✓ Fuck, Marry Kill
Fox
Het feestje was al lekker in gang. Zo’n beetje niemand was nuchter meer – Fire had zelfs gewoon schijt aan de avondklok – en er werd af en toe wat gedanst. Fox liep al niet helemaal recht meer en hij vond het wel tijd voor een goed gesprek. Hij kreeg Nish en Yrla in het vizier, die wat bij de anderen vandaan stonden. Safira wierp er af en toe grimmige blikken op; Fox was niet de enige die zag dat er wat gaande was.
Hij liep naar het tweetal toe, wrong zich tussen hen in en duwde een arm om hun schouders. ‘Tijd voor een hele serieuze vraag!’ Hij keek Yrla aan. ‘Marry, fuck, kill – iedereen in deze ruimte doet mee. Wie kies jij voor wat?’
Yrla
Yrla keek met een zucht naar Nish die naast hem stond. Moest hij dit doen? Hoewel hij Truth or dare nog vaak wel grappig vond, ook al werden de dares nu vaak saai, had hij niet zoveel met al die andere games. “Weet je zeker dat je mijn antwoord daar op wil hebben? Ik kan zomaar je verloofde omleggen,” zei hij met een halve grijns.
Fox
‘Allemaal theoretisch hè? Je potentiële fuckbuddy is statistisch gezien waarschijnlijk ook wel verboden terrein.’ Hij gaf Yrla een vette knipoog.
Yrla
Yrla vroeg zich af of Fox daarmee iets suggereerde. Hij keek even vanuit zijn ooghoeken naar Nish en toen maar weer terug naar Fox. Hij speelde dit kut spel wel. “Ik antwoord alleen als jij het ook doet. Al weet ik natuurlijk een antwoord op die vragen al wel.”
Dan mocht hij hem ook terug kaatsten. Fox stak twee duimen omhoog. Yrla keek daarna een beetje met een zucht rond. Kill had hij een paar kandidaten voor, zijn fuck was eigenlijk nogal leeg en marry was niet moeilijk, al wist hij niet of hij het hardop kon zeggen.
”Dan ga ik voor kill, denk toch Safira.” Was hij meteen van de jaloerse bitch af. “En doe voor fuck maar Nen.” Tja, de andere guys zag hij absoluut niet zitten, Nish was wat dat betreft wel de uitzondering. Vienna had nog gekund, maar liever had hij wat nieuws dan. En tja, van Fayr kroop alles meteen naar binnen. Nooit van zijn leven.
Yrla keek even opzij en tikte Nish aan met zijn elleboog. “En ik marry wel met deze guy.” Het was gek om zo hard op uit te spreken, maar Fox kende toch al de waarheid. En hoe onwennig of gek het ook in zijn oren klonk, dat klonk wel het meest logisch.
Fox
Fox grinnikte. ‘Nen. Laat het haar maar niet horen.’
Het viel hem mee dat Yrla toegaf dat hij Nish zou kiezen om mee te trouwen, al kwam het er op zo’n manier uit dat een ander het nog voor vriendschap had kunnen aanzien.
‘En Safira. Auch. Dat is heel hard heel verkeerd gegaan.’
Yrla
Yrla haalde zijn schouders op. “Ze had me vanmiddag gewoon met rust moeten laten. En ik wilde de eregast niet beledigen door zijn verloofde om te leggen,” zei hij met een halve grijns.
Fox
Fox grijnsde. ‘Dat wordt gewaardeerd. Nou. als ik moest kiezen… zou de jouwe dan wel het loodje leggen.’ Hij keek Nish gespeeld-spijtig aan. ‘Ik vind jullie natuurlijk allemaal lieverds. Maar… Nou ja, je weet waarom.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘En een fuck… Hm, dan zou ik voor Vienna gaan. We hadden toch wel wat sparks en hé, ik ben toch best nieuwsgierig hoe seks met een meisje is.’
Yrla
Yrla keek met samengeknepen ogen naar Fox. “Ah, als dat het geval is, moet ik mijn kill misschien nog maar wijzigen.” Yrla zette een grijns op. “Misschien wel om je beide keuzes.”
Fox
‘Wat?’ Hij keek Yrla geschokt aan. ‘Ik ben een fantastische minnaar. Dat zou je je beste vriendin niet moeten misgunnen.’
Yrla
“Ze overleeft het wel,” maakte hij er maar van. Ergens was hij blij dat het met Fox nooit wat geworden was. Hij wilde niet weten wat voor skills Fox dacht in huis te hebben, maar dat kon Vienna zeker missen. Yrla zijn blik gleed even door de kamer. Zijn ogen bleven hangen bij Vienna, die een drankspelletje aan het doen was met een paar anderen. Ze leek om iets te lachen wat Safira naast haar zei. Die leek ook iets opgeknapt. Dat stelde hem toch iets gerust. Hij was ook wel een lul geweest gisteren, maar behoefte om het echt goed te maken had hij niet. Toch was het wel fijn dat het niet zo in zijn face zat.
”Goed, jouw beurt,” zei hij met een grijns tegen Nish.
Nish
‘Nou, ik denk dat ik jouw keuzes best goed te pruimen vind. Op de fuck na dan.’ Hij vond Nenya verre van aantrekkelijk en hun leeftijdsverschil was ook gewoon veel te groot. Ze was nog een kind, in zijn ogen. En los daarvan wilde hij sowieso niet met een meid naar bed.
De enige twee crushes die hij verder had gehad, liepen hier op het moment ook rond, dus het was niet zo héél moeilijk om daar iemand voor te kiezen. Hoewel diep vanbinnen de naam Kris omhoog kwam, durfde hij dat niet te zeggen. Niet omdat het Fox’ vriend was. Wel omdat het… nou ja, Kris was. Hun relatie was al ingewikkeld genoeg en waarschijnlijk vond Kris het al lastig zat om hem in de buurt te tolereren. Wie weet wat hij zou doen als hij dit opving.
‘En voor een heet nachtje tussen de lakens… ga ik dan voor Onyx. Wat niet echt een verrassing zal zijn,’ voegde hij er met een grijns aan toe. Nog maar een week of drie geleden waren ze daar immers al aan begonnen.
Yrla
Het was inderdaad geen verrassing voor hem geweest en toch deed het hem iets. Een lichte jaloezie. Het gevoel verbaasde hem, zoiets had hij nog nooit over iemand gevoeld. Onbewust ging hij iets dichter op Nish staan, had de neiging haast om de jongen vast te pakken zodat hij niet meer wegging. Die neiging onderdrukte hij echter onder het waakzame oog van Fox.
”Tevreden?” Vroeg hij Fox, die best wel random met zijn vraag aan was komen waaien.
Fox
‘Tevreden, tevreden… Het is altijd leuker om genoemd te worden.’ Hij grijnsde, kneep beide jongens in de schouders. ‘Maar het is fijn dat jullie elkaar eindelijk gevonden hebben.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen, liet de twee los en wandelde naar het volgende groepje toe, dat een spelletje met opdrachten aan het doen is. Hij plofte bij Merrin op schoot. ‘Dé vraag van de avond vandaag – marry, fuck or kill. Je moet voor elk eentje kiezen uit de mensen die aanwezig zijn.’
Yrla
Yrla keek hem achterna en snoof. “De enige keer dat ik hem zou noemen, is in mijn kill rijtje.” Yrla vroeg zich af waarom hij de jongen de afgelopen dagen wat aardiger was gaan vinden, want hij was gewoon ronduit irritant. Yrla keek even naar Nish naast hem en trok een mondhoek op.
Nish
Nish grinnikte. ‘Ik pas ook.’
Merrin
Merrin werd een beetje overrompeld door de vraag, vooral omdat hij probeerde op te letten in het spelletje wat er gespeeld werd. Hij miste haast de opdracht die Vienna kreeg, door Fox plotse vraag. Maar hij merkte ook wel dat hij toch de aandacht had gekregen. “Uh wat?” vroeg hij niet begrijpend. Hij wist niet zo goed wat Fox nu wilde weten.
Fox
‘Een typisch verlovingsfeestvraagje,’ antwoordde Fox luchtig. Het verbaasde hem niet dat Merrin het niet kende, dat was de onschuld zelve. ‘Van de mensen hier moet je kiezen met wie je zou willen trouwen, met wie je in bed zou duiken en wie je zou omleggen als je móést kiezen.’
Merrin
Merrin kreunde… “Moet ik echt kiezen?” vroeg hij Fox. Alleen al aan het gezicht van Fox te zien, was hij er heel serieus over. Merrin zuchtte even. “Nou, marry is makkelijk.” Hij keek even naar zijn vriendje en legde een hand over de zijne. “Dat is Adam natuurlijk.” En met wie hij het bed zou willen delen? Dat was er eigenlijk ook maar een. “En fuck is dan natuurlijk ook Adam.”
Fox
‘Ja je mag natuurlijk niet twee keer dezelfde zeggen,’ zei Fox met een grijns.
Merrin
Merrin keek even naar Fox en besloot schijt te hebben aan zijn woorden. “Ja, dat had je er niet bij gezegd,” zei hij terwijl hij zijn schouders ophaalde.
Fox
‘Daarom zeg ik het nu.’ Hij leunde met zijn hoofd tegen Merrins schouder. ‘En naar die vraag ben ik wel het meest benieuwd.’
Merrin
Merrin keek even naar Fox. “Het blijft allebei Adam,” zei hij, terwijl hij een mondhoek optrok. “Ik zou echt niet weten wie anders. Ik wil niemand anders, nooit gewild ook.” Voor wat hij zich herinnerde dan. Fox kon proberen een andere naam uit hem te krijgen, maar eigenlijk kreeg hij het van niemand om hem heen warm, behalve dan van Adam. (Of technisch gezien Fire als die de hitte opbouwde, maar dat telde niet mee).
Fox
‘Je wil ook niemand vermoorden,’ antwoordde Fox met rollende ogen. ‘Je hoeft het ook niet echt te doen.’ Zo was er weinig aan, maar goed.
Merrin
Merrin had het idee dat zijn antwoord Fox niet beviel, maar hij wist ook niet zo goed wat hij dan wel moest zeggen. “Nee…klopt. Maar ik zou echt niet weten wie, naast Adam. Daarnaast vind ik niet iemand echt aantrekkelijk. Maar ik kan wel een kill verzinnen denk ik.”
Aarzelend keek Merrin de groep rond. Hij zou nooit iemand vermoorden, er was ook niet iemand die hij kwijt wilde. Ook al kon hij het niet goed met de anderen vinden. Dus als het echt moest, dan moest hij maar iemand strategisch kiezen? Iemand waar je niet zoveel aan hand in de strijd of iemand waar hij zelf niet zoveel waarde aan hechtte. Even ging het in zijn hoofd langs het meisje naast Vienna ten noemen, waar hij de naam al weer van was vergeten. Maar dat durfde hij niet zo goed. “Uhm, doe de jongen naast Yrla maar. Nish toch?” Hij kende de jongen niet en hij wist ook niet zo goed wat hij hier deed, dus Merrin zou hem het minst missen.
Vienna
Vienna grijnsde. Ze stak haar duim op naar haar broertje. Een giechel borrelde op vanuit haar binnenste. “Goeie keuze, Merr.” Vienna schonk haar eigen glas nog een keer bij. Als ze heel eerlijk was, draaide de kamer al behoorlijk. Maar ze had absoluut schijt aan de duizeling. Ze wilde er eigenlijk alleen maar dieper in verdrinken.
Ze had niet door dat Fox haar nu veelbetekenend aan keek. Toen hij de vraag aan haar stelde, fronste Vienna haar hoofd. Wie zou zij willen? Ze vond het ergens nog niet zo heel makkelijk. Darian was niet hier, dus die mocht ze al niet meetellen. Vienna keek naar haar nieuwe vriendin en grijnsde breed. “Ik trouw wel met jou,” zei ze veel te hard. Ze giechelde om haar eigen woorden. Ze draaide haar hoofd, met een veel te brede glimlach. “En dan ben jij mijn fuck, Fox. En ik knal…”
Een aantal namen gleden door haar hoofd heen. Ze was geneigd om ook Nish naam te zeggen, de klootzak had dat wel verdiend. Jesters naam glipte ook even door haar hoofd heen, maar daar had ze het best gezellig mee gehad met koekjes bakken… Onyx… Er waren er genoeg. Haar ogen gleden naar Fayr, die met Kris stond te praten. Nee, er was maar een iemand die ze wilde vermoorden. “Ik knal Fayr neer,” zei ze haast donker. Een bittere smaak kwam in haar mond en in afgunst draaide ze haar hoofd weg van haar vroegere vriendin. Ze wist niet waar ze deze behandeling aan verdiend had, maar ze was er wel een beetje klaar mee…
Fox
Nou, dat klonk wel erg donker. Het klonk haast nog of ze het meende en het zorgde voor een zure smaak in zijn mond. ‘En jij, Saf?’
Safira
Safira leunde naar achteren. ‘Trouwen… Hm, Jester misschien?’ Ze keek even om naar het groepje dat een eindje verderop een ingewikkelde versie van bierpong deed. Ze mocht hem wel. Hij was niet op zijn achterhoofd gevallen, had best een leuke kop en leek ook niet zo op z’n emoties te varen. ‘En om te neuken…’ Ze trok een mondhoek op. ‘Ik ben wel benieuwd hoe vurig Fire is. Lijkt me wel het type stille wateren hebben diepe gronden.’
Hij was vast heel anders dan Yrla of Romeo. Daarbij had Dezi hem tot haar ergernis nooit kunnen krijgen, dus dat waren bonuspunten.
‘En de kill… die is voor Nish. Wie zou jij omleggen, Fox?’
Met wie hij wilde trouwen was duidelijk, maar ze was wel benieuwd hoe vergevingsgezind hij was.
‘Ook Nish. Maar ik heb geen hard feelings meer hoor. Maar ik moet iemand kiezen. En mijn hete nacht… Die is voor Vie.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Ben toch wel benieuwd hoe het is, met een meid.’ Hij keerde zich met een grijns naar Adam. Samen met Nenya was hij de enige die nog niet geweest was. ‘Jouw beurt.’
Adam
Adam had de bui natuurlijk wel voelen hangen dat hij ook aan de beurt zou komen, dus hij had er al even over na kunnen denken. Nadat Fox had duidelijk gemaakt dat hij verschillende personen moest noemen, voelde het nogal kinderachtig om ook gewoon twee keer Merrin te zeggen.
‘Nou uh, Merrin natuurlijk om mee te trouwen.’ Hij schonk zijn vriend een glimlach en begreep niet helemaal waarom hij een nerveuze knoop in zijn maag had. Omdat Merrin zelf niemand had weten te noemen? En het vreemd of verkeerd voelde als hij dat wel deed, zelfs al wás er verder niemand met wie hij zoiets intiems wilde doen?
‘En… de kill is voor… Yrla.’ Dat was ook niet zo moeilijk, van iedereen die aanwezig was, had die hem het hardst gekwetst, zelfs al kon Adam zich daar inmiddels wel grotendeels overheen zetten.
‘En, die overblijft…’ Hij beet op zijn wang. Fire in ieder geval niet. Die vond hij… een beetje eng. Onyx noemen was raar, zelfs al zou hij het dan wel het liefst doen met iemand die hij een beetje vertrouwde. Jester voelde al even raar. En Fox… Dat zou misschien nog de meest voor de hand liggende optie zijn, zeker omdat hij daar in de andere tijdlijn mee samen was geweest. Toch had de gedachte aan seks met Fox hem vorige week laten overgeven en voelde het gewoon naar om het hardop tegen Fox uit te spreken. Dan liever iemand die het niet hoorde. ‘Dan kies ik maar voor Nish. Ook al… zijn jullie duidelijk niet zo’n fan van hem.’ Hij streek door zijn haar en hoopte dat Nenya gauw de beurt overnam.
Het kwam natuurlijk vooral door zijn vriendschap met de andere tijdlijn-Nish dat dit überhaupt in hem opkwam, maar hij vond het op zich wel een knappe jongen die daar duidelijk in hem geïnteresseerd was geweest. Een beter antwoord kon hij niet verzinnen.
Nenya
Als laatste van de groep had ze gelukkig wat meer tijd gehad om over haar eigen antwoorden na te kunnen denken. Zodra de afwachtende blikken zich dan op op haar richtte, telde ze simpel op haar vingers af.
‘Fuck wordt denk ik Yrla, ik trouw wel met Adam, en dan zit er niets anders op om Merrin te vermoorden voordat hij mij vermoordt omdat ik met z’n vriendje trouw.’ Ze grijnsde.
Adam
Adam grinnikte om de reden van haar kill. Het idee dat ze van alle mensen met Yrlá naar bed zou willen was… onverwacht. Blijkbaar had die jongen toch meer dan Adam zelf zag, aangezien hij blijkbaar niet alleen de aandacht van de alternatieve Merrin had getrokken.
‘Oh dít is dan wel weer interessant,’ zei Fox. ‘Mocht het tussen Yrla en Nish toch niet zo lekker uitpakken, dan ben jíj nog wel interessant voor een koppelpoging, Nen. Had je ooit verwacht dat hij – van alle knappe mensen hier – het liefst eens met jou in bed zou duiken?’
Nenya
Nenya voelde de hitte naar haar wangen stijgen. Yrla had haar genoemd? Godsamme, als ze dat geweten had (een ironische gedachte voor iemand die de toekomst kon zien) had ze wel iemand anders gekozen. Waarschijnlijk.
‘Ach,’ zei ze, in een poging zo lúchtig mogelijk te klinken, ‘ik denk dat iedereen hier wel kan beamen dat Yr en ik vanaf het begin al een onontkenbare aantrekkingskracht hadden.’
Zoals toen hij haar met stroop begoten had.
Of zij de eetzaal versierd had met zijn onderbroeken.
Safira
Safira keek naar het kleine grietje tegenover haar. Ze zag eruit als dertien en had nauwelijks tieten – ze betwijfelde of Yrla wist wat hij ermee moest doen. Ze kon het dan ook niet helpen dat ze minachtend snoof. ‘Hij wil vast nog een Aziatische van zijn lijstje afstrepen.’
Nenya
Nenya haalde haar schouders op. ‘Misschien sta ik dat wel toe, zodat ik hem kan krijgen waar ik hem hebben wil. Naakt, gefrustreerd, en machteloos. Daar kan ik wel inkomen hoor.’
Voordat haar uiterst behulpzame brein daar creatieve beelden bij ging bedenken, herinnerde Nenya zich er vlug en stellig aan dat het allemaal maar een hypotetisch spelletje was, en dat bovendien er wel iemand anders was die ze… jeweetwel. Misschien wel leuk vond zonder shirt aan. Of andere kleren.
Fox
Fox floot. ‘Nou, als jij nog even goed door drinkt, kom ik je straks even overtuigen dat het een fantastisch idee is om dat naar Yrla te appen.’ Hij grijnsde bij het idee. Oké, hij had zijn antwoorden van dit groepje. Op naar de volgende. Hij stond op van Merrins schoot en liep naar het laatste groepje toe, dat aan het bierpongen was.
Fire en bierpong, de wonderen waren de wereld nog niet uit. Meestal hield hij zich ver van te veel drank, maar blijkbaar vond hij Fox’ vrijgezellenfeest een goed moment om daar lak aan te hebben. Fox vond dat ook.
‘Zo, de vraag van deze avond: Fuck, marry of kill – gaat om iedereen in de ruimte. Jij mag beginnen, Jes.’
Want hé, de spanning opvoeren naar van wie hij daar écht benieuwd naar was, moest je toch een beetje extra opvoeren.
Jester
Hij moest toegeven dat een potje bierpong niet per sé op de lijst met activiteiten hoorde te staan die je aanhield als het je doel was de avond grotendeels nuchter door te brengen, maar aan de andere kant luchtte het stiekem ook wel erg op om weer even zulke stomme spelletjes te spelen en gewoon lol te kunnen maken.
Zodoende was hij beslist niet nuchter genoeg meer om enigzins door een blaastest heen te kunnen komen, maar hield het daar verder ook wel mee op. Jester grijnsde toen Fox zich bij hun groepje voegde en sloeg meteen een arm om zijn schouders.
‘Fuck, marry, kill,’ herhaalde hij, om zichzelf een paar extra seconden tijd te geven. ‘Nou, da’s niet zo moeilijk. Trouwen wordt met Onyx, de kill is voor jou, Legolas, om de score tussen ons gelijk te trekken, en een goed potje seks…’ Jester keek de kamer rond, en eindigde bij Kris. ‘Je verloofde, Foxie. Met een beetje geluk krijg ik jou er dan nog bij ook, dus hey, winst.’ Hij knipoogde.
Fox
Fox schoot in de lach. Hij had iets te veel gedronken om zich daar geen beeld van te vormen – en dat beviel hem best. Hij wierp een blik op zijn vriend en daarna op Onyx. ‘Dus een kwartetje kan er best ‘s van komen? Ik durf te wedden dat jullie elkaar ook kiezen. Eerste liefdes, en zo.’ Hij schaterde toen hij Onyx’ gezicht zag betrekken en hij zijn kill alvast aan het uitdenken leek te zijn.
Jester
‘Niet doen alsof je dat niks lijkt, Scary-Vibes, want je hebt ons alledrie al een keer gezoend,’ zei Jester plagend. Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen naar zijn vriend.
Onyx
Onyx trok zijn wenkbrauwen op. ‘Wanneer zou ik dan met Kris gezoend moeten hebben? In jouw fantasie soms?’
Kris
Dit was toch meer vrijgezellenfeestpraat dan hij gedacht had… Hij was verbaasd dat Jester hem genoemd had en al helemaal dat die een trio kon suggereren zonder dat Onyx daarbij zuur over zijn hoofd leek te willen gooien.
‘Nou wel in mijn fantasie, vroeger,’ zei Kris met een scheve grijns, aangezien Onyx op de stang jagen toch altijd wel interessant was. ‘En hé, voor je mijn oogkas brak héb je toch een seconde lang mijn lippen kunnen proeven.’
Onyx leek niet te weten wat hij moest zeggen – wat ook best een prestatie was.
‘Maar jij hebt ook met Fox gezoend,’ zei hij tegen Jester. ‘Dus dan blijven alleen wij nog over hè?’ Hij tikte op de rand van de tafel.
Jester
Hij blies Kris een luchtkusje toe. ‘Precies. Is wel zo eerlijk, toch?’
Onyx
‘Als je het maar laat,’ zei Onyx, die een irritatie naar boven voelde komen alsof er een vulkaan uitbarstte. ‘Anders is er straks geen bruiloft meer.’
Jes was niet nuchter en Kris ook niet en Onyx wist nog al te goed hoe hún eerste zoenen waren gegaan – door elkaar uit te dagen en doordat ze niet voor de ander wilden onderdoen.
Kris leek genoeg op hem om hem er niet op te vertrouwen dat hij wél zou terugdeinzen.
Jester
Jester grijnsde. De donkere blik van Onyx was er zeker niet eentje om mee te spotten, maar dat betekende niet dat de bezitterige ondertoon in de stem van zijn vriend niet kon zorgen voor stuivende raceautootjes in Jesters bloedbaan. Sue him, het was heel bevredigend dat Onyx hem met niets of niemand wilde delen. Misschien moest hij hem daar later vanavond nog maar eens aan herinneren, dacht een behulpzaam deel van zijn niet-zo-nuchtere brein meteen. Ondersteund met beeldmateriaal.
Kris
Kris grinnikte bij het zien van Onyx’ donkere blik. ‘Relax. Als ik – om in de trant van het spelletje te blijven – iemand voor de fuck moest kiezen dan ben jij het en niet je vriend.’
Hij vroeg zich af of Jester zijn gave zou gebruiken op Onyx. Of dat een ding tussen hen was. Onyx was overduidelijk iemand die de controle wilde behouden, dus die dan toch weggeven kon best een kink zijn.
‘Mijn kill en marry zijn ook niemand onbekend, gok ik zo.’ Hij gooide weer een balletje, die in een bekertje van Fire terechtkwam. ‘Nu jij, hot shot. Ik ben benieuwd met wie jij een hete nacht wil hebben. Als jij mij ook noemt, ga ik nog verlegen worden.’
Fire
‘Ik denk dat ik jou per ongeluk zou affikken,’ zei Fire hoofdschuddend. Hij voelde zich al licht ontvlambaar en ergens dacht hij dat het beter zou zijn om nu naar huis te gaan, ware het niet dat hij er waarschijnlijk als een wandelend vuur uitzag en zeker betrapt zou worden. ‘Ik zou trouwen met… Fayr.’ Want dat voelde als de meest logische keuze. ‘Of misschien toch niet.’ Want dat was juist iets wat wel heel cru was, trouwen met de zus van degene met wie je eigenlijk samen was. ‘Nee, ik trouw wel met…’ Goh, veel opties bleven er niet over. ‘Vienna. En de seks dan met… die Safira.’ Die vriendin van Fox, die hij zich niet herinnerde. ‘En mijn kill… Goh.’ Hij streek door zijn haar. Hij zou het niet weten. ‘Jester dan maar. Vanwege het organiseren van feestjes waar ik verplicht ben om zó aan te komen.’ Hij gebaarde naar zijn weinig flatterende Tinkerbell-jurk.
Jester
‘Hé, de eerste was niet mijn schuld,’ zei Jester, met een opgestoken vinger. ‘En tja, als je dan met die model-benen aan komt zetten… Je weet toch dat Fox en Kris alleen maar nu gaan trouwen omdat ik dan dit feestje zo kon organiseren? Sommige dingen wil een mens vaker zien dan één keer.’
Fire
Fire schudde grinnikend zijn hoofd. Maar eerlijk was eerlijk – het was een goed feestje. Hij had het naar zijn zin, wat als heel lang geleden voelde.
‘Seks met Safira,’ zei Fox, langs zijn kin strijkend. ‘Dat… klinkt verrassend praktisch. Hitte en vuur… ik bedoel ijs. Als het dan weer te –’
‘Fox,’ gromde Fire en hij voelde het vuur door zijn haren trekken.
‘Woeps. Je hebt gelijk. Privé en zo. Goed… dan… FAYR! Naar jouw antwoorden ben ik ook wel benieuwd.’
Fayr
Fayr voelde zich betrapt toen de aandacht naar haar verschoof. Ze had toch even de stille hoop gehad dat ze erbij had kunnen staan zonder mee te hoeven doen, of beter nog, dat ze haar zouden vergeten, maar helaas. Ze schudde haar hoofd. ‘Oh nee. Pas. Onyx, jouw beurt.’
Fox
‘Je past? Het klinkt bijna alsof je iets te verbergen hebt.’ Fox wiebelde met zijn wenkbrauwen en ging naast haar staan. Nieuwsgierig keek hij haar aan. ‘Houdt dat in dat je stiekem hele hete fantasieën over iemand hier hebt?’
Fayr
Eventjes flitste Damon’s spitse gezicht door haar hoofd, maar ze schoof die gedachte net zo snel weer opzij. Er was niets romantisch aan wat ze met hem deed—ze wist ondertussen wel beter dan dat. Maar voor af en toe… ach, erg vond ze het ook niet.
‘Nee,’ zei ze enkel.
Kris
‘Hé, niet zo knorrig doen hè,’ zei Kris met een grijns en hij gaf haar een stootje met zijn elleboog. ‘Al snap ik dat je opties hier beperkt zijn. Dus… als jij ook de mensen op de rest van Experium erbij neemt?’
Fayr
Ze rolde met haar ogen. ‘Ook dat verandert weinig,’ zei ze, niet helemáál eerlijk. Maar haar tegensputteringen leken weinig uit te halen en ze slaakte een zucht. ‘Oké, ik fuck Nenya, ik kill Yrla, en ik trouw wel met jou,’ zei ze, met een blik op Kris.
Fox
‘Eeey, welcome to the bi-club,’ zei Fox met een grijns. ‘Een avond vol openbaringen.’ Hij nam een slok. ‘Nou Onyx. Alleen jij nog.’
Onyx
Onyx gaapte. Zijn irritatie was weer wat weggezakt, maar niet dusdanig dat hij ging toegeven dat hij ervoor zou kiezen om Kris te neuken. ‘Oké. Nou, de fuck is voor Nish. En de kill… Vienna maar. Die heeft nog niet zoveel voor d’r kiezen gehad.’
Jester
‘Je bent je Marry vergeten,’ zei Jester behulpzaam, die geen nee zei tegen de extra ego-streling. En zonet had hij Onyx dan wel zitten teasen, maar bij het horen van Nish’ naam als Onyx’ hypothetische fuckbuddy gromde er net zoiets donkers en bezitterigs bij hem vanbinnen als het daarvoor bij Onyx gedaan had. Mine.
Onyx
‘Hmm, Merrin,’ zei hij Onyx met een uitgestreken gezicht, wat net zo waar was als zijn andere antwoorden. ‘Als die na een paar jaar verveelt, gaat ie gewoon verder in een ander lijf.’
Jester
‘Ik verander mijn kill, denk ik,’ zei Jester bedenkelijk.
Onyx
‘In Merrin? Of mij?’
Jester
‘Is dat een risico dat je wil nemen?’ vroeg hij uitdagend.
Onyx
‘Ik hoor graag je fantasieën, waarover dan ook,’ antwoordde hij met een grijns.
Jester
‘Oh?’ zei Jester plagerig. ‘Zonet keek je nog erg beteuterd toen het ging over kwartetten, en Kris en mij. En mij en Kris. Samen.’
Onyx
‘Ik had het idee dat je wel op een jaloerse vriend zou kicken,’ antwoordde Onyx met een grijns – al had hij natuurlijk een punt.
Jester
‘Baby how you know me,’ grijnsde Jester. Hij keek opzij naar Fox, gezien dit feestje toch wel een beetje om hem en Kris draaide en anders Onyx en hij het volgende uur nog niet klaar waren met elkaar de loef af steken. ‘En jij? Wat jaloezie op zijn tijd een deal-maker of een deal-breaker?’
Fox
‘Kris heeft veel te veel kapsones om jaloers te kunnen worden,’ zei hij grinnikend, terugdenkend aan zijn ontmoeting met Vienna.
Kris
Kris trok een mondhoek op. Vroeger was dat inderdaad zo geweest. Hij had nooit ook maar een greintje twijfel gevoeld. Pogingen tot jaloezie had hij eerder amusant dan wat anders gevonden. Fox was toen ook nog een stuk onschuldiger geweest.
Maar nu? Nu had hij vaak het gevoel dat Fox eigenlijk wat beters verdiende dan hij. Was er een stemmetje dat fluisterde dat Fox nooit met hem zou willen trouwen als hij hem écht kende. Terwijl hij dondersgoed wist dat Zebediah Fox óók vreselijke dingen had laten doen. Maar als je een deel van jezelf verafschuwde, kon je misschien wel nooit echt geloven dat een ander dat niet zou doen.
Of dat naar iets als jaloezie zou leiden? Dat wist hij ook niet.
Als Fox gelukkiger zou kunnen worden met een ander, zou hij misschien wel een stapje terug doen. Al wist hij dat Fox dat zelf niet geloofde – dus hoefde hij dat gelukkig niet te doen.
‘Als ik een spelletje truth or dare voorstel, neem je dan de benen?’ vroeg hij aan Fayr.
Fayr
Fayr trok haar wenkbrauwen op. ‘Ik denk dat je teveel drank op hebt, Kris. Je begint rare dingen te bedenken,’ antwoordde ze hoofdschuddend. Voor op een feestje was het voorstel niet zo verrassend, maar dat het idee vanuit Kris zou komen had ze dan weer niet gedacht.
Zou ze weggaan als de anderen aan het spel begonnen? Ze wist het niet zo goed. Het hele feest was hier in deze hoek eigenlijk al beter te verdragen dan ze had gedacht, en zo naast Kris en luisterend naar de grapjes en plagende opmerkingen van de anderen had ze verrassend weinig teruggewenst naar de rust en stilte van haar kamer.
‘Als je maar niet bij mij begint,’ bromde ze uiteindelijk in haar glas.
Kris
‘Je mag zelf beginnen,’ antwoordde hij, nog een slok nemend om te demonstreren dat hij nog lang niet te veel drank op had. ‘Er is vast wel iemand hier die je eens wat mafs wil zien doen.’ Hij wierp haar een veelbetekenende blik toe. Zelf wilde hij die stijve hark van een Fire weleens zien paaldansen, of zo. Hij grijnsde bij het idee.
Fayr
Nog liever dan niet meedoen begon Fayr zelf, dus ze rolde met haar ogen en knikte naar de rest van de groep. ‘Volgens mij heb jij al mooie ideeën. Pak je podium.’
Kris
Kris vermoedde dat dit toch al een hele stap voor haar was, dus hij drong niet aan. Fox had ergens een bak chips vandaan gevist en stapelde wat lege bekertjes van het bierpong op om hem neer te zetten. Daarna bleef hij naast Kris staan.
Kris realiseerde zich dat ze elkaar nauwelijks gesproken hadden deze avond. Hij liet zijn arm om zijn vriend heen glijden en stond zichzelf even toe om te genieten van zoiets simpels als dit, zonder zich te moeten verstoppen op zijn kamer.
Heel even was het alsof hij geen drieënhalf jaar was weggeweest en ze gewoon op het zoveelste geheime feestje waren.
‘Oké best.’ Niemand zei dat-ie niet meedeed. ‘Nou, Fire. Als oudste hier mag jij beginnen: truth or dare.’
Fire
De glom iets in Kris’ knalpaarse ogen wat hem ervan overtuigde dat hij beter geen dare kon zeggen. Dan moest hij vast nog meer uitdoen, ofzo. Dat Kris niet zo heel veel morele grenzen had, wist hij allang.
‘Doe de waarheid maar.’
Kris rolde met zijn ogen. ‘Oef, zo gedurfd voor iemand die niet kan liegen.’ Hij grijnsde. ‘Oké dan. Je hebt een hekel aan me zolang je me kent. Waarom?’
Fox keek omhoog naar zijn vriend. ‘Zeg, zijn er geen vrolijke vragen? Zijn favoriete my little pony? Guilty pleasures?’
‘Die mag jij stellen.’
'Nou, ik hoef het antwoord niet te horen,’ zei Fox, die daarna hard begon te zingen en zich op de chips stortte.
Was het iets wat Fox zich al lange tijd afvroeg? Had hij voor zichzelf al een reden bedacht waar hij zich liever aan vasthield dan dat hij de waarheid hoorde? Zijn reactie liet merken dat het een pijnpunt was. Iets waar Kris – niet heel verrassend – niet heel veel rekening mee hield.
‘Precies om dit. Omdat je zo provocerend bent en altijd anderen uit de tent wilt lokken en je daarbij soms ronduit asociaal gedraagt. Ik weet inmiddels dat ik ernaast zat, maar het duurde lang voordat ik kon geloven dat je werkelijk wat om Fox – om íémand – gaf.’
Zoals verwacht, leek het Kris weinig te doen. Hij leek er nog een vraag aan toe willen voegen, maar keek even naar zijn vriend en liet het er toen bij. ‘Nou. Dan mag jij.’
Juist. Meestal wist Fire spelletjes als deze wel te vermijden. Fox de beurt geven voelde het simpelst en toen die om een dare vroeg, liet hij hem iedereen in de ruimte een knuffel geven.
‘Nu ben ik!’ riep Fox opgetogen toen hij was teruggekeerd. Hij keek even rond. ‘Oké, Fayr. Jij mag.’
Fayr
Verdorie, nu was ze alsnog vrijwel meteen aan de beurt. Ze zond Kris een donkere zijlingse blik en woog haar prioriteiten af. ‘Truth.’
Fox
‘Hmm…’ Hij dacht na. Wat zou hij van Fayr willen weten? Hij kende haar helemaal niet zo goed. ‘Wat is je gelukkigste herinnering?’
Fayr
Haar gelukkigste herinnering? Ze had geen idee. Hier en daar sprongen er wel een paar momenten uit, met Vienna of met Phone, maar naast dat die nu een wat bitterder nasmaak hadden wist ze ook niet of die nou het méést gelukkig waren. Een paar maanden terug had ze misschien gezegd samen met Romeo op het dak. Ondertussen wist ze beter.
‘Zingen onder de douche met Vienna,’ antwoordde ze uiteindelijk. Ze knikte opzij naar Onyx. ‘Jij mag.’
Onyx
Zingen onder de douche. Nou dat was… toch ook best een trieste mooiste herinnering? Ergens had hij haar soms een beetje benijd, doordat alles haar zo makkelijk af leek te gaan. Tot voor kort altijd vrolijk, altijd behulpzaam – zo’n beetje een engel waar hij een duivel was geweest.
Maar als onder de douche zingen met zijn kamergenoot zijn béste herinnering zou moeten zijn… Nou. Dan was zijn leven nu toch zo slecht nog niet.
‘Ik ga ook voor een truth.’ Hij was wel benieuwd waarmee ze op de proppen zou komen.
Fayr
Nou moest ze nog iets verzinnen natuurlijk. Fayr aarzelde, en een plotselinge golf van ongemak rolde door haar heen toen ze zich realiseerde dat iedereen nu naar haar keek. Vienna was hier altijd beter in, schoot door haar hoofd. Die zou vast meteen al iets geweten hebben. Fayr’s blik gleed door de huiskamer naar haar vriendin—was ze dat nog steeds? Het was moeilijk, de laatste tijd. Gewoon iets wat Vienna zou vragen. ‘Wat… wat is je grootste turn-on?’
Onyx
‘Het verbaast me dat ons bleue meisje dat begrip überhaupt kent,’ antwoordde Onyx met een scheve grijns. Hij keek opzij, naar zijn vriend. Eigenlijk vond hij het nog best een lastige vraag. Het was nog maar kort dat hij überhaupt iets als opwinding kende. ‘Maar geen idee, eigenlijk.’ Hij kon niet echt iets specifieks bedenken wat hem opwond. Héél zijn vriend wond hem gewoon op. Alles was nog nieuw. ‘Een paar maanden verder en ik heb vast een spicy verslag voor je, maar op dit moment hoeft Jes alleen maar naar me te grijnzen of ik krijg al een harde.’ Wat iets verder van de waarheid lag dan de rest van zijn antwoord, maar wat maakte dat uit.
Jester
Hij kon een scheve grijns niet voorkomen bij dat antwoord, en wiebelde suggestief met zijn wenkbrauwen naar zijn vriend. ‘Cute.’
Onyx
Onyx grijnsde met een even veelbetekenend blik terug en keek toen rond. Alleen Jes en Kris waren nog niet geweest, maar er was niets wat hij Jes hier hoefde te vragen en hij zou zijn hand ook niet voor een opdracht omdraaien. ‘Nou, de beurt is aan onze bachelor.’ Hij keek Kris aan.
‘Ik sluit wel aan bij het vragenrondje.’
Hmm. Hij besloot een beetje bij het liefdesthema te blijven gezien de aard van dit feestje en vroeg: ‘Wat is het meest romantische wat je ooit hebt gedaan?’
‘Zoek je inspiratie?’ vroeg Kris met een grijns.
Misschien. Ik heb de lat al vrij hoog voor mezelf gelegd.’
Kris
Kris hief zijn arm en kriebelde door de bruine krullen op Fox’ achterhoofd. ‘Wat vond jij het meest romantisch, Fox? Het bloemenveld met de vlinders? De graffititekening?’
Fox leunde tegen hem aan en keek met een warme glimlach omhoog. ‘Eigenlijk van alles. Maar vooral de tattoo.’
Kris pakte de hals van zijn shirt en trok het schuin omlaag om de omhoogkijkende vos op zijn borst te laten zien. Hij was niet meer zo mooi als hij eens geweest was. De sneden die Zebediah er twee weken geleden doorheen had gehaald had Fayr inmiddels geheeld, maar de inkt ontbrak wel op die plaatsen. Athena – die hem destijds gezet had – zat bij Zebediah vast en hij zou niet weten wie het anders zou kunnen fixen. Ach ja. Het was duidelijk wat het moest voorstellen.
Kris liet zijn shirt weer los en richtte zich tot Jester. ‘Jij mag.’
Jester koos voor een dare.
Kris dacht even na en grijnsde toen. ‘Bel van elk House de leider op en zing een stukje van een spicy nummer.’
Jester
Jester siste. Dat was een goede dare—nog een beetje beter dan hij helemaal comfortabel vond. Vroeger zou hij hier geen seconde over geaarzeld hebben, maar was hij zelf ook leider en moest hij al zoveel moeite doen om serieus genomen te worden. Dit zou weinig bijdragen aan de nieuwe reputatie die hij aan het opbouwen was, maar… ach. Fack it. Het was voor Fox, en Jester was te beroerd niet om zichzelf een beetje voor lul te zetten.
‘Iemand, geef Onyx een handje ter mentale ondersteuning. Serenades doet een mens goed of helemaal niet.’ Hij zond zijn vriend plagende knipoog en viste zijn iNet uit zijn zak. Gewoon niet teveel over nadenken, hield hij zichzelf voor, terwijl hij Melissa’s nummer opzocht. Verstand op nul en gaan.
Jester drukte op het groene icoontje. De lijn ging twee keer over tot ze opnam en hij zette haar op speaker voordat hij uit volle borst begon te zingen.
Stop, wait a minute, what did you say?
I thought I heard those three little words right after my name
Yeah, I feel the same
Never wanted to play this damn game
Even though it might be soon
Oh, baby, I love you too
Ergens op drie-kwart hing ze op, maar voor de vorm maakte hij het refrein toch af, met een diepe buiging naar de anderen. Kijo was nummer twee, die hij trakteerde op een stukje “Unholy”, en als dit moment ooit in strip-vom vertaald zou worden, had je de vraagtekens uit de telefoon kunnen zien komen.
De Buffalo’s hadden momenteel geen aangewezen leider, maar Jester vond Nemesis wel een mooie kandidaat. Helaas nam die niet op, dus ging hij verder naar de laatste in het rijtje.
Jester grijnsde naar Fire toen hij zijn nummer aantikte, en de iNet van de jongen geen twee seconden later afging. De laatste in het rijtje, dus dat moest ook met een goede toewijding afgerond worden. Hij keek de jongen recht aan en hield zijn blik vast gedurende het hele stuk:
How I crave you in the morning
When the moon is fast asleep
But I feel you burning my chest
Like a feather of flames on me
I'm a prisoner to all of ye
I question who I am
How can such an innocent Lion have
Such dangerous hands?
Fire
‘Is dat écht een liedje of zuig je dat nou uit je duim?’ vroeg Fire zich af, die het wel iets té toepasselijk vond.
Jester
‘Ik voel me gevleid dat je me daartoe in staat acht,’ antwoordde Jester grijnzend. ‘Nee, het liedje bestaat echt. Recent wat aandacht gestopt in het samenstellen van een bepaalde playlist, dus ik had toevallig wat munitie klaarliggen. Met wat… specifieke alteraties. Speciaal voor jou, Tink.’ Hij knipoogde. ‘Nog een rondje, of wat?’
Fire
Fire kneep zijn ogen samen, wist niet helemaal of hij het moest geloven. Ergens zag hij Jester er wel voor aan om ter plekke zo’n liedje te verzinnen. ‘Goed, nog één rondje.’ Hij keek om zich heen. ‘Daarna moet ik toch Nish maar even lief aankijken of hij me terug kan brengen naar mijn eigen campus.’
Jester
‘Truth or dare?’
Fire
‘Nu maar een dare dan.’ Al wist hij nu al dat hij er spijt van zou krijgen. Morgen, waarschijnlijk. Op het moment kon alles hem eigenlijk barweinig schelen.
Jester
Hij dacht even goed na, tot zijn blik op de fles vodka in de keuken stond. ‘Doe een belly-button shot met iemand hier. Je mag zelf kiezen of je drinkt of,’ hij wiebelde met zijn wenkbrauwen, ‘serveert.’
Fire
Fire staarde Jester een paar tellen aan. ‘Wat?’ Hij herstelde zich snel, voor Jester in jip-en-janneketaal ging uitleggen wat hij bedoelde. Hij had de blik van Jester gevolgd en liep naar de keuken om de fles te halen. Daarna keek hij rond. Eén van de banken was leeg. ‘Nou, ik serveer dan wel.’ Als het niet gelijk verdampt. ‘Aan jou.’
Jester
Hij wapperde zichzelf dramatisch koelte toe, en greep Fox’ hand. ‘Shit man, al m’n dromen komen uit. Hou me vast!’ Hij wierp een korte blik op Onyx, met de vraag in zijn ogen.
You okay with that?
Onyx
Onyx trok zijn neus op. Het leek hem vooral heel ranzig om met z’n tong in iemands navel te zitten. Al leefden bacteriën vast niet lang op Fires lijf.
‘Moet Fayr eventuele brandblaren wel willen genezen, want ik had toch nog wel een afterparty in gedachten waarbij je tong best een fanatieke deelnemer zou zijn.’
Jester
Jester grinnikte en kreeg een oog-rol van Fayr als halve bevestiging. Hij volgde Fire naar de bank, en begon halverwege toch wel een beetje flink te hopen dat Fire zijn lichaamstemperatuur nog enigszins onder controle wist te houden, want anders waren die brandblaren misschien toch wel een wat groter risico dan leuk was.
Fire
Fire liet zich achterover zakken op de bank. Zijn buik was al ontbloot, dus hij gooide er alleen een scheut drank in. Daarna staarde hij naar het plafond, zich afvragend of hij ooit zoiets idioots had gedaan. Fox was hen echter gevolgd en scheen het reuze-vermakelijk te vinden. Een klein offer dan maar, voor een van zijn beste vrienden…
Jester
‘Niet te heet zijn,’ waarschuwde Jester de Lion nog, semi-serieus. Daarna boog hij zich onder luid gejoel van Fox voorover en sloot zijn lippen om Fire’s navel (hoe was hij in deze situatie belandt?) en slurpte de shot vodka op. Fire’s huid was gloeiend heet, maar het deed niet echt pijn dus waarschijnlijk was hij oké. Lachend kwam hij overeind, precies op het moment dat de flits van Fox’ iNet afging en het moment op camera vereeuwigde.
Fox
Fox schaterde het uit. ‘Dat ik dit mag meemaken.’ Hij steunde op de leuning van bank. ‘Jullie zijn helden. Echt. Als ik ooit een huis heb ga ik deze foto op canvas drukken voor in onze mancave.’
Jester
Hij lachte met Fox mee. ‘Geef een gil als je ‘m hebt, dan kom ik signeren.’ Jester grijnsde en stapte achteruit zodat Fire weer rechtop kon gaan zitten. ‘Je hebt een hele prima navel,’ liet hij de jongen weten, met een goedkeurende klap op zijn schouder.
Fire
Fire nam zich voor om de laatste vijf minuten maar gewoon uit zijn geheugen te wissen.
Ze keerden terug naar de anderen. Hij was weer aan de beurt om wat te bedenken. Fox’ dare was tot nu toe de makkelijkste geweest, dus hij moest het misschien ook maar eens wat meer op het niveau van de anderen zoeken.
‘Onyx. Ook een dare?’
Onyx leunde met een arm op Jesters schouder toen die weer naast hem kwam staan. ‘Ja hoor.’
Fire keek even naar Fox. ‘Suggesties zijn welkom. Het is jouw feestje.’
‘Oh, laat Onyx dan maar eens paaldansen,’ zei Fox met een grote grijns. ‘Ik heb hem één keer zien dansen – nou, ritmegevoel heeft hij wel.’
Kris liet een kristallen paal omhoogkomen. ‘Wel je shirt uitdoen hè? Laat die spieren maar rollen.’
Onyx
Fuck.
Het was niet dat hij het genant vond, maar hij had nog nooit iemand zien paaldansen en kon zich er niet zo heel goed een beeld bij vormen.
‘Laat me raden, paaldansers bekijken behoort zeker niet tot je guilty pleasures?’ vroeg hij zijn vriend op gedempte toon. ‘Een verbale snelcursus zou best handig zijn.’
Jester
Zoveel wist hij nou ook weer niet van paaldansen, maar hij leunde toch naar zijn vriend toe. ‘Denk aan een combinatie tussen calisthenics, burlesque, en stripclub. Draai sexy om de paal heen, klim erin en defy gravity, zulk soort shit.’ Hij keek op en kreeg een idee. ‘Je doet het goed als één of meerdere van ons hier zich halverwege oppeens begint voor te stellen hoe het zou zijn om seks met je te hebben.’ Hij knipoogde.
Onyx
Onyx mocht dan wel een perfect ritmegevoel hebben – van dans wist hij niet veel. Dat werd geheid improviseren. Wat de vorige keer op zich ook goed ging. Hij kon zich alleen niet echt voorstellen hoe iemand opgewonden kon raken van een dans – zelfs als hij zich Jester inbeeldde met een paal werkte dat niet echt beter dan wanneer hij hier gewoon stond.
‘Nou.’ Hij hief zijn glas en gooide het restant van de inhoud achterover. ‘Op jullie lachspieren dan maar. Een beetje zwoele muziek zou behulpzaam zijn.’
Een paar tellen later overstemde een nummer uit Jesters iNet de gewone muziek.
Hij zou wel gewoon niet nadenken, zijn gevoel volgen.
Onyx hield zich maar voor dat de drank hem tegenwerkte. De paal was op zich wel handig om zichzelf aan overeind te houden, maar veel verder dan er een paar keer (hard) omheen draaien – waarbij hij weggleed – en er een stuk in te klimmen, kwam hij niet. De spieren had hij wel om een stuk boven de grond uit te komen, maar niet de flexibiliteit om verder ook maar enigszins elegant wat te doen.
Ach ja, misschien waren aanspannende spieren – want hij had braaf zijn shirt uitgedaan – inderdaad wel genoeg voor een stel aangeschoten gasten bij wie de hormonen toch al vrij losjes rondvlogen.
Uiteindelijk liet hij zich weer naar beneden zakken. ‘Nou, hebben jullie het droog gehouden?’
‘Nauwelijks,’ antwoordde Kris met een grijns.
Fox gaf hem een elleboogstoot. ‘Jij mag dan wel immuun zijn voor jaloezie, ik niet.’
‘Ik weet zeker dat jij tien keer zo sexy bent aan die paal, Foxie.’
‘Damn right I am.’ Hij had verder geen enkele aanmoediging nodig om Onyx’ plek in te nemen, die weer bij Jester ging staan.
‘En, was dat nachtmerriemateriaal?’
Jester
‘Oh, ik heb me uiterst vermaakt,’ antwoordde Jester grijnzend. Hij ging op zijn tenen staan voor een kus, en sloot zich daarna aan bij het gejoel voor Fox’ dansmoves—die het hele paaldansen inderdaad een stuk beter in de vingers bleek te hebben.
Onyx
Fayr was er tot nu toe wel erg makkelijk vanaf gekomen, dus hij richtte zich tot het meisje. ‘Durf jij ook een dare aan?’
Fayr
Ze blikte even opzij naar Kris. Ja, hier kwam ze nou natuurlijk niet meer onderuit, en de uitdagende blik in zijn ogen sprak boekdelen. Met enige tegenzin keek ze terug naar de rest van de groep. ‘Sure.’
Onyx
Onyx keek haar even peinzend aan. Wat paste er in het rijtje van een paaldans, iemands navel uitlikken en steamy serenades brengen? Hij dacht niet dat ze er een erg spannende lapdance van zou maken. En hier was vast niemand die op een tongzoen van Fayr zat te wachten. ‘Zoek op je telefoon een erotisch verhaaltje op en draag dat aan iedereen hier voor.’
Fayr
Fayr kneep haar ogen samen. Ja, doei. Dat ging ze dus echt niet doen. Onyx leek zelf erg tevreden met zijn idee en de rest van de groep stond haar nu ook besmuikt aan te staren. Ze kon natuurlijk gewoon weglopen, maar ze wilde zich ook niet zo erg laten kennen. Dus diepte ze haar iNet maar op uit haar zak.
Een erotisch verhaaltje. Waar haalde ze dat nou weer vandaan? Ze aarzelde met haar duim boven de zoekbalk. Ze kon nu natuurlijk gewoon maar wat intoetsen en het eerste het beste resultaat gebruiken, maar als ze dit nou echt ging doen, ging ze eigenlijk het beste maar ook gewoon all-in.
Smutty boekenscènes, was haar eerste zoekterm. Na een korte zoektocht op wat forums kwam ze een aantal, erm, geschikte stukken tekst tegen.
Niet rood worden, hield ze zichzelf streng voor. Het zijn maar woorden. Ze schraapte haar keel en wachtte tot ze iedereens aandacht weer had. En ze begon met voorlezen. Over tongen die langs een gezwollen bundel zenuwen streken, sterke handen die de heupen van het hoofdpersonage vastgepinde tegen de tafel, en vingers die soepel naar binnen gleden terwijl hij zijn lippen langs haar clitoris liet dwalen.
Fayr liet haar iNet zakken en maakte een buiginkje. ‘Fox, jouw beurt. Truth or dare?’
Fox
Fox grinnikte om Fayrs licht blozende wangen. ‘Mooie vertelstem heb je, Fayr. Ik voelde de vibes wel.’ Hij bewoog veelbetekenend zijn wenkbrauwen op en neer. ‘Ben je in te huren? Niet live, maar om wat in te spreken?’
Fayr
‘Natuurlijk,’ zei ze luchtig. ‘Gaat je wel wat kosten.’
Fox
‘Nou schijn ik onbeperkt toegang tot diamanten te hebben, dus dat is prima.’
Fayr
‘Kies nou maar,’ bromde ze.
Fox
Fox rolde met zijn ogen. Chagrijn. Zijn vorige dare was een knuffelrondje – daar was weinig spannends aan. Hij dacht alleen niet dat Fayr met iets beters aan zou komen. ‘Doe maar een vraag.’
Fayr
‘Noem drie plekken waar je graag nog een keer sex wil hebben.’
Fox
‘Oef, drie maar…’ Ooit hadden Kris en hij voor de gein een bucketlist opgesteld, al kon hij zich niet meer herinneren wat. ‘Nou, in een luchtballon lijkt me heel romantisch. En… in het reuzenrad…’ Hij keek peinzend naar Kris. ‘En met die rebelse verloofde van mij… in een politieauto?’
Jester
Jester grinnikte. ‘Nice.’
Fox
‘Ja toch?’ Hij trommelde met zijn vingers op zijn knieën. ‘Oké, jouw beurt.’
Zodra Jester zei dat hij een dare wilde, begon Fox te glunderen. ‘Nou, aangezien er op een echt vrijgezellenfeest geen strippers horen te ontbreken en jij na Kris de lekkerste gast hier bent…’ Hij wees naar de tafel. ‘Voer maar een mooie striptease op.’
Jester
Dat hoefde Jester zich heus geen twee keer te laten zeggen. Hij duwde Onyx zijn glas in de handen en klom boven op de tafel. Na een serenade aan Melissa was er weinig waar hij zijn hand nog voor zou omdraaien, en hij zou er een fenomenale striptease van maken ook.
Onder luid gejoel haalde hij zijn handen door zijn haren en begon zich daarna van zijn kostuum te ontdoen, al rollend met zijn heupen. Het laatste stukje van het jurkje scheurde hij los, en in alleen nog zijn onderbroek sprong hij vervolgens van de tafel.
Fox
Fox floot op zijn vingers en joelde terwijl hij tegen zijn vriend leunde. ‘Bijna net zo sexy als jij.’
Kris trok zijn wenkbrauwen op. ‘In door Onyx gesponnen dromen misschien.’
Fox grijnsde. Ze hadden zo'n compleet andere bouw dat het niet te vergelijken viel, maar Jes had iets onbezonnens en spontaan wat hem nog steeds erg aantrekkelijk maakte. ‘Nou, volgens mij is het jouw beurt voor een dare.’
Jester
Jester wiebelde met zijn wenkbrauwen naar Kris terwijl hij zijn drinken weer terugpakte van Onyx. ‘Inderdaad, wat mag het wezen?’
Kris
‘Doe mij maar een vraag.’ Hij dacht dat Jester wel nuchter genoeg was om geen vragen te stellen die aan Zebediah gerelateerd waren en anders moest hij straks gaan rondspringen als een kikker, wat bij toch echt niet ging doen.
Jester
Jester hield even nadenkend zijn hoofd schuin. Er was een mooi inkoppertje voor een cheesy vraag waar Fox het antwoord op zou zijn, maar dat was tegelijk wel weer heel makkelijk. ‘Welke grap zou je uithalen met iemand op dit feestje als je wist dat ze er nooit achter zouden komen dat jij het was?’
Kris
Nou, dat was nog best een goeie vraag. Hij was nou niet echt een grappenmaker en zijn humor was toch wat donkerder dan dat van de meeste. Een of andere boobytrap? Maar met wie hier dan? Iets met zijn gave lag voor de hand… ‘Ik zou de ruimte in een doolhof veranderen, er een wedstrijd van maken en de muren manipuleren bij de persoon die de grootste mond heeft dat die gaat winnen?’
Jester
Jester grijnsde goedkeurend.
[ bericht aangepast op 29 april 2024 - 20:41 ]
Every villain is a hero in his own mind.