Hi y'all!
Ik zit komende weken in wat treintjes, wat op zich niet zo'n ramp is, maar ik heb ook tweemaal een busreis van 4 uur (daarna 1,5 uur overstap) en 16 uur (en op de terugweg uiteraard omgekeerd).
Nu heb ik wel het geluk dat ik er bij de eerste halte in mag en de laatste halte uit mag, dus ik hoef niet super alert te worden, maar ik ben eigenlijk op zoek naar survivaltips voor de busreis.
Ik ben wagenziek, dus reistabletjes staan al op het lijstje om komende dagen in te slaan. Ik heb voor mezelf ook een panoramaseat gereserveerd voor de lange reis van 16 uur (want dan heb je extra beenruimte en kun je goed vooruit kijken).
Maar: hoe ga ik het redden om in de bus te avondeten enzovoorts? Ik heb een 1,5 uur overstap in Parijs, maar ik wil dat niet ervan af laten hangen of ik avondeten ga hebben of niet, want als er iets van vertraging is...
Voor de lunch en ontbijt heb ik bedacht om gewoon zo'n zak melkbroodjes mee te zeulen, ik neem een opvouwbare waterfles mee en m'n thermosbeker en ik ga in België bij het station in de buurt even in een winkel wat te drinken halen (ijsthee ofzo) want daar hebben flesjes geen statiegeld dus als 'ie leeg is kan 'ie weg.
Hebben jullie tips hoe ik dat ga doen qua avondeten? Iets van noedels of cup-a-soup of wat dan ook durf ik eigenlijk niet (want ja, heb je heet water voor nodig), en een maaltijdsalade neemt zoveel ruimte in in mijn rugtas...
Alle tips zijn welkom, zowel op het gebied van eten en drinken (zonder 600x naar het Flixtoilet te moeten) als op het gebied van vermaak en slapen enzovoorts. Alvast dank
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly