Aratinga schreef:
Ik heb een tamelijk beperkt libido. Ik moet altijd zin maken als mijn vriend wil vrijen. Wat doen jullie om geil te worden?
Wat vervelend zeg, dat wil je natuurlijk liever niet.
Heb je soms wel eens zin? Als je bij hem bent of niet? Misschien kun je dan eens analyseren wat dat heeft veroorzaakt.
Daarbij kan het ook zijn dat het niet aan jou ligt, maar aan je lichaam dat reageert op stress/anticonceptie/iets anders. Misschien kun je ook kijken of het aan je voeding ligt.
Persoonlijk heb ik in het verleden ook "last" gehad van een laag libido (last omdat ik het vervelend vond en hij ook). Onder andere het idee dat seks een verplichting was, speelde een rol (we zagen elkaar niet vaak dus de enige keer dat we elkaar zagen was het ook het moment om seks te hebben). Juist ook andere dingen doen, lekker samen op de bank liggen en serie kijken en op die manier fijn en intiem voelen, hielp daar heel erg bij. Juist op dat soort momenten voelde ik me helemaal fijn en verliefd en kreeg ik zin in seks. Ik kan me nu eigenlijk niet écht concrete dingen bedenken om opgewonden te worden, behalve dat de situatie fijn moet zijn. Dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. Sommige stellen steken kaarsjes aan en maken het heel romantisch, wij liggen liever in joggingpak op de bank haha.
Als het storend wordt kun je ook altijd even overleggen met een huisarts.
Continue to share your heart with other people even if it has been broken.