Lee Williams
‘Kom, laten we eerst wat drinken halen.’ Lee pakte Vinnie bij zijn pols en trok hem tussen de mensen door naar de punch. Voor zichzelf schonk hij de alcoholische variant in, voor Vinnie de ander. Zijn blik viel op Jordyn, die ietsje verderop stond en een felgekleurd broekpak aan had.
‘Hé Jor!’ Hij overrompelde haar met een knuffel. Iets wat ze stijfjes toeliet, want hij wist best dat ze niet van knuffels hield.
‘Hé.’ Ze knikte ook even naar Vinnie.
‘Vanwaar dit prachtige pak?’ Vlak nadat hij dat gevraagd had, zag hij dat ze even verderop discomoves aan het doen waren en hun kleding hadden omgetoverd. ‘Oeh, dat wil ik ook wel! Ik ben alleen heel slecht in Gedaanteverwisseling. Helaas.’
‘Ook niet mijn beste kant, helaas. Moet je Raf lief aankijken.’
‘En waarom sta jij hier alleen?’
‘Ik ben mijn plan de campagne nog aan het uitdenken.’ Ze nam een slok uit haar glas en keek hem schattend aan. ‘Al kun jij vast helpen.’
‘Mag ik je wingman zijn?’ vroeg Lee met een grote grijns. Hij kende Jordyn langer dan vandaag.
‘Nah. Dat ook weer niet. Maar ik had me voorgenomen Mavis vanavond aan de haak te slaan. Nog do’s and don’t’s?’
‘Mavis?’ Hij schoot in de lach. ‘Succes daarmee. Een druppeltje van dat flirtspul helpt vast.’
‘Dat is cheaten, daar sta ik boven.’
Lee grijnsde. ‘Mij om hulp vragen vind ik anders ook wel een beetje cheaten.’
‘Touche. Valt ze überhaupt op vrouwen?’
Lee haalde zijn schouders op. ‘Ze… staat ervoor open, denk ik? Ze is nog nooit echt verliefd geweest.’
Ze had wel wat met George gehad, maar Lee had nooit het idee gehad dat ze hem meer dan leuk vond.
‘
That will do.’
Lee nam een slok van zijn punch. ‘Hé Jor… Hoe wist je eigenlijk dat je biseksueel was? Al vanaf het begin toen je mensen begon leuk te vinden? En… heb je dan een soort voorkeur ofzo?’
‘Nah, ik was gewoon wat aan het rommelen. Jongens of meiden… het beviel me allebei wel.’ Ze liet haar blik over hem heen glijden. ‘Wil je eens wat met een meisje proberen? In dat geval houd ik me aanbevolen hoor.’ Ze gaf hem een knipoog. ‘Dat geldt ook voor jou,’ vervolgde ze met een grijns tegen Vinnie, die gelijk een kop als een boei kreeg en zijn aandacht ergens anders op richtte.
‘Ik zoek naar
liefde,’ antwoordde Lee met een uitgestreken gezicht. ‘Niet naar eenmalige pleziertjes.’
‘Oh, het hoeft niet eenmalig te zijn hoor.’
Lee stak zijn tong uit. ‘Klinkt nog steeds weinig romantisch.’
‘Ach, romantiek is overrated.’
‘Seks ook,’ vond Lee. Van de twee relaties die hij had gehad, was er eentje zonder seks geweest en daar had hij veel mooiere herinneringen aan dan aan die andere.
‘Dan moet je aan je skills werken.’
‘Of jij. Heb je ooit iets romantisch gedaan?’
Jordyn snoof.
‘Nou, dan kun je er ook niks over zeggen.’ Lee keek tevreden. ‘Oh – ik kan wel een romantische date voor je regelen? Met Mavis!’ Hij grijnsde breed. ‘Kunnen jullie me samen uitlachen.’
‘Ik had géén wingman nodig.’
‘We zullen zien.’ Hij wiebelde zijn wenkbrauwen ‘Als jij haar vanavond niet kan versieren, mag ik een romantische date organiseren?’
Ze keek hem even aan en haalde toen haar schouders op. ‘Ach – wat de hel. Je doet je best maar.’
Lee grijnsde breed. ‘Awesome.’
Jordyn schudde haar hoofd en liep toen naar het disco-groepje toe. Lee keek Vinnie aan. ‘Jij kunt me vást wel helpen. Ik heb een partner in crime nodig.’
‘Nou uh, d-dat weet ik niet h-hoor.’
Hij haakte zijn arm langs die van Vinnie. ‘Ik wel. Jij bent de meest romantische jongen die ik ken! Kom, ga je mee daarheen?’ Hij knikte naar de anderen van de jaarlaag. Het was goed voor Vinnie als hij ietsje onder de mensen kwam.
De jongen aarzelde zichtbaar, maar liet zich toch meetrekken.
Every villain is a hero in his own mind.