• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla Maffia - Gebrand tot Heks
    lustforlife / Mortician
    Thestral / Heks - Gebrand tot Ziener (Burgemeester)
    Caverna / Pyromaan - Geconverteerd tot Maffia
    Aeviternal Consigliere
    Krokant Capo
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth Priester
    Aldea / Ziener

DRAW

Topic 1

[ bericht aangepast op 12 jan 2025 - 23:48 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Krokant schreef:
    Sorry, mijn Kerst is wat uitgebreider geworden dan initieel op de planning stond, waardoor ik weinig tijd heb gehad alles door te nemen. Morgenochtend heb ik die tijd wel en breng ik mijn stem uit. Sorry voor de vertraging!

Geeft niet! Gezellig kerst vieren is belangrijker!! 🎄✨🤍

maybe I could save you from your sins

Like they say, gezelligheid kent geen tijd. Geniet van het samenzijn!

Oké, ik ben ook weer terug van de kerstppauze!

@Thestral, my bad, ik realiseer me nu ook dat ik iets te gauw gelezen had, maar ik had weinig tijd en wilde toch graag even een bijdrage leveren.

Na alles bijgelezen te hebben, stem ik op lustforlife. Ik weet niet helemaal wat ik van dat bondje moet vinden en ik blijf hierin lustforlife toch de meest verdachte vinden. Ik struggle nog te veel met de rolverandering van thestral om dan daadwerkelijk op diegene te gaan stemmen. Maarja, deze twee springen er toch te veel uit voor mij.
    Van Caverna vind ik de pyromaantheorie sense maken en dus vertrouw ik haar nu op een vreemde manier.
    De rest is vrij stil en ik vermoed dat toch iig één van de maffia actief zal zijn, dus vandaar mijn keuze.

@kobyla

Jammer dat je op mij stemt! Als ik eruit ga, zou dat toch echt wel nadelig zijn voor de burgers.
    Ik begrijp je redenatie echter wel en het is fijn dat je er echt over na hebt gedacht.

maybe I could save you from your sins

Ik hoop juist niet dat Lustforlife eruit gaat. 😥 En ja, dat kan iedereen verdacht vinden, maar wat moet je anders? Stil blijven?

[ I will always love you ]

Hiyaaa! Ik was ook even offline ivm kerst! 🎄 Ik zal zo even alles terug lezen en mijn stem uitbrengen voor vanavond 18:00! Ik ben wel even lost wie nou op wie gestemd heeft.. En off-topic: is het misschien leuk om een soort off topic praattopic oid te hebben zodat de afgevallen mensen ook nog kunnen kletsen?

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

Kobyla schreef:
    Oké, ik ben ook weer terug van de kerstppauze!

@Thestral, my bad, ik realiseer me nu ook dat ik iets te gauw gelezen had, maar ik had weinig tijd en wilde toch graag even een bijdrage leveren.

Na alles bijgelezen te hebben, stem ik op lustforlife. Ik weet niet helemaal wat ik van dat bondje moet vinden en ik blijf hierin lustforlife toch de meest verdachte vinden. Ik struggle nog te veel met de rolverandering van thestral om dan daadwerkelijk op diegene te gaan stemmen. Maarja, deze twee springen er toch te veel uit voor mij.
    Van Caverna vind ik de pyromaantheorie sense maken en dus vertrouw ik haar nu op een vreemde manier.
    De rest is vrij stil en ik vermoed dat toch iig één van de maffia actief zal zijn, dus vandaar mijn keuze.

Gezien de deadline dichterbij komt, ben ik bereid met deze stem mee te gaan. Al denk ik wel, dat als Lustforlife maffia blijkt te zijn, dat het dan wel erg onhandig is als Thestral het ook zou zijn omdat zij wel een dubbele stem heeft. Maar goed, ik weet het allemaal niet meer en ik wil nu eigenlijk wel een definitieve keuze maken haha, dus ik stem bij dezen toch weer op Lustforlife.
    Sorry Viperian voor deze verwarrende communicatie xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Oprecht? Er bestaan geen andere keuzes dan Lustforlife of ikzelf? Okay, burgers gaan eraan met deze gedachtegang. 👋🏻

Iedereen heeft een recht hun stem uit te brengen en ik merk dat het nek-aan-nek is, dus ik ben benieuwd voor de uiteindelijke resultaat. Het is alleen jammer om te zien dat er niet veel diversiteit aan stemmen is vanaf het begin van het spel.

ThestraI schreef:
    Oprecht? Er bestaan geen andere keuzes dan Lustforlife of ikzelf? Okay, burgers gaan eraan met deze gedachtegang. 👋🏻

Uiteraard wel (: Maar het was natuurlijk zo dat in eerste instantie iedereen al voor Lustforlife koos om eruit te stemmen, omdat ze niet vertrouwd werd, en jij haar erin hield. Volgens mij is het niet heel vreemd dat men dat wantrouwen dan houdt, want er is nog niet het tegendeel van die eerste stemming bewezen. Normaliter krijg je ook informatie bij het eruit stemmen van een deelnemer - en dat is nu niet gebeurd. Volgens mij niet heel vreemd dat dan wantrouwen blijft, ook al is dat natuurlijk niet ten gunste van jou en Lustforlife.

Caverna schreef:
    (...)
    Uiteraard wel (: Maar het was natuurlijk zo dat in eerste instantie iedereen al voor Lustforlife koos om eruit te stemmen, omdat ze niet vertrouwd werd, en jij haar erin hield. Volgens mij is het niet heel vreemd dat men dat wantrouwen dan houdt, want er is nog niet het tegendeel van die eerste stemming bewezen. Normaliter krijg je ook informatie bij het eruit stemmen van een deelnemer - en dat is nu niet gebeurd. Volgens mij niet heel vreemd dat dan wantrouwen blijft, ook al is dat natuurlijk niet ten gunste van jou en Lustforlife.

Welke andere opties zijn er dan? Want er wordt niet gekeken naar de stillere spelers. Het maakt dus eigenlijk ook niet uit of ik dingen uitleg/verklaar/beantwoord, want daar wordt toch niet naar geluisterd. Blijkbaar werkt het enkel om alles mee te lezen en stil te blijven, dus dat is wat ik vanaf nu ga doen.

Ik zou eigenlijk alle burgers willen vragen om mee te gaan op de stem van Kobyla. Voor de rest: tot de volgende stemming, mensen. (Als ik daarvoor niet dood ga tenminste, en als er dan nog voldoende burgers overblijven.) 👋🏻

Okay, ik heb alles bijgelezen. Ik ga toch mee met lustforlife. Alhoewel diversiteit in stemmen leuk is, zijn er naar alle waarschijnlijkheid nog best wel wat maffia, en moeten we een front zijn. Daarnaast heb ik het vermoeden dat ik de volgende prooi van de maffia zal zijn. Zonder al te veel over mijn rol te vertellen, hebben Sgaeyl en ik qua inzet en rol veel gemeen in het spel en merk ik dat we daardoor een consequentieloos doelwit zijn.

Mijn stem is gebaseerd op het feit dat ik het tóch verdacht blijf vinden dat Thestral lustforlife zomaar gered heeft, vroeg in het spel. Dat duidt voor mij op een verband dat op dit punt in het spel nog weinig grond heeft behalve weten van elkaar wat de rollen zijn. Dit zou ook kunnen komen doordat Thestral ziener is, maar dat betwijfel ik. Ze springt voor niemand anders in de bres (waarschijnlijk ook omdat veel anderen meer naar de achtergrond verdwijnen, maar toch).

Kobyla vind ik ook wel een beetje verdacht, maar heeft volgens mij nog niet echt actie of e.d. ondernomen waardoor mijn prioriteit meer gaat naar een mogelijk verbond dat speelt.

Tijd voor koffie.

lustforlife schreef:
    (...)

Geeft niet! Gezellig kerst vieren is belangrijker!! 🎄✨🤍

Dankjewel, dat is lief ❤️

Een late fijne kerst iedereen! Ik ben inderdaad voor een praattopic, want ik wil graag weten hoe jullie kerst is geweest, maar dit topic loopt een beetje vol als we dat hier gaan bespreken denk ik. c:

[ bericht aangepast op 27 dec 2024 - 16:52 ]

Tijd voor koffie.

ThestraI schreef:
    Ik hoop juist niet dat Lustforlife eruit gaat. 😥 En ja, dat kan iedereen verdacht vinden, maar wat moet je anders? Stil blijven?

Ik kan niet voor de rest spreken, maar voor mij wegen acties zwaarder dan woorden. Dus blijf vooral actief haha! Het is natuurlijk altijd een risico om burgemeester te zijn, omdat je direct in de spotlight staat. En als je dan meteen iemand redt waarvan de menigte heeft gekozen om die eruit te stemmen, gaat dat vraagtekens oproepen. En omdat jij en Lustforlife toch wel een beetje een front lijken te vormen, of dat nou bewust of onbewust is, worden die vraagtekens bij mij versterkt.

Mocht Lustforlife eruit gestemd worden en een burger blijken te zijn, dan is mijn vertrouwen in jou ook meteen weer gegroeid - zo gaat dat natuurlijk met dit spel.

Ik kies nu ook voor Lustforlife omdat het me handiger lijkt om een front te zijn inderdaad dan dat we allemaal losse stemmen krijgen - zeker als je niet het volle vertrouwen in je burgemeester hebt, wil je niet naar die gelijke stemming toe.

Ook ik heb nu alles terug kunnen lezen en blijf het moeilijk vinden in dit dorp wie wel of niet te vertrouwen is (well played y’all). Ik ga voor nu mee met de meerderheid waardoor mijn stem ook uitgaat naar lustforlife, omdat het bondje tussen lustforlife en Thestral een beetje gevaarlijk vind. Ik sluit mij aan met wat Caverna hierboven zegt: een front is nu beter dan losse stemmen en als lustforlife onschuldig blijkt te zijn dan zal mijn vertrouwen in de burgemeester ook groeien

"Don't flatter yourself. You were never even a player."