Sasageyo schreef:
De site is al een hele tijd aan het doodbloeden. Vrees dat je er niet zoveel aan kunt doen. Beetje een negatieve spiraal van: minder mensen, minder topics, minder activiteit maakt het minder leuk om hier te zijn aka mensen blijven weg.
Dat denk ik jammer genoeg ook.
De reden waarom ik oorspronkelijk naar Quizlet kwam was niet het forum of de quizzen, maar de verhalen. Ik vond het leuk om reacties op mijn verhalen te krijgen en die van anderen te lezen. Toen kwam er een leuk en druk forum bij etc etc. Maar voor mij blijft de basis het schrijven wel. En in die periode kwamen dan ook de echte stories en de spotlight, de top creaties, ... echt alles stond in het teken van het verhaalaspect beter te maken.
Nu er zo weinig mensen zijn, staat Quizlet en beetje stil. Verhalen worden minder gelezen en reacties minder geschreven. Dit geeft me het gevoel dat ik mijn verhaal evengoed gewoon in een Word-document kan zetten, want het op Quizlet publiceren heeft geen meerwaarde meer. Er is amper feedback en dat werk voor mij demotiverend omdat ik weet hoe het vroeger was. Ik schrijf ook veel trager dan vroeger en verlies sneller interesse in verhalen omdat ik gewoon geen/amper feedback krijg (en ik heb het gevoel dat dat bij anderen ook zo is want vroeger werden er vaak meerdere keren per week hoofdstukken geüpload en nu duurt het eerder weken of maanden). Al moet ik toegeven dat het ook deels komt omdat ik nu niet meer studeer en ben gaan werken. Ik zit gewoon in een heel andere levensfase dan enkele jaren geleden, maar dat neemt niet weg dat Quizlet een leuke vorm van escapisme zou kunnen zijn.
Natuurlijk zeggen we altijd 'je moet voor jezelf schrijven!' en 'je moet niet op het aantal abo's letten', maar het lage aantal werkt gewoon ontmoedigend. En dat in combinatie met een stil forum zorgt ervoor dat ik Quizlet steeds minder opdoen. Telkens als ik mezelf voorneem om hier weer meer te komen werkt dat voor ongeveer twee weken en dat daalt mijn interesse alweer.
Ik vind dit gewoon zo erg omdat ik al meer dan tien jaar lid ben van deze site en ik heb hier echt fantastische tijden beleefd. Ik weet nog dat ik vroeger niet kon wachten om thuis te komen en Quizlet te openen en verhalen te lezen en de reacties op mijn verhalen te lezen. Ik heb het zien groeien tot wat het nu is en om het zo te zien doodbloeden is gewoon jammer. Ik denk niet dat er ooit en website is geweest die me zo nauw aan het hart ligt als Quizlet. Ik hoop gewoon dat we toch op een bepaald moment voor een ommekeer kunnen zorgen. Maar daar moeten denk ik vernieuwingen voor nodig zijn en vooral nieuwe leden die nog enthousiast over alles zijn en zo anderen meetrekken in hun enthousiasme.
The soul needs autumn.