''HER MIND IS A WALLED GARDEN
EVEN DEATH CANNOT TOUCH THE FLOWERS BLOOMING THERE.''
|
17 Senior The Party Planner The Great Hall Finn, Florian & Molly > Alone Dress
Terwijl één of ander Italiaans lied mijn kamer vulde, deed ik zorgvuldig mijn make-up. De jurk hing al aan mijn bed en wachtte erop om aangetrokken te worden. Hopelijk zou ik er goed uitzien. Nee, wat een grap. Natuurlijk zou ik er goed uitzien. Waarom had ik dan anders anderhalf uur aan mijn make-up gezeten?
Een tevreden, diepe zucht rolde over mijn lippen toen ik eindelijk mijn dieprode lippenstift op had gedaan. Ik ritste de jurk met wat moeite dicht en draaide me om naar mijn spiegel. Not bad. De jurk was speciaal voor mij ontworpen en gemaakt, als een geschenk van Vera Wang voor mijn moeder. De voordelen van een moeder hebben die vrijwel iedereen kende in de modeindustrie merkte ik al vanaf dag één, het was een leven waar een klein meisje van zou dromen.
Ik strijk mijn jurk glad en begin aan mijn haar, die ik in losse, grove krullen zet met mijn krultang. Na een paar kleine brandwonden, was ik klaar voor een saai feest zonder een druppel sterke alcohol. Wat een teleurstelling van Davenport, maar ik had mijn eigen troost. Ik tilde mijn matras op en haal mijn favoriete fles wodka, het sterkste wat ik had, eronder uit. Het was maar wat je ervoor over had om een paar flessen sterke drank binnen te smokkelen voor je eigen plezier. Ik ging niet een 'feest' overleven zonder een druppel drank, ik had al genoeg aan mijn hoofd. Het was voor een goed doelen, laten we het zo zeggen. Ik goot de inhoud in een kleine veldfles en stopte die tussen de elastiek van mijn stockings.
Mijn zwarte hakken had ik ingeruild voor huidkleurige en gecombineerd met mijn jurk die een hoge slit, hadden mensen de illusie dat mijn benen langer waren dat dan de realiteit. Het werkte ook nog goed. Ik zette een stap in de zaal en werd gelijk begroet door een butler die een glas champagne in mijn handen drukt. Nogal overweldigend nam ik de glas maar aan en liep daarna verder. Mijn ogen scanden de velen gezichten, maar niemand er was niemand met wie ik een civiel gesprek aan kon gaan. Ergens verder zag ik Florian, samen met Finn en Molly. Zonder dat ik het wist, stond ik opeens midden in de zaal met een stomme, geniepige, grijns. Ik zette een paar stappen en al snel was ik bij het groepje mensen, arme Florian die nog niemand kende.
''Hey.'' Ik sloeg mijn armen om Finn's en Florian's schouders. ''En jij, natuurlijk.'' Ik trok mijn wenkbrauwen op naar Molly, maar liet haar verder links. ''Nou, jullie zien er goed uit.'' zei ik, doelend op alleen de twee mannen. Waren het mannen te noemen? ''En ik zou natuurlijk kunnen vragen hoe jullie vakantie was, maar van jou weet ik het al,'' zei ik en knikte naar de Fransman, ''en van jou hoor ik het waarschijnlijk nog well, of niet soms Finn?'' Ik schonk hem een lichte glimlach. ''Oh, en jij hebt vast wel een aansteker?'' vroeg ik aan Florian. Op een antwoord wachtte ik echter niet, want mijn hand gleed al in zijn kontzak en pluk er inderdaad een aansteker uit.
''Dank je.'' zei ik en drukte een kus op zijn wang, maar eigenlijk meer op zijn mondhoek, voordat ik de groep verliet en alleen bij een deur ging staan. Ik had de champagne nog steeds in mijn handen, maar die bewaarde ik. De grootste taak van vanavond was vrienden zoeken. Dat klonk best triest. Ik haal mijn schouders onverschillig op en leun tegen de muur terwijl ik de binnenkomende mensen scande.
|