• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

Link naar het officiële topic

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

I am giving up 😅 Ik ga zeker nog wel verder met m'n verhaal, maar het gaat me gewoon niet lukken om het af te ronden voor de deadline, helaas.

Voor degenen die de laatste loodjes nog moeten: You can do it!

Ik ga het helaas ook niet halen. Ik heb al een tijdje niet meer geschreven door drukte en persoonlijke redenen, maar nu ben ik onlangs begonnen met een opleiding voor het werk dat nu even prio eist.
    Ik ga mijn verhaal zeker wel verderzetten, maar dat wordt pas wanneer ik klaar ben met leren en weer meer tijd heb om in mijn story te steken. 😊

Heel veel succes met de laatste loodjes iedereen!

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

I breached 90k!!!

ik doe toch nog een poging om hem deze maand af te hebben

er moet nog zoveel gebeuren in zo'n korte tijd aaaah

help

Ik heb de fout gemaakt om twee grote projecten met eenzelfde deadline te hebben haha, maak ook een prentenboek voor mijn zus xD Maar goed, die heb ik bijna af en ga ik elk moment opsturen, dus wie weet lukt het me om me te motiveren om SOTY alsnog af te krijgen... Maar wil vooral niet te veel druk op mezelf leggen ttv een burnout.

Daarnaast misschien leuk om er nog een vraag in te gooien, om mensen weer even aan te wakkeren:

Wat vind jij het allerleukste aan jouw hoofdpersonage(s)? Wat heeft ervoor gezorgd dat je van hem/haar/hen bent gaan houden?

[ bericht aangepast op 4 nov 2024 - 9:31 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Ik heb de fout gemaakt om twee grote projecten met eenzelfde deadline te hebben haha, maak ook een prentenboek voor mijn zus xD Maar goed, die heb ik bijna af en ga ik elk moment opsturen, dus wie weet lukt het me om me te motiveren om SOTY alsnog af te krijgen... Maar wil vooral niet te veel druk op mezelf leggen ttv een burnout.

Daarnaast misschien leuk om er nog een vraag in te gooien, om mensen weer even aan te wakkeren:

Wat vind jij het allerleukste aan jouw hoofdpersonage(s)? Wat heeft ervoor gezorgd dat je van hem/haar/hen bent gaan houden?

His dramatic ass

Nee, waarschijnlijk (en lichtjes ironisch) het feit dat hij zo hard op mezelf lijkt? Je hebt 3020-Kai die worstelt met het loslaten van controle en met heel veel zelftwijfel zit omdat zijn omgeving (en hijzelf) de lat zo hoog legt. In 3022 laat hij die controle voor een stuk los (iets waar ik zelf enorm hard mee worstel), terwijl hij het in een ander opzicht net veel harder naar zich toe trekt. Hij laat me dingen over mezelf ontdekken die ik heb afgeblokt, zoals het feit dat hij boos is dat zoveel mensen hem als 'emotionele vuilnisbak' gebruiken en hem enkel benaderen als ze moeten ventileren/een schouderklopje nodig hebben. Daarnet in therapie ben ik teruggegaan naar mijn middelbare schooltijd, waar ik ook een heleboel dergelijke relaties heb gehad, waardoor ik nu veel sneller mensen ga afblokken als ik merk dat ze me enkel zien als een dumpsite voor hun problemen. Ik had er voor vandaag eigenlijk niet superhard bij stilgestaan dat die dynamiek ook iets is dat ik uit mijn eigen leven gehaald heb, haha.

help

Halbrand schreef:
    (...)

His dramatic ass

Nee, waarschijnlijk (en lichtjes ironisch) het feit dat hij zo hard op mezelf lijkt? Je hebt 3020-Kai die worstelt met het loslaten van controle en met heel veel zelftwijfel zit omdat zijn omgeving (en hijzelf) de lat zo hoog legt. In 3022 laat hij die controle voor een stuk los (iets waar ik zelf enorm hard mee worstel), terwijl hij het in een ander opzicht net veel harder naar zich toe trekt. Hij laat me dingen over mezelf ontdekken die ik heb afgeblokt, zoals het feit dat hij boos is dat zoveel mensen hem als 'emotionele vuilnisbak' gebruiken en hem enkel benaderen als ze moeten ventileren/een schouderklopje nodig hebben. Daarnet in therapie ben ik teruggegaan naar mijn middelbare schooltijd, waar ik ook een heleboel dergelijke relaties heb gehad, waardoor ik nu veel sneller mensen ga afblokken als ik merk dat ze me enkel zien als een dumpsite voor hun problemen. Ik had er voor vandaag eigenlijk niet superhard bij stilgestaan dat die dynamiek ook iets is dat ik uit mijn eigen leven gehaald heb, haha.

Ohh dat is wel interessant, dat je er echt een stuk van jezelf in hebt gelegd, zelfs onbewust (: Heb het idee dat sommige auteurs dat heel graag doen en anderen juist graag schrijven over personages die compléét anders zijn dan zijzelf haha. Vind het wel bijzonder dat je dingen over jezelf kunt ontdekken door het schrijven van een verhaal. Zit zoveel moois in <3

Haar donkere kantje...(duivel)

En haar persoonlijkheidsgroei, ik ben iemand die enorm gelooft in de goedheid van de mens, ik blijf mezelf hier ook steeds over verbazen omdat ik vanuit mijn job eigenlijk heel veel slechte kantjes van de mens ontdek (elke dag weer). Toch merk ik dat ik vaak blijf kansen geven omdat ik blijf geloven dat mensen kunnen groeien en kunnen veranderen. Mijn hoofdpersonage staat dus eigenlijk voor de verandering waar ik zo naar zoek en hoop voor heb bij vele mensen.

PS ben ik de enige bij wie Qreaties enkele dagen niet meer werkte? Mijn story is gelukkig wel af, maar begon even te paniekeren dat ik hier nooit meer zou op geraken ofzo :p

Those who don't believe in magic will never find it!

aah, ik heb daarstraks op de trein inspiratie gekregen voor een cozy fantasy/witchie boek en het is echt jaren geleden dat ik zo enthousiast ben geweest over een verhaal. Heb het tijdens de treinrit al grotendeels uitgewerkt en de eerste zinnen geschreven.

Maarrr ik wil mijn SOTY eerst afwerken en ik weet uit ervaring ook dat als ik meteen in een nieuw idee duik, dat niet altijd slim is.
    Dus nu moet ik motivatie zoeken om verder te schrijven aan Zout Water wat echt een heel ander soort verhaal is. 😅

The soul needs autumn.

Grace schreef:
    aah, ik heb daarstraks op de trein inspiratie gekregen voor een cozy fantasy/witchie boek en het is echt jaren geleden dat ik zo enthousiast ben geweest over een verhaal. Heb het tijdens de treinrit al grotendeels uitgewerkt en de eerste zinnen geschreven.

Maarrr ik wil mijn SOTY eerst afwerken en ik weet uit ervaring ook dat als ik meteen in een nieuw idee duik, dat niet altijd slim is.
    Dus nu moet ik motivatie zoeken om verder te schrijven aan Zout Water wat echt een heel ander soort verhaal is. 😅

Oooh ja vreselijk is dat, want het starten van een nieuw verhaal is vaak leuker en ook meer 'exciting' omdat het nieuw is xD En anders wordt het afronden alleen maar moeilijker... Succes! moet je nog veel?

Caverna schreef:
    (...)

Oooh ja vreselijk is dat, want het starten van een nieuw verhaal is vaak leuker en ook meer 'exciting' omdat het nieuw is xD En anders wordt het afronden alleen maar moeilijker... Succes! moet je nog veel?

Ja best wel, ik schrijf een kortverhaal maar heb nog maar 10 000 worden. Eind november haal ik sowieso niet, ik hoop hem nu gewoon voor het einde van dit jaar af te krijgen.

The soul needs autumn.

Caverna schreef:

Mijn eigen vraag dan ook maar even beantwoorden:

Ik vind Floor leuk omdat ze in bepaalde opzichten precies mij is, lekker over zich heen laten lopen en heel lief en behulpzaam, maar daardoor ook wel zelf in de knoop komt. En vooral omdat haar proces, waarbij ze leert voor zichzelf opkomen, lijkt op mijn eigen proces (in een compleet andere context haha).
    En Lysanne had eigenlijk een heel stom personage moeten worden, maar door haar kleine en onzekere hart heb ik toch een zwak voor haar gekregen. Ze lijkt oppervlakkig, maar dat is een masker waar veel meer achter schuil gaat, en eigenlijk voelt ze zich heel eenzaam. En ze zit ook in een ontwikkeling en dat maakt haar leuk hehe

Grace schreef:
    (...)

Ja best wel, ik schrijf een kortverhaal maar heb nog maar 10 000 worden. Eind november haal ik sowieso niet, ik hoop hem nu gewoon voor het einde van dit jaar af te krijgen.

Ahh ook een goed streven. Ik zit nu bijna op 70k maar weet niet precies hoeveel ik nog moet en eind november is ook wel te ambitieus denk ik. En ik heb net ook een idee gekregen voor een spinoff van dit verhaal waar ik nu vet enthousiast over ben, dus dat helpt niet :'D

Caverna schreef:
    (...)

Ahh ook een goed streven. Ik zit nu bijna op 70k maar weet niet precies hoeveel ik nog moet en eind november is ook wel te ambitieus denk ik. En ik heb net ook een idee gekregen voor een spinoff van dit verhaal waar ik nu vet enthousiast over ben, dus dat helpt niet :'D

Ik had origineel 70k gegokt maar nu zit ik aan 90 en denk ik dat het ergens op 120 gaat eindigen :')

help

Caverna schreef:
    (...)

Hahahaha, wel leuk dat je er zo enthousiast over bent, ehehehe :3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

ProngsPotter schreef:
    (...)

Hahahaha, wel leuk dat je er zo enthousiast over bent, ehehehe :3

Haha ja op een gegeven moment gaan de personages echt voor je leven, en dan gaan ineens de bijpersonages ook een verhaallijn krijgen die niet in het huidige verhaal past :')