Seasons schreef:
(...)
Eurovisie Songfestival en politiek gaan nu eenmaal hand in hand, dat valt helaas niet tegen te gaan.
Israël is overigens maar deels erkend door de Verenigde Naties, Jeruzalem is uiteindelijk alleen erkend als hoofdstad door de Verenigde Staten, dacht ik.
Israël is erkend geweest door het grootste gedeelte van de VN en dat maakt dat de VN Israël erkent. Mocht dat niet het geval zijn, zou Israël daar niet mogen zetelen. Wat de kwestie van Jeruzalem betreft weet ik niet door wie het al dan niet erkend is, maar dat is in elk geval een stuk minder universeel dan de staat Israël die erkend is.
Dat mensen aan politiek denken als ze aan het ESC denken, daar kan ik weinig aan veranderen, mijn punt was dat het belachelijk is om iemand de winst niet te gunnen omdat ze haar land vertegenwoordigt. Wat dat land doet, heeft bitterweinig te maken met hoe Netta staat te kakelen op het podium en heeft evenzeer bitterweinig te maken met de individuele personen in dat land. Gewoon omdat Netanyahu een eikel is, betekent niet dat Israël uitgesloten moet worden.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried