Wervelwind schreef:
Ik heb de wedstrijd niet echt gekeken, maar eh ik vind het sowieso al een schande dat Israël mag mee doen (ik ben me er bewust van dat ze al jaren meedoen, ik heb geen idee waarom). Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij deze tweet:
Ik weet dat dit een heel persoonlijke mening is en ik ga vooral af op wat ik gelezen en geleerd heb de afgelopen jaren over het conflict. Als iemand hier een andere mening over heeft, mag dat uiteraard en ik wil gewoon al even op voorhand zeggen dat ik geen ruzie zoek ofzo door dit te posten. Ik ben er gewoon echt van overtuigd dat Israël als land, en het is trouwens niet eens door de volledige VN als land erkent, eindelijk eens verantwoordelijk moet worden gehouden voor zijn daden.
God, oké, dit maakt me een klein beetje boos. Niet omdat ik het politiek niet met je eens ben, maar omdat dit soort politiek niet thuishoort in een muziekfestival. We laten Rusland ook meedoen. Turkije heeft ook meegedaan tot enkele jaren geleden. Hongarije laten we meedoen. Polen. Het zijn allemaal geen landen die ik in de verste verte kan luchten qua politiek, maar ze doen mee omdat het een muziekfestival is. Het is geen internationale politieke debatclub.
Israël is wel erkend door de VN. Dat is in 47 of 48 gebeurd, of je het er nu mee akkoord bent of niet. Ik hoop gewoon dat ze 't in Tel Aviv houden en niet in Jeruzalem, want dat gaat spanningen enkel maar groter maken.
Om op je vraag te antwoorden, van de topicmaakster: ik had liever iets anders gehad, maar hey, 't is 't Eurovisie. En ze kon goed zingen. Ik vond het lied niet super, maar ze kon wel goed zingen.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried