Siwicki schreef:
(...)
Sorry maar dit is zo'n intense victim-blaming dat ik er toch even op wilde reageren. Het is 2018, en met alle schandalen op seksueel gebied zou iedereen ondertussen wel moeten weten dat alleen 'ja' ook werkelijk 'ja' betekent. Het feit dat zij een vriendelijk, decent mens is praat niet goed wat hij doet.
Natuurlij zou het het simpelst zijn om hem een nee te verkopen, maar zeggen dat het haar schuld is omdat zij geen nee zegt is wel het tegenovergestelde van wat je in een situatie als deze zou moeten zeggen.
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Ben je dan geen decent mens als je meteen fors je grenzen aangeeft en bot over komt?
Overigens vind ik wel dat jij mij nogal snel woorden in de mond legt hier. Ik heb niet gezegd dat het haar schuld is. Ik zeg overigens niet dat die jongen geen enkele schuld treft.
Ik weet ook niet de exacte verwoordingen in die berichten, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat ze 'flirterig' over kunnen komen in de ogen van een jongen. Verder vind ik het toch belangrijk om nog even te wijzen op het feit dat het gaat om berichten. Want hoe je hier nu op reageert, lijkt het wel alsof jij denkt dat ik op elk vlak zo denk en dat is ook verreweg van de waarheid.
Juist omdat het om berichten gaat in een jongelui-context, vind ik het vrij logisch dat ik waarschuw voor het feit dat sommige zaken nogal verkeerd over kunnen komen via berichten (lees: communicatievorm waarbij lichaamstaal en gelaatsuitdrukking
niet te zien is, dus behoorlijk moeilijk te doorgronden als iemand zich ongemakkelijk voelt). Daarom dat ik aanraad om nee te leren zeggen nu de situatie nog 'mild' te noemen is.
Verder ga ik hier niet op in. De persoon in kwestie heeft volgens mij wel wat gehad aan mijn goedbedoeld advies, dus dat is dat.
A to the Z