• Zou het kunnen dat ik het syndroom van Asperger heb?
    Ik voel me wel een beetje anders dan de meeste mensen.
    Maar even kort op een rijtje.
    -Op de basisschool had ik vrij weinig vrienden. En die wat ik had, was omdat het de dochter van mijn oppasser was.
    -In de eerste mocht niemand mij. Behalve mijn vriendin die ik heb ontmoet, en dat was puur omdat ze ook in dezelfde plaats woont als mij en we dus samen konden fietsen.
    -In de tweede zat ik niet meer bij haar, en probeerde ik het met een ander meisje. Maar aan het einde van het jaar kwam het erop neer dat deze klas me ook niet mocht, en ik genegeerd werd.
    -In de derde heb ik nieuwe vriendinnen gekregen die me accepteerde zoals ik was, maar ik heb hen ook een beetje uitgezocht, en mezelf "een stamp onder de kont" gegeven.
    -En nu in de vierde gaat het prima. Maar vorig jaar op de verjaardag van mijn tante, waren er allemaal onbekende mensen. En kreeg ik echt last van "vluchtgedrag" ik wilde het liefst niet daar zijn.
    -En dit jaar waren en ook vreemde op haar verjaardag, maar nu was ik wél bij de jeugd gaan zitten, maar ik heb helemaal niets gezegd.
    -Ik ben geobsedeerd door misdaad en moord. En ik spaar theezakjes. Theezakjes? Ja, theezakjes, weet je wel, die dingen wat om een theebuideltje zitten. (En ik kaft daar ook mijn boeken mee. Super awesome.)
    -Bovendien ga ik zeker weten iets richting beta doen.

    Dus ik weet het niet...

    Maar van de andere kant geloof ik wel weer. En er staat bij dat mensen met dat syndroom niet geloven.

    Link naar wikipedia.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 19:14 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Volgens mij heb je het niet. Ik ken zoveel mensen die bijna net zo zijn als jij. Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit ben jij, en zo is jouw karakter. Stiekem vind ik 't heel cool, vooral met dat theezakjes-ding. (:


    We accept the love we think we deserve.

    Zo'n dingen moet je niet opzoeken, want vaak vinden mensen zich heel vaak terug in een ziektebeeld en is het op iedereen wel op een bepaalde manier toe te passen. Als je je er zorgen over maakt, dan kun je op gesprek gaan bij je huisarts. Hij kan je er meer over vertellen of je door verwijzen naar een therapeut die er met je aan gaat werken of er naar gaat kijken :Y).

    En die theezakjes sparen.. dat vind ik vet awesome! *O*

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 19:16 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Tja, ik denk niet dat je dat kunt bepalen uit het aantal vrienden dat je hebt. Sommige mensen maken nou eenmaal makkelijker contact dan anderen en zijn iets extraverter...
    Je kunt ook gewoon verlegen zijn en je eigen hobby's en 'obsessies' hebben. Op basis hiervan kun je moeilijk beoordelen of er iets mis is met jou.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Om echt te weten of je Asperger hebt moet je praten met een psycholoog. Ik heb nooit stil gestaan bij mijn symptomen van klassiek autisme en niemand had het door, maar volgens de psycholoog is het heel duidelijk dat ik dat dus heb. Zelf diagnose heeft geen nut, een professional moet het doen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik denk dat je gewoon verlegen bent hoor. Je snapt toch wel het verschil tussen spreekwoorden en de waarheid? Mensen met het syndroom van asperger nemen namelijk alles letterlijk.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 19:17 ]


    Je hebt magie, maar je moet wel absoluut geloven dat jij de sterkste bent

    Nou dan moet ik dat ook hebben, denk het niet hoor. Misschien heb je die kenmerken of whatever maar je kan er nooit zeker van zijn tenzij je het laat onderzoeken. ;)


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Believix schreef:
    Ik denk dat je gewoon verlegen bent hoor. Je snapt toch wel het verschil tussen spreekwoorden en de waarheid?


    Een spreekwoord ga ik meestal met de werkelijkheid vergelijken..
    Dus: "Ik heb nog een appeltje te schillen met jou."
    Denk ik niet "o nee." maar dan denk ik "Hoe komen ze op dit spreekwoord, dit slaat toch nergens op."


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik weet niet, ik denk dat het ook gewoon kan zijn dat je heel verlegen bent en gewoon moeite hebt met contacten leggen, dat hoeft dan niet meteen zoiets te zijn. Veel mensen hebben daar moeite mee (: Bovendien zijn er zoals ik het zie nog veel meer symptomen voor, zoals o.a. die achterstand in taalontwikkeling die blijkbaar erg belangrijk is, en daar hoor ik je niet over? Maargoed, als je het van jezelf vermoed, kun je altijd eens naar de dokter gaan, ik heb er natuurlijk geen ervaring mee (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Een spreekwoord ga ik meestal met de werkelijkheid vergelijken..
    Dus: "Ik heb nog een appeltje te schillen met jou."
    Denk ik niet "o nee." maar dan denk ik "Hoe komen ze op dit spreekwoord, dit slaat toch nergens op."


    Dat heb ik ook, maar dat lijkt me gewoon normaal. Gewoon interesse voor taal (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Mensen met Asperger zijn daarbij vaak echt in zichzelf gekeerd. En als je een ernstige vorm van hebt ben je vaak ernstig contact gestoord. Die mensen hebben dan niet eens meer door op wat voor manier ze met andere communiceren en vinden dat zelf ook niet raar en hebben het vaak zelf ook niet door. Zoals Memphis en zovele al zeggen hoef jij je daar geen zorgen om te maken. Maar, zoals ik al eerder zei; als je het echt zeker wil weten moet je gewoon met een therapeut praten en niet uitgaan van wat er op het internet staat :Y).


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik denk dat je overdrijft. je bent gewoon verlegen.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Oh, en trouwens: ik ken iemand met het syndroom van Asperger, en ik denk niet dat jij zoals hij bent. Maar autisme komt natuurlijk altijd anders naar voren, dus laat je onderzoeken als je het echt zeker wilt weten :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Een spreekwoord ga ik meestal met de werkelijkheid vergelijken..
    Dus: "Ik heb nog een appeltje te schillen met jou."
    Denk ik niet "o nee." maar dan denk ik "Hoe komen ze op dit spreekwoord, dit slaat toch nergens op."


    Ja maar dat heeft eigenlijk ieder persoon dat bij dingen nadenkt. Ik denk niet dat je het hebt. ;)


    Je hebt magie, maar je moet wel absoluut geloven dat jij de sterkste bent

    En stel: je hebt het wel. Wat dan? Ben je dan blij ofzo dat je een spectrumstoornis hebt?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    BEL0VED schreef:
    En stel: je hebt het wel. Wat dan? Ben je dan blij ofzo dat je een spectrumstoornis hebt?


    Nep. Maar ik ben dan wel blij dat ik weet waarom ik ben zoals ik ben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt