• Zoals de titel zegt welk boek heb je als laatste gelezen of gekocht. ^^ [Ik zit op het moment op mobiel en kon de beginpost van het vorige topic niet kopieren, vandaar]

Uitgelezen; Colleen Hoover - It Ends With Us

[ bericht aangepast op 12 sep 2024 - 16:36 ]

Gelezen (en bijna uit): Stephen King - Under the Dome

hodie mecum eris in paradiso

Gelezen — Prince of Shadows — Camilla Vavruch — ☆☆☆+

Every villain is a hero in his own mind.

Gelezen: Dungeons and Drama by Kristy Boyce — 4 out of 5 stars

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Gelezen: Above All Else
    Current read: One of Us is Lying

"Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

Besteld: Sarah J. Maas - Het Hof van Doorns en Rozen Deel 1 [Geannuleerd]

Ben benieuwd ^^

[ bericht aangepast op 22 jan 2025 - 0:05 ]

Gelezen — Vergruisde stemmen — Anthonie Holslag — ☆☆☆+

Every villain is a hero in his own mind.

Callen schreef:
    Besteld: Sarah J. Maas - Het Hof van Doorns en Rozen Deel 1

Ben benieuwd ^^

Oeh review maar als je 'm gelezen hebt, ben ook heel benieuwd haha

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)
    Oeh review maar als je 'm gelezen hebt, ben ook heel benieuwd haha

imo overhyped but to each their own 😊

[ I will always love you ]

Harry Potter en de Orde van de Fenix

Caverna schreef:
    Harry Potter en de Orde van de Fenix

ENG or NL versie? Trouwens de Cursed Child gelezen?

Don't walk. Run, you sheep, run.

Viperian schreef:
    (...)
    ENG or NL versie? Trouwens de Cursed Child gelezen?

Nederlands, Engels is cognitief te inspannend nu voor mij helaas :(
    En heb de samenvatting van de Cursed Child gelezen, niet de hele screenplay. Heb er zelf vrij veel moeite mee dat zoveel canon dingen van de HP serie genegeerd of veranderd zijn in dat verhaal haha, maar heb 'm niet gezien of volledig gelezen dus kan niet een volledig oordeel vellen ;p Wat vond jij?

Caverna schreef:
    (...)
    Nederlands, Engels is cognitief te inspannend nu voor mij helaas :(
    En heb de samenvatting van de Cursed Child gelezen, niet de hele screenplay. Heb er zelf vrij veel moeite mee dat zoveel canon dingen van de HP serie genegeerd of veranderd zijn in dat verhaal haha, maar heb 'm niet gezien of volledig gelezen dus kan niet een volledig oordeel vellen ;p Wat vond jij?

Begrijp ik helemaal. Soms dan is het gewoon veel fijner het lekker in de eigen taal te lezen! Minder ingespannen / moeilijk gedoe met het knopje om te klikken voor de ENG versies, behoud je energie.
          Geen flauw idee. Heb er onderzoek naar gedaan en gesprekken over gehad met personen die het gelezen hadden, maar daar waren ze niet expliciet in dat het veranderd is in de screenplay. Enkel dat het "canon" is op negatieve toon. Dus ik was al verward van "Wat is er slecht aan canon? 💀" Maar na de uitleg van jou is het duidelijk! Haha. Bedankt daarvoor, vroeg het me al een tijd af lol. Het is dus zeker geen aanrader? (Part of me wants to read it, just purely bc of the fact that I want to clear the whole series of HP.) Wat was er veranderd dan?

[ bericht aangepast op 18 jan 2025 - 14:31 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Viperian schreef:
    (...)
    Begrijp ik helemaal. Soms dan is het gewoon veel fijner het lekker in de eigen taal te lezen! Minder ingespannen / moeilijk gedoe met het knopje om te klikken voor de ENG versies, behoud je energie.
          Geen flauw idee. Heb er onderzoek naar gedaan en gesprekken over gehad met personen die het gelezen hadden, maar daar waren ze niet expliciet in dat het veranderd is in de screenplay. Enkel dat het "canon" is op negatieve toon. Dus ik was al verward van "Wat is er slecht aan canon? 💀" Maar na de uitleg van jou is het duidelijk! Haha. Bedankt daarvoor, vroeg het me al een tijd af lol. Het is dus zeker geen aanrader? (Part of me wants to read it, just purely bc of the fact that I want to clear the whole series of HP.) Wat was er veranderd dan?

Ik weet niet of het me volledig lukt om dat spoilervrij uit te leggen haha. Maar het gaat over de zoon van Harry en Ginny, Albus, die in Zwadderich terechtkomt, en daar is Harry teleurgesteld over. Dat druist zo in tegen wat er in het laatste boek van HP wordt gezegd in het "19 jaar later" stuk dat ik meteen al mijn enthousiasme verlies haha. En alle tijdverdrijvers zijn in de HP boeken gesneuveld, maar in The Cursed Child is dat toch ineens weer belangrijk. En het stomste vind ik hoe ze de essentie van Voldemort verkeerd hebben, maar dat zal ik verder niet voor je spoilen (:

Caverna schreef:
    (...)
    Ik weet niet of het me volledig lukt om dat spoilervrij uit te leggen haha. Maar het gaat over de zoon van Harry en Ginny, Albus, die in Zwadderich terechtkomt, en daar is Harry teleurgesteld over. Dat druist zo in tegen wat er in het laatste boek van HP wordt gezegd in het "19 jaar later" stuk dat ik meteen al mijn enthousiasme verlies haha. En alle tijdverdrijvers zijn in de HP boeken gesneuveld, maar in The Cursed Child is dat toch ineens weer belangrijk. En het stomste vind ik hoe ze de essentie van Voldemort verkeerd hebben, maar dat zal ik verder niet voor je spoilen (:

Ik heb het niet gelezen. Ik heb wél alle spoilers erover gelezen dus weet wat het verhaal inhoud. Daardoor kan ik ook met zekerheid zeggen dat ik dat deel gewoon verloochen. Het sluit niet aan bij hetgeen waar het in de HP serie over gaat en wat ze daar heeft neergezet, in my humble opinion.

[ I will always love you ]

Aan het lezen:
    Kampen om Tronen - Niklas Krog
    A Natural History of Dragons - Marie Brennan

Gekocht:
    Heavenly Tyrant - Xiran Jay Zhao