∎ ∎ ∎
SETH
BLAKE
HUXLEY
∎ ∎ ∎
Voor de zoveelste keer deze nacht drukte Seth met stevige klik het groene knopje op zijn gedateerde mobieltje in. De beltoon ging enkele malen over voor ie het volledig afbrak en oversprong op een algemeen gekende pieptoon. Voicemail. Met een lichtelijk geagiteerde zucht drukte hij de bedoeling weg, om vervolgens een SMS bericht tevoorschijn te toveren.
From: Seth Huxley
To: Dominique ❤
Babe ik belde je om te zeggen dat ik met vrienden @ The Undergrounds ben. Gisteren voelde je je niet helemaal lekker, dus liet ik mijn schattige konijntje expres doorslapen. Als je zin hebt om te komen, weet je waar ik ben mocht je me nodig hebben, en anders zal je een paar uur zonder me moeten doorbrengen. . .
PS. Je lag er zo schattig bij dat ik het niet kon laten een foto in mijn portemonnee ervan te bewaren. Wat tegelijkertijd kan dienen als chantage. Wat heb je ervoor over om dat terug te krijgen, mhm? Je weet dat ik mijn vrienden graag over je vertel immers.
De donkerharige man maakte nauwelijks gebruik van emoticons, daar hij niet het doel van die dingen begreep. Desalniettemin was de schalkse toon in het bericht helder aanwezig, en Dom in het specifiek zou zijn kwajongensachtige stemming kunnen doorzien. Of hij het waardeerde was een andere vraag.
Hij stopte het ding in de kontzak van zijn broek en begaf zich naar de rij die niet konden wachten tot ze alles mochten doen wat God verboden had. Voornamelijk de drugs waren een echte feestmaker hier waar hij in feite niet zijn best voor deed het te snappen. Het was allemaal één pot nat, en hij had de effecten tot vervelens toe bij Dom en zijn eigen vrienden gezien. Wat hij het liefste wilde doen, was al die troep in de duisterste krochten van de Hel gooien zodat niemand er meer last van had maar aangezien dat geen optie was, moest hij er maar op een bepaalde wijze mee dealen.
|
Zijn vrienden, waarvan sommigen zelfs klanten van hem waren, hadden al vrij snel hun weg naar de club weten te vinden. Ze hadden hem al vanaf het begin af aan gepord gewoon van de feestgelegenheid te genieten, ze hadden hem zelfs uitgedaagd niet zoveel op zijn telefoon te kijken aangezien de gezelligheid er zo vanaf ging. Buzzkill, zeiden ze dan, een feestverpester, en dat hij onder de plak zat, wat dat ook moge betekenen.
Maar ze wisten niet hoe Dom kon zijn, en ze realiseerden zich niet dat Seth zich bijna elk moment van de dag zorgen om hem maakte. Een week terug hadden ze één van hun stormachtige gevechten gehad, waarbij Seth gepoogd had hem in huis te laten blijven maar waar hij in zijn koppige driftbui uiteindelijk toch het pand had verlaten. Dominic was pas net terug, daar moest hij met zorg mee omgaan. Als het aan hem lag, had hij hem hier zelfs mee naartoe gesleurd, ware het niet dat zijn vrienden hem gelijk vanuit het werk mee hadden gesleurd.
Met een diepe zucht bekeek hij de menigte, waar de mensen al dansend, rokend, drinkend en flirtend hun nacht besloten door te brengen. Zijn donkere poelen vonden zijn zus, Savea, bij de DJ Booth, glimlachte kort en bestelde vervolgens een glas whisky, waarna hij zich een weg baande naar zijn maten in de hoek van de club.
Eindelijk, daar issie dan! zei de één met luide stem, om een flinke hijs van zijn sigaret te nemen die, bij het zien ervan, pas net was aangestoken.
Moest Doornroosje wakker gekust worden? ginnegapte de ander.
Bek dicht, gromde hij, en schoof naast hem neer op de lederen bank, je hebt geluk dat hij er nu niet is.
Gelukkig hadden deze gasten een vrij goed beeld van wie hij was als persoon, want als het iemand anders was geweest zou hij wellicht niet zo geduldig gereageerd hebben. Het was iets over twaalven, maar zolang de tijd doortikte kon Seth niets anders dan zijn blik steevast op de ingang gericht te houden.
∎ ∎ ∎
|