@Hierboven
Ik snap wel dat men bang is voor de soorten honden van o.a. die lijst die er tegenwoordig is. Maar ben wel van mening inderdaad dat het komt door het baasje en niet door de hond zelf. Aangezien de hond niet zo geboren is. Agressief doen is vooral aangeleerd gedrag naar mijn idee. Wij hebben Boerboels, nou kom gerust op bezoek als je ervan overtuigd bent dat ze alles en iedereen zullen aanvallen en ze ontzettend agressief bent. Als je iets slechts in de zin hebt zullen de Boerboels ons (de bazen, hun gezin dus) waarschuwen. Maar zelfs dan nog niet aanvallen, want zo hebben we ze niet opgevoed. Als er knuffelhonden zijn dan moet je onze Boerboels hebben, ze knuffelen het liefste de hele dag door. :'D Maar er zijn genoeg honden die níét te vertrouwen zijn, door de opvoeding van de baasjes. Dus ik snap wel dat men er inmiddels bang voor is geworden. MAar de fout ligt níét bij de hond.
Zag laatst een filmpje (althans, een gedeelte. HEt was té erg voor mij om het af te kijken) waarbij de honden op cursus werden geleerd met straffen. En geloof me, die straffen waren niet misselijk. Ik sta ervan te kijken dat de pups het überhaupt overleefd hebben, zo'n training. Maar dat is naar mijn idee totaal niet hoe je een hond moet opvoeden. Met belonen werkt een hond veel harder voor je en doet ie veel eerder wat jij van de hond verwacht dan dmv straf. Met straf ontstaat er echt geen vertrouwensband. Krijg je alleen maar getraumatiseerde honden van.
Sowieso. Wanneer de grote honden iets fout doen worden ze afgemaakt. Maar als de kleintjes dat doen mogen ze blijven leven. Het enigste verschil in mijn ogen is dat de grote hond een grotere bijtkracht heeft dan de kleine, en dat is puur door het formaat hond. Maar als je dan toch de lijn trekt dat grote honden moeten worden afgemaakt, doe dan ook eens iets aan alle kleine honden die slecht worden opgevoed en ook wel degelijk agressief zijn. :< Ik ben absoluut geen voorstander van honden afmaken. Maar ervoor zorgen dat de honden beter worden opgevoed en dat de baas dus weet waar hij/zij mee bezig is en wat ie moet doen, vind ik heel belangrijk.
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •