforlife te stemmen dacht ik het bij het juiste eind te hebben, puur omdat deze persoon zo uitgesproken en daardoor voor mij te iets teveel haar onschuld wilde bewijzen 😅 was dus een foutje en dat vind ik natuurlijk ook mega vervelend. Gezien wij als burger nu juist de krachten moeten bundelen.
    Verser heb ik gewoon nog geen idee wie ik verdacht zou kunnen vinden

Misschien moeten we eens naar jou kijken, Caverna. Hoe graag ik je zou willen vertrouwen, ergens knaagt er toch iets. Je hebt een uitgesproken mening en analyse over andere en beredeneerd telkens dat je zelf onschuldig bent, maar wat als dit een masker is en jij een wolf in schaapskleren bent?
    Ik kan het fout hebben, natuurlijk, maar ergens is dit in mijn ogen langzaam zeer verdacht.

Sorry to say, maar mijn stem gaat deze ronde naar jou, Caverna uit. 🫣

(Om even over geen uitgebreide theorieën etc te spreken. Ik ben momenteel ziek en mijn vriend is eerst sinds 2 dagen weer thuis uit t ziekenhuis. It’s a miracle dat ik überhaupt tijd en zin gevonden heb om te reageren ipv te stoppen ^^)

[ bericht aangepast op 31 dec 2024 - 13:09 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Ion schreef:
    (...)
    Tegelijkertijd denk ik niet dat jouw verdenking een maffia-actie is, gezien hoe het ook zei, je vorige rol in vlammen is opgegaan.

Hoe weet je dat? Haar rol mag in vlammen zijn opgegaan, maar deze kon burger ofwel maffia zijn. Jij hebt het specifiek over maffia.

Gezien dit mijn laatste stem is voor ik uit het spel stap, ga ik met SweetTooth mee en stem op Caverna.

[ I will always love you ]

@Thestral even een reactie op jouw bericht. Wij hebben persoonlijk natuurlijk ook even wat contact gehad op mijn initiatief. Nogmaals, ik vind het echt vervelend dat je het zo ervaren hebt en ook dat je daardoor uit het spel wilt stappen. Geen enkele van de acties die hier gebeurd zijn, waren bedoeld als treiteren, volgens mij. Soms komen mensen nu eenmaal met theorieën en gebaseerd op die theorieën maak je dan de keuzes op wie je stemt, en als andere mensen zich in die theorie kunnen vinden, gaan ze mee met de stem (en zo niet, dan stemmen ze - gebaseerd op hun eigen theorieën - op een ander). Het is onderdeel van het spel dat je niet altijd op je woord geloofd wordt, dat geldt niet alleen voor jou maar voor iedereen. Soms is iemand bij dit spel nu eenmaal het mikpunt, en dat is niet een erg leuke positie om in te zitten maar ja, dat is het risico van meedoen, wat mij betreft...

Ik moet zeggen dat mijn plezier in het spel er ook wel wat uit is. Ik houd er niet van als ik op mijn woorden moet letten en wil gewoon met plezier mijn theorieën erin gooien - dat is volgens mij ook wel gebleken uit mijn enthousiaste en uitgebreide analyses, waarin ik iedereens gedrag heb bekeken en daar conclusies uit heb gehaald. Dat die conclusies niet per definitie juist waren, hoort ook bij het spel, want je weet nu eenmaal niet wie wie is. Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand daarmee te kwetsen. Ik was gewoon een spel aan het spelen.

Omdat ik niet het hele spel over de kop wil gooien - dat is voor de deelnemers en de organisatie niet leuk - is het misschien een idee dat Lustforlife mijn rol overneemt en zo terug in het spel is? Als ze daar zin in heeft (dan stuur ik haar even een berichtje). Dan kunnen jullie verder met een actieve speler, licht ik haar even in over mijn rol en is het spel door mijn vertrek niet naar de knoppen.

Ben ik de enige die serieus niet door heeft wat er alles gaande is? 😅
    Ik speel gewoon het spel op mijn manier en heb het gevoel dat alles een beetje langs mij heen gaat… ik ben echt zo in de war met wat hier gebeurt momenteel.
    Heb ik iemand beledigd of getreiterd? Of heb ik iemand dit gevoel gegeven? If yes, dan spijt mij dat ten zeerste, maar weet dat ik dit helemaal niet gemerkt heb en ik echt puur het spel speelde en ik op mijn eigen verdenkingen af ging en het goede probeerde te doen. 🥺

Ich liebe dich 27.12.23

Ik wil aan iedereen vragen niet op deze onenigheid te reageren, zodat de gezelligheid in het topic terug komt en het oorspronkelijke doel in dit topic weer terugkeert: namelijk het spel.

@Caverna Het is vervelend dat het zo gelopen is voor elke partij. Persoonlijk had ik liever gewild dat met deze dingen te posten, je er eerst met mij overlegd had (überhaupt of het wel mogelijk was) voor je zo'n beslissing maakte en het in het topic plaatste. Dit had ik toch echt graag uit het topic willen houden, omdat anderen die hier wel een plezier aan beleven die plezier behouden.
    Het is vervelend voor mij als TM dat ik dit spel had aangemaakt voor gezelligheid en het zo'n nare wending heeft gegeven.
    Graag zou ik aan je willen vragen of je een bericht naar mij stuurt met jouw gedachten / idee erin omtrent deze situatie. Ik wil het namelijk buiten het speeltopic houden en anderen er niet bij betrekken.

Alvast bedankt.

[ bericht aangepast op 31 dec 2024 - 18:45 ]

Viperian schreef:
    Ik wil aan iedereen vragen niet op deze onenigheid te reageren, zodat de gezelligheid in het topic terug komt en het oorspronkelijke doel in dit topic weer terugkeert: namelijk het spel.

@Caverna Het is vervelend dat het zo gelopen is voor elke partij. Persoonlijk had ik liever gewild dat met deze dingen te posten, je er eerst met mij overlegd had (überhaupt of het wel mogelijk was) voor je zo'n beslissing maakte en het in het topic plaatste. Dit had ik toch echt graag uit het topic willen houden, omdat anderen die hier wel een plezier aan beleven die plezier behouden.
    Het is vervelend voor mij als TM dat ik dit spel had aangemaakt voor gezelligheid en het zo'n nare wending heeft gegeven.
    Graag zou ik aan je willen vragen of je een bericht naar mij stuurt met jouw gedachten / idee erin omtrent deze situatie. Ik wil het namelijk buiten het speeltopic houden en anderen er niet bij betrekken.

Alvast bedankt.

Goh ik ben echt even van m'n stuk door dit bericht. Ik vond het niet heel netjes om het eerdere bericht van Thestral te negeren en reageerde daarom daarop; ik ben licht verbijsterd dat ik dan nu op mijn donder krijg. Naar mijn idee heb ik gedurende het spel vanaf het begin enthousiast met het spel meegedaan en heb ik nooit iets dus respectvol of neerbuigend gezegd, dus ik snap ook niet hoe ik somehow in "onenigheid" terecht ben gekomen. Ik heb enkel één keer lichte kritiek gegeven en ook daarin heb ik volgens mij helemaal geen gekke dingen gezegd, en ik heb je zelfs nog persoonlijk benaderd om het verder ook niet te laten escaleren. Dus ik vind het best wel kwetsend dat je nu mij beschuldigt van een "nare wending" aan het spel, terwijl ik juist heel erg mijn best heb gedaan om het juist leuk te houden en in mijn laatste bericht juist probeerde mee te denken hoe jullie het spel toch draaiende konden houden.

Anyway, excuus dat ik mijn uitschrijving dan niet naar je persoonlijk heb gestuurd. Maar bij dezen.

@ Caverna Als TM heb ik gevraagd deze situatie buiten het topic te houden. Jammer dat je hierop doorgaat en mijn vraag hierin niet serieus neemt, terwijl ik netjes heb gevraagd dit buiten het topic te houden en dit in een PB naar mij te zetten. Gezien het oudjaarsdag is, laat ik dit nu voor wat het is en zal ik hier morgen verder naar kijken. Hopelijk kan je dit verder ook een plek geven deze dag.

Mochten er in de tussentijd nog mensen zijn die hun gedachten of gevoelens kwijt willen, dit gelieve in een PB naar mij te sturen.

Voor nu wens ik iedereen alvast een fijne oudjaarsdag en een gelukkig nieuwjaar!

Oké, om het spel iig nog een beetje bezig te houden. Mijn stem gaat nu ook naar Caverna. Waarom?

Ik heb een groot vermoeden dat deze nacht iemand door de maffia geconverteerd is. En ik denk dus dat dit Caverna is.
    Ik vond het iig bijzonder dat ik mijn stem uitbreng, hierbij ook nog benoemend wie ik wel en niet verdacht vind. En dit dan volledig genegeerd wordt door Caverna, die vervolgens een stem uitbrengt op de enige persoon die ik niet verdacht vind, maar daarbij dus wel twee van mijn verdachten benoemd als potentiële wolf. Voor mij opvallend en dit voelt als een actie van iemand die geconverteerd is en dit probeert te verhullen, daarbij toch stemmend op de burger.

De beste wensen voor 2025! Ik ben eindelijk weer een beetje levend haha! Aaah Kobyla, ternauwernood ontsnapt, wat een geluk! Mijn stem gaat toch weer terug naar Caverna, want ik ben nog steeds zeker dat jij de pyromaan bent, en bij derest weet ik het nogsteeds niet goed en we kunnen nu geen burgers meer wegsturen..

"Don't flatter yourself. You were never even a player."