• © J0Y



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic! We zijn weer terug na (lang) weggeweest, om de schrijvers onder ons te ondersteunen.
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Iedere user stelt zijn eigen doel, dat die voor een bepaalde maand wil behalen. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    Username / verhaal / Doel van mei
    - J0Y // Onder vuur // ?
    - Bladgroen // Donker // 15K
    - Wervelwind // Limerence // 5K
    - Corday // Vervolg stilte voor de storm/Verhaal zonder titel // 10K
    - FireKeeper // Untitled Story/Als de Dood/Insane // 10K
    - Spunlay // titelloos deel 2 of 3 van Sanderson //
    - aarsvogel // Coop-Coöperatie // 5K
    - Shibui // Nog geen titel // 7K
    - Stormbreaker // Z // 30K
    - Hiddleston // Luotisade III // 30K
    - Tubbietoost // Quizletverhalen // 10K
    - Muizlet // Stand alones // 5K
    - Laleah // Eigen verhaal + A darkened heart // 5K + 5K
    - Vanserra // Enlighten Me // 8K
    - Remiinds // what love really means // 5K
    - Laguna // Insanity // 15K
    - Wiarda // 20K

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven


    Word-wars:
    Een word-war is een bepaald uur (of periode) waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd geraakt. Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Stel het gewoon voor in dit topic en kijk wie er interesse heeft!


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 16:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb trouwens een mooie start gemaakt met 10K *O* Iets met het einde ruiken ofzo (bloos)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Stormbreaker schreef:
    Kan ik hier ook plot gerelateerde vragen stellen? Ik ga het toch gewoon doen :')

    Dus, ik heb heb een personage M. en hij speelt best een belangrijke rol. Hij is de mentor van mijn MC en blijkt later betrokken te zijn bij een valstrik enzo. Maar, ik merk dat ik best weinig vrouwelijke personages in mijn verhaal heb. Of ja, ik heb eigenlijk genoeg vrouwelijke personages, maar slechts één vrouwelijk personage dat een belangrijke rol speelt (de andere zijn allemaal nevenpersonages). Ik vroeg me af of ik het geslacht van M. zou veranderen. Is een tekort aan vrouwen een fatsoenlijke reden om een personage van geslacht te veranderen? Of hou ik M. als man zoals hij origineel in mijn hoofd zat en ga ik verder met een tekort aan belangrijke vrouwelijke personages?


    Hoe zie jij het personage in je hoofd? Want als het echt een mannelijke, stoere manly-man in je hoofd is, zou ik het zo laten. Anders kan je het inderdaad eventueel aanpassen, als je je daar zelf beter bij voelt.


    @ Jipperdekip: komt in orde!
    @ Natas: je bent mijn spirit animal. Ik wil ook 10K (no_chears)

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 16:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik drop dit topic hier eventjes (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mijn eerste 2K woorden staan er ook (typing)
    Nog 28K te gaan. Ach ja, een mens moet ergens beginnen :W


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zit op 1800 van de 8K :D
    Hoe gaat het bij de rest?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Vanserra schreef:
    Ik zit op 1800 van de 8K :D
    Hoe gaat het bij de rest?


    Woah, nice! Da's al flink ver (:
    Met mij wat minder, maar ja... vakantie, lui zijn... geen WiFi op camping...
    Het komt na de vakantie hoop ik.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Vanserra schreef:
    Ik zit op 1800 van de 8K :D
    Hoe gaat het bij de rest?

    Ik zit aan 3,5K van de 30K, nog een eindje te gaan dus :W


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Y'all can do it! (yeah)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik zit al op 2155 van mijn 5000 woorden, bijna in de helft dus. :'D


    The soul needs autumn.

    Ik baal.. Ik heb door een gesprek en een droom een idee voor een verhaal gekregen waar ik echt iets mee zou willen(meer dan Quizlet)... maar ik heb schrijfdoelen gesteld voor 2018 en een nieuw verhaal beginnen staat er niet tussen.. -_-' dus blijf ik nu trouw aan mijn plan en ga ik hier misschien volgend jaar aan werken.. of zou ik er gewoon aan beginnen?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    Ik baal.. Ik heb door een gesprek en een droom een idee voor een verhaal gekregen waar ik echt iets mee zou willen(meer dan Quizlet)... maar ik heb schrijfdoelen gesteld voor 2018 en een nieuw verhaal beginnen staat er niet tussen.. -_-' dus blijf ik nu trouw aan mijn plan en ga ik hier misschien volgend jaar aan werken.. of zou ik er gewoon aan beginnen?


    Ligt aan hoeveel tijd je hebt, en of je 2 verhalen door elkaar kan schrijven, denk ik. Wat voor jezelf prettig is (:
    Mocht je er niet aan gaan schrijven, zou ik het wel opschrijven dat je het niet vergeet.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    tubbietoost schreef:
    Ik baal.. Ik heb door een gesprek en een droom een idee voor een verhaal gekregen waar ik echt iets mee zou willen(meer dan Quizlet)... maar ik heb schrijfdoelen gesteld voor 2018 en een nieuw verhaal beginnen staat er niet tussen.. -_-' dus blijf ik nu trouw aan mijn plan en ga ik hier misschien volgend jaar aan werken.. of zou ik er gewoon aan beginnen?

    Ligt eraan hoe het verhaal 'voelt' en hoe belangrijk je jouw andere projecten vindt, denk ik. Wat je ook kunt doen, is een hele outline maken voor dat verhaal (zodat je het niet vergeet en meteen kunt beginnen in 2019) en daarna weer verdergaan met je schrijfdoelen. Meestal is je enthousiasme voor een verhaal ook wel verdwenen nadat je zo'n outline klaar hebt. (Of ja, je enthousiasme is er nog wel, maar je staat iets meer met je voeten op de grond.)

    //

    Ik heb bijna 7K, maybe i can still make it :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zit op 10K, 1/3e van mijn doel, yay c:

    Hoe staat het bij de rest?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Lekker bezig! Ik zit ongeveer aan de 20K nu, op 2/3. (:

    Ik merk nu wel dat het wat lastiger wordt omdat ik verhaallijnen mooi moet gaan afsluiten


    Every villain is a hero in his own mind.

    Stormbreaker schreef:
    Ik zit op 10K, 1/3e van mijn doel, yay c:

    Hoe staat het bij de rest?


    Niet zo goed haha, school zuigt teveel energie.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien